Bartekfi Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Znaczy jeździsz "na wiewiórkę"? Nie wiem jak to jest "na wiewiórkę", ale ja też jakoś nie mogę znaleźć sobie takiej pozycji, żeby swobodnie sięgać gaz i hamulec do H&T. :roll: Jednak jak redukuję bez mocnego hamowania to staram się robić to z międzygazem, bo mam wrażenie, że wtedy lżej wchodzą biegi (szczególnie te niższe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Znaczy jeździsz "na wiewiórkę"? Nie wiem jak to jest "na wiewiórkę", ale ja też jakoś nie mogę znaleźć sobie takiej pozycji, żeby swobodnie sięgać gaz i hamulec do H&T. Nie wiem jaka filozofia. Możesz sięgnąć po gaz i hamulec osobno, ale nie możesz jednocześnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Nie wiem jaka filozofia. Możesz sięgnąć po gaz i hamulec osobno, ale nie możesz jednocześnie? ZTCW to gaz wciskasz/trącasz pięta, a niektórym może niestety w tym przeszkadzać fizjologia lub złe ustawienie pedałow w danym aucie :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Nie wiem jaka filozofia. Możesz sięgnąć po gaz i hamulec osobno, ale nie możesz jednocześnie? ZTCW to gaz wciskasz/trącasz pięta, a niektórym może niestety w tym przeszkadzać fizjologia lub złe ustawienie pedałow w danym aucie :neutral: Jak ktoś nie może przekręcić nogi wokół osi kości to jest chyba raczej problem zdrowotny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Jak ktoś nie może przekręcić nogi wokół osi kości to jest chyba raczej problem zdrowotny. Taaa...bo wszystkie auta mają super-ergonomicznie ustawione pedały do h&t... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Jak ktoś nie może przekręcić nogi wokół osi kości to jest chyba raczej problem zdrowotny. To zapraszam Cię do przejechania się moim służbowym focusem lub wieloma innymi autami gdzie pedał gazu jest dużo wyżej niż hamulec. Tak więc musiałbyś obrócić nogę tak że będziesz miał palce skierowane do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Jak ktoś nie może przekręcić nogi wokół osi kości to jest chyba raczej problem zdrowotny. Taaa...bo wszystkie auta mają super-ergonomicznie ustawione pedały do h&t... :roll: W matizie H&T nie dawało rady W niektórych autach (chyba MR2) specjaliści z BM nakładali takie otuliny na pedały żeby móc H&T robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nietoperz77 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 myślę że problem dotyczy głównie wysokich osób i nie ma się co dziwić. jak masz kierownice między kolanami i stopy w V pod dużym kątem to nie da się wygodnie manewrować nie mówiąc już o sportowej jeździe... jak ktoś jest wzrostu siedzącego psa to nigdy tego nie zrozumie [ Dodano: Pią Sty 23, 2009 11:17 pm ] W matizie H&T nie dawało rady a tu się nie zgodzę, wiem bo próbowałem a i silnik lubił wysokie obroty więc rzadko spadały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 myślę że problem dotyczy głównie wysokich osób i nie ma się co dziwić. Moje 177 chyba zbyt wysokie nie jest. Ale przyjrzałem sie pedałom w crxie i gaz jest dużo wyżej i głębiej niż hamulec - to wyjaśnia trudności z H&T. Ktoś coś wspominał o nakładkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 myślę że problem dotyczy głównie wysokich osób i nie ma się co dziwić. Moje 177 chyba zbyt wysokie nie jest. Ale przyjrzałem sie pedałom w crxie i gaz jest dużo wyżej i głębiej niż hamulec - to wyjaśnia trudności z H&T. Ktoś coś wspominał o nakładkach? Jestem tego samego wzrostu co Ty, miałem zarówno ED9 jak i EH6 i w obu dało się robić H&T bez wielkiego cudowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 myślę że problem dotyczy głównie wysokich osób i nie ma się co dziwić. Moje 177 chyba zbyt wysokie nie jest. Ale przyjrzałem sie pedałom w crxie i gaz jest dużo wyżej i głębiej niż hamulec - to wyjaśnia trudności z H&T. Ktoś coś wspominał o nakładkach? Jestem tego samego wzrostu co Ty, miałem zarówno ED9 jak i EH6 i w obu dało się robić H&T bez wielkiego cudowania. Widocznie jakiś krzywy jestem Albo robie jakiś głupi błąd. Nie wiem, kurcze, ale tak czy siak mi niewygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remek Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Z różowymi świnkami? Wyglądałbym dość jednoznacznie... jezdze i nie narzekam niunie ciekawe co za róź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 I wyglądasz jednoznacznie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Hmm, są samochody, w