Skocz do zawartości

nowoczesne skrzynie automatyczne


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem wielkim przeciwnikiem automatycznych skrzyń, i ich pochodnych, czyli wszystkich multitroników, tiptroników i innym badziewi :twisted: , to od dziś mówie :idea:B Y Ł E M ich przeciwnikiem , a konkretniej skrzyni typu PDK, DSG itp.

Ale do rzeczy , wczoraj byłem na śląsku , w bielsku itp, i miałem chwile przed następnym spotkaniem, wiec postanowiłem odwiedzić nowy ogromny salon PORSCHE w Katowicach, aby troche nacieszyć oko :cool: . Salon taki że szczęka opada, :idea: , sprzedawca podszedł do mnie , krótko porozmawialiśmy , widac że gość totalny fanatyk sportowych aut, wiec szybko nawiązaliśmy kontakt , i jeszcze szybciej zasiadłem za kierownica 911 ( niestety nie turbo ) ze skrzynią PDK . Porsche jak to Porsche, klasa sama w sobie, ale skrzynia mnie powaliła :idea: i nie ważne czy w pozycji auto czy ręcznej, zmienia biegi błyskawicznie bez zastanowienia i w góre i w dół, najbardziej podobało mi sie, jak sie jedzie spokojnie 80km/h 7 bieg :idea: i nagle gaz do podłogi, w momencie, czyli moim zdaniem ok 15milisekund , zbił bieg do dwójki :shock: i ogień, normalnie coś fantastycznego , w przypadku pracy auta w trybie SPORT + , przy zmianach biegów towarzyszy za każdym razem uderzenie do przodu , jakby auto dostawało dodatkowego kopa, naprawde niesamowita skrzynia, i w przeciwieństwie do EVO X , fenomenalnie działa procedura startu :cool:

Za dwa tygodnie , jestem umówiony na jazde testowa nową 911 TURBO tez z tą skrzynią biegów, więc opisze :lol:

I jeszcze jedno, pierwszy raz w życiu byłem na jazdach próbnych, a jezdziliśmy chyba z godzine, aby siedzący na prawym sprzedawca , wręcz zmusza mnie abym sie trochę pomścił na aucie, jezdziliśmy po dziurach, po zakretach, po autostradzie ( dość szybko :wink: ) , kazał hamowac z dużych prędkości, itp itd, naprawde wielki szacun :idea:

 

Ja jestem ciekawym jak sie spisuje ten nowy automat w Subaru LINEARTRONIC, ktoś tym jeździł :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, ale zapewne wiesz, że PDK z tradycyjnym automatem ma niewiele wspólnego :) Kompletnie inna konstrukcja i filozofia budowy. PDK jak i DSG przypominają bardziej skrzynię manualną niż automatyczną. Doszło tylko (poza dwoma sprzęgłami) fajne sterowanie elektroniczne.

 

Pytanie kiedy się to zacznie psuć... i ile będzie kosztować naprawa :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem wielkim przeciwnikiem automatycznych skrzyń, i ich pochodnych, czyli wszystkich multitroników, tiptroników i innym badziewi :twisted: , to od dziś mówie :idea:B Y Ł E M ich przeciwnikiem , a konkretniej skrzyni typu PDK, DSG itp.

...

 

Ja tak samo jak Ty twierdzę że to wielkie G do konkretnej jazdy. Dopiero w Ferrari F430 automat powalił mnie na kolana. Ten w Porsche widzę pracuje podobnie. Ciekawe kiedy prawdziwe sportowe automaty trafią do aut niższej klasy ?! Bo na razie to żenada to co jest w EVO X...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kiedy się to zacznie psuć... i ile będzie kosztować naprawa

Znajomi ze Słowacji mieli firmowego Passata z DSG. Skrzynia odmówiła współpracy, a jej wymianę wyceniono (jeśli dobrze pamiętam) na 42 tys zł (w przeliczeniu z Sk). Dobrze, że stało się to na 2 tygodnie przed końcem gwarancji. :wink:

Być może obecnie serwis DSG potaniał, bo i montowane są w większej liczbie modeli VW, a to było prawie 3 lata temu... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz w życiu byłem na jazdach próbnych, a jezdziliśmy chyba z godzine, aby siedzący na prawym sprzedawca , wręcz zmusza mnie abym sie trochę pomścił na aucie, jezdziliśmy po dziurach, po zakretach, po autostradzie ( dość szybko ) , kazał hamowac z dużych prędkości, itp itd, naprawde wielki szacun

 

Tylko nie mów jak się nazywał pan sprzedawca, co by roboty nie stracił :mrgreen:

 

A jak wygląda kwestia łopatek ? Nadal są takie beznadziejne przyciski, że i na jednym i na drugim masz i "+" i "-" :?: Bo w nowym turbo to już jest chyba poprawione i są duże, tradycyjne łopatki pod kierownicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie mów jak się nazywał pan sprzedawca, co by roboty nie stracił :mrgreen:

