Skocz do zawartości

Czym rozni sie skrzynia 5MT od 6MT.... dywagacje


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ten na filmie jest większy od seryjnego. W Australii jeden gościu włożył do środka rdzeń z STI ver2, mocniejszą pompę, lepszą chodnicę i dodatkowy zbiornik płynu, żeby w obwodzie było 2 litry więcej płynu, Legaś był wystrojony na grubo ponad 300KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6mt waży prawie dwa razy tyle co 5mt

 

Jak już jesteśmy w temacie wagi to chciałem się spytać ile waży która skrzynia. Gdzieś na forum to czytałem ale nie mogę w tej chwili tego znaleźć. Dobrze kojarzę że 5MT to ~50kg a 6MT ~80kg?

 

EDIT

Ok, jakby ktoś potrzebował to dzisiaj zważyłem 6MT waży 95 kg. Co prawda z kawałkiem wiązki i pewnie z kilogramem błota, ale tak orientacyjnie jest prawie 100kg :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Emotorsport : skoro nie powstrzymałes sie od tego by uskuteczniac wobec mnie (mlodego gniewnego dziecka neostrady,jak to mowisz) swoją populistyczno-forumową gadke to polecam brac jakies leki na uspokojenie, bo skoro puszczaja ci nerwy przez takiego chłopka jak ja to co sie dzieje na ulicy gdy ktos np.zajezdza Ci droge? ..ogolnie porazka to co napisałes bo moje 19 postow nie ma nic do rzeczy i mysle, ze Twoje 6tys.postow zawierają tyle prawdy co moje 19. Od 2ch lat rozmawiam z ludzmi z forum type-ra UK wiec nie pisz mi prosze, ze 19 postow i zakup auta to powod dla mnie by sie wymadrzac bo niestety(chyba na Twoje neiszczescie)wiem troszke wiecej nizeli daloby sie wyczytac z moich (fakt faktem) sfrustowanych postow. Jak widze Tobie tez przydaloby sie troche swiezszych informacji niz te ktore posiadasz wiec przekaze wszystkie info ktore uzyskalem od goscia ktory bral bezposrednio udzial w wymyslaniu, budowie i wdrazaniu tych samochodow na rynek światowy.

 

Za większą ilość wiadomości i informacji z takiego jak Ty źródła serdecznie dziekuję, poradzę sobie z moimi oraz moich kolegów, a jeżeli ciekawi Cię, co by było jakbyś zajechał mi drogę, to po prostu dobrze się ubezpiecz, :grin: przyjedź na Mazury i spróbuj.... :twisted: Żeby nie było OT, skrzynia 5MT jest 30kg lżejsza od 6MT, i ta różnica - nie są to raczej ołowiane odważniki dla nurków :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze przegapiłem ale...poza inna konstrukcja obudowy.. faktycznie pancerna.... grubszymi kołami zebatymi.. dodatkowym "upancernieniem" jest zastosowanie wewnetrzej pompy oleju dla wymuszenia smarowania a jak wiadomo takie zabiegi stosuje sie w przekładniach pzystosowanych do bardzo duzych obciazen..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, 5MT sa słabsze od 6MT z new age'a ale nie na tyle zeby opisywac je "maslanymi" albo te owe 6MT nazywac pancernymi bo za 10 lat auta z 6MT beda prawdopodobnie mniej warte niz stare z 5MT

 

Spróbuj o tym przekonać dziesiątki użytkowników tego forum, którym padły skrzynie 5MT w WRXach new age. Jak już Ci się da, to zaraz potem możesz śmiało startować na prezydenta.

 

a tymbardziej do US gdzie zawieszenie jest z gumy do zucia

 

Zawieszenie przykładowo w WRXie US Spec (seryjne) jest miękkie, OK. Ale przejedź się WRXem EU spec i co powiesz? Jest też miękkie - jak kanapa!!! Potem wyjmij elementy zawieszenia z obu aut i mi pokaż różnicę. PALCEM!!! Bo chyba ślepy jestem. Zaraz potem porównaj np. zawias w new age'owych STI US SPec i EU SPec. I też proszę, podaj mi listę różnic. Bo jakoś nikt chyba tutaj na forum nie potrafi wskazać jasnych różnic pomiędzy zawiasami wersji EU i US. A jest tutaj sporo naprawdę doświadczonych osób, które na subaru zęby zjadły. Zerknij chociażby na post carfita n.t. różnic w silnikach STi EU i US. Nic dodać, nic ująć. Mierzyłeś sprężyny zawieszenia suwmiarką i dynamometrem? Rozbierałeś amorki i porównywałeś część po części. Nie chciałbym tego przekonania o istnieniu tak wielkich różnic w zawieszeniu pomiędzy modelami EU SPec i US Spec nazywać "urban legend", ale inne określenie mi do głowy nie przychodzi.

