Skocz do zawartości

Szym83

Nowy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Opolskie
  • Zainteresowania
    Szerokie

Osiągnięcia Szym83

0

Reputacja

  1. Zostawilem sobie kilka dni na odpowiedz z tego wzgledu iz wyslalem dosc obszernego maila do mojego znajomego z JP. Zawarłem w nim wszystkie wątki ktore dotyczyly mojej wypowiedzi w stosunku do tego co napisal Komancz. Moj kolega odpisał wyczerpująco i dobitnie podkreslił, ze ta Polska i jej obywatele to jednak dziwny kraj. Troche sie posmiał,troche był zdziwiony tym co ta za dziwne plotki i mity obiegły nasz kraj. Pozwole sobie jednak odpowiadac po kolei na komentarze ktore pojawily sie pod moim ostatnim postem w tym temacie ale korzystac bede tylko z informacji ktore posiadlem od kogos kto z tymi autami spi na codzień. Tak wiec: Kolego Komancz : przelozenia biegu 5 i 6 w skrzyni biegow z JP sa krotsze ale niestety nie jest to spowodowane ograniczeniem predkosci do 180km/h bo predkosc jest ograniczona w inny sposob i dlugosc przelozenia nie ma nic do rzeczy, pozatym kto w rajdach lata 260km/h po oesach? Chyba nikt, stad krotsze przelozenie 5 i 6 biegu..ot taki dowcip i koniecznosc zmiany przelozen przez europejskich kierowcow..a co za tym idzie wydanie pieniedzy. To samo tyczy sie wielu innych elementow ktore decydują o osiagach i trwalosci tych aut. To ze sprzedajesz tą skrzynie to tez powod czegos, moze jej zlej pracy, moze niepewnosci co do jej stanu i pochodzenia, w koncu, kto chcialby taka skrzynie kupic skoro wszyscy maja "pancerne" skrzynie ktore sie nie rozpadają? Wychodzi na to, ze tej skrzyni nie sprzedaz nigdy, przynajmniej tym co ową mają ale skoro sprzedajesz to ok. ...aha, i jeszce jedno, moj post, ktory byl odpowiedzia na Twoj byl raczej z zartu a nie z zazdrosci i checi odwrocenia uwag klijenta od Twojego towaru. Kolego Emotorsport : skoro nie powstrzymałes sie od tego by uskuteczniac wobec mnie (mlodego gniewnego dziecka neostrady,jak to mowisz) swoją populistyczno-forumową gadke to polecam brac jakies leki na uspokojenie, bo skoro puszczaja ci nerwy przez takiego chłopka jak ja to co sie dzieje na ulicy gdy ktos np.zajezdza Ci droge? ..ogolnie porazka to co napisałes bo moje 19 postow nie ma nic do rzeczy i mysle, ze Twoje 6tys.postow zawierają tyle prawdy co moje 19. Od 2ch lat rozmawiam z ludzmi z forum type-ra UK wiec nie pisz mi prosze, ze 19 postow i zakup auta to powod dla mnie by sie wymadrzac bo niestety(chyba na Twoje neiszczescie)wiem troszke wiecej nizeli daloby sie wyczytac z moich (fakt faktem) sfrustowanych postow. Jak widze Tobie tez przydaloby sie troche swiezszych informacji niz te ktore posiadasz wiec przekaze wszystkie info ktore uzyskalem od goscia ktory bral bezposrednio udzial w wymyslaniu, budowie i wdrazaniu tych samochodow na rynek światowy. Tak wiec cytowac bede najciekawsze zdania: Mit "maślanej" obudowy skrzyni 5MT powstał chyba w polsce, prawdopodobnie przez nieumiejetne "servisowanie" skrzyni przez pierwszego z mechanikow, ktory mial z tym autem kontakt po raz pierwszy w zyciu, byc moze duzo aut przeszlo przez jego rece i problem sie powtarzał stad moze byc podejrzenie o tym, ze te skrzynie sa słabe. Jezeli od tamtej pory nikt poza panem "odkrywcą" nie zasiegł informacji na temat metody serisowania i uzywania odpowiednich narzedzi oraz