Skocz do zawartości

Czym rozni sie skrzynia 5MT od 6MT.... dywagacje


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Komancz, co Ty tam ciekawego masz do zainstalowania w moim zwykłym STI 02' ??

kompletne DCCD za rozsądną kasę ??

Pozdrawiam wszystkich zboczeńców na forum !!!

 

mozesz zamontowac do siebie ale zeby wysterowac dccd potrzebujesz zewnetrznego modulu np neotronics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Heh, jak ja chcialem za swoje (komplet) DCCD 8tys. to mnie mało nie zlinczowali, ze jak tyle pieniedzy za taki szajs... ...bo co, krotka 5MT?? Nie czaje ludzi...

 

bo 5mt nie ma co stawac kolo 6mt niestety, wytrzymalosc, konstrukcja zdecydowanie lepsza w 6tce, nie wspominajac o tym jak poszczegolne biegi sie "bije" pewnei i bezstresowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, jak mozesze pisac takie bzdury? to tak jak bys napisał, ze STI z 1998 nie ma co stawac do STI z 2003. Mysle, ze roznica jest duzo mniejsza niz Ci sie wydaje, pozatym pewnie ze masz 6 biegow nie 5 jak ja to moze 2 trybiki gdziestam w tej skrzyni sa mocniejsze...tzn.pewnie wiecej niz 2 ale tak juz pisze jak Ty. Z tego co mowisz wychodzi na to, ze przez 5 lat(powiedzmy) Subaru evoluowało z [edycja moderatora] na superextra sprzet...wątpliwe... Jeszcze powiedz mi, ze to co masz jest z JDM'a to chociaż Cie pochwale bo wiesz jak to jest, oni produkują to dla nas ale na wlasne podwórko produkują to "lepiej". Min.przez takie teksy ludzie wątpią w to wszystko, skoro Ty masz super sprzeta z 21 wieku a ja lipe z 20 wieku to rzeczywiscie cos tu jest nie halo...

 

Zeby nie było, ze znowu na kogos napadam i obrazam, to jest forum wiec wypowiadam sie w tym temacie bo mam takie prawo. ...a to, ze odbijam tą piłeczke to juz inna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nie chodzi o ewolucje a o cenę, co?

 

Nie za bardzo rozumiem co masz na mysli?

2 lata temu gdy sprowadzilem swoje auto to (bez obrazy) wielu posiadaczy Subaru Imprez nie wiedzialo co to DCCD, nie mowie, ze wszyscy i wszyscy tutaj tylko wielu z wielu, bo akurat to wiemy wszsycy(choc i pewnie nie), ze nie zawsze jest tak, ze kto czym jezdzi ten o tym cos wie. Ja sam sie dowiedzialem o tym rok wczesniej, dlatego potem takiego auta szukalem. Napisałem to co napisalem jako komentarz i taki wyraz ubolewania nad tym,ze gdy mialem ja to nikt nie wiedzial co to a dzis kazdy to chce kupic na otomoto. Ot co.

 

To jest własnie minus forum, brak komunikacji niewerbalnej, przez to nikt nie widzi jaka czlowiek ma mine kiedy mowi(pisze) bo czasem mozna komus powiedziec ze smieszny jest a odebrane to moze byc jako "smieszny jestes".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem co masz na mysli?

Może nie chodzi o to, że w końcu FHI miało genialny pomysł na skrzynię, tylko, że 6mt znajduje się w STI (a nie znajduje w innych modelach) nie bez powodu - tym powodem jest różnica pomiędzy 6mt a 5mt - będąca dużą częścią końcowej kwoty zakupu auta. Słyszałeś jak fajnie brzmi zmiana biegów? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bynajmniej = wcale

 

Główną wadą 5MT nie jest ilość biegów, tylko plastelinowa obudowa.

 

dziekuje :smile: dales mu gotowa odpowiedz a tak to jak by zaczal szukac moze by sie tez innch ciekawych rzeczy dowiedzial......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, jak mozesze pisac takie bzdury? to tak jak bys napisał, ze STI z 1998 nie ma co stawac do STI z 2003. Mysle, ze roznica jest duzo mniejsza niz Ci sie wydaje, pozatym pewnie ze masz 6 biegow nie 5 jak ja to moze 2 trybiki gdziestam w tej skrzyni sa mocniejsze...tzn.pewnie wiecej niz 2 ale tak juz pisze jak Ty. Z tego co mowisz wychodzi na to, ze przez 5 lat(powiedzmy) Subaru evoluowało z ch*jni na superextra sprzet...wątpliwe... Jeszcze powiedz mi, ze to co masz jest z JDM'a to chociaż Cie pochwale bo wiesz jak to jest, oni produkują to dla nas ale na wlasne podwórko produkują to "lepiej". Min.przez takie teksy ludzie wątpią w to wszystko, skoro Ty masz super sprzeta z 21 wieku a ja lipe z 20 wieku to rzeczywiscie cos tu jest nie halo...

