Jump to content

0.5 bara - problem


Recommended Posts

witam ponownie :D u mnie jest silniczek 2.0 turbo , bylem dzis u pewnego mechanika pod olsztynem co niby zna sie na subaru (sam jezdzi impreza solberg edition) i podlaczyl swoj czujnik cisnienia doladowania , i pokazywal podobnie jak moj auto gauge - max 0,6 bar przy przegazowkach na biegu jalowym , stwierdzil ze samochod jezdzi ok i nie ma sie do czego przyczepic , skasowal mi blad silnika (niestety po 200 km blad znow sie swieci:( ale ja czuje jakis niedosyt po takiej ekspertyzie... nie mam porownania z innymi wrxami , na szczescie mam akcelerometr Gtech i niedlugo jak dotrze sie nowe sprzeglo sprawdze jakie autko ma osiagi do 100kmh i na 400 m :) a i zamierzam jechac na kryterium toru kielce w sobote :D pozdrawiam"!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mierzyliście ciśnienie doładowania przegazówkami na postoju? Dobrze zrozumiałem?

No właśnie ciekawa wartość te 0,6 bara jak na przegazówki na postoju :)

Link to post
Share on other sites

pablonas, jakieś tam plusowe wartości się pojawiają przy maks gazie przy limiterze, ale czy 0,6 to nie wiem, no i nigdy tak nie katowałem silnika żeby się przyglądać.

Link to post
Share on other sites

Wg mojego wskaźnika na postoju to nie wiem czy 0,1 - 0,2 jestem stanie osiągnąć :roll:

 

Przy okazji. Mógłbyś się wypowiedzieć na moje wcześniejsze pytanie?

Aaa i zauważyłem jeszcze takie coś. Może ktoś mądry się wypowie bo nie mam doświadczenia z takimi prędkościami. Zdarzyło mi się przy testach pogonić auto do prędkości ~200 km/h. Przy prędkości ~170 ciśnienie zaczęło powoli spadać by przy 200 być na poziomie ok 0,5 może 0,6. To normalny objaw?
Link to post
Share on other sites

W jakim sensie czy pasowało do obrotów?

 

Wraz ze wzrostem prędkości spadało doładowania. Tak jakby (uwaga mega skrót i uproszczenie) "turbo słabło" przy takim dużym obciążeniu (bo nie oszukujmy się - ~180 km/h dla GTka to już całkiem dużo).

 

Czy sprawny seryjny GT/WRX będzie w stanie utrzymaź max ciśnienie doładowania przy prędkościach zbliżonych do max?

Link to post
Share on other sites

pablonas, ciśnienie spada pod koniec obrotomierza - o to mi chodzi ale to powinno być bardziej 230-240 (licznikowe).

 

 

kashmere, ja często jeżdżę takim co ma 1 bar przy 3 tys na postoju :D I to jest czad prawdziwy :D

Link to post
Share on other sites
pablonas, ciśnienie spada pod koniec obrotomierza - o to mi chodzi ale to powinno być bardziej 230-240 (licznikowe).

Nie no tyle nie było (nawet mi magnesowej anteny od CB nie zwiało - o której na śmierć zapomniałem :oops: ) ale auto przyśpieszało nadal całkiem sprawnie. Czyli rozumiem jest to w miarę normalny objaw. Dzięki za info :)

ja często jeżdżę takim co ma 1 bar przy 3 tys na postoju :D I to jest czad prawdziwy :D

Widzę, że same popsute auta użytkujesz :wink: :twisted::mrgreen:

Link to post
Share on other sites
Widzę, że same popsute auta użytkujesz

 

Moja imprezajest calkiem normalna i seryjna, na gwarancji i w ogóle byłem na przeglądzie dopiero co gwarancyjnym. Nawet seryjne felgi mam.

Link to post
Share on other sites

Dobry dzien :)Hogi : tak nowe sprzeglo nalezy dotrzec .. spokojna jazda , az tarcza dopasuje sie do docisku , podobnie jak z nowymi klockami hamulcowymi. Azrael : fakt na postoju auto nic nie laduje , raz tak sprawdzilem ze przegazowalem az do odciecia zaplonu i wtedy pokazalo 0,5 bar.

Tak to wiem ze sie nie sprawdza doladowania na postoju :) podczas jazdy max pokazuje 0,7. dzieki za odpowiedzi , pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites
Dobry dzien Hogi : tak nowe sprzeglo nalezy dotrzec .. spokojna jazda , az tarcza dopasuje sie do docisku , podobnie jak z nowymi klockami hamulcowymi.

 

Jasne, ale zajmuje to jakiś....kilometr.

Link to post
Share on other sites
pawel_brodnica napisał/a:

Dobry dzien Hogi : tak nowe sprzeglo nalezy dotrzec .. spokojna jazda , az tarcza dopasuje sie do docisku , podobnie jak z nowymi klockami hamulcowymi.

 

 

Jasne, ale zajmuje to jakiś....kilometr.

Tak właśnie myślałem... :cool:

Dzięki.

Link to post
Share on other sites

Chyba dziś mi zaczęło obcinać doładowanie. Ładuje do ok 8 psi i dostaje czkawki :roll: Poniżej tego jedzie bez problemu. Jakieś sugestie od czego zacząć szukanie? Leje cały czas 100 oktan z Shella.

 

Solenoid, cewki, przewody do turbo - to wiem, żeby sprawdzić.

Link to post
Share on other sites

OK. Mam zapasowy na szczęście :mrgreen: Chciałem jeszcze wieczorem pojeździć zobaczyć jak to się zachowuje, ale mgła taka że widoczność kilku metrów wydaje mi się być niebezpieczna dla innych na moje testy :razz:

Link to post
Share on other sites

Wiem. Już zdarzyło mi się robić takie rzeczy - co