gt99 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam jestem nowy na tym forum mam problem - od jakis dwoch tygodni fura pompuje mi tylko 0.5 bara podejrzewam przeplywke poniewaz komputer pokazal mi -40' w kolektorze ssacym ale niemam pewnosci czy to jest to i chcialem zapytac czy ktos wie jak sprawdzic przeplywke manualnie miernikiem? pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 gt99, skąd wiesz, że pompuje tylko 0,5 bara, masz wskaźnik? A jak jeździ auto? dużo wolniej/trochę wolniej/normalnie? U mniekiedyś w GTku był taki problem, że spadła dźwignia siłownika westgate'a i auto nie pompowało chyba nic, bo jechało jakby miało 100 koni. Sprawdź czy z dźwigienką idącą nieopodal turbiny wszystko w porządku. To częsta przypadłość - ukrusza się takie zabezpieczenie trzymające tę dźwigięnkę na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 gt99, skąd wiesz, że pompuje tylko 0,5 bara, masz wskaźnik? A jak jeździ auto? dużo wolniej/trochę wolniej/normalnie?U mniekiedyś w GTku był taki problem, że spadła dźwignia siłownika westgate'a i auto nie pompowało chyba nic, bo jechało jakby miało 100 koni. Sprawdź czy z dźwigienką idącą nieopodal turbiny wszystko w porządku. To częsta przypadłość - ukrusza się takie zabezpieczenie trzymające tę dźwigięnkę na miejscu. Miałem to samo. Taka obrączka zabezpieczająca jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 gt99, przejrzyj ten wątek :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#683166 I jeszcze jedno. Na jakim paliwie jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gt99 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 z turbina i zaworem jest wszystko ok , jak odlacze przewodzik cisnieniowy to cisnienie powyzej 1 bara jest z paliwem tez jest w pozadku - tylko 98 podejrzewam elektronike ale poza temp powietrza w kolektorze nic nie znalazlem pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_brodnica Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam! U mnie tez chyba jest nie tak z ladowaniem. Zalozylem wskaznik auto gauge (tajwanszczyzna gałgan potocznie nazywany wskaznik jest elektroniczny , tzn wezyk od cisnienia ladowania najpierw jest podlaczony do takiego dodatkowego sensora a pozniej z niego wyprowadzone sa kabelki bezposrednio do wskaznika. na biegu jalowym wskaznik czasem pokazuje podcisnienie 0,1 , podczas przyspieszania i obrotow powyzej 3000 doladowanie dochodzi przewaznie do 0,5 bar , czasem 0,6 bar. Maxymalne jakie udalo mi sie uzyskac podczas przyspieszania na 4 , 5 biegu to 0,8 bara. Poprzedni wlasciciel pozbyl sie katalizatora i jakas rura jest zastapiony , reszta ukladu to supersprint. Blad silnika sie swieci .. auto chyba dobrze przyspiesza ,to moje pierwsze subaru wiec nie mam porownania co robic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Poprzedni wlasciciel pozbyl sie katalizatora i jakas rura jest zastapiony , reszta ukladu to supersprint. Blad silnika sie swieci .. auto chyba dobrze przyspiesza ,to moje pierwsze subaru wiec nie mam porownania co robic? remap i lepsze wskaźniki niż autogeje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 na biegu jalowym wskaznik czasem pokazuje podcisnienie 0,1 0,1 bara? Często podciśnienie jest skalowane na zegarach inaczej niż doładowanie - sprawdź i napisz w jakich jednostkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 co robic? Zdiagnozowac usterkę, naprawić. [ Dodano: Nie Sty 18, 2009 12:12 pm ] remap i lepsze wskaźniki niż autogeje Nie trzreba robić od razu remapu, na początek naprawić auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gt99 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 pawel bronica : czy 0.8 nie udalo ci sie osiagnac przez dlugie trzymanie pedalu w podlodze ? bo jezeli tak to mamy ten sam problem auto pompuje 0.5 bardzo pomalu i przyspiesza tak jakby etapami - mam to od krotkiego czasu i wiem jak jak wczesniej to wygladalo przy 2500rpm odrazu bylo 0.9 i kopniak a teraz mul na maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 gt99, obaj macie wyłaczone boost control - solenoid otwarty, z jakichś powodów, awaria solenoidu, tryb awaryjny, coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gt99 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Azrael, czy walnieta przeplywka tez bedzie kastrowac turbo trybem awaryjnym ? [ Dodano: Nie Sty 18, 2009 12:33 pm ] pawel brodnica, jezeli pali sie blad silnika to zrob samodiagnostyke powinno cie naprowadzic na problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 gt99, sądzę że miałbyś inne objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gt99 