 

Zeby nie było, ze znowu na kogos napadam i obrazam, to jest forum wiec wypowiadam sie w tym temacie bo mam takie prawo. ...a to, ze odbijam tą piłeczke to juz inna sprawa

 

chyba z choinki sie urwales...

 

Najpierw poogladaj dwie rozebrane skrzynie 5mt i 6mt a potem sie wypowiadaj, bo to co napisales powyzej jest zenujace :lol:

 

tak dla Twojej wiadomosci skrzynia 6mt do wersji EU roznila sie przelozeniem biegu 5 i 6, ktore w JDM sa krotsze i tyle, jak pewnei wiesz lub nie wiesz ma to zwiazek z przepisami obowiazujacymi w Japonii gdzie predkosc maxymalna tych aut jest na poziomie 180km/h

 

Zobacz znowu sie czegos nauczyles, moze kiedys bedzie ci dane przejechac sie mocnym GT/WRX lub STI GC8 ze skrzynia 6mt to wtedy zrozumiesz o czym pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, jak mozesze pisac takie bzdury? to tak jak bys napisał, ze STI z 1998 nie ma co stawac do STI z 2003. Mysle, ze roznica jest duzo mniejsza niz Ci sie wydaje, pozatym pewnie ze masz 6 biegow nie 5 jak ja to moze 2 trybiki gdziestam w tej skrzyni sa mocniejsze...tzn.pewnie wiecej niz 2 ale tak juz pisze jak Ty. Z tego co mowisz wychodzi na to, ze przez 5 lat(powiedzmy) Subaru evoluowało z [edycja moderatora] na superextra sprzet...wątpliwe... Jeszcze powiedz mi, ze to co masz jest z JDM'a to chociaż Cie pochwale bo wiesz jak to jest, oni produkują to dla nas ale na wlasne podwórko produkują to "lepiej". Min.przez takie teksy ludzie wątpią w to wszystko, skoro Ty masz super sprzeta z 21 wieku a ja lipe z 20 wieku to rzeczywiscie cos tu jest nie halo...

 

Zeby nie było, ze znowu na kogos napadam i obrazam, to jest forum wiec wypowiadam sie w tym temacie bo mam takie prawo. ...a to, ze odbijam tą piłeczke to juz inna sprawa

 

