Skocz do zawartości

Bagażnik i box na dach


Langus

Rekomendowane odpowiedzi

Hejo!

 

Co kupić żeby nie wybulić? (:

 

Będzie mi to potrzebne raz w roku i to pewnie nie zawsze, więc nie chcę wydawać milionów. No chyba że trzeba...

Niemniej - przeglądam allegro i są ciekawe cenowo propozycje boxów Sportac - no ale czy to nie odpadnie od dachu?

To samo dotyczy bagażnika - musi być oryginalny czy są jakieś tanie i dobre zamienniki?

Proszę o pomoc bo kompletnie nie wiem czego się złapać w tym temacie.

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bagażnik Mont Blanc. Drugi raz już bym go nie kupił. Bardzo źle / trudno się go montuje i demontuje. Jest strasznie toporny i nieprzemyślany. Za komplet uchwytów zapłaciłem około 350 zł (w InterPack). Belkę miałem po poprzednim aucie - nie pamiętam ile kosztowała.

 

Może ktoś ma doświadczenia z Thule'm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejo!

 

Co kupić żeby nie wybulić? (:

 

Będzie mi to potrzebne raz w roku i to pewnie nie zawsze, więc nie chcę wydawać milionów. No chyba że trzeba...

Niemniej - przeglądam allegro i są ciekawe cenowo propozycje boxów Sportac - no ale czy to nie odpadnie od dachu?

To samo dotyczy bagażnika - musi być oryginalny czy są jakieś tanie i dobre zamienniki?

Proszę o pomoc bo kompletnie nie wiem czego się złapać w tym temacie.

 

Pozdrówki

Chyba będzie trzeba wydać te miliony...

A tak powaznie to na podstawie moich doswiadczeń z poprzednim samochodem gdzie z boxem zrobiłem w sumie jakieś 10tyś km.

 

- belki, najtańsze są stalowe o profilu prostokatnym, czy może raczej przekroju. Zaleta że tanie, wada - jak jedziesz tylko z belkami to przy 70km/h i 130km/h jest łomot jak cholera. Droższe ale lepsze są aluminiowe takie bardziej opływowe (takie teraz zakupiłem tak że sprawdzę to w tym sezonie). A najlepsze to podobno http://www.Whispbar.pl o przekroju skrzydła samolotu

 

- co do boxa to wybierz sobie taki jaki Ci pasuje, chodzi o pojemność, wysokość (kiedyś była dla mnie bardzo ważna bo wózek dziecka po złożeniu musiał się tam zmieścić) i żeby pasował optycznie do samochodu. A żeby nie spadł Ci z dachu to nie zapier..... szybciej na autobanie niz 130km/h do takiej prędkości wszystko co na dachu jest podobno liczone (i na awaryjne hamowania z tej prędkości też, żebyś zawartości boxa nie zobaczył na przedniej masce, ale w Forku to nie grozi ha ha). Słyszałem i widziałem takich co poginają 160. Ale 160 + wiatr od ciężarówki z przeciwka i... box może odfrunąć. No i pamiętaj że spalanie Ci się zwiększy i samochód bedzie się bardziej bujać i bedzie podatny na boczny wiatr.

 

W ostatni poniedziałek zakupiłem belki Thule`a. Do Forestera: Thule Intracker 4900, belka aero 861, Kit 4910, za wszystko dałem 600 po lekkich negocjacjach. Używek na allegro nie znalazłem, a szukałem jakis miesiąc.

 

Teraz czekam na ocieplenie klimatu i bedę montować na dachu. Na razie wszystko leży poskładane w garażu (belki + 3 uchwyty rowerowe).

 

Jak byś miał pytania to dawaj.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma doświadczenia z Thule'm.

 

Po wakacjach będę już mieć :D

 

Natomiast jak szukałem i wybierałem to wszyscy mówili że raczej sprzęta Thule są dopracowane.

Ale najtańsze to na pewno nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma doświadczenia z Thule'm.