 

a ja myśle , że oni celowo są tak szkoleni, zeby klient na jeździe próbnej miał poczucie że jeździ PORSCHE a nie Dacią :twisted:

A jak wygląda kwestia łopatek ? Nadal są takie beznadziejne przyciski, że i na jednym i na drugim masz i "+" i "-" :?: Bo w nowym turbo to już jest chyba poprawione i są duże, tradycyjne łopatki pod kierownicą...

tak sa dalej te słabe przyciski ( opcja inna kierownica + 500 euro ) i wtedy są duże łopatki, ale w Turbo masz od razu, możesz sobie zamówić taką inna kierownice, grubszą i mniejsza, z wyświetlaczem :shock: na któym Ci pokazuje w jakim jesteś trybie, Normal, Sport, Sport + , i coś tam jeszcze

 

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 7:33 am ]

Pytanie kiedy się to zacznie psuć... i ile będzie kosztować naprawa :roll:

 

Psuć sie napewno bedzie, moim zdaniem zdecydowanie szybciej u kierowców korzystających z LC . Ale świat idzie do przodu, mechanicy również, wiec sądze że te skrzynie już nie jeden rozbiera i naprawia, i nie trzeba kupować nowej w ASO. Tak samo kiedyś jak zaczynałem biznes, to też sie nikt nie chciał tykać sie automatycznych skrzyń z tiptronikiem, a teraz ? no problem

Podejżewam że juz teraz jak by sie rozglądnoł , to ktoś już w Polsce napewno naprawia te skrzynie, bo umówmy sie to nie jest prom kosmiczny :twisted:

 

o prosze pierwszy lepszy z brzegu za google http://www.midparts.pl/ :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie jeździłem tylko DSG w Superbie i Passacie ale podobnie jak Carfit ten typ przekładni zmienił moje podejście do skrzyń automatycznych. Jestem zafascynowany tym jak przyjemnie działają.

Porsche niestety nie miałem okazji jeździć i pewnie w najbliższym czasie się to nie zmieni :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnie 130 tys. km zrobiłem ze skrzynią tiptronic (ale nie w niemieckim samochodzie :wink: ), a w międzyczasie jeździłem też Audi multitronic i obie skrzynie to raczej kaszana...

1. biegi przełączają się wtedy, kiedy one chcą, a nie wtedy kiedy ja potrzebuję / chcę

2. bardzo słabe redukowanie biegów... praktycznie brak np. przy hamowaniu, ale z drugiej strony trzeba powiedzieć, że bardzo szybko redukują się biegi przy mocnym dodaniu gazu i to jest duży plus

3. katastrofa w zimie... tiptronic ma przynajmniej możliwość ruszania z 2, a nawet 3, ale multitronic rusza tylko z jedynki i można nie wyjechać, albo nie ruszyć na lodzie...

4. zmiana biegów w trybie sekwencyjnym działa też tak jak komputer jest oprogramowany, a nie jak ja bym chciał (prosił :wink: )

5. redukowanie biegów w trybie sekwencyjnym z opóźnieniem 2 - 3 sekund jest niedopuszczalne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz świętą rację, że Porsche to co innego :wink:

skrzynie dwusprzęgłowe są dużo sprawniejsze od tradycyjnych, ale też są niestety oprogramowane i nie działają 1:1 z chęcią kierowcy

nie wiem, kto dla kogo produkuje skrzynie automatyczne, ale domyślam się, że tak jak z innymi tego typu wyrobami, jest 2, góra 3 głównych dostawców na świecie i 99% samochodów jeździ ze skrzyniami od tych dostawców... ja we francuskim aucie mam skrzynię opisaną jako Tiptronic System Porsche, a produkowana jest w... Japonii...

czy wiecie, kto dla kogo produkuje skrzynie automatyczne? z tego co ja słyszałem większość skrzyń pochodzi z Japonii... może nawet z FHI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porsche niestety nie miałem okazji jeździć i pewnie w najbliższym czasie się to nie zmieni :(

 

To jedź do salonu w Katowicach, to sobie pojeździsz :wink: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wręcz zmusza mnie abym sie trochę pomścił na aucie, jezdziliśmy po dziurach, po zakretach, po autostradzie ( dość szybko ) , kazał hamowac z dużych prędkości, itp itd, naprawde wielki szacun

 

Carfit Ty to masz znajomosci, ja tam tez bym sie troszke pomscil :mrgreen: musisz mnie zabrac tam kiedys zabrac :cool: :lol:

 

rzeczywiscie slyszalem, ze skrzynia PDK jest genialna... nawet sie na forum Porsche zarejestrowalem i postanowilem ze 911 kupic musze... :grin: :twisted::mrgreen:

 

co nieco o skrzyni dla zainteresowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, pierwszy raz w życiu byłem na jazdach próbnych, a jezdziliśmy chyba z godzine, aby siedzący na prawym sprzedawca , wręcz zmusza mnie abym sie trochę pomścił na aucie, jezdziliśmy po dziurach, po zakretach, po autostradzie ( dość szybko :wink: ) , kazał hamowac z dużych prędkości, itp itd, naprawde wielki szacun :idea:

 

Miałem dwa podobne przypadki sprzedawców. Jeden w Auto GT :twisted: . I ten był rzeczywiście super! Nieźle było też w Dawoju. :cool: :mrgreen:

 

Generalnie funkcja fajnego automatu np.: w Sti byłaby super. Może to dla niektórych profanacja, ale jazda w dużych korkach z manualem nie jest wcale przyjemna.