Dzieńdoberek, miałem się nie udzielać w tego rodzaju pyskówkach, ale nie strzymałem...kolejne Gniewne Dziecko Neostrady i Onetu poczuło zew krwi... :smile: Szym, spuść z tonu, chłopie...Forum jest to miejsce na miłą, koleżeńską, pomocna symbiozę, a nie na gryzienie i kopanie się po kostkach...jak widzę, Twoje 19 postów na Forum oraz posiadanie jednego pojazdu marki Subaru natchnęło Cię wizja olśnienia i konieczności wyedukowania tępych Forumowiczów...w swoich jasnych i rzeczowych opisach rozjaśniasz ciemnemu ludowi zasadę działania 5MT DCCD (Dziadostwo Czasem Ciężko Działające?) oraz brak różnicy między 5MT i 6MT...w zasadzie masz rację, jak tego bardzo potrzebujesz do samospełnienia się, z tym, że nie na pewno. Wybrałeś sobie trochę nietrafiony temat i na pewno nie trafiłeś z objektem agresji...komancz jest jednym z niepodważalnych guru na tym Forum, a jego wiedza i doświadczenie w temacie Subaru pozostawiam bez komentarza, jak wytrwasz dłużej na Forum i nikt Cie nie zagryzie ani nie strzelisz sobie ze wstydu z procy w skroń, bedziesz miał okazję, mam nadzieję, sam skorzystać z jego wiedzy i pomocy. Ja tam się specjalnie na Subaru nie znam, ale mam kolegę, który ma sąsiada, który raz jechał ze znajomym jego Subarakiem, i z ich relacji wynika, że w pojazdach tej marki skrzynie biegów pod nazwą 5MT są relatywnie słabe, najsłabsze sa te z wiskozą (ale z tego nie robi sie sweterków na drutach), potem takie 5MT jak Twoja z tymi magicznymi literkami DCCD, a potem sa te najmocniejsze, legendarne, niezniszczalne 6MT, które z racji konstrukcji obudowy, która nie jest rozpoławiana wzdłuż na dwie połówki, lecz w poprzek, co daje obudowie wystarczająca sztywność, co w połączeniu z odpowiednim modułem zębów kół zębatych, ich szerkoscią oraz użytym materiałem, daje wyżej wymienioną doskonałość. Nikt nie krytykuje 5MT, dlatego, bo Ty ją masz, zrozum, tylko dlatego, że po prostu po jakimś przebiegu i modach podnoszących moment i moc po prostu jest niewystraczająca, i chodzi raczej o to, że są w temacie Subaru pewne fakty, które stały się pewnikiem i są po prostu niepodważalne, a Ty tu ze swoja rewolucją.... :oops: Skrzynia, którą sprzedaje komancz, jest idealnym uzupełnieniem każdego mocnego Subaru, a Twoja 5MT jest też fajna, ale na krótko... :sad: Pozdrawiam, ostańcie z Bogiem i Dosiego Roku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zostawilem sobie kilka dni na odpowiedz z tego wzgledu iz wyslalem dosc obszernego maila do mojego znajomego z JP. Zawarłem w nim wszystkie wątki ktore dotyczyly mojej wypowiedzi w stosunku do tego co napisal Komancz. Moj kolega odpisał wyczerpująco i dobitnie podkreslił, ze ta Polska i jej obywatele to jednak dziwny kraj. Troche sie posmiał,troche był zdziwiony tym co ta za dziwne plotki i mity obiegły nasz kraj. Pozwole sobie jednak odpowiadac po kolei na komentarze ktore pojawily sie pod moim ostatnim postem w tym temacie ale korzystac bede tylko z informacji ktore posiadlem od kogos kto z tymi autami spi na codzień.

Tak wiec:

 

Kolego Komancz : przelozenia biegu 5 i 6 w skrzyni biegow z JP sa krotsze ale niestety nie jest to spowodowane ograniczeniem predkosci do 180km/h bo predkosc jest ograniczona w inny sposob i dlugosc przelozenia nie ma nic do rzeczy, pozatym kto w rajdach lata 260km/h po oesach? Chyba nikt, stad krotsze przelozenie 5 i 6 biegu..ot taki dowcip i koniecznosc zmiany przelozen przez europejskich kierowcow..a co za tym idzie wydanie pieniedzy. To samo tyczy sie wielu innych elementow ktore decydują o osiagach i trwalosci tych aut. To ze sprzedajesz tą skrzynie to tez powod czegos, moze jej zlej pracy, moze niepewnosci co do jej stanu i pochodzenia, w koncu, kto chcialby taka skrzynie kupic skoro wszyscy maja "pancerne" skrzynie ktore sie nie rozpadają? Wychodzi na to, ze tej skrzyni nie sprzedaz nigdy, przynajmniej tym co ową mają ale skoro sprzedajesz to ok. ...aha, i jeszce jedno, moj post, ktory byl odpowiedzia na Twoj byl raczej z zartu a nie z zazdrosci i checi odwrocenia uwag klijenta od Twojego towaru.

 

Kolego Emotorsport : skoro nie powstrzymałes sie od tego by uskuteczniac wobec mnie (mlodego gniewnego dziecka neostrady,jak to mowisz) swoją populistyczno-forumową gadke to polecam brac jakies leki na uspokojenie, bo skoro puszczaja ci nerwy przez takiego chłopka jak ja to co sie dzieje na ulicy gdy ktos np.zajezdza Ci droge? ..ogolnie porazka to co napisałes bo moje 19 postow nie ma nic do rzeczy i mysle, ze Twoje 6tys.postow zawierają tyle prawdy co moje 19. Od 2ch lat rozmawiam z ludzmi z forum type-ra UK wiec nie pisz mi prosze, ze 19 postow i zakup auta to powod dla mnie by sie wymadrzac bo niestety(chyba na Twoje neiszczescie)wiem troszke wiecej nizeli daloby sie wyczytac z moich (fakt faktem) sfrustowanych postow. Jak widze Tobie tez przydaloby sie troche swiezszych informacji niz te ktore posiadasz wiec przekaze wszystkie info ktore uzyskalem od goscia ktory bral bezposrednio udzial w wymyslaniu, budowie i wdrazaniu tych samochodow na rynek światowy.