 

mam :) i polecam, warto zaplacic wiecej zeby miec sprzęt porządny na lata. montaz banalny, wykonanie solidne... mam belki aero (aluminiowe) i boxa atlantis - ta seria to dobry kompromis ceny do jakosci, jest zreszta jak widze obecnie najbardziej popularna. jedzie sie z tym 130 i specjalnie nic nie slychac. nie warto kupowac najtanszej serii (ocean to sie chyba nazywalo) - nie jest wiele tansze a ma troche inna konstrukcje i mniejsza nośność i sztywnosc. aha kupilem w sklepie u dealera thule - od reki dostalem jakies upusty i w sieci nie ma nawet co szukac tanszych ofert na nowe, do tego wszystko można pomacać, potem mi od razu poskręcali itd. takze ogolnie jestem ze sprzętu zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie uchwyty na rowery możecie polecić?

Nie muszą być z kategorii pasztet ani też kawior; ważne żeby były po prostu porządne i niezawodne.

 

Od jakichś 150zł mozna juz kupic coś sensownego.

Ja kupiłem Thule ProRide 591. Nie jestem wysoki, a one maja nisko takie fajne pokrętło od blokowania roweru. Na razie nie mogę polecic bo jeszcze nie zamontowałem, nie wiem jak się sprawują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bagażnik Mont Blanc. Drugi raz już bym go nie kupił. Bardzo źle / trudno się go montuje i demontuje. Jest strasznie toporny i nieprzemyślany. Za komplet uchwytów zapłaciłem około 350 zł (w InterPack). Belkę miałem po poprzednim aucie - nie pamiętam ile kosztowała.

 

Może ktoś ma doświadczenia z Thule'm.

 

 

ja mam i jestem bardzo zadowolony, cichy duży. Przy ładownaiu warto mieć rabinkę :D

 

ale to wina mojego wzrostu lub wysokości forka :mrgreen:

 

http://i53.photobucket.com/albums/g79/a ... 21-may.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g79/a ... 36-may.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam Thule zestaw, opływowe belki i jak szybciej się leci to słychać trochę i box atlantis 330litrów, pierw miałem to na omedze MV6, później na Astrze III, a teraz na forku, 120km/h jest spoko ale szybciej to robi się hałas i spalanie.

Najszybciej jechałem 200km/h omegą ale to chwilę, 180km/h bez problemu, 140km/h normalna jazda i spoko.

Ważne jest aby box po załadowaniu całego auta, maksymalnym jego obciążeniu był w poziomie lub przód lekko w dół, tak aby delikatny skos było widać i tyle, trzeba spojrzeć z przodu czy równo jest czy nie jest przykręcony po skosie bo na pierwszy rzut oka tego nie widać.

A z ładowaniem do boksu to tak, wchodzisz na przedni próg drzwi na ten plastik, ważę 120kg i nic się nie dzieje, a tył to łapiesz za reling i wchodzisz na tylne koło i gotowe.

 

Ostatnio widziałem jak ktoś zasuwał Santa-Fe z boksem wyraźnie patrzącym w niebo, porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z boksami czasami bywają niespodzianki. W poprzednim moim autku (na "H") używałem do wyjazdów zimowych modelu Sombrero firmy Interpack. Byłem bardzo zadowolony, bo był niesamowicie cichy, a przy tym wystarczająco sztywny i trwały. Taki sam box położony tej zimy na moim Outbacku hałasował już znacznie mocniej więc następnym razem wypróbuję na pewno inny (boxy wypożyczam tylko na wyjazdy zimowe). Najlepiej więc jeśli jest okazja do wypróbowania przy wyższych prędkościach żeby nie było niespodzianek.

 

Co do belek, to używam aluminiowych Thule i mogę je spokojnie polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy,

Przymierzam się do kupna belek do forka, czytam ze polecacie thule aero (aluminiowe, obłe) pewnie je zakupię, mam jednak pytanie jakie sa mozliwości zamontowania to nich starego boxu. Mam box kamei, który montuje się za pomocą metaowej blaszki w którą wchodzą od dołu dwie śruby i już w boxie przykręca się do nich nakretki specjalne - wszystko tworzy jakby klamre opasająca belkę od dołu i przykręcone w boxie do podłogi nakretkami. Czy przy grubosci tych belek jest jakaś szansa zastosowania takich klamer czy te belki mają taki system mocowania boxu który eliminuje taką mozlwość ( w sensie klamry opasającej belki)?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie - z belek polecam Thule - sprawdzone i zawsze pasują dokładnie do relingów w Forku, prosty dobry montaż. Box - osobiście kupiłem inter pack i jestem bardzo zadwolony, dobre wykonanie, centralny zamek, dobra pojemnosc - no i cena duzo nizsza niz identyczny box thule - tylko sygnowany ich logo. Popytaj w sklepie sprzedawce to na pewno Ci podpowie.