których robienie międzygazu piętą jest utrudnione (np.: mój Focus) więc nieco inaczej naciskam hamulec, a gaz wciskam prawą stroną stopy. Ciężko to opisać ale po solidnym treningu nie ma obaw co do hamowania, a i gaz wciska się precyzyjnie. Najbardziej przeszkadzają mi wąskie nakładki albo jakieś super-hiper wspomagane układy sprzęga i hamulca -> Grande Punto. Miękkie jak masło. Jechałem 80km, a wysiadłem maksymalnie poirytowany. Stworzyli te pedały chyba do naciskania rękami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Hmm, są samochody, w których robienie międzygazu piętą jest utrudnione (np.: mój Focus) więc nieco inaczej naciskam hamulec, a gaz wciskam prawą stroną stopy. Ciężko to opisać ale po solidnym treningu nie ma obaw co do hamowania, a i gaz wciska się precyzyjnie. No, porobisz tak do momentu, kiedy Ci spadnie noga z hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 No, porobisz tak do momentu, kiedy Ci spadnie noga z hamulca. Póki co mi nie spadła, a już prawie rok używam międzygazu w aucie. Zapraszam do Focusa, jak wykręcisz tak nogę żeby wcisnąć gaz piętą to stawiam piwko. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Najbardziej przeszkadzają mi wąskie nakładki albo jakieś super-hiper wspomagane układy sprzęga i hamulca -> Grande Punto. Miękkie jak masło. Jechałem 80km, a wysiadłem maksymalnie poirytowany. Stworzyli te pedały chyba do naciskania rękami... Mam podobne odczucia, miałem okazję jeździć Audi A3 '03 (już te na płycie golfa V) i to jak tam chodziło sprzęgło woła o pomstę do nieba, jest nieziemsko miękkie i ma strasznie długi skok, w sam raz do rąk :wink: a ułożenie pedału hamulca względem gazu też wydało mi się dziwaczne, bo pedał hamulca jest znacznie wyżej od gazu, nie da się po prostu przełożyć stopy z gazu na hamulec, tylko trzeba cofać/podnosić całą nogę, takie moje drobne odczucia... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Podobnie w dupowozie mojej panny Volvo s40/v50 hamulec jest bardzo wysoko polozony wzgledem gazu, a co najgorsze ma masakryczne wspomaganie hamulca, w zasadzie dotkniecia go powoduje stawanie deba, w zwiazku z czym prawidlowe wykonaniw H&T wymaga awaryjnego wrecz hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Póki co mi nie spadła, a już prawie rok używam międzygazu w aucie. Zapraszam do Focusa, jak wykręcisz tak nogę żeby wcisnąć gaz piętą to stawiam piwko. Nie jeździłem TDDI ale w benzynowym jest bardzo spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Nie wiem jaka filozofia. Możesz sięgnąć po gaz i hamulec osobno, ale nie możesz jednocześnie? Nie wiem jak Ty, ale jak normalnie "sięgam" po gaz to nie robię tego piętą :wink: Do H&T muszę nie tylko "wykręcić" nogę, ale i sięgnąć trochę dalej, co niestety nie jest wygodne ani trochę. Może to kwestia treningu :roll: jak ktoś jest wzrostu siedzącego psa to nigdy tego nie zrozumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Mam jedno ciekawe spostrzeżenie. H&T próbuję praktykować od ponad roku. Mogę powiedzieć że w Forku opanowałem tą procedurę w stopniu przyzwoitym. Od września jeżdżę Mondeo TDCi 1,8. Muszę powiedzieć, że płynne użycie H&T jest o wiele łatwiejsze niż w Foresterze. I nie chodzi o względy anatomicznego dopasowania do samochodu ale o szybsze podciągnięcie obrotów do wymaganego poziomu. Starając się logicznie rozumować to pomaga niższy poziom użytkowych obrotów silnika przy dieslu. Poza tym, odniosłem wrażenie że diesel w Mondeo szybciej reaguje na przygazowanie. A skoro już mowa o nowym Mondeo, to jestem pod wrażeniem zawieszenia i układu kierowniczego. Szacunek dla inżynierów z Forda :wink: I jeszcze słówko o anatomicznym dopasowaniu do pojazdu. W przypadku wrażenia o zbyt długich nogach i zbyt krótkich ramionach może warto zwrócić uwagę na regulację stopnia pochylenia oparcia fotela? :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Spokojny, w stosunku do Twojego opisu więsozści diesli reaguje znacznei GORZEJ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Azrael również spodziewałem się gorszych efektów, ale takie są moje wrażenia. H&T w Mondeo wychodzi mi płynniej niż w Foresterze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 W audi a6 2,5TDi '03 można wcisnąć szybko gaz "do dechy" i puścić (kopnąć w pedał) a silnik nawet nie zareaguje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 A jak się ma H&T do hamowania silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się