 

Tak wiec cytowac bede najciekawsze zdania:

 

Mit "maślanej" obudowy skrzyni 5MT powstał chyba w polsce, prawdopodobnie przez nieumiejetne "servisowanie" skrzyni przez pierwszego z mechanikow, ktory mial z tym autem kontakt po raz pierwszy w zyciu, byc moze duzo aut przeszlo przez jego rece i problem sie powtarzał stad moze byc podejrzenie o tym, ze te skrzynie sa słabe. Jezeli od tamtej pory nikt poza panem "odkrywcą" nie zasiegł informacji na temat metody serisowania i uzywania odpowiednich narzedzi oraz produktow doń przeznaczonych mit ten trwac bedzie nadal. Owszem, 5MT sa słabsze od 6MT z new age'a ale nie na tyle zeby opisywac je "maslanymi" albo te owe 6MT nazywac pancernymi bo za 10 lat auta z 6MT beda prawdopodobnie mniej warte niz stare z 5MT, do tego dochodzi jeszcze fakt jakiejs dziwnoty w postrzeganiu rynku towarów u polskich ludzi. Skoro 6MT uwazana jest za "pancerną" skrzynie i jest bardziej popularna od 5MT to chyba powinna byc łatwiej dostępna i przez to tańsza albo przynajmniej rowna cenie 5MT po to by czlowiek miał wybór a nei musiał sie sugerowac jakoscia tylko i wyłacznie po cenie towaru ktory chce zakupic(przynajmniej u nas tak jest). 3tys sprzedanych wersji GT w EU w tym samym czasie okolo 400tys WRX,STI, RA, R w samej JP to tez roznica. To co wy(czyli my) uwazaliscie za cod techniki i szybki woz u nas byloby czyms co przeszkadzaloby plynnie przemieszczac sie po drogach wiec jezeli wymiernie by brac pod uwage serwisowanie i wiedze ludzi na temat tych samochodow obraz sam sie kreuje. Jezeli ktos u Ciebie uwaza, ze jest wielka przepasc pomiedzy GC STI a GD STI i ich podzespołami to naprawde mało o tych autach wie. Dla doświadczonego kierowcy wyscigowo/rajdowego bedzie to roznica okolo 1,5s na kilometrze oesowo/wyscigowym przy bardzo zblizonych stosunkach masy do mocy,tych samych opon, hamulcow etc.wiec dla przecietnego kierowcy lub tez dla amatora ktory posiada nawet nie najgorsze umiejetnosci bedzie naprawde mało widoczna, moze tylko ze wzgledu na to, ze jest 6 biegow a nie 5 :)

Reasumując, ogromne roznice dziela auta z JP na JP a z JP na EU a tymbardziej do US gdzie zawieszenie jest z gumy do zucia, hamulce z papieru a moc oscyluje w granicach mocy wozu strazackiego po akcji ratowniczej i bynajmniej nie przez wzglad na oktanowosc paliwa ktora jest dostepna w kazdym kraju w roznych liczbach.

 

 

