Jump to content

heel & toe a zużycie skrzyni, sprzęgła itd.


Michael
 Share

Recommended Posts

No właśnie, jak w temacie. Czy używanie heel & toe w normalnym, codziennym ruchu powoduje dodatkowe obciążenie jakichś elementów?

 

Mnie tak na logikę podpowiada, że odciąża skrzynię przy hamowania biegami, ale jednocześnie obciąża sprzęgło. Dobrze kombinuję czy nie bardzo?

 

I czy można używać tej techniki na co dzień czy raczej jest zbyt hardcorowa dla samochodu?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Generalnie umiem, już w miarę przyzwoicie. Jeszcze kilka dni regularnego korzystania z tego w ruchu miejskim i na drogowe warunki powinno być dobrze. Czyli z tego co mówicie wynika, że tak naprawdę warto.

Link to comment
Share on other sites

Dla stabilności jazdy raczej to drugie, dla sprzęgła? hmmm...

 

Rozsądnie brzmi, że niedobicie lepsze - bo po prostu jest mniej obrotów do wyrównania, więc i tak "trochę" oszczędzasz sprzęgło.

Link to comment
Share on other sites

To i ja sie włącze (jak napisze jakąś straszną głupote, to prosze nie wysmiewac tylko poprawic :mrgreen: ). Jak dohamowuje (w miescie), przed zakrętami, to staram sie robic cos a'la heel&toe, ale z racji że lubie miec blisko kierownice to niewygodnie mi sie wykrzywia prawą noge, wiec najpierw hamuje, a potem równoczesnie sprzegło, redukcja i gaz (żeby dociągnąć do obrotów jakie bede miał po redukcji, zazwyczaj trafiam). Czy poza tym że musze odpowiednio wczesniej zacząc hamowanie jest w tym coś złego? A może macie sposób na heel&toe bez łamania biodra? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

, ale z racji że lubie miec blisko kierownice to niewygodnie mi sie wykrzywia prawą noge,:

 

Znaczy jeździsz "na wiewiórkę"? :mrgreen:

 

Jak dla mnie trochę bez sensu cała ta operacja. Tak trzeba siedzieć, żeby można swobodnie operować zarówno rękami jak i nogami.

Link to comment
Share on other sites

, ale z racji że lubie miec blisko kierownice to niewygodnie mi sie wykrzywia prawą noge,:

 

Znaczy jeździsz "na wiewiórkę"? :mrgreen:

 

Jak dla mnie trochę bez sensu cała ta operacja. Tak trzeba siedzieć, żeby można swobodnie operować zarówno rękami jak i nogami.

 

No tak, ale mam (jak moj tata, wiec troche mam wytłumaczenie) długie nogi (proporcjonalnie do reszty), i albo mam nogi zgięte do kąta prostego albo proste ręce, i jak już sobie znajde wygodną pozycje - jakiś taki złoty środek - to nie mam tyle miejsca żeby zrobic wygodnie heel&toe. Chyba że ten crx ma pedały jakos dziwnie :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...