Skocz do zawartości

Nowe oprogramowanie boxer diesel w Foresterze-wrażenia


Nastyforek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 170
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To ja muszę pochwalić obsługę w W-wie (wprawdzie chłopaki początkowo ogarniali Fiata a jakiś czas dorzucili autoryzowane Subaru) - od razu zaznaczyłem że żadnego dłubania przy sofcie na co Kierownik pochwalił decyzję - że jak się przyzwyczaiłem to nie ma co zmieniać. Wymienili olej, filtr i umyli auto - zainkasowali ponad 1kPLN :evil: ale jeździ się super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lyso sie czuje

Nie ma powodów.....wszystko ma swoje plusy i minusy :wink:

Ja nie tylko łyso, ale totalnie wkur.... Nie takie auto kupowałem. Czy to jest ok? Proszę mi powiedzieć dlaczego nie można wrócić do oryginalnego softu? Czy to wszystko jest na pewno zgodne z prawem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dpf wyłączyłeś? czy tylko świniak?

 

ile więcej Nm?

 

Pozdrawiam

tylko swinka bez wylaczania DPF +50nm + 26hp ale statrowalem z oskalpowanego programu

wykres viewtopic.php?f=13&t=135243 post z 13 stycznia.

DPF nigdy sie nie zapalil ze swinka. Jak bedac w polsce zalozylem przejsciawke na swinke to zaplil mi sie kilka razy ale to pewnie kwestia braku autostrad w polsce i fakt ze czesto jezdzilem z rodzina na pokladzie i w dodatku snieg raczej nie sprzyja dopalaniu na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie juz przeszlo jak zalozylem swinke na 30 kucykow na +

Można gdzieś u nas zrobić coś takiego?

Czy ma to jakiś wpływ na gwarancję?

:arrow: PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też poproszę PW nt. gwarancji

 

Swoją drogą dziwi mnie że narzekacie na nowy soft... Ja mając stary dostałem baty od takiego samego legaca z nowym softem :| No ale może forki mają inaczej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja jeżdżę na starym sofcie (mam nadzieję), bo o nowym właśnie się dowiedziałem na forum. U Pana Andrzeja (Kopra) nikt mnie nie poinformował, że jest nowy (chyba, że mi potajemnie wgrali ;)) - ale ja jestem ten zły, który auto kupował u brokera, więc nawet szkolenie mi się nie należy. Wcześniej miałem problemy z gaśnięciem sprzętu (szczególnie na wejściu w zakręt na dwójce), ale tankując tylko Vervę ON problem znikł. Na innym paliwie (tzn zwykłym Orlenie, zwykłym Shellu, zwykłym Statoilu) zdarzało się , że zgasł. Sprzęgła przy normalnym użytkowaniu nigdy nie powąchałem, za to zdarzyło mi się w ubiegły piątek kiedy wyciągałem Octavię brata z błota. Jednak przydałby się reduktor w tym dieselku. Kumpel ma w dwulitrowej benzynce w modelu 2006 i nie takie sprzęty z zasp wyrywał. Ja po piątku chyba będę się bał :(

Także sprzęgło lekko przysmażyłem, ale Octavia z błota wyszła ;) Myślę (tzn mam nadzieję), że takie jednorazowe przysmażenie nie odbije się ujemnie na długości użytkowania.

W poprzedniej furce (benzyna) sprzęgło wymieniałem dopiero po 210 tys km.

Przebieg 43 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dwa tygodnie temu zrobilem pierwszy roczny serwis. Bez pytania wgrali mi nowy soft. Wiekszych zmian nie zaobserwowalem, poza tym, ze plynniej operuje sie gazem na 1 i 2 bieguakiegos wiekszego zmulenia na wyzszych biegach nie zauwazylem.