No, to na tyle, wiecej nie chcialo mi sie juz przepisywac na polski chociaz wiem ze duza liczba forumowiczow nei mialaby problemow z czytaniem po angielsku. Wracając do tego co pisalem na poczatku, fakty a wiedza ludzi na tym forum to czesto roznica rzedu 1 i 2...i nie mam tu na mysli 2ch panow do ktorych wieksza czesc odpowiedzi była kierowana. Nie neguje wiedzy poszczegolnych uzytkownikow ale pisanie o tym, ze rozsmieszam kogos czy powalam na ziemie gdy pisze, ze wielu ludzi nie wiedzialo do niedawna co to DCCD tez jest lingwistyczną porażką. To, ze 20 czy 30 osob na tym forum to wie to nie znaczy, ze jest to powod by mnie wysmiewac bo was tu jest garstka a uzytkownikow Subaru Imprez w PL jest duuuuuuuuzo wiecej a za wiedze tych pozostałych nie radzilbym reczyc. Byłem w zeszlym roku na lotnisku niedaleko miejsca mojego zamieszkania (nieoficjaly zlot) i było kilku gosci w GTkach z roznych miejsc w kraju, jeden to prawie sie ze mna pobił po tym jak wysmiałem go gdy stwierdzil, ze cos takiego jak STI RA nie istnieje a tato kupił mu najlepszy egzemlarz w polsce co ma 250KM, i jak go pokonałem na prostej to twierdził, ze mam pewnie wieksze turbo i nitro...dlatego, zas drugi mowił, ze wie co to DCCD, to aktywne dyferencjały takie jak z WRC a na 2drzwiowe RS od kumpla mowil nie-ASO !! ...i to jest zenujące, ale nie widzieliscie tego ani nie slyszeliscie wiec nie zrobi wam sie glupio. Chcialbym jeszcze napisac, ze był juz podobny temat odnosnie kutych/nie kutych tłokow w STI, mnostwo osob sie ze mna nie zgadzało i wytykało mi niewiedze, i tylko dzieki temu ze Premo przekleił troche tekstu po ang.ze stronki na ktorej udziela sie jakis "master" mechanik Imprez nikt nie przyznalby mi racji i kazdy nadal uwazalby, ze STI ma takie tloki jak WRX...tylko, ze auto inaczej sie nazywa(choc nie tylko o tłoki chodzilo). To, ze dotarly do was jakies informacje nie znaczy ze zawsze sa one prawdziwe a po tematach na forum widze, ze ktos chyba sledzi angielskie forum subaru bo pytania ida w podobnej kolejnosci a i jakos tak calkiem przypadkowo daty sa podobne i w podobnych odstepach czasowych. Wnioskuje z tego, ze ktos (byc moze) opiera sie tu juz na "przedyskutowanej" wczesniej wiedzy i chce pokazac, ze "MY" potrafimi zrobic to lepiej. Prosiłbym rowniez o dokladniejsze czytanie ze zrozumieniem bo nie chce juz podawac konkretnych przypadkow ale czasem widze, ze ludzie zaprzeczaja samym sobie piszac dokladnie to samo a mysla ze napisali calkowicie co innego.

 

Jezeli chodzi o zaczepki ze strony innych uzytkownikow mysle, ze pisac juz nie musze, pewnie zrozumeicie to co napisałem w 100%. To, ze nie jestem mechanikiem ani tez znanym czy nie znanym kierowca albo nawet synem tatusia ktory gdzies tam istnieje na polskiej scenie rajdowowyscigowej czy jakiejkolwiek zwiaznej z autami 4x4 + turbo nie znaczy, ze nie potrafie sie dowiedziec co z czym sie je. Pozdrawiam i przepraszam wszystkich ktorym podniosłem cisnienie lepiej niz ich poranna kawa. pana moderatora tez przepraszam za ten flood.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawilem sobie kilka dni na odpowiedz z tego wzgledu iz wyslalem dosc obszernego maila do mojego znajomego z JP. Zawarłem w nim wszystkie wątki ktore dotyczyly mojej wypowiedzi w stosunku do tego co napisal Komancz. Moj kolega odpisał wyczerpująco i dobitnie podkreslił, ze ta Polska i jej obywatele to jednak dziwny kraj. Troche sie posmiał,troche był zdziwiony tym co ta za dziwne plotki i mity obiegły nasz kraj. Pozwole sobie jednak odpowiadac po kolei na komentarze ktore pojawily sie pod moim ostatnim postem w tym temacie ale korzystac bede tylko z informacji ktore posiadlem od kogos kto z tymi autami spi na codzień.

Tak wiec:

 

Kolego Komancz : przelozenia biegu 5 i 6 w skrzyni biegow z JP sa krotsze ale niestety nie jest to spowodowane ograniczeniem predkosci do 180km/h bo predkosc jest ograniczona w inny sposob i dlugosc przelozenia nie ma nic do rzeczy, pozatym kto w rajdach lata 260km/h po oesach? Chyba nikt, stad krotsze przelozenie 5 i 6 biegu..ot taki dowcip i koniecznosc zmiany przelozen przez europejskich kierowcow..a co za tym idzie wydanie pieniedzy. To samo tyczy sie wielu innych elementow ktore decydują o osiagach i trwalosci tych aut. To ze sprzedajesz tą skrzynie to tez powod czegos, moze jej zlej pracy, moze niepewnosci co do jej stanu i pochodzenia, w koncu, kto chcialby taka skrzynie kupic skoro wszyscy maja "pancerne" skrzynie ktore sie nie rozpadają? Wychodzi na to, ze tej skrzyni nie sprzedaz nigdy, przynajmniej tym co ową mają ale skoro sprzedajesz to ok. ...aha, i jeszce jedno, moj post, ktory byl odpowiedzia na Twoj byl raczej z zartu a nie z zazdrosci i checi odwrocenia uwag klijenta od Twojego towaru.

