Skocz do zawartości

światła dzienne - profesjonalnie - ktoś przerabiał temat


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

a podawane przez ciebie artykuly w ktorych "szacuje sie" nie sa dla mnie zadna miara... ja szacuje np. ze sie mylisz :)

A co jest miarą? Staram się podać jakieś źródła, własne obserwacje i pomiary. Jaka wielkość według Ciebie jest prawidłowa. Gadasz jak Księżniczka z dobranocki- "nie bo nie, bo mam inne wyobrażenie o rzeczywistości". Skoro w ogóle mogłeś pomyśleć, że auto spala 0.1l/h przy włączonym silniku na postoju to ja szacuję, że kompletnie się nie znasz na zagadnieniu o którym się wypowiadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie ma potrzeby robić osobnego włącznika. Są gotowe zestawy z homologacją, ze sterowaniem tak rozwiązanym, że podpina się je pod obwód świateł mijania, pozycyjnych i pod zasilanie sterowane z kluczyka (radio i inne instalacje). Zapalają się po przekręceniu kluczyka i gasną po włączeniu pozycyjnych lub mijania.

Ja się zastanawiałem nad kupnem jednego z automatycznych włączników świateł mijania oferowanych na allegro, który załącza światła dopiero w momencie, kiedy zaczyna działać ładowanie (przekracza 13.5V) i podłączyć go tak, jak opisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest miarą? Staram się podać jakieś źródła, własne obserwacje i pomiary. Jaka wielkość według Ciebie jest prawidłowa. Gadasz jak Księżniczka z dobranocki- "nie bo nie, bo mam inne wyobrażenie o rzeczywistości". Skoro w ogóle mogłeś pomyśleć, że auto spala 0.1l/h przy włączonym silniku na postoju to ja szacuję, że kompletnie się nie znasz na zagadnieniu o którym się wypowiadasz.

wyluzuj... napisalem ze wskazania komputera pokladowego nie sa w zaden sposob miarodajne...

fajnie jak by ktos policzyl dokladnie jak sie przeklada te dodatkowe 150 czy 200W przy konkretnym silniku o danej mocy i sprawnosci na zuzycie paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyluzuj...

Masz racje. Nie jest dokładny pomiar różnicy wartości 0.1, jak dokładność instrumentu jest też 0.1. Ale z obserwacji gdy przy różnych obrotach, kiedy je utrzymuję przez chwilę i włączam wyłączam światła zawsze następuje skok o 0.1 a czasem o 0.2 wnioskuje, że jednak jest conajmniej 0.1. Jak pisałem dokładny pomiar mogę zrobić w Audi, bo mam do niego OBD-II i tam mogę się podpiąć pod komputer pompy wtryskowej i precyzyjnie odczytać dawki, zadać utrzymanie obrotów na różnych poziomach. Zwłaszcza że w tej V6-ce jest precyzyjny układ równoważenia pracy silnika poprzez korektę dawek dla każdego wtrysku i można odczytać dawkę każdego wtrysku z osobna.

Policzę to inaczej:

Metoda 1) Sprawność turbodiesla ~ 45% i maleje wraz ze wzrostem obrotów zatem przy większych obrotach silnika więcej kosztuje świecenie światłami

Wartość opałowa 1 litra oleju napędowego ~ 9,8 kWh

Zatem by wytworzyć dodatkową energię 0.2kWh trzeba 0.045l - połowę mniej, niż w oszacowałem ze wskazań komputera w Golfie, ale tam mam silnik benzynowy, a nie można zapominać, że zarówno sprawność benzyniaka jest niższa (35%) jak i kaloryczność benzyny jest niższa.

Metoda 2) Przyjmijmy, że średnio obroty diesla w czasie spokojnej jazdy to 2000obr/min. Moc silnika przy tych obrotach to jakieś 40kW, co wystarcza by ciągnąć auto z prędkością 70km/h i pokonywać wszystkie opory z czego 0.2kW idzie na światła, czyli 0.5%. Jeśli tak spokojnie jeżdżąc spalimy 7 litrów/100km. to znaczy, że 0.035l poszło na światła. Przeliczając to na godzinę dostaniemy 0.05l/h. Uffff... Podstawione wartości są "na oko" ale gdzieś w tych okolicach mieszczą się te koszty; zapewne różne w różnych autach, przy różnym stylu jazdy itd. Nie ma sensu liczyć dokładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Odgrzebałem stary wątek, bo mam takie samo pytanie jak poprzednik :)

Oglądam na allegro różne rodzaje dziennych świateł i próbuję sobie wybrazić, gdzie by je do Forka (pierwsza generacja) wstawić.