Mimo jazdy glownie po miescie filtr DPF byl czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu zrobilem pierwszy roczny serwis. Bez pytania wgrali mi nowy soft. Wiekszych zmian nie zaobserwowalem, poza tym, ze plynniej operuje sie gazem na 1 i 2 bieguakiegos wiekszego zmulenia na wyzszych biegach nie zauwazylem.

Mimo jazdy glownie po miescie filtr DPF byl czysty.

zależy jakie miasto :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeździłem troche forkiem przed i po zmianie softu.

 

W mieście, korkach, do spokojnej jazdy zdecydowanie lepszy jest z nowym softem, niestety w trasie brakuje pazura... brak tej petardy po zmianie biegu, wszystko dzieje się wolniej, płynniej.

 

Niemniej jednak, uważam zmianę za własciwy krok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety w trasie brakuje pazura... brak tej petardy po zmianie biegu, wszystko dzieje się wolniej, płynniej.

prawa noga :idea: ....bardziej prostuj :mrgreen:

ps. moze być róznica jezeli szukasz "petardy/pazura :shock: " np z 1500 obrotow....powyzej 2/2.2 jest to samo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze być róznica jezeli szukasz "petardy/pazura " np z 1500 obrotow....

 

Panie Andrzeju... 8)

 

Niech mi Pan uwierzy... na wolnych obrotach pazura nie szukam :twisted:

 

powyzej 2/2.2 jest to samo.....

 

8)

 

 

 

Aaaaa prawie zapomniałem, jeszcze taka nieistotna zmienna... spalanie spadło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje w opały faktycznie dostaje zadyszki, a szczególnie jak zostawię na 10min na słońcu i maska i na masce jajka można smażyć.

Prosta noga nie pomaga, jest opóźnienie w reakcji. Forek mocno się zastanawia czy pazura pokazać a jak się zdecyduje to jest po rybach. Tak jakby wiatrak nie wstawał. Przy zmianie biegu jakoś jest ale depniecie z marszu nawet powyzej 3500rpm nie daje szybkiego odzewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno spostrzezenie po zmianie softu. Wydaje mi sie, ze tryb samoregeneracji filtra DPF wlacza sie znacznie czesciej niz poprzednio.

 

to wiadomo. Tunerzy którzy analizowali różnicę wykazali, że skład mieszanki jest "nienormalny" i ma ogromne znaczenie w życiu DPF. Gdyby nie DPF przy ruszaniu było by czarno.

 

Było to już poruszane na forum ze znacznie dokładniejszym opisem. Generalnie wyszło, że modyfikacja softu wygląda jakby robił ją wieś-rolnik-tuner.

 

Ostro, ale warto odnaleźć źródło z dokładnym opisem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można gdzieś u nas zrobić coś takiego?

Czy ma to jakiś wpływ na gwarancję?

 

Ja też poproszę PW nt. gwarancji

 

Poniewaz nie zostalo to do tej pory w tym watku wyraznie powiedziane: w przypadku jakiegokolwiek podniesienia mocy, samochod traci gwarancje. Co wiecej, traci homologacje :!:

 

I nie nalezy wierzyc tym, ktorzy twierdza, ze da sie serwis "oszukac" i w razie czego szybciutko po kryjomu przywrocic stan oryginalny. ASO zawsze stwierdzi, ze samochod nie byl zgodny ze stanem oryginalnym. I wtedy moze sie zrobic drogo. Podobnie w przypadku, gdy ubezpieczyciel stwierdzi, ze samochod uwiklany w zderzenie drogowe byl niezgodny z homologacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mi Pan uwierzy... na wolnych obrotach pazura nie szukam

ale max. obr. do 3800....i zmiana biegu.. :wink:

ps. jak jest goraco to wszystkie "turba" zdecydowanie wolniejsze :roll: .....ale żeby mniej palily... :shock:

Zmiany zuzycia paliwa niezaobserwowalem tzn. zaobserwowalem na komputerze :) bo kazalem im go podkalibrowac w trakcie serwisu, bo regularnie pokazywal 10% wieksze zuzycie paliwa niz rzeczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...