 

Kolego Emotorsport : skoro nie powstrzymałes sie od tego by uskuteczniac wobec mnie (mlodego gniewnego dziecka neostrady,jak to mowisz) swoją populistyczno-forumową gadke to polecam brac jakies leki na uspokojenie, bo skoro puszczaja ci nerwy przez takiego chłopka jak ja to co sie dzieje na ulicy gdy ktos np.zajezdza Ci droge? ..ogolnie porazka to co napisałes bo moje 19 postow nie ma nic do rzeczy i mysle, ze Twoje 6tys.postow zawierają tyle prawdy co moje 19. Od 2ch lat rozmawiam z ludzmi z forum type-ra UK wiec nie pisz mi prosze, ze 19 postow i zakup auta to powod dla mnie by sie wymadrzac bo niestety(chyba na Twoje neiszczescie)wiem troszke wiecej nizeli daloby sie wyczytac z moich (fakt faktem) sfrustowanych postow. Jak widze Tobie tez przydaloby sie troche swiezszych informacji niz te ktore posiadasz wiec przekaze wszystkie info ktore uzyskalem od goscia ktory bral bezposrednio udzial w wymyslaniu, budowie i wdrazaniu tych samochodow na rynek światowy.

 

Tak wiec cytowac bede najciekawsze zdania:

 

Mit "maślanej" obudowy skrzyni 5MT powstał chyba w polsce, prawdopodobnie przez nieumiejetne "servisowanie" skrzyni przez pierwszego z mechanikow, ktory mial z tym autem kontakt po raz pierwszy w zyciu, byc moze duzo aut przeszlo przez jego rece i problem sie powtarzał stad moze byc podejrzenie o tym, ze te skrzynie sa słabe. Jezeli od tamtej pory nikt poza panem "odkrywcą" nie zasiegł informacji na temat metody serisowania i uzywania odpowiednich narzedzi oraz produktow doń przeznaczonych mit ten trwac bedzie nadal. Owszem, 5MT sa słabsze od 6MT z new age'a ale nie na tyle zeby opisywac je "maslanymi" albo te owe 6MT nazywac pancernymi bo za 10 lat auta z 6MT beda prawdopodobnie mniej warte niz stare z 5MT, do tego dochodzi jeszcze fakt jakiejs dziwnoty w postrzeganiu rynku towarów u polskich ludzi. Skoro 6MT uwazana jest za "pancerną" skrzynie i jest bardziej popularna od 5MT to chyba powinna byc łatwiej dostępna i przez to tańsza albo przynajmniej rowna cenie 5MT po to by czlowiek miał wybór a nei musiał sie sugerowac jakoscia tylko i wyłacznie po cenie towaru ktory chce zakupic(przynajmniej u nas tak jest). 3tys sprzedanych wersji GT w EU w tym samym czasie okolo 400tys WRX,STI, RA, R w samej JP to tez roznica. To co wy(czyli my) uwazaliscie za cod techniki i szybki woz u nas byloby czyms co przeszkadzaloby plynnie przemieszczac sie po drogach wiec jezeli wymiernie by brac pod uwage serwisowanie i wiedze ludzi na temat tych samochodow obraz sam sie kreuje. Jezeli ktos u Ciebie uwaza, ze jest wielka przepasc pomiedzy GC STI a GD STI i ich podzespołami to naprawde mało o tych autach wie. Dla doświadczonego kierowcy wyscigowo/rajdowego bedzie to roznica okolo 1,5s na kilometrze oesowo/wyscigowym przy bardzo zblizonych stosunkach masy do mocy,tych samych opon, hamulcow etc.wiec dla przecietnego kierowcy lub tez dla amatora ktory posiada nawet nie najgorsze umiejetnosci bedzie naprawde mało widoczna, moze tylko ze wzgledu na to, ze jest 6 biegow a nie 5 :)

Reasumując, ogromne roznice dziela auta z JP na JP a z JP na EU a tymbardziej do US gdzie zawieszenie jest z gumy do zucia, hamulce z papieru a moc oscyluje w granicach mocy wozu strazackiego po akcji ratowniczej i bynajmniej nie przez wzglad na oktanowosc paliwa ktora jest dostepna w kazdym kraju w roznych liczbach.

