Skocz do zawartości

heel & toe a zużycie skrzyni, sprzęgła itd.


Michael

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A co ma mieć?
No hamujesz silnikiem wykorzystując spadek obrotów a przy H&T podbijasz obroty więc wydaje mi się że przy H&T nie można skutecznie dohamowywać silnikem zgadza się? Jak nie to mnie popraw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk

Może niech wypowiedzą się na to pytanie specjaliści. Ale wg tego co wiem i stosuję, H&T to poniekąd hamowanie silnikiem.

Zaczynasz hamować z dużej prędkości, powiedzmy z 5tki. Zamiast wrzucać wymaganą przykładowo 2kę w momencie kiedy prędkość będzie już wystarczająco niska, wrzucasz po kolei 4kę a później 3kę i zaś na końcu 2kę. Za każdym razem zasprzęglając skrzynię stosując H&T. W taki sposób uskutecznia się hamowanie silnikiem. A gaz podbija się przy każdej zmianie biegu.

Praktyka przydatna na śniegu i przy braku ABS.

No, wymędrkowałem się. Koniec wykładu! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojny, dzięki za fachowo i rzeczowo :wink: Tak naprawdę pytam bo ćwicząc technikę H&T mam wrażenie że gorzej mi się hamuje silnikem niż bez używania H&T ale może to tylko wrażenie bo mniej szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem się tego uczyć, ale niewygodne to. Za szybko się zniechęcałem. Nie wiem, czy mam za chude, czy za krótkie stopy, czy co, ale odnosiłem wrażenie, że dopóki nie zacznę jeździć samochodem w płetwach, nic z H&T mi nie wyjdzie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy mam za chude, czy za krótkie stopy, czy co, ale odnosiłem wrażenie, że dopóki nie zacznę jeździć samochodem w płetwach, nic z H&T mi nie wyjdzie :).

 

Obstawiłbym, że krzywe i brzydkie :P Ale zanotowałem - na urodziny dostajesz płetwy, kierowco rajdowy od siedmiu boleści :cool: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierowco rajdowy od siedmiu boleści

 

Wiesz - ja nie umiem, ale przynajmniej próbuję. Inni tylko się produkują zza klawiatury... :twisted:

 

Spoko, spoko. Podjedź do mnie to Ci pokażę jak to się robi :)

 

[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 12:28 pm ]

ps chyba nie doszedł do Ciebie mail z nowymi zasadami na forum :razz:

 

Cośtam było, ale ja jestem głupi i potrzebuję aby był jasny punkt w regulaminie:

 

art.7: Przemeq nie jest kierowcą rajdowym od siedmiu boleści. Nazywanie go w ten sposób grozi ekskomuniką.

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę PT Dyskutantów o wypróbowanie przedmiotowego "patentu" w samochodzie wyposażonym w serwomotor przepustnicy i systemy kontroli trakcji.

 

A czy próbował ktoś gaz i hamulec jednocześnie w jakimś aucie z grupy VW? Podobno mają jakieś zabezpieczenie "antyrajdowe" polegające na chwilowym przyduszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę PT Dyskutantów o wypróbowanie przedmiotowego "patentu" w samochodzie wyposażonym w serwomotor przepustnicy i systemy kontroli trakcji.

 

A czy próbował ktoś gaz i hamulec jednocześnie w jakimś aucie z grupy VW? Podobno mają jakieś zabezpieczenie "antyrajdowe" polegające na chwilowym przyduszeniu silnika.

 

Z tego co pamietam w jakiejs moto-gazecie porównanie aut sportowych (sprzed kilku lat) m.in. impreza, evo, rx8, s2000, st220, v70r a wśród nich fabia rs :mrgreen: i kierowca (którys ze znanych rajdowców) narzekał ze nie da sie hamowac i gazowac jednoczesnie, bo ze wzgledu na oszczednosc paliwa vw blokuje wtedy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia oszczędnosci paliwa. To jest system bezpieczenstwa, w razie awarii przepustnicy drive-by-wire.

I jak tu z takim dyskutować? :mrgreen: Może zamiast rozpoczynac wątek w technicznym bedziemy pisac PM do Azraela, a odpowiedzi wklejać w temat :mrgreen: Czy jest coś z zakresu techniki moto czego Ty nie wiesz? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael napisał/a:

To nie jest kwestia oszczędnosci paliwa. To jest system bezpieczenstwa, w razie awarii przepustnicy drive-by-wire.

 

 

I ponoć dość łatwo jest to obejść.

Czujnik przy pedale hamulca (ten co włącza stopy) ma dwa wyjścia 1)na światła stop, 2)do ECU.

Wystarczy że ECU nie otrzyma informacji o hamowaniu i już nie obcina paliwka :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...