pmlody Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 tak swoją drogą dlaczego nie można jeździć tylko na halogenach? bo sa za nisko i pozniej zobaczysz swiatla samochodu ktory sie schowal za np. wzniesieniem... [ Dodano: Czw Paź 08, 2009 8:02 am ] gotowy zestaw hella do golfa 4 to są zarówki 32W i wyglądają jak halogeny prawie robi roznice... maja inne oznaczenie ( jak siekla zauwazyl ) i maja inna konstrukcje wlasnie po to zeby swiecic w oczy i nie oslepiac... to nie sa halogeny maja tylko podobny ksztalt... maja zupelnie inna optyke co do przepisu to sie zatrzymam kiedys kolo naszej kochanej lubeslkiej vectry jak beda stali na witosa bezrobotnie i zapytam jak wyglada w ich oczach jazda na USA DRL... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 bo sa za nisko i pozniej zobaczysz swiatla samochodu ktory sie schowal za np. wzniesieniem... nie są za nisko, minimum to 25 cm a są wyżej również będą oślepiać tyle, że słabiej niż halogeny. no ciekawe co powiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 wiesz co ja bym na twoim miejscu sprawdzil mozliwosc podpiecia DRL z wersji USA od razu ( dla pewnosci ) z podpieciem tylnych pozycji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 a w Legasiu EU przerabial ktos montowanie dziennych ? [oczywiscie z wylaczeniem pozycyjnych przednich,tylnich, i innych [moderator czuwa] w srodku] :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ania i tomek Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Dlaczego "śmieciarze" nie wlepiaja mandatów właściecielom ostatnich Audi przeciez tam sa swiatła dzienne z tego co widziałem.To tak jak kiedyś wlepiali mandaty za trzecie światło "stop" a pożniej stało sie norma. Zawsze to jeden wiecej pretekst do mandatu. Jak dobrze ze jestesmy w "uni" wiec maja "bata" na sobą.(np.rejestracja anglikow) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harpie Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Dlaczego "śmieciarze" nie wlepiaja mandatów właściecielom ostatnich Audi przeciez tam sa swiatła Bo są zgodne z homologacją. Jak ktoś wcześniej pisał zmieniły się przepisy od maja 2009. Sprawę krótko wyjaśnia artykuł z Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej Z resztą raz już chłopaki zatrzymali mnie jak jechałem Golfem VI ze światłami do jazdy dziennej. Jechali najpierw za mną i myśleli że nie mam świateł. Zaraz przeprosili Co jakiś czas z tego samego powodu jakiś Ułan-kierowca mnie wyprzedza i macha rączkami bym włączył światła. Mam w Golfie specjalne fabryczne światła do jazdy dziennej. Świecą tylko z przodu i wyłączają się po włączeniu pozycyjnych lub mijania. Wkurza mnie brak świateł do jazdy dziennej w Foresterze i chcę kupić taki zestaw LEDowy za 150 zeta. Przede wszystkim denerwuje mnie to, że przy włączonych światłach przygasa podświetlenie zegarów, na zegarku na podszybiu wtedy nic nie widać, chyba, że ustawie poziom podświetlenia na maksa, ale wtedy znowu w nocy muszę ściemniać bo rozprasza. Jak na auto szanującej się marki - trochę słabo. Już nie wspomnę o zużyciu ksenonów, czy zużyciu paliwa (wyliczenie poniżej ). Wybór na allegro jest ogromny. Trzeba wybrać takie, które mają homologację czyli RL 00 i E4 0047. Dobrze się wpasują w jakąś fabryczną szczelinę z przodu auta. koszty jazdy na światłach mijania w dzień: roczny przebieg 20000 średnia prędkość w tym czasie 40km/h zwiększenie zużycia paliwa przy włączonych światłach mijania - 0.1l/h przy dziennych LEDach - w przybliżeniu 0.0l/h 75% jazda w ciągu dnia zatem przesiadujemy za kółkiem rocznie 500 godzin 75% za dnia, to daje 375godzin, czyli 37 litrów paliwa. Zatem koszt jazdy na światłach mijania zamiast dziennych to około 150zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 skad wiesz ze pali wiecej o 0.1 litra?