 

 

No, to na tyle, wiecej nie chcialo mi sie juz przepisywac na polski chociaz wiem ze duza liczba forumowiczow nei mialaby problemow z czytaniem po angielsku. Wracając do tego co pisalem na poczatku, fakty a wiedza ludzi na tym forum to czesto roznica rzedu 1 i 2...i nie mam tu na mysli 2ch panow do ktorych wieksza czesc odpowiedzi była kierowana. Nie neguje wiedzy poszczegolnych uzytkownikow ale pisanie o tym, ze rozsmieszam kogos czy powalam na ziemie gdy pisze, ze wielu ludzi nie wiedzialo do niedawna co to DCCD tez jest lingwistyczną porażką. To, ze 20 czy 30 osob na tym forum to wie to nie znaczy, ze jest to powod by mnie wysmiewac bo was tu jest garstka a uzytkownikow Subaru Imprez w PL jest duuuuuuuuzo wiecej a za wiedze tych pozostałych nie radzilbym reczyc. Byłem w zeszlym roku na lotnisku niedaleko miejsca mojego zamieszkania (nieoficjaly zlot) i było kilku gosci w GTkach z roznych miejsc w kraju, jeden to prawie sie ze mna pobił po tym jak wysmiałem go gdy stwierdzil, ze cos takiego jak STI RA nie istnieje a tato kupił mu najlepszy egzemlarz w polsce co ma 250KM, i jak go pokonałem na prostej to twierdził, ze mam pewnie wieksze turbo i nitro...dlatego, zas drugi mowił, ze wie co to DCCD, to aktywne dyferencjały takie jak z WRC a na 2drzwiowe RS od kumpla mowil nie-ASO !! ...i to jest zenujące, ale nie widzieliscie tego ani nie slyszeliscie wiec nie zrobi wam sie glupio. Chcialbym jeszcze napisac, ze był juz podobny temat odnosnie kutych/nie kutych tłokow w STI, mnostwo osob sie ze mna nie zgadzało i wytykało mi niewiedze, i tylko dzieki temu ze Premo przekleił troche tekstu po ang.ze stronki na ktorej udziela sie jakis "master" mechanik Imprez nikt nie przyznalby mi racji i kazdy nadal uwazalby, ze STI ma takie tloki jak WRX...tylko, ze auto inaczej sie nazywa(choc nie tylko o tłoki chodzilo). To, ze dotarly do was jakies informacje nie znaczy ze zawsze sa one prawdziwe a po tematach na forum widze, ze ktos chyba sledzi angielskie forum subaru bo pytania ida w podobnej kolejnosci a i jakos tak calkiem przypadkowo daty sa podobne i w podobnych odstepach czasowych. Wnioskuje z tego, ze ktos (byc moze) opiera sie tu juz na "przedyskutowanej" wczesniej wiedzy i chce pokazac, ze "MY" potrafimi zrobic to lepiej. Prosiłbym rowniez o dokladniejsze czytanie ze zrozumieniem bo nie chce juz podawac konkretnych przypadkow ale czasem widze, ze ludzie zaprzeczaja samym sobie piszac dokladnie to samo a mysla ze napisali calkowicie co innego.

 

Jezeli chodzi o zaczepki ze strony innych uzytkownikow mysle, ze pisac juz nie musze, pewnie zrozumeicie to co napisałem w 100%. To, ze nie jestem mechanikiem ani tez znanym czy nie znanym kierowca albo nawet synem tatusia ktory gdzies tam istnieje na polskiej scenie rajdowowyscigowej czy jakiejkolwiek zwiaznej z autami 4x4 + turbo nie znaczy, ze nie potrafie sie dowiedziec co z czym sie je. Pozdrawiam i przepraszam wszystkich ktorym podniosłem cisnienie lepiej niz ich poranna kawa. pana moderatora tez przepraszam za ten flood.

 

nie chce mi sie odpisywac z osobna na wszystkie Twoje wywody, bo sa smieszne, nie wspominajac o Twoim ogloszeniu: sprzedam DCCD. Po przeczytaniu tego wypracowania, widac ze nie do konca kumasz o co w tym wszystkim chodzi...

 

co do ogloszenia to sprzedaje caly kpl, dla kogos kto chcialby zrobic swapa napedu w GC8, moze ktory z forumowiczow przewiezie Cie takim samochodem to wtedy zrozumiesz jaka jest roznica, uwierz mi ze wystarczylby GTek z moca 240-250KM i okolo 330-340Nm z 6mt i zrobilby na Tobie wrazenie.

 

Prosze zebys nie wypowiadal sie juz w moim ogloszeniu, moze sprobuj sil na forum.tuning.pl itp.