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Azrael, Azrael, wiesz martwi mnie ta temp w kolektorze ssacym -40' bo sama przeplywka dziala bo sprawdzilem ja domowym sposobem - jak podalem powietrze za przeplywka to silnik zaczol falowac wiec chyba dziala tylko skad te -40' na kompie ktory diagnozowal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Azrael wam napisal w czym problem, laduje 0,5 - 0,6 bo na tyle pozwala sam actuator gdy nie ma kontroli doladowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Taki lekki offtop. Jakie powinny być wartości doładowania w GT? Na biegu jałowym i poszczególnych biegach w peaku i przy powiedzmy 3000 obr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Jakie powinny być wartości doładowania w GT? Na biegu jałowym Chyba podciśnienia? Dokładnej wartości w peaku raczej CI nikt nie poda, powinno ładować ok 0,94-0,98, podciśnienie na wolnych przy wyłącoznych odbiornikach prądu ok 0,62-0,65 To dla GT MY99-00 [ Dodano: Nie Sty 18, 2009 4:09 pm ] Azrael, Azrael, wiesz martwi mnie ta temp w kolektorze ssacym -40' bo sama przeplywka dziala bo sprawdzilem ja domowym sposobem - jak podalem powietrze za przeplywka to silnik zaczol falowac wiec chyba dziala tylko skad te -40' na kompie ktory diagnozowal? Uszkodzony czujnik temperatury w przepływce, albo instalacja, chyba Ci już o tym pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Chyba podciśnienia? Chyba można też nazwać to doładowaniem z wartością ujemną :?: :wink: Dokładnej wartości w peaku raczej CI nikt nie poda, powinno ładować ok 0,94-0,98, podciśnienie na wolnych przy wyłącoznych odbiornikach prądu ok 0,62-0,65 To dla GT MY99-00 Starsze modele miały podobne wartości? Czy znacząco się różniły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Chyba można też nazwać to doładowaniem z wartością ujemną Niezbyt, nawet w innych jednostkach zwykle się je pokazuje. [ Dodano: Nie Sty 18, 2009 4:19 pm ] Starsze modele miały podobne wartości? Czy znacząco się różniły? Mniejsze dołądowanie zdecydowanie 94-96. 97 i 98 mają podobne, tylko mają trochę więcej laga i komputer dużo wolniej reaguje. Poza tym dopiero od 99 jest boost error correction więc komputer sam koryguje odchylenia dołądowania (w górę) we wcześniejszych dumucha ile mu wyjdzie wg. parametrów z mapy doładowania nie sprawdzajac tego w zamkniętej pętli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Dzięki wielkie. Zapamiętam. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Taki lekki offtop. Jakie powinny być wartości doładowania w GT? Na biegu jałowym i poszczególnych biegach w peaku i przy powiedzmy 3000 obr ? Ty masz zdaje się exJanuszowego GT? W mojej babci jest tak (wg super pasztetowego, a kysz auto geja bez elektroniki - sama mechanika) wolne obroty: -0,8 hamowanie silnikiem: -1,0 max na jedynce i dwójce: ~0,6 trójka i wyższe: 0,8 W sytuacji gdy mam prędkość ok 80 km/h i 5 bieg, po wciśnięciu gazu do oporu chwilowo doładowanie idzie w okolice 1,0. Trwa to bardzo krótką chwilę i wraca na 0,8. Aaa i zauważyłem jeszcze takie coś. Może ktoś mądry się wypowie bo nie mam doświadczenia z takimi prędkościami. Zdarzyło mi się przy testach pogonić auto do prędkości ~200 km/h. Przy prędkości ~170 ciśnienie zaczęło powoli spadać by przy 200 być na poziomie ok 0,5 może 0,6. To normalny objaw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ty masz zdaje się exJanuszowego GT? Tak. U siebie muszę spojrzeć dokładnie któregoś dnia jak tam pompuje :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_brodnica Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Raz udalo mi sie osiagnac 0,7 - 0,8 bar , taka wartosc zapamietal moj "madry" wskaznik auto gauge , wlasnie dlatego kupilem go bo zapamietuje max wartosci , ale pewnie nie jest zbyt dokladny. Cisnienie do 0,5 osiaga bardzo szybko , chwile po wcisnieciu pedalu w podloge na kazdym biegu. Cisnienie ok 0,7 daje sie osiagnac na biegach 4 i 5 , nigdy nie mialem cisnienia 1 bar ale wedle moich odczuc samochod przyspiesza calkiem przyzwoicie w porownaniu z audi TT 225 KM niedlugo bede mial mozliwosc podlaczenia pod komputer i zdiagnozowania usterki. pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 pawel_brodnica, jeżeli masz Auto Gauge SM (stepper motor) to pokazuje rzetelnie. To przyzwoite wskażniki (ostatnia edycja z SM), mimo obiegowej opinii :razz: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gt99 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 pawel_brodnica, ty masz motor 2.5 t ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się