harpie Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 a podawane przez ciebie artykuly w ktorych "szacuje sie" nie sa dla mnie zadna miara... ja szacuje np. ze sie mylisz A co jest miarą? Staram się podać jakieś źródła, własne obserwacje i pomiary. Jaka wielkość według Ciebie jest prawidłowa. Gadasz jak Księżniczka z dobranocki- "nie bo nie, bo mam inne wyobrażenie o rzeczywistości". Skoro w ogóle mogłeś pomyśleć, że auto spala 0.1l/h przy włączonym silniku na postoju to ja szacuję, że kompletnie się nie znasz na zagadnieniu o którym się wypowiadasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Nie ma potrzeby robić osobnego włącznika. Są gotowe zestawy z homologacją, ze sterowaniem tak rozwiązanym, że podpina się je pod obwód świateł mijania, pozycyjnych i pod zasilanie sterowane z kluczyka (radio i inne instalacje). Zapalają się po przekręceniu kluczyka i gasną po włączeniu pozycyjnych lub mijania. Ja się zastanawiałem nad kupnem jednego z automatycznych włączników świateł mijania oferowanych na allegro, który załącza światła dopiero w momencie, kiedy zaczyna działać ładowanie (przekracza 13.5V) i podłączyć go tak, jak opisałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 A co jest miarą? Staram się podać jakieś źródła, własne obserwacje i pomiary. Jaka wielkość według Ciebie jest prawidłowa. Gadasz jak Księżniczka z dobranocki- "nie bo nie, bo mam inne wyobrażenie o rzeczywistości". Skoro w ogóle mogłeś pomyśleć, że auto spala 0.1l/h przy włączonym silniku na postoju to ja szacuję, że kompletnie się nie znasz na zagadnieniu o którym się wypowiadasz. wyluzuj... napisalem ze wskazania komputera pokladowego nie sa w zaden sposob miarodajne... fajnie jak by ktos policzyl dokladnie jak sie przeklada te dodatkowe 150 czy 200W przy konkretnym silniku o danej mocy i sprawnosci na zuzycie paliwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harpie Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 wyluzuj... Masz racje. Nie jest dokładny pomiar różnicy wartości 0.1, jak dokładność instrumentu jest też 0.1. Ale z obserwacji gdy przy różnych obrotach, kiedy je utrzymuję przez chwilę i włączam wyłączam światła zawsze następuje skok o 0.1 a czasem o 0.2 wnioskuje, że jednak jest conajmniej 0.1. Jak pisałem dokładny pomiar mogę zrobić w Audi, bo mam do niego OBD-II i tam mogę się podpiąć pod komputer pompy wtryskowej i precyzyjnie odczytać dawki, zadać utrzymanie obrotów na różnych poziomach. Zwłaszcza że w tej V6-ce jest precyzyjny układ równoważenia pracy silnika poprzez korektę dawek dla każdego wtrysku i można odczytać dawkę każdego wtrysku z osobna. Policzę to inaczej: Metoda 1) Sprawność turbodiesla ~ 45% i maleje wraz ze wzrostem obrotów zatem przy większych obrotach silnika więcej kosztuje świecenie światłami Wartość opałowa 1 litra oleju napędowego ~ 9,8 kWh Zatem by wytworzyć dodatkową energię 0.2kWh trzeba 0.045l - połowę mniej, niż w oszacowałem ze wskazań komputera w Golfie, ale tam mam silnik benzynowy, a nie można zapominać, że zarówno sprawność benzyniaka jest niższa (35%) jak i kaloryczność benzyny jest niższa. Metoda 2) Przyjmijmy, że średnio obroty diesla w czasie spokojnej jazdy to 2000obr/min. Moc silnika przy tych obrotach to jakieś 40kW, co wystarcza by ciągnąć auto z prędkością 70km/h i pokonywać wszystkie opory z czego 0.2kW idzie na światła, czyli 0.5%. Jeśli tak spokojnie jeżdżąc spalimy 7 litrów/100km. to znaczy, że 0.035l poszło na światła. Przeliczając to na godzinę dostaniemy 0.05l/h. Uffff... Podstawione wartości są "na oko" ale gdzieś w tych okolicach mieszczą się te koszty; zapewne różne w różnych autach, przy różnym stylu jazdy itd. Nie ma sensu liczyć dokładniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlb Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Czy ktoś z Was już zamontował sobie jakies rozwiązanie LED godne polecenia? Ksenony są fajne, ale w nocy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszak Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Odgrzebałem stary wątek, bo mam takie samo pytanie jak poprzednik Oglądam na allegro różne rodzaje dziennych świateł i próbuję sobie wybrazić, gdzie by je do Forka (pierwsza