 

Może mnie na starość będzie stać na takiego Porszaka. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit Ty to masz znajomosci, ja tam tez bym sie troszke pomscil :mrgreen: musisz mnie zabrac tam kiedys zabrac :cool: :lol:

 

Nie znajomości , tylko mi z gęby dobrze patrzy :mrgreen: :wink: ,

A tak serio polecam ten salon, niedość że piękny, obsługa na najwyższym poziomie, fajne dupy sie kręcą :twisted: , pełna gama modeli, naprawde robi wrażenie :idea: , i teraz nic innego nie robie, jak myśle skąd wziąć na nowe 911 turbo :twisted:

 

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 8:10 pm ]

eneralnie funkcja fajnego automatu np.: w Sti byłaby super. Może to dla niektórych profanacja, ale jazda w dużych korkach z manualem nie jest wcale przyjemna.

 

wiesz co, jestem naprawde podobnego zdania, chyba sie starzeje :roll: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rpw napisał/a:

eneralnie funkcja fajnego automatu np.: w Sti byłaby super. Może to dla niektórych profanacja, ale jazda w dużych korkach z manualem nie jest wcale przyjemna.

 

 

wiesz co, jestem naprawde podobnego zdania, chyba sie starzeje

 

to lepiej pomysl jakie takie PDK do Sti wsadzic :!: :lol: :cool: slyszalem, ze nie takie rzeczy ze szwagrem po flaszce mozna zrobic :twisted::twisted::mrgreen: no dobra w Twoim przypadku to bedzie musiala byc duuuuuuuuza flacha ale jak wprowadzisz masowa produkcje to moze sie zwroci... moze :roll: :razz: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedź do salonu w Katowicach, to sobie pojeździsz :wink: :twisted:

 

Nie znajomości , tylko mi z gęby dobrze patrzy :mrgreen: :wink: ,

 

Obawiam się, że z tym może być problem :mrgreen:

Swoją drogą to jest ten salon przy autostradzie ?? Jadąc od Katowic w kierunku Wrocławia ? :)

Czasami tamtędy jadę to korci mnie żeby zjechać :twisted: Kilkanaście metrów wcześniej przy zjeździe mają nad drogą taki ładny napis powitalny "PORSCHE" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w AŚ pani się żaliła, że ASO chce jej naprawić tiptronica w A4 poprzez wymianę co kosztuje drobnostka 32 koła. A buuu... :cry:

Natomiast niedawno miałem okazję troszkę pośmigać mietkiem E z awtomatem i było ... no właśnie chyba się starzeję, ale było fajnie... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tydzień temu gadałem z kolegą, który miał A4 bodaj 2.8 quattro właśnie z TipTronic'iem, oczywście skrzynia szybko padła i kosztowała go kilkanaście klocków, podziałała dokładnie 9 miesięcy i znowu padła :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te skrzynie są może i szybkie, uprzyjemniają jazdę itp. ale koszty związane z naprawami i jakimiś awariami idą w tys. zł więc nie wiem czy powinno się coraz bardziej wprowadzać coś takiego do samochodów użytkowych. Za 4-5 lat ludzie kupując samochód będą w niego wkładać pieniądze jak w dom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haubi65, please... nie stawiajmy audi i porsche w jednym rzędzie... To pierwsze primo. Drugie primo to (z całym należnym szacunkiem dla porządnych ludzi jeżdżących tymi autami) w Polsce jest tak dużo buców jeżdżących zarówno audi, jak i porsche, że się mózg lasuje. Posiadanie takiego auta (nawet tych droższych z górnej półki typu RS6, czy topowe wersje prosiaków, bo te mają takie skrzynie o jakich rozmawiamy) jak dla mnie nie jest wyznacznikiem tego, czy ktoś jest gentleman'em. A trzecie primo... to żaden samochód nie jest idealny i warto na to zwracać uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te skrzynie są może i szybkie, uprzyjemniają jazdę itp. ale koszty związane z naprawami i jakimiś awariami idą w tys. zł więc nie wiem czy powinno się coraz bardziej wprowadzać coś takiego do samochodów użytkowych. Za 4-5 lat ludzie kupując samochód będą w niego wkładać pieniądze jak w dom

 

Z drugiej strony Porsche od wielu lat jest na pierwszym miejscu (a przynajmniej w pierwszej trójce) najmniej awaryjnych marek samochodowych na Świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...