 

Do pytania powyżej - możesz mieć problem z mocowaniem boxu do obłej alu belki.Proponuje w miejscu montazu owinac dobrze belke tasma ciasno, zeby byla wieksza powierzchnia, jezeli juz musisz montowac do tego alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi zależało na dobrych wynikach testów adac, na wyglądzie, i itp

 

thule fatalnie wyszły na testach, zresztą nie tylko one, prawie wszystkie oprócz mont blanc

 

IMAG0021-may.jpg

 

zdjęcie poglądowe, na moim mega usyfiałym forku ze zdechłymi samopoziomami

 

jedno i drugie to czarna perła wiec wygląda super

 

DSC_9636-may.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odzew. Bardziej zastanawiam się czy blaszka którą mam ok 8 cm długości i sruby które zniej wychodzą do góry ok 8 cm długie wystarczą aby taką belkę obłą objąć - boję się ze taka belka bedzie za szeroka i np za gruba (ile ona może mieć szerokości?). Może zatem kupic belkę o przekroju kwadratu ale podobno głośna jest bardzo.

Box mam swój dość stary ale ogromny - bardzo szeroki nie widziałem aby takie jeszcze produkowali - dlatego chciałbym pozostać przy starym bxie i dokupić tylko nowe belki. jaknby ktoś miał wymiary belki w sensie jej przekroju (wysokość i szerokość) byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenie, okrągła czy kwadratowa

 

mam obie i tak samo hałasuje. Przy wyższych prędkościach może mieć to znaczenie ale do 120 chyba żadnego.

 

btw, mój box osłania poprzeczne podpórki.

 

http://www.montblanc.se/attachment/ADAC ... v.2006.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenie, okrągła czy kwadratowa

 

w thule okrągłe belki (czy raczej owalne) aero są aluminowe, a tradycyjne prostokątne sa stalowe, więc nieco cięższe i teoretycznie bardziej podatne na korozje - wiec o tyle wybor ma znaczenie (czy z aero jest ciszej czy nie, nie mam pojecia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Ja ostatnio zrobiłem trasę nad nasze morze i z powrotem. Na dachu Mont Blanc sprzed kilku lat i belki... kupione chyba w 'Lidlu", ojciec kupił na chwilę, żeby przewieźć łóżko, a ja stwierdziłem, że zaryzykuję :) Aluminiowe, eliptyczne w przekroju, więc takie jakich szukałem w Thule. Kosztowały jakieś 150 zł. Hałas był bardzo do przyjęcia, nawet ciszej niż się spodziewałem. (Mówię o jeździe z boxem, bez niego nie próbowałem). Generalnie sprawdziły się, choć były nieco za grube do mocowań Mont Blanc'a, ale zamiast oryginalnych plastikowych rączek mocujących, założyłem zwykłe duże nakrętki na pancernych dużych podkładkach prostokątnych.

 

Zaskoczyło mnie spalanie: 10l w jedną stronę, 10,5 w drugą... czy to wg was dużo? Ja byłem zadowolony:) Jechałem spokojnie, bo z dzidziusiem i max do 130 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droższe ale lepsze są aluminiowe takie bardziej opływowe (takie teraz zakupiłem tak że sprawdzę to w tym sezonie). A najlepsze to podobno http://www.Whispbar.pl o przekroju skrzydła samolotu
ja mam Whispbary i muszę powiedzieć, że jeśli chodzi o komfort montażu i jazdy, to rewelacja. Do tego box Inter Pack Carver II - oto wersja "turystyczna" :wink:

 

forekbox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...