Ktoś coś zamontował i mógłby się pochwalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał zamontować takie światła (np. okrągłe, oferowane przez kilka firm) w Forku III, w marnującym się plastiku obok halogenów. Może ktoś wie, czy się pod nim zmieszczą, i czy jest do czego przymocować?

 

ASO nie ma ochoty tego robić, a na własna rękę strach, bo się czepią od razu gwarancji. Natomiast te katalogowe mnie odstraszają, zarówno pod względem ceny, jak i estetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się podłączył z tylko z innym pytaniem :P

Jak profi przerobić na mocniejsze światła przeciw mgielne przednie?

Lepsza żarówka czy żarniki Ksenonowe?

 

nie słyszałem nigdy żeby przeciwmgielne były robione na ksenonie...

zresztą one generalnie niewiele dają, szkoda chyba zachodu na ulepszanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by halogeny zamienić na dzienne ledowe tylko trzeba by poszukać identycznego rozmiaru, lub zamienić żarówkę w halogenie na LED. Podaje taki pomysł bo sam halogenów używam bardzo rzadko, a dzienne codziennie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie/Panowe forester US ma w standardzie swiatla dzienne pala sie zawsze* i do tego zarowki od swiatel mijania ale z nizszym napieciem ~11V przez co ich zywotnosc jest wyzsza

 

wiec moze isc w tym kierunku i zaadotowac modol od US albo body komputer ma juz w standardzie taka funkcje i trzeba ja tylko uaktywnic....

 

*-wyjatek to zaciagniety reczny lub skrzynia automatyczna w pozycja N lub P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...
wiesz co ja bym na twoim miejscu sprawdzil mozliwosc podpiecia DRL z wersji USA od razu ( dla pewnosci ) z podpieciem tylnych pozycji.

 

 

dokładnie tak zrobię. Przetwornice się nie sprawdzają - temperatura!

 

Mam już rezystor DRL. zrobię aplikację zasilającą halogeny przez DRL.

 

Niestety nie mam wtyczki i muszę kombinować.

 

jak zrobię to udostępnię schemat i dokumentacje.

 

Pozdrawiam

 

-- 27 gru 2011, 21:12 --

 

Projekt prawie ukończony.

 

Rezystor DRL działa, halogeny świecą jak typowe światła dzienne.

 

rezystor DRL tylko w forkach US my04

REZYSTOR.jpg

 

no i mój magiczny panel :mrgreen:

IMAG0645.jpg

 

prawy na końcy to światłą dzienne - do użytku tylko w mieście

 

dwa na dole to świeże dodatki, natrysk na IC i drugi cruise :arrow: później automat do sterowania natryskiem na IC

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie chodzi o to abym się chwalił ale mój forek my11 wygląda tak z ledami ( montowanymi przez SIP ). Świecą po przekręceniu kluczyka a po włączeniu ksenonów lekko "przygasają".

 

viewtopic.php?f=22&t=149117&p=1479431#p1479431

 

fotka pod koniec postu.

Moim skromnym zdaniem forek wygląda fajnie z ledami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

litschauer67,

widziałem, fajnie ale raczej nie pasują do my06 tym bardziej, że tam jest ssm czy jakoś tak a nie can.

Dodatkowo, ZTCW otwory robi ASO i znając swoje szczęście do takich modyfikacji na pewno byłoby krzywo nie wspominając o jakiś zarysowaniach powstałych przy montażu :evil:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch

 

Mnie się udało i serwis zrobił to poprawnie, ale ceny biorą z kosmosu ( czy jak się kiedyś gdzieś jakiś Forumowicz wyraził cytat " z głowy czyli z pustki " z całym szacunkiem dla SIP ). A swoją drogą większość aut nowych jest wyposażonych w światła do jazdy dziennej a Subaru ich nie montuje podobnie jak skrzynie 4 biegowe AT. Czy nie czas na modyfikacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...