Danieldd48 Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 audik ponad 3 litra pod machą zagazowany, quatro, co mi sie kojazy dolaczanym tylem lepiej sie zbiera na lodzie, jakie roznice??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Gumy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Gumy. bzdura :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 quatro, co mi sie kojazy dolaczanym tylem To chyba źle się kojarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 zależy jaki rocznik, ale już prędzej Torsen niż dołączany tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 pewnie kontrola trakcji, Tobie buksują 4 koła, u niego elektronika pilnuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 A może masa robi swoje? Audi chyba cięższe, tak? plus być może lepsze opony i wynik jest jaki jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 ale na takim lodzie lodzie? po zamarznietym jeziorze jezdziliscie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Gumy. bzdura :cool: Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Gumy. bzdura :cool: Dlaczego? tez mnie zastanawia ta odpowiedz carfita, bo przeciez opony jednak maja cos do rzeczy jesli idzie o przenoszenie momentu i mocy na asfalt :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 carfit napisał/a:Kuba napisał/a: Gumy. bzdura Dlaczego? tez mnie zastanawia ta odpowiedz carfita carfit chyba lubi quattro :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 1. Wkładka organiczna :-) 2. Gumy 3. Karma :-) Nie wnikając tym razem w szczegóły techniczne (choć uważam quattro z torsenem za świetny napęd), porównywałem w praktyce forka s-turbo z audi s4 i na śliskim nie mam powodów, by wpadać w kompleksy :-) Widziałem też osobnika, który pierwszy raz prowadził czterołapa (mojego forka) i tak mu podpasowała charakterystyka, że na lodzie "robił" takiego jednego kawiorowego sti jak chciał. A mój forek wcale taki wściekły nie jest ;-) Pozdrawiam, Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 ale na takim lodzie lodzie? po zamarznietym jeziorze jezdziliscie? coś jakby, droga w lesie pomiędzy zaspami rozmokła i zamarzła tak dobre kilkadziesiąt metrów. Dzięki za odpowiedzi i przepraszam za błędy, ale pisałem na niepełnej klawiaturze. Ma tam antypoślizg, no gumy i ciężar też pewnie mam tam coś do powiedzenia, ale jeśli ma torsena, to w sumie robi robotę (przy tej mocy też bym postawił na mechanikę niż na elektronikę). O kompleksach nie ma mowy, bo trudno porównywać te auta. A i tak wolniej, ale do zajazdu pod drzwii dojechałem, a audik w lesie nocował przed koleinami pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 audik ponad 3 litra Jeśli nowy model S8 to 5.2L V10, a jeśli starszy to 4.2L V8 więc, jakby nie było, silnik co najmniej (!) 2x większy i mocniejszy od Twojego :smile:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 starszy to 4.2L V8 zgadza się, jakoś skojarzyło mi się 3,2 błędnie. Mocniejszy, ale śliskim to nie wielka pociecha. Pali średnio 18 lpg, a ile pary więcej :?: Dzięki fajnej zimie się człowiek podbudować trochę może :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Chodzi o mase. A co za tym idzie nacisk cm2 gumy do podloza. + ESP Dlatego audi szybsze [ Dodano: Nie Mar 14, 2010 11:40 pm ] Forester XT: km 170 / opony (215/60R16) 16" x 6.5 / masa 1,430 kg Audi S8: km 330/ opony (245/45 ZR18) 18" x 8 / masa 1,845 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Ja bym sie nie zgodzil z powyzsza teoria. Masa przeszkadza w przyspieszeniu. Opony robia naprawde duza roznice. Kiedys po pierwszym sniegu wyjechalem WRX'em na letnich i od razu wrocilem do domu bo nie moglem ruszyc z miejsca (i co gorsza, nie moglem tez sie zatrzymac), po zmianie na zimowe to moglem nawet robic lekki strzal ze sprzegla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 O ile dobrze pamiętam wszystkie A/S8 mają stały 4x4 w postaci quattro czyli torsen (nie mam pojęcia jak z przednim i tylnym dyfrem), więc przy dużo wyższej mocy i dobrych zimowych kapciach wynik jest dość jasny do przewidzenia, jedynym ograniczeniem może być prześwit. Nie ma się czego wstydzić :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Co z tego, że auto może wytworzyć na kołach ponaD 10kN, skoro opony na śniegu przeniosą zaledwie 2-4kN (zależy od śniegu, może być dużo mniej). Dodatkowo kierowca może bardzo skutecznie utrudnić efektywne przeniesienie mocy na drogę... Co do masy, to zbyt dużo zależy od warunków. Raz będzie wadą, raz zaletą... Tak sie mje wydaje... ;-) Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Quattro w A/S/RS 4/, A/S/RS 6, A/S 8 od zawsze to Torsen czyli stały napęd na 4 koła. Myślę że wszystkie powyższe, już wymienione kwestie składają się na przewagę S8 vs Forek w opisywanej sytuacji. Opony, moment i jego dostępność, masa i moc- generalnie większość przemawia na korzyść S8. Jazda w zakrętach to już inna historia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Quattro w A/S/RS 4/, A/S/RS 6, A/S 8 od zawsze to Torsen czyli stały napęd na 4 koła.Myślę że wszystkie powyższe, już wymienione kwestie składają się na przewagę S8 vs Forek w opisywanej sytuacji. Opony, moment i jego dostępność, masa i moc- generalnie większość przemawia na korzyść S8. Jazda w zakrętach to już inna historia Czemu inna historia? Z opisu widać, że masz S8 i GT-ka, czy różnica jest aż tak zauważalna i na czym polega, co prowadzi się lepiej S8 vs SI (zakładam też, że jednak Forka prowadzi się gorzej niż SI)? Pytam też dlatego, że choć jeździłem GT i WRX to S8 nigdy nie prowadziłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levy Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 1. Torsen. 2. Masa. 3. Szersze gumy. Audi naprawdę dobrze idą na śniegu (sprawdzone empirycznie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 2. Masa. Z moich obserwacji z SJS oraz z walki jaką toczą różne auta w zimie na podjeździe aby wyjechać z naszej firmy, wynika raczej, że masa przeszkadza niż ułatwia poruszanie się na śliskim. Poległo przednio napędowa Audi A6 oznaczone dumnie literką S (nawet nie wiedziałem, że można kupić S bez quatro) a np tego samego dnia w tych samych warunkach fokusik handlowca wyjechał nie bez problemów ale bez naszej pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Jest cos takiego jak S6 i jak A6 S-line więc napewno nie było to S6 jeśli nie miało napędu 4x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 plejadek nie mam dużego doświadczenia w offroadzie, ale ludzie z którymi się czasami stykam, a którzy są pasjonatami tego twierdzą właśnie, że duża masa jest 'be' i przeszkadza. EVAN No właśnie tak jest - możesz sobie kupić A4 czy 6 z pakietem s-line, czyli dodatkami stylistycznymi upodabniającymi auto do prawdziwej s-ki i to wszycho ergo żadnych super mocy i quattro :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się