produktow doń przeznaczonych mit ten trwac bedzie nadal. Owszem, 5MT sa słabsze od 6MT z new age'a ale nie na tyle zeby opisywac je "maslanymi" albo te owe 6MT nazywac pancernymi bo za 10 lat auta z 6MT beda prawdopodobnie mniej warte niz stare z 5MT, do tego dochodzi jeszcze fakt jakiejs dziwnoty w postrzeganiu rynku towarów u polskich ludzi. Skoro 6MT uwazana jest za "pancerną" skrzynie i jest bardziej popularna od 5MT to chyba powinna byc łatwiej dostępna i przez to tańsza albo przynajmniej rowna cenie 5MT po to by czlowiek miał wybór a nei musiał sie sugerowac jakoscia tylko i wyłacznie po cenie towaru ktory chce zakupic(przynajmniej u nas tak jest). 3tys sprzedanych wersji GT w EU w tym samym czasie okolo 400tys WRX,STI, RA, R w samej JP to tez roznica. To co wy(czyli my) uwazaliscie za cod techniki i szybki woz u nas byloby czyms co przeszkadzaloby plynnie przemieszczac sie po drogach wiec jezeli wymiernie by brac pod uwage serwisowanie i wiedze ludzi na temat tych samochodow obraz sam sie kreuje. Jezeli ktos u Ciebie uwaza, ze jest wielka przepasc pomiedzy GC STI a GD STI i ich podzespołami to naprawde mało o tych autach wie. Dla doświadczonego kierowcy wyscigowo/rajdowego bedzie to roznica okolo 1,5s na kilometrze oesowo/wyscigowym przy bardzo zblizonych stosunkach masy do mocy,tych samych opon, hamulcow etc.wiec dla przecietnego kierowcy lub tez dla amatora ktory posiada nawet nie najgorsze umiejetnosci bedzie naprawde mało widoczna, moze tylko ze wzgledu na to, ze jest 6 biegow a nie 5 Reasumując, ogromne roznice dziela auta z JP na JP a z JP na EU a tymbardziej do US gdzie zawieszenie jest z gumy do zucia, hamulce z papieru a moc oscyluje w granicach mocy wozu strazackiego po akcji ratowniczej i bynajmniej nie przez wzglad na oktanowosc paliwa ktora jest dostepna w kazdym kraju w roznych liczbach. No, to na tyle, wiecej nie chcialo mi sie juz przepisywac na polski chociaz wiem ze duza liczba forumowiczow nei mialaby problemow z czytaniem po angielsku. Wracając do tego co pisalem na poczatku, fakty a wiedza ludzi na tym forum to czesto roznica rzedu 1 i 2...i nie mam tu na mysli 2ch panow do ktorych wieksza czesc odpowiedzi była kierowana. Nie neguje wiedzy poszczegolnych uzytkownikow ale pisanie o tym, ze rozsmieszam kogos czy powalam na ziemie gdy pisze, ze wielu ludzi nie wiedzialo do niedawna co to DCCD tez jest lingwistyczną porażką. To, ze 20 czy 30 osob na tym forum to wie to nie znaczy, ze jest to powod by mnie wysmiewac bo was tu jest garstka a uzytkownikow Subaru Imprez w PL jest duuuuuuuuzo wiecej a za wiedze tych pozostałych nie radzilbym reczyc. Byłem w zeszlym roku na lotnisku niedaleko miejsca mojego zamieszkania (nieoficjaly zlot) i było kilku gosci w GTkach z roznych miejsc w kraju, jeden to prawie sie ze mna pobił po tym jak wysmiałem go gdy stwierdzil, ze cos takiego jak STI RA nie istnieje a tato kupił mu najlepszy egzemlarz w polsce co ma 250KM, i jak go pokonałem na prostej to twierdził, ze mam pewnie wieksze turbo i nitro...dlatego, zas drugi mowił, ze wie co to DCCD, to aktywne dyferencjały takie jak z WRC a na 2drzwiowe RS od kumpla mowil nie-ASO !! ...i to jest zenujące, ale nie widzieliscie tego ani nie slyszeliscie wiec nie zrobi wam sie glupio. Chcialbym jeszcze napisac, ze był juz podobny temat odnosnie kutych/nie