generacja) wstawić. Ktoś coś zamontował i mógłby się pochwalić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Ja bym się podłączył z tylko z innym pytaniem Jak profi przerobić na mocniejsze światła przeciw mgielne przednie? Lepsza żarówka czy żarniki Ksenonowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Ja bym chciał zamontować takie światła (np. okrągłe, oferowane przez kilka firm) w Forku III, w marnującym się plastiku obok halogenów. Może ktoś wie, czy się pod nim zmieszczą, i czy jest do czego przymocować? ASO nie ma ochoty tego robić, a na własna rękę strach, bo się czepią od razu gwarancji. Natomiast te katalogowe mnie odstraszają, zarówno pod względem ceny, jak i estetyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Ja bym się podłączył z tylko z innym pytaniem Jak profi przerobić na mocniejsze światła przeciw mgielne przednie? Lepsza żarówka czy żarniki Ksenonowe? nie słyszałem nigdy żeby przeciwmgielne były robione na ksenonie... zresztą one generalnie niewiele dają, szkoda chyba zachodu na ulepszanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 te rozwiązanie oem bardzo estetycznie wygląda. Ale te cięcie zderzaka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpilmar Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Można by halogeny zamienić na dzienne ledowe tylko trzeba by poszukać identycznego rozmiaru, lub zamienić żarówkę w halogenie na LED. Podaje taki pomysł bo sam halogenów używam bardzo rzadko, a dzienne codziennie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Panie/Panowe forester US ma w standardzie swiatla dzienne pala sie zawsze* i do tego zarowki od swiatel mijania ale z nizszym napieciem ~11V przez co ich zywotnosc jest wyzsza wiec moze isc w tym kierunku i zaadotowac modol od US albo body komputer ma juz w standardzie taka funkcje i trzeba ja tylko uaktywnic.... *-wyjatek to zaciagniety reczny lub skrzynia automatyczna w pozycja N lub P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sum Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Wczoraj w ASO widziałem ofertę dla FIII: komplet świateł + montaż ok. 2 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 wiesz co ja bym na twoim miejscu sprawdzil mozliwosc podpiecia DRL z wersji USA od razu ( dla pewnosci ) z podpieciem tylnych pozycji. dokładnie tak zrobię. Przetwornice się nie sprawdzają - temperatura! Mam już rezystor DRL. zrobię aplikację zasilającą halogeny przez DRL. Niestety nie mam wtyczki i muszę kombinować. jak zrobię to udostępnię schemat i dokumentacje. Pozdrawiam -- 27 gru 2011, 21:12 -- Projekt prawie ukończony. Rezystor DRL działa, halogeny świecą jak typowe światła dzienne. rezystor DRL tylko w forkach US my04 no i mój magiczny panel prawy na końcy to światłą dzienne - do użytku tylko w mieście dwa na dole to świeże dodatki, natrysk na IC i drugi cruise :arrow: później automat do sterowania natryskiem na IC Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
litschauer67 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Witam Nie chodzi o to abym się chwalił ale mój forek my11 wygląda tak z ledami ( montowanymi przez SIP ). Świecą po przekręceniu kluczyka a po włączeniu ksenonów lekko "przygasają". viewtopic.php?f=22&t=149117&p=1479431#p1479431 fotka pod koniec postu. Moim skromnym zdaniem forek wygląda fajnie z ledami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 litschauer67, widziałem, fajnie ale raczej nie pasują do my06 tym bardziej, że tam jest ssm czy jakoś tak a nie can. Dodatkowo, ZTCW otwory robi ASO i znając swoje szczęście do takich modyfikacji na pewno byłoby krzywo nie wspominając o jakiś zarysowaniach powstałych przy montażu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
litschauer67 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 AdaSch Mnie się udało i serwis zrobił to poprawnie, ale ceny biorą z kosmosu ( czy jak się kiedyś gdzieś jakiś Forumowicz wyraził cytat " z głowy czyli z pustki " z całym szacunkiem dla SIP ). A swoją drogą większość aut nowych jest wyposażonych w światła do jazdy dziennej a Subaru ich nie montuje podobnie jak skrzynie 4 biegowe AT. Czy nie czas na modyfikacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się