 

Moderatorow prosze o wydzielenie i przeniesienie dyskusji w inne miejsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze sprzedajesz tą skrzynie to tez powod czegos, moze jej zlej pracy, moze niepewnosci co do jej stanu i pochodzenia, w koncu, kto chcialby taka skrzynie kupic skoro wszyscy maja "pancerne" skrzynie ktore sie nie rozpadają? Wychodzi na to, ze tej skrzyni nie sprzedaz nigdy

 

chlopie powodow sprzedazy moze byc milion ja tez 1.5temu sprzedawalem taka skrzynie 6MT z mojego rozbitego STI i nikt niedoszukiwal sie jakis wad :idea: moza Komancz ta dostal prezencie albo kupil za zlotowke jego sprawa :razz: jak nie chcesz kupowac to nie pisz bzudur bo skrzynka zejdzie jak tylko ktos bedzie mocniej dlubac WRX lub GTeka a zapewniam cie ze jest w super stanie

Mit "maślanej" obudowy skrzyni 5MT powstał chyba w polsce...

piszesz takie bzdury jak bys nigdy nie mial w rece i nie wachlowal skrzynia 5MT i 6MT no chyba ze nie miales to rozumiem skad te bzdury :mrgreen:

Skoro 6MT uwazana jest za "pancerną" skrzynie i jest bardziej popularna od 5MT to chyba powinna byc łatwiej dostępna i przez to tańsza

zaraz spadne z krzesla co za teorie :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

pewnie zrozumeicie to co napisałem w 100%.

ja nie zrozumialem nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szym83, jak myslisz dlaczego Colin w swoich A grupwych Imprezach 555 z 95 i 96r juz testowal i jezdzil z 6 biegowa skrzynia? Po pierwsze bo 5ki byly z masla, po drugie: testowal lepsze i mocniejsze rozwiazanie dla seryjnych bazowych samochodow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie napisałem tylko AMI a ja nadal sie upiram nad tym że gc8 sti nie ma kutych tłoków bo żaden z moich JDM-ów ich nie miał a troche ich było...

 

Dla jasnosci - nawet zdaniem owego czlowieka z API - nie sa to na pewno tloki kute w takim samym sensie/technologii, jak kute tloki, ktore z reguly mamy na mysli. Ale sa wzmocnione w stosunku do zwyklych WRX/GT.

 

I to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szym83, jak myslisz dlaczego Colin w swoich A grupwych Imprezach 555 z 95 i 96r juz testowal i jezdzil z 6 biegowa skrzynia? Po pierwsze bo 5ki byly z masla, po drugie: testowal lepsze i mocniejsze rozwiazanie dla seryjnych bazowych samochodow...

 

Nawet w Legacy jeździli już z 6MT. (5-ta minuta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nawet w Legacy jeździli już z 6MT. (5-ta minuta)

 

Jakiś czas temu był taki gacek na mobile do sprzedania. 5k eu. Z zatartym silnikiem i skrzynią 6mt.

Zastanawiałem się czy to na pewno "seria" jak pisano w ogłoszeniu. Dziwiła mnie ta skrzynia, ale sprzedawce zarzekał się, że nie była zmieniana.

 

6mt waży prawie dwa razy tyle co 5mt. Ta różnica nie wynika tylko z jednego biegu więcej. Poza tym wystarczy popatrzeć na wielkość kół zębatych. Z jakiegoś powodu w 6mt są wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze powiedz mi, ze to co masz jest z JDM'a to chociaż Cie pochwale bo wiesz jak to jest, oni produkują to dla nas ale na wlasne podwórko produkują to "lepiej"

 

Twoje rozumowanie i argumenty są na poziomie przedszkolaka....

 

Akurat GT to prawie taki sam samochód co JDM WRX tyle że, przystosowany do europejskich warunków. Powiedz mi ile STI RA sprzedało by się w polsce w latach 90-tch??? To że nie sprzedawali STI w europie, było spowodowane spowodowane też tym że te samochody nie były za bardzo popularne, a nie tym że chcieli zostawić dla siebie najlepsze wersje itp. To się po prostu nie opłacało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: nie do wiary ,...... Szym83, czyli ludzie ktorzy placili majatek za wzmacniany wklad 5MT RA , po czym potrafili go ogolic , i jako jedyne lekarstwo na wzmocnienie skrzyni zakladali 6MT z ktorymi juz pozniej nie bylo porblemu , robili to tylko dla swojego widzimisie.

Mozesz zrobic dla nas jedna rzecz , wkleisz nam tu orginalna , odpowiedz twojego kolegi , mysle ze damy sobie rade z tlumaczeniem..... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...