 

a tymbardziej do US gdzie... hamulce z papieru

 

Nie z papieru, tylko zaciski są takie, jak w modelach wolnossących, GTku, forkach itp.. Po prostu cięcie budżetowe i niedostosowanie zacisków do mocy samochodu i masy. Tarcze są takie same. A jakoś w WRXach EU SPec nie zauważyłem, żeby były papierowe. Kwestii STI w ogóle nie poruszam, bo tu heble są identyczne ZTCW.

 

a tymbardziej do US gdzie... moc oscyluje w granicach mocy wozu strazackiego po akcji ratowniczej i bynajmniej nie przez wzglad na oktanowosc paliwa ktora jest dostepna w kazdym kraju w roznych liczbach.

 

Po pierwsze nie oktanowość, tylko wartość opałowa, a po drugie nie "jest dostępna w...." tylko: jest podawana w różnych jednostkach. W US jest chyba w ogóle inna skala. Ta liczba oktanowa paliwa w US jest mierzona inaczej, niż ta w Europie. Mogę coś kręcić, ale coś mi tak świta. To tak, jakbyś mierzył coś w calach, a potem się kłócił próbując udowodnić, że jest to krótsze, niż drugi taki sam przedmiot dlatego że był zmierzony w centymetrach. Ale fakt - ECU w imprezach US SPec są pod to strojone.

 

Po drugie spróbuj też udowodnić połowie użytkowników turbodoładowanych imprez new age w Polsce, że ich auto ma "moc wozu strażackiego po akcji" przez przystawienie koło ich auta imprezy EU SPec. Zapewne wynik Cię rozczaruje. Zapytaj niumen'a czy widział dysproporcję w osiągach jego i mojego byłego auta.

 

[ Dodano: Nie Lut 14, 2010 3:52 pm ]

Elus, ale to nie komancz napisal :lol:

Cos Ci sie w cytowaniu zepsulo :roll:

 

Rykoszetem dostał :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekonać dziesiątki użytkowników tego forum, którym padły skrzynie 5MT w WRXach new age.

swoją drogą chętnie bym się dowiedział, ilu osobom faktycznie padła skrzynia 5MT w GT/WRX o seryjnej mocy. W końcu wiadomo, że jak się podkręci moc i moment, to skrzynia może powiedzieć "bye bye". A 6MT z definicji są mocniejsze i mogą mieć większy margines bezpieczeństwa (wytrzymałości) bo są zaprojektowane do wyższych mocy i momentów.

 

Póki co to jest dyskusja "maślane" vs "pancerne" a ja lubię potwierdzenie w liczbach. Ale pewnie się go nie doczekam.

 

W każdym razie jak komuś 5MT pierdnie w GT/WRX podkręconym na 350 czy 380 NM (a w końcu to jest podkręcenie o ok. 20-30% !) to nie ma się co dziwić i nazywać ją "czekoladową".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, No tak, tylko ja nie słyszałem o padnięciu skrzyni 6MT po podkręceniu silnika o 20-30%, czyli w okolice 320KM w STI 01-03 na ten przykład, albo 330-340KM w reszcie new age'owych estiajów.

 

Z ostatnich, którym padła skrzynia w WRXie, to na przykład kolega Fx, a wcześniej był ZTCP ś.p. Krzysiek Blue chyba ze dwa razy i jeszcze kilka osób (wszystko dotyczy 5MT):

 

kofcio - wyskakująca jedynka:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112696

 

kuba_p, Raga, ŁukaszG - problemy z jedynką i wstecznym:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114418

 

F-I-F-E-R - padła skrzynia (1. bieg):

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115695

 

masakrer - padnięta skrzynia (3. bieg) od classica STI:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=117742

 

pawel_brodnica - padnięta skrzynia (2. bieg):

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122069

 

Racer - zmielona skrzynia:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=123414

 

Racer drugi raz, Dyzio_D i Harvster - u wszystkich padnięte skrzynie:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=124199

 

torro i Mike.l - problemy z jedynką i wstecznym:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=126359

 

k1robot - pęknięta obudowa od skrzyni:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129176

 

ariel - padnięta skrzynia:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129412

 

zofx - problemy z zapinaniem biegów;

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=130116

 

I to bez przekopywania archiwum, nielegala i innych działów. Jedynie techniczny i jedynie rozdział "Impreza".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą chętnie bym się dowiedział, ilu osobom faktycznie padła skrzynia 5MT w GT/WRX o seryjnej mocy.

