Jump to content

Subaru Libero


Fryta86

Recommended Posts

Witam.

Bardzo podoba mi się tytułowe autko - Subaru Libero. Dobre połączenie przestronności z funkcjonalnością. Autko ma kontrowersyjny wygląd sugerujący jego wywrotność. Jednak kto zrozumie jego walory zakochuje się w nim :) Nisko umiejscowiony silnik obniża maksymalnie środek ciężkości dzięki czemu auto nie wywraca się ;P Tak jak w ciągniku (tir) bez naczepy - kabina sugeruje że przy pierwszym hamowaniu się przewróci, a przecież jest lekka jak piórko w porównaniu z podwoziem...

Walory Liberka:

+ dwudzielny elektryczny szyberdach

+ napęd 4x4

+ 7 miejsc siedzących zamieniających się w przestrzeń sypialną

+ dużo miejsca do przewożenia czegokolwiek

itd...

 

Niestety ciężko znaleźć informacje na temat tego mini vana. Dlatego gdzie jak gdzie, ale tu myślę że znajdę odpowiedź na nurtujące mnie pytania :)

1. W jakich latach były produkowane i gdzie dokładnie?

2. Z jakim wyposażeniem? + Jakie wersje były w sprzedaży? + Czy były jakieś limitowane wersje?

3. Czy tylko silnik 1.2 - widziałem jeden egzemplarz z 11/1998 z silnikiem 2.0 - czy to samoróbka?

4. Czy jest w produkcji lub w planach następca? :)

5. Jakie były dostępne lakiery (paleta + oznaczenia)

6. Jak odczytywać numer VIN?

7. Jakie inne nazwy i gdzie obowiązują? - Domingo...

8. Skąd podobieństwo z: Kia Towner, Suzuki Carry, Daihatsu Hijet (Piaggio Porter - Włoski odpowiednik Daihatsu)? :mrgreen:

 

Subaru Libero:

001subarulibero1.jpg002subarudomingo001.jpg003subarudiaswagon.jpg

 

 

Kia Towner:

004kiatowner01.jpg

 

Suzuki Carry:

007suzukicarryvan.jpg008suzukicarry.jpg

 

Daihatsu Hijet:

005adaihatsuhijet02.jpg005daihatsuhijet01.jpg006daihatsuhijet03.jpg

 

Pozdrawiam i czekam nie tylko na profesjonalną odpowiedź - mam nadzieję że napisałem moje pytanie w dobrym dziale.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kontynuując temat...

Na Wikipedii jest wykres sugerujący że Libero było produkowane do 1996. Z ogłoszeń znalezionych w internecie wynika co innego - znalazłem nawet z 1999 :)

Dla niedowiarków:

http://nl.autoscout24.be/List.aspx?vis=1&state=A&make=67&model=16367&page=1&maxresults=500&results=20&ustate=N,U&um=True&sort=price&pool=1&zipc=B&mmvco=1&mmvmk0=67&mmvmd0=16367&desc=1

 

Źródła mówią też o Subaru Sambar - ten z kolei produkowany jest do dzisiaj :mrgreen:

Czy można kupić go w Polsce u dilera Subaru??? :wink:

Konkurencja:

+Daihatsu Atrai

+Proton Juara

+Nissan Clipper

+Mitsubishi Town Box

 

Eh... dlaczego takich fajnych autek nie ma w u nas... jedynie Honda Wagon +R ale w porównaniu z tymi to maluteńka...

 

ps. Dalej czekam na poważny zasyp informacji od firmy Subaru :!: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dalej czekam na poważny zasyp informacji od firmy Subaru

Jeszcze trochę musisz poczekać. Teraz są Plejady, czyli sabat w okolicach Łysej Góry :wink: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Teraz są Plejady, czyli sabat w okolicach Łysej Góry

Pumex się [moderator czuwa].

 

mamusia

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A ja tam się nie przejmuję z uporem maniaka na informacje oczekuję :)

 

Tak w ogóle to dziwię się że jest tak mało informacji na temat tego autka. Tak długo produkowane. Dużo tego jeździ po Polsce. No i przede wszystkim mocno chwalone! A Subaru jak by pomijała ten model kierując się raczej w stronę sprzedawanych w Polsce autek. Może się mylę... takie wrażenie odniosłem.

Ale zobaczymy... wszystko przed nami :D

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Da się kupić ale trochę smiesznie z nimi jest bo jak ja szukałem dla siebie to co pare godzin allegro i strony ogloszeniowe...

Pojawił się nagle i dzwonię ..a czlowiek od razu pyta skad jestem...- Z krakowa...-No to nie zdązy Pan dojechać bo juz 2 osoby do mnie jadą... :roll:

 

Z libero jest tak ze pierwszy je bierze...Nie wazne czy ma wycieki,kopci i jakie ma dziury.Idealnych nie ma ,z każdym trzeba robić mniej lub wiecej.

 

Zeby mieć libero trzeba mieć drugiego na czesci- zwykle to drugie jest gratis jak sie kupuje.

 

Ja mam V1 z 86 r. To model bez górnych szybek i bez obracanych foteli(trzeba wysunać na szybach by wsunąc odwrotnie)

 

Libero potrafi byc awaryjne, tzn V1 ma gaznik od łodzi, troche dziwne chlodzenie ze chlodnica z przodu a silnik z tyłu.Ale głowne problemy rodzą sie z wieku podzespołów,ktore wymagają wymiany-u mnie np gumowe węze.

