Skocz do zawartości

światła dzienne - profesjonalnie - ktoś przerabiał temat


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

tak swoją drogą dlaczego nie można jeździć tylko na halogenach?

 

bo sa za nisko i pozniej zobaczysz swiatla samochodu ktory sie schowal za np. wzniesieniem...

 

[ Dodano: Czw Paź 08, 2009 8:02 am ]

gotowy zestaw hella do golfa 4 to są zarówki 32W i wyglądają jak halogeny

 

prawie robi roznice... maja inne oznaczenie ( jak siekla zauwazyl ) i maja inna konstrukcje wlasnie po to zeby swiecic w oczy i nie oslepiac... to nie sa halogeny maja tylko podobny ksztalt... maja zupelnie inna optyke

 

co do przepisu to sie zatrzymam kiedys kolo naszej kochanej lubeslkiej vectry jak beda stali na witosa bezrobotnie i zapytam jak wyglada w ich oczach jazda na USA DRL...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

bo sa za nisko i pozniej zobaczysz swiatla samochodu ktory sie schowal za np. wzniesieniem...

 

nie są za nisko, minimum to 25 cm a są wyżej

 

również będą oślepiać tyle, że słabiej niż halogeny.

 

no ciekawe co powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dlaczego "śmieciarze" nie wlepiaja mandatów właściecielom ostatnich Audi przeciez tam sa swiatła dzienne z tego co widziałem.To tak jak kiedyś wlepiali mandaty za trzecie światło "stop" a pożniej stało sie norma.

Zawsze to jeden wiecej pretekst do mandatu.

Jak dobrze ze jestesmy w "uni" wiec maja "bata" na sobą.(np.rejestracja anglikow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dlaczego "śmieciarze" nie wlepiaja mandatów właściecielom ostatnich Audi przeciez tam sa swiatła

Bo są zgodne z homologacją. Jak ktoś wcześniej pisał zmieniły się przepisy od maja 2009. Sprawę krótko wyjaśnia artykuł z Wikipedii:

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej

Z resztą raz już chłopaki zatrzymali mnie jak jechałem Golfem VI ze światłami do jazdy dziennej. Jechali najpierw za mną i myśleli że nie mam świateł. Zaraz przeprosili ;) Co jakiś czas z tego samego powodu jakiś Ułan-kierowca mnie wyprzedza i macha rączkami bym włączył światła. Mam w Golfie specjalne fabryczne światła do jazdy dziennej. Świecą tylko z przodu i wyłączają się po włączeniu pozycyjnych lub mijania. Wkurza mnie brak świateł do jazdy dziennej w Foresterze i chcę kupić taki zestaw LEDowy za 150 zeta. Przede wszystkim denerwuje mnie to, że przy włączonych światłach przygasa podświetlenie zegarów, na zegarku na podszybiu wtedy nic nie widać, chyba, że ustawie poziom podświetlenia na maksa, ale wtedy znowu w nocy muszę ściemniać bo rozprasza. Jak na auto szanującej się marki - trochę słabo. Już nie wspomnę o zużyciu ksenonów, czy zużyciu paliwa (wyliczenie poniżej ). Wybór na allegro jest ogromny. Trzeba wybrać takie, które mają homologację czyli RL 00 i E4 0047. Dobrze się wpasują w jakąś fabryczną szczelinę z przodu auta.

 

koszty jazdy na światłach mijania w dzień:

roczny przebieg 20000

średnia prędkość w tym czasie 40km/h

zwiększenie zużycia paliwa przy włączonych światłach mijania - 0.1l/h

przy dziennych LEDach - w przybliżeniu 0.0l/h

75% jazda w ciągu dnia

zatem przesiadujemy za kółkiem rocznie 500 godzin 75% za dnia, to daje 375godzin, czyli 37 litrów paliwa. Zatem koszt jazdy na światłach mijania zamiast dziennych to około 150zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat miał zainstalować w Toyota Avensis tego typu diodowe oświetlenie. Kupił nawet komponenty ale finalnie stwierdził, że to trochę zły gust (zwłaszcza w aucie, które wiadomo, że tego nie miało) i zrezygnował z montażu.