 

To ja sie przyznam. W GT 247km/308Nm zabiłem dwójkę i skrzynia do remontu. Nie są to jakieś bardzo odstające parametry od serii.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, No tak, tylko ja nie słyszałem o padnięciu skrzyni 6MT po podkręceniu silnika o 20-30%, czyli w okolice 320KM w STI 01-03 na ten przykład, albo 330-340KM w reszcie new age'owych estiajów.

 

Z ostatnich, którym padła skrzynia w WRXie, to na przykład kolega Fx, a wcześniej był ZTCP ś.p. Krzysiek Blue chyba ze dwa razy i jeszcze kilka osób (wszystko dotyczy 5MT):

 

kofcio - wyskakująca jedynka:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112696

 

kuba_p, Raga, ŁukaszG - problemy z jedynką i wstecznym:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114418

 

F-I-F-E-R - padła skrzynia (1. bieg):

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115695

 

masakrer - padnięta skrzynia (3. bieg) od classica STI:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=117742

 

pawel_brodnica - padnięta skrzynia (2. bieg):

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122069

 

Racer - zmielona skrzynia:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=123414

 

Racer drugi raz, Dyzio_D i Harvster - u wszystkich padnięte skrzynie:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=124199

 

torro i Mike.l - problemy z jedynką i wstecznym:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=126359

 

k1robot - pęknięta obudowa od skrzyni:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129176

 

ariel - padnięta skrzynia:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129412

 

zofx - problemy z zapinaniem biegów;

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=130116

 

I to bez przekopywania archiwum, nielegala i innych działów. Jedynie techniczny i jedynie rozdział "Impreza".

 

Turdziemu skrzynia się rozwaliła od trzymania reki na lewarku :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła mi skrzynia na pierwszym biegu ( stwierdzam, że musiała wcześniej jedynka być mocno zmęczona od poprzedniego właściciela ) ale nie chciałem jej remontować, ponieważ robię samochód dla siebie żeby nim trochę pojeździć ( i oby bezawaryjnie ) dlatego zdecydowałem się na wsadzenie prawie nowej skrzyni ( wkładu od forka 06-08r) i jestem z tego baaaaaardzo zadowolony :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imponująca lista dzibi, zapytałbym się jeszcze o:

a) listę GT-ków na forum (z aktywnymi właścicielami, którzy chwaliliby się awarią),

B) styl jazdy (starty z 4krpm, czy trzymanie dłoni na lewarku słyszałem że niszczy skrzynię, nie tylko w Gt...)

 

Pamiętajmy, że GT to nie jest sportowe auto, tylko uliczna/drogowa/cywilna drobna namiastka tego, co oferuje RA czy prawdziwa RAjdówka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytałbym się jeszcze o:

a) listę GT-ków na forum (z aktywnymi właścicielami, którzy chwaliliby się awarią),

B) styl jazdy (starty z 4krpm, czy trzymanie dłoni na lewarku słyszałem że niszczy skrzynię, nie tylko w Gt...)

 

He he... no nie bez jaj :mrgreen: Może jak szukajkę naprawią :lol:

 

Ale zwróciłeś uwagę na jeden ważny fakt, czyli zasadniczo na fakt bycia

aktywnym właścicielem, który chwaliłby się awarią
.

Bo niestety podejrzewam, że spora większość użytkowników GTków czy WRXów w Polsce nie wie o istnieniu tego zacnego forum. Ba! Nawet gdyby wiedziała, to się nie pochwali awarią, tylko cichcem, tanim kosztem coś tam naprawi i pogoni auto, bo ":shock: oooops - zaczęło się sypać". Więc tak naprawdę to podejrzewam, że lista jest dużo, dużo, dużo, dużo dłuższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja znam osobiscie 1 osobe, ktora ogolila conajmniej 3 skrzynie GTkowskie (auto seria + wolny wydech)

 

staniszewski kupe lat temu, gdy byl posiadaczem GTka ogolil miedzy 5 a 7 skrzyn do GTka (nie pamietam dokladnie o ilu mowil, ale liczba mnie porazila ;) ) ok auto rajdowe uzytkowane rajdowo, ale pokazcie kogos kto ogolil taka ilosc 6MT w new age'u rajdowce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby to był powód do chwalenia to nie wiem :/

 

Nie, no co Ty. Jak zarżniesz trzecią, to wtedy dopiero! :wink:

 

A tak na poważnie, to każda awaria, naprawa itp. uczy czegoś tam kierowcę (o ile jest świadomym użytkownikiem samochodu) i skłania do jakichś tam refleksji - np. takich, jakie zaprezentował nam Szym83. To wszystko biorąc pod uwagę, że bazuje się na doświadczeniach własnych lub znajomych, a nie powtarza opinie zasłyszane.

 

mogę się czuć aktywnym właścicielem ? :]
Z całą pewnością - jak wszyscy pozytywnie zakręceni na puncie jedynej słusznej marki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...