kutych tłokow w STI, mnostwo osob sie ze mna nie zgadzało i wytykało mi niewiedze, i tylko dzieki temu ze Premo przekleił troche tekstu po ang.ze stronki na ktorej udziela sie jakis "master" mechanik Imprez nikt nie przyznalby mi racji i kazdy nadal uwazalby, ze STI ma takie tloki jak WRX...tylko, ze auto inaczej sie nazywa(choc nie tylko o tłoki chodzilo). To, ze dotarly do was jakies informacje nie znaczy ze zawsze sa one prawdziwe a po tematach na forum widze, ze ktos chyba sledzi angielskie forum subaru bo pytania ida w podobnej kolejnosci a i jakos tak calkiem przypadkowo daty sa podobne i w podobnych odstepach czasowych. Wnioskuje z tego, ze ktos (byc moze) opiera sie tu juz na "przedyskutowanej" wczesniej wiedzy i chce pokazac, ze "MY" potrafimi zrobic to lepiej. Prosiłbym rowniez o dokladniejsze czytanie ze zrozumieniem bo nie chce juz podawac konkretnych przypadkow ale czasem widze, ze ludzie zaprzeczaja samym sobie piszac dokladnie to samo a mysla ze napisali calkowicie co innego. Jezeli chodzi o zaczepki ze strony innych uzytkownikow mysle, ze pisac juz nie musze, pewnie zrozumeicie to co napisałem w 100%. To, ze nie jestem mechanikiem ani tez znanym czy nie znanym kierowca albo nawet synem tatusia ktory gdzies tam istnieje na polskiej scenie rajdowowyscigowej czy jakiejkolwiek zwiaznej z autami 4x4 + turbo nie znaczy, ze nie potrafie sie dowiedziec co z czym sie je. Pozdrawiam i przepraszam wszystkich ktorym podniosłem cisnienie lepiej niz ich poranna kawa. pana moderatora tez przepraszam za ten flood.
  2. Nie za bardzo rozumiem co masz na mysli? 2 lata temu gdy sprowadzilem swoje auto to (bez obrazy) wielu posiadaczy Subaru Imprez nie wiedzialo co to DCCD, nie mowie, ze wszyscy i wszyscy tutaj tylko wielu z wielu, bo akurat to wiemy wszsycy(choc i pewnie nie), ze nie zawsze jest tak, ze kto czym jezdzi ten o tym cos wie. Ja sam sie dowiedzialem o tym rok wczesniej, dlatego potem takiego auta szukalem. Napisałem to co napisalem jako komentarz i taki wyraz ubolewania nad tym,ze gdy mialem ja to nikt nie wiedzial co to a dzis kazdy to chce kupic na otomoto. Ot co. To jest własnie minus forum, brak komunikacji niewerbalnej, przez to nikt nie widzi jaka czlowiek ma mine kiedy mowi(pisze) bo czasem mozna komus powiedziec ze smieszny jest a odebrane to moze byc jako "smieszny jestes".
  3. Heh, jak mozesze pisac takie bzdury? to tak jak bys napisał, ze STI z 1998 nie ma co stawac do STI z 2003. Mysle, ze roznica jest duzo mniejsza niz Ci sie wydaje, pozatym pewnie ze masz 6 biegow nie 5 jak ja to moze 2 trybiki gdziestam w tej skrzyni sa mocniejsze...tzn.pewnie wiecej niz 2 ale tak juz pisze jak Ty. Z tego co mowisz wychodzi na to, ze przez 5 lat(powiedzmy) Subaru evoluowało z [edycja moderatora] na superextra sprzet...wątpliwe... Jeszcze powiedz mi, ze to co masz jest z JDM'a to chociaż Cie pochwale bo wiesz jak to jest, oni produkują to dla nas ale na wlasne podwórko produkują to "lepiej". Min.przez takie teksy ludzie wątpią w to wszystko, skoro Ty masz super sprzeta z 21 wieku a ja lipe z 20 wieku to rzeczywiscie cos tu jest nie halo... Zeby nie było, ze znowu na kogos napadam i obrazam, to jest forum wiec wypowiadam sie w tym temacie bo mam takie prawo. ...a to, ze odbijam tą piłeczke to juz inna sprawa
×
×
  • Dodaj nową pozycję...