 

Ale wiadomo, że o gustach się nie dyskutuje :smile:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad wiesz ze pali wiecej o 0.1 litra??

ze wskazań komputera. W VW oczywiście, bo dla japońców napisanie takiego softu jest za trudne. VW podaje, jak auto nie jedzie zużycie na godzinę a nie na 100km. Różnica waha się między 0.1 a 0.2l/h przy zmianie świateł z dziennych na mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skad wiesz ze przed wlaczeniem siwatel spalanie nie jest = 0.1999 a po wlaczeniu 0.20000 ?? wtedy roznice w spalaniu masz 0.0001 litra na godzine...

druga sprawa to taka, ze nie wiesz ile ci spali w l/100km wiec o ile teoja jazda samochodem nie polega na staniu w miejscu ( a tak liczysz ) to twoje wyliczenia sa bledne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW podaje /

 

no cóż, ten sam producent błaźnił się zakładając do golfa 4 felgi 14" z profilem 80, więc jak można traktować go poważanie :?:

Śmiejąc się pomyślcie o średnicy tarcz hamulcowych które mieszą się w 14' a potem pomyślcie o gościach którzy zakładają na to szerokie 18" gdzie tarcza hamulcowa ginie w przestrzeni felgi. Takich wpadek ten producent ma sporo więc dożywotni BAN. Dodatkowo kumpel kupił coś 2,5 tdi i coś my się tam wiecznie pitoli a w aso kiwają głowami no tak to 2.5....

 

a spalanie na godzinę jest inne i już gdzieś na ten temat dyskutowaliśmy...

 

co do wyposażenia VW zapytałeś co jest w jakiej cenie? Polityka niemieckich producentów jest taka, że nic nie ma w std i każdy guzik trzeba dokupić, potem za normalne auto wychodzi kosmiczna cena.

 

oczywiście dotyczy to również audi które nie mając nic kosztuje sporo a z podstawowym wyposażeniem +50% jak nie więcej.

 

p.s.

czy Vw dalej kupuje blachy i komponenty z chin tak jak do 4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie tam osobiste :?:

 

to nie ma nić do rzeczy

 

Kolega chce kupić porządne auto więc niech wie na co patrzeć.

 

misiak to też chyba spory kawałek niemca

 

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 3:02 pm ]

zapomniałem podrzucić, do dzisiaj nie wszyscy producenci w 100% zabezpieczają auto antykorozyjnie. To też może być dobry argument

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o w mordę pomieszałem tematy :mrgreen:

Edit:

a dodam, że moja co najmniej niechęć do tego producenta wzrosła do granicznego poziomu od 6 mc bo moja córcia tyle ma, a sąsiad ma mega syf 1.9 tdi passat i jak rano jedzie do pracy to ta przestarzała zadymiająca technologia swoim klekotem budzi mi dziecko. Przy obecnych mrozach to już w ogóle katastrofa bo zapala i gaśnie tak ze 3 razy zanim odjedzie

 

to tak apropos wycieczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica waha się między 0.1 a 0.2l/h przy zmianie świateł z dziennych na mijania.

a skad wiesz ze przed wlaczeniem siwatel spalanie nie jest = 0.1999 a po wlaczeniu 0.20000 ?? wtedy roznice w spalaniu masz 0.0001 litra na godzine...

druga sprawa to taka, ze nie wiesz ile ci spali w l/100km wiec o ile teoja jazda samochodem nie polega na staniu w miejscu ( a tak liczysz ) to twoje wyliczenia sa bledne

Kolego, napisałem, że różnica jest 0.1-0.2. A różnica to jak wiadomo wynik odejmowania. Odejmowania czego?... Spalania z włączonymi światłami i bez. A to waha się na rozgrzanym silniku od 0.6do 0.7l/h bez świateł oraz 0.7-0.8 l/h przy włączonych światłach. Zatem różnica jest gdzieś między 0.1, być może trochę mniej do 0.2l/h.

Ciekawostka - włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje wzrost spalania do poziomu 1.0-1.1l/h. Tyle, co klima. Zatem Lepiej pamiętać o jego wyłączaniu jak szyba odtaje.... w niektórych autach, ale nie japońskich robi się to samo.