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Brat miał zainstalować w Toyota Avensis tego typu diodowe oświetlenie. Kupił nawet komponenty ale finalnie stwierdził, że to trochę zły gust (zwłaszcza w aucie, które wiadomo, że tego nie miało) i zrezygnował z montażu. Ale wiadomo, że o gustach się nie dyskutuje :smile:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harpie Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 skad wiesz ze pali wiecej o 0.1 litra?? ze wskazań komputera. W VW oczywiście, bo dla japońców napisanie takiego softu jest za trudne. VW podaje, jak auto nie jedzie zużycie na godzinę a nie na 100km. Różnica waha się między 0.1 a 0.2l/h przy zmianie świateł z dziennych na mijania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 a skad wiesz ze przed wlaczeniem siwatel spalanie nie jest = 0.1999 a po wlaczeniu 0.20000 ?? wtedy roznice w spalaniu masz 0.0001 litra na godzine... druga sprawa to taka, ze nie wiesz ile ci spali w l/100km wiec o ile teoja jazda samochodem nie polega na staniu w miejscu ( a tak liczysz ) to twoje wyliczenia sa bledne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 VW podaje / no cóż, ten sam producent błaźnił się zakładając do golfa 4 felgi 14" z profilem 80, więc jak można traktować go poważanie :?: Śmiejąc się pomyślcie o średnicy tarcz hamulcowych które mieszą się w 14' a potem pomyślcie o gościach którzy zakładają na to szerokie 18" gdzie tarcza hamulcowa ginie w przestrzeni felgi. Takich wpadek ten producent ma sporo więc dożywotni BAN. Dodatkowo kumpel kupił coś 2,5 tdi i coś my się tam wiecznie pitoli a w aso kiwają głowami no tak to 2.5.... a spalanie na godzinę jest inne i już gdzieś na ten temat dyskutowaliśmy... co do wyposażenia VW zapytałeś co jest w jakiej cenie? Polityka niemieckich producentów jest taka, że nic nie ma w std i każdy guzik trzeba dokupić, potem za normalne auto wychodzi kosmiczna cena. oczywiście dotyczy to również audi które nie mając nic kosztuje sporo a z podstawowym wyposażeniem +50% jak nie więcej. p.s. czy Vw dalej kupuje blachy i komponenty z chin tak jak do 4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 wycieczki osobiste?? na forum technicznym?? nie ladnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 jakie tam osobiste :?: to nie ma nić do rzeczy Kolega chce kupić porządne auto więc niech wie na co patrzeć. misiak to też chyba spory kawałek niemca [ Dodano: Pią Sty 22, 2010 3:02 pm ] zapomniałem podrzucić, do dzisiaj nie wszyscy producenci w 100% zabezpieczają auto antykorozyjnie. To też może być dobry argument Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 mowie o wycieczkach do VW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 o w mordę pomieszałem tematy Edit: a dodam, że moja co najmniej niechęć do tego producenta wzrosła do granicznego poziomu od 6 mc bo moja córcia tyle ma, a sąsiad ma mega syf 1.9 tdi passat i jak rano jedzie do pracy to ta przestarzała zadymiająca technologia swoim klekotem budzi mi dziecko. Przy obecnych mrozach to już w ogóle katastrofa bo zapala i gaśnie tak ze 3 razy zanim odjedzie to tak apropos wycieczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harpie Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Różnica waha się między 0.1 a 0.2l/h przy zmianie świateł z dziennych na mijania. a skad wiesz ze przed wlaczeniem siwatel spalanie nie jest = 0.1999 a po wlaczeniu 0.20000 ?? wtedy roznice w spalaniu masz 0.0001 litra na godzine... druga sprawa to taka, ze nie wiesz ile ci spali w l/100km wiec o ile teoja jazda samochodem nie polega na staniu w miejscu ( a tak liczysz ) to twoje wyliczenia sa bledne Kolego, napisałem, że różnica jest 0.1-0.2. A różnica to jak wiadomo wynik odejmowania. Odejmowania czego?... Spalania z włączonymi światłami i bez. A to waha się na rozgrzanym silniku od 0.6do 0.7l/h bez świateł oraz 0.7-0.8 l/h przy włączonych światłach. Zatem różnica jest gdzieś między 0.1, być może trochę mniej do 0.2l/h. Ciekawostka - włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje wzrost spalania do poziomu 1.0-1.1l/h. Tyle, co klima. Zatem Lepiej pamiętać o jego wyłączaniu jak szyba odtaje.... w niektórych autach, ale nie japońskich robi się to samo. Poniżej linki do dwóch artykułów, Ktoś piszę, że zużycie wzrasta o 0,5% ktoś inny, że waha się między 0.05-0.15l na 100km. Szacuje się, że roczny koszt jazdy na światłach, to 2.1 mld zł!!!! To co podałem wcześniej to prawidłowe wyliczenie. Dokładniejszy pomiar zrobię przy okazji jak będę podpinał komputer. Odczytam dawki. http://dziennik.pl/auto/article202688/Z ... odach.html http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... 39880.