 

Tak czy inaczej uważam to auto za najbardziej funkcjonalne i spełnia moje oczekiwania w 99% (nie pływa)

Inne auta spelniają w 20% max...porównał bym je do komorek z przed 20 lat, a libero jest wszystko majace :D

 

Mimo awaryjności wszystkie usterki na miejscu naprawia się taśmą klejącą, młotkiem czy opaskami uciskowymi .W sumie nie bylo jeszcze tak bym nie dojechał do celu po awarii.Ale na pewno jest to auto dla kogoś kto umie i chce przy nim dłubać .

 

Wielka szkoda ze juz go nie produkują.

 

Libero V 1 nie jest jedynym idealnym autkiem....

 

 

Toyota master ace surf 4WD ,wersje z automatem wygladaja jeszcze bardziej komfortowo,przy wciaz swietnych wlasciwosciach terenowych,a w srodku jak w prezydenckim samolocie :D

 

http://oldjapanesecar.pro...lay&thread=2333

 

 

http://www.youtube.com/wa...feature=related

 

http://www.youtube.com/wa...feature=related

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Widze ze temat wciąż wysoko wyskakuje w wyszukiwarce.Teraz mam subaru V 2, .Niestety w moim V 1 rozpadł sie silnik i brakło mi 2 czesci by złozyć z dwuch silników jeden... teraz przynajmniej mam wszystkie czesci bo zezłomowałem tylko ramę z goła budką .

 

Przy okazji napisze ze są spore róznice miedzy V 1 a V 2 , tzn rama w V2 jest duzo delikatniejsza i a aucie z 96r juz korozja ja mocno nadjadła-dla porownania w V1 jest tak gruba ze w aucie z 86r,zakonserwowana była niemal nietknieta .

V2 jest delikatniejsze, sam tylny zderzak jest leciutki ,taka wytłoczka plastikowa,a w V1 był metalowy,ciezki ,cos tam chronił przy zderzeniu.

 

W V 2 nie ma schowkow pod siedzeniami- +są jedynie dwie małe wnęki po bokach z tyłu.Brakuje przy biwakowaniu miejsca na podreczne przedmioty.siedzen juz sie nie da tak ładnie złozyć w podłoge by wjechać np quadem do srodka. No i oceniajac łozko to ma ono wystające plastiki od zagłowków czego nie było w V 1.Trzeba sie ulozyć juz tak by nie czuć tyłkiem tych plastików ,ale obracajac sie na bok komfort zdecydowanie gorzy niz na łożku z V 1.

Plus oczywiście za szyber dach ,przedni i większy elektryczny .

Plus za lepszy układ silnika,chłodzenie działa idelanie bez względu na bieg-moge jechac nawet 50km na 3 i wskazówka wciaz jest nisko.

Jednak ogolnie ja wole V1 bo mozna nim taranowac małe drzewa i wszystkie krzaki (orurowanie) a V 2 ma delikatny plastikowy zderzak i inne lzejsze orurowanie raczej na koło zapasowe i tu takie coś nie przejdzie.

Generalnie najlepiej mieć dwa subaru.Pozdrawiam.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Obecnie jest produkowane m.in. w Uzbekistanie inne autko tego typu Daewoo / Chevrolet Damas, jest to chyba prosta kontynuacja tego typu modeli, więc jeśli Was to interesuje, to wpiszcie do googla :) jeździłem tym (jako pasażer) i muszę potwierdzić, że jest to odlot i nowy model na miejscu "kosztuje grosze" tylko nie wiem jak ze sprowadzeniem.

Link to comment
Share on other sites

Dużo tego jeździ po Polsce.

 

To one się pewnie po garażach chowają, bo jak jeżdżę to ich nie widzę.

A tak w ogóle to bardzo fajny samochód z tego co tutaj czytam.

 

PzDr

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 years later...
  • 4 months later...

Były dużo wcześniej, ale przepadły w czeluściach ;)

 

 

Edited by trzymek
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

a tu trochę historii o modelu:

Test drogowy Subaru Sumo CM Maj 1989_Rew0.pdf

Na samym początku importu Serii E do Europy, autko zostało sprowadzone do Wielkiej Brytanii, a nazwą handlową Wybrano dźwięczną nazwę "Sumo". Zapaśnik Sumo to wiadomo, mocarz. Stąd ta nazwa handlowa na brytyjski ryek- aut miało być typowym dostawczakiem idealnym na wąskie drogi, zaludnione miejsca i krótkie dystanse miejskie. W odróżnieniu do "Libero" czyli wolności i "Domingo" czyli niedzieli, auta miały nadwozie przeznaczone dla ładunków, czesto bez zbędnych w tym celu okien.

A skoro auto dla profesjonalistów, to oczywiście zainteresowało się nim profesjonalne pismo tractujące o samochodach roboczych.

W załączniku zamieszczam tłumaczenie na Polski, tego artykułu popełnione przeze mnie jakiś czas temu w ferworze zauroczenia tym samochodzikiem.

Wszelkie prawa, należą do autora i wydawcy.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam, trochę nie na temat ale u mnie w okolicy na złomie stoi libero, stan całkiem niezły jak by ktoś coś potrzebował to pisać.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...