Poniżej linki do dwóch artykułów, Ktoś piszę, że zużycie wzrasta o 0,5% ktoś inny, że waha się między 0.05-0.15l na 100km. Szacuje się, że roczny koszt jazdy na światłach, to 2.1 mld zł!!!! To co podałem wcześniej to prawidłowe wyliczenie. Dokładniejszy pomiar zrobię przy okazji jak będę podpinał komputer. Odczytam dawki.

http://dziennik.pl/auto/article202688/Z ... odach.html

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... 39880.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, ty masz chyba jakieś komplexy związane z VW. Jako dowód na słabość VW przytaczasz fakt, że córka ci się budzi, bo ktoś ma zepsute VW albo to, że w Golfach IV były opony o wysokim profilu (co na naszych drogach jest akurat świetną sprawą) czy to, że ktoś na małe tarcze zakłada duże felgi. Pomijam, że te małe tarcze są pewnie i tak bardziej skuteczne niż moje hamerykańskie ze sportowej Imprezy :roll:

 

A wracając do tematu - oczywiście jazda na diodach samoróbkach + włączone światła mijania to nonsens, głupota i wiejski szpan. Z drugiej stron sam pomysł zmuszania kogoś by zapal światła u siebie w dzień jest też głupotą. Zabrońmy od razu wszelkiej maści szare kolory na samochody, by nie zlewał się z jezdnią...

 

Co do świateł dziennych w Forku - każdy zakład elektroniczny wypuści ci na osobnym włączniku bez ingerencji w układ (chyba, że chcesz podpiąć pod postojówki) kable do lamp do jazdy dziennej. Pytanie teraz czy kupisz takie z homologacją (przeważają produkty Helli, nie wiem jak z pasztetowym, ale wcale nie gorszym Wesemem) czy bez. Sprawa wygląda podobnie w przypadku braku homologacji jak w przypadku jazdy na "dołożonych" ksenonach bez pozycjonowania i układu myjącego. Ustawodawca dokładnie wyznaczył, gdzie takowe światła mogą byc montowane ( w kilku samochodach nie pasuje to wogóle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka - włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje wzrost spalania do poziomu 1.0-1.1l/h. Tyle, co klima. Zatem Lepiej pamiętać o jego wyłączaniu jak szyba odtaje.... w niektórych autach, ale nie japońskich robi się to samo.

 

:shock:

 

Na przykład w "nie japońskich" Subaru Legacy oraz Forester wyłącza się automatycznie po 15 minutach, chyba że poprosimy ASO o ustawienie trybu ciągłego albo mamy auto z nawigacją - wtedy tryb ciągły możemy włączyć sami :razz: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, ty masz chyba jakieś komplexy związane z VW

 

TAK TAK TAK, ale to już wszyscy wiedzą :mrgreen:

 

Ale do rzeczy.

 

mój plan jest taki

 

elektronika będzie podłączona pod przewód na którym jest 12v po przekręceniu kluczyka. Przy jakichkolwiek włączeniach świateł od razu będę się wyłączać

 

Ja się podłączę pod halogeny jako mostek za przekaźnikiem bo u mnie będą dostawać niższe napięcie aby się tam świeciły tak jak inne dzienne a nie nawalały jak halogeny

 

obecnie pogoda nie zachęca do jakiegokolwiek grzebania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, napisałem, że różnica jest 0.1-0.2. A różnica to jak wiadomo wynik odejmowania. Odejmowania czego?... Spalania z włączonymi światłami i bez. A to waha się na rozgrzanym silniku od 0.6do 0.7l/h bez świateł oraz 0.7-0.8 l/h przy włączonych światłach. Zatem różnica jest gdzieś między 0.1, być może trochę mniej do 0.2l/h.

a ja to poddaje w watpliwosc poniewaz nie wiesz jak dokladnie dziala komputer pokladowy, dodatkowo masz dokladnosc do 1 miejsca po przecinku...

a podawane przez ciebie artykuly w ktorych "szacuje sie" nie sa dla mnie zadna miara... ja szacuje np. ze sie mylisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świateł dziennych w Forku - każdy zakład elektroniczny wypuści ci na osobnym włączniku b

Nie ma potrzeby robić osobnego włącznika. Są gotowe zestawy z homologacją, ze sterowaniem tak rozwiązanym, że podpina się je pod obwód świateł mijania, pozycyjnych i pod zasilanie sterowane z kluczyka (radio i inne instalacje). Zapalają się po przekręceniu kluczyka i gasną po włączeniu pozycyjnych lub mijania. Ale jak patrzę, gdzie można by je zamontować, to przyznaję Ci rację i tylko wkurzam się na producenta, że o tym nie pomyślał, zignorował rynek europejski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można wyprowadzić z mocy pobieranej przez przednie i tylne żarówki (łącznie to będzie tak ze 150 W) versus oświetlenie dzienne czyli tylko przednie lampy diodowe czyli moc minimalna lub prawie pomijalna. Może ktoś się pokusi o obliczenie, powinno być proste - układ stało prądowy, żadnych cosinusów fi, reaktancji indukcyjnych itd.

 

Ja nie mam siły - piątek jest :smile:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...