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 AdaSch, ty masz chyba jakieś komplexy związane z VW. Jako dowód na słabość VW przytaczasz fakt, że córka ci się budzi, bo ktoś ma zepsute VW albo to, że w Golfach IV były opony o wysokim profilu (co na naszych drogach jest akurat świetną sprawą) czy to, że ktoś na małe tarcze zakłada duże felgi. Pomijam, że te małe tarcze są pewnie i tak bardziej skuteczne niż moje hamerykańskie ze sportowej Imprezy :roll: A wracając do tematu - oczywiście jazda na diodach samoróbkach + włączone światła mijania to nonsens, głupota i wiejski szpan. Z drugiej stron sam pomysł zmuszania kogoś by zapal światła u siebie w dzień jest też głupotą. Zabrońmy od razu wszelkiej maści szare kolory na samochody, by nie zlewał się z jezdnią... Co do świateł dziennych w Forku - każdy zakład elektroniczny wypuści ci na osobnym włączniku bez ingerencji w układ (chyba, że chcesz podpiąć pod postojówki) kable do lamp do jazdy dziennej. Pytanie teraz czy kupisz takie z homologacją (przeważają produkty Helli, nie wiem jak z pasztetowym, ale wcale nie gorszym Wesemem) czy bez. Sprawa wygląda podobnie w przypadku braku homologacji jak w przypadku jazdy na "dołożonych" ksenonach bez pozycjonowania i układu myjącego. Ustawodawca dokładnie wyznaczył, gdzie takowe światła mogą byc montowane ( w kilku samochodach nie pasuje to wogóle). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Ciekawostka - włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje wzrost spalania do poziomu 1.0-1.1l/h. Tyle, co klima. Zatem Lepiej pamiętać o jego wyłączaniu jak szyba odtaje.... w niektórych autach, ale nie japońskich robi się to samo. :shock: Na przykład w "nie japońskich" Subaru Legacy oraz Forester wyłącza się automatycznie po 15 minutach, chyba że poprosimy ASO o ustawienie trybu ciągłego albo mamy auto z nawigacją - wtedy tryb ciągły możemy włączyć sami :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 W moim nie japońskim Imprezowozie chyba nawet po około max 10 minutach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 AdaSch, ty masz chyba jakieś komplexy związane z VW TAK TAK TAK, ale to już wszyscy wiedzą Ale do rzeczy. mój plan jest taki elektronika będzie podłączona pod przewód na którym jest 12v po przekręceniu kluczyka. Przy jakichkolwiek włączeniach świateł od razu będę się wyłączać Ja się podłączę pod halogeny jako mostek za przekaźnikiem bo u mnie będą dostawać niższe napięcie aby się tam świeciły tak jak inne dzienne a nie nawalały jak halogeny obecnie pogoda nie zachęca do jakiegokolwiek grzebania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Kolego, napisałem, że różnica jest 0.1-0.2. A różnica to jak wiadomo wynik odejmowania. Odejmowania czego?... Spalania z włączonymi światłami i bez. A to waha się na rozgrzanym silniku od 0.6do 0.7l/h bez świateł oraz 0.7-0.8 l/h przy włączonych światłach. Zatem różnica jest gdzieś między 0.1, być może trochę mniej do 0.2l/h. a ja to poddaje w watpliwosc poniewaz nie wiesz jak dokladnie dziala komputer pokladowy, dodatkowo masz dokladnosc do 1 miejsca po przecinku... a podawane przez ciebie artykuly w ktorych "szacuje sie" nie sa dla mnie zadna miara... ja szacuje np. ze sie mylisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harpie Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Co do świateł dziennych w Forku - każdy zakład elektroniczny wypuści ci na osobnym włączniku b Nie ma potrzeby robić osobnego włącznika. Są gotowe zestawy z homologacją, ze sterowaniem tak rozwiązanym, że podpina się je pod obwód świateł mijania, pozycyjnych i pod zasilanie sterowane z kluczyka (radio i inne instalacje). Zapalają się po przekręceniu kluczyka i gasną po włączeniu pozycyjnych lub mijania. Ale jak patrzę, gdzie można by je zamontować, to przyznaję Ci rację i tylko wkurzam się na producenta, że o tym nie pomyślał, zignorował rynek europejski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 To można wyprowadzić z mocy pobieranej przez przednie i tylne żarówki (łącznie to będzie tak ze 150 W) versus oświetlenie dzienne czyli tylko przednie lampy diodowe czyli moc minimalna lub prawie pomijalna. Może ktoś się pokusi o obliczenie, powinno być proste - układ stało prądowy, żadnych cosinusów fi, reaktancji indukcyjnych itd. Ja nie mam siły - piątek jest :smile:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 no fajnie by bylo jak by ktos porzadnie policzyl... bo tak jak pisalem, gdybac sobie mozemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Wyczytałem przed chwilą, że według danych SKODY samochód z zapalonymi światłami mijania pobiera około 200W a z samymi dziennymi max 40W. Pewnie dane różne w zależności od producenta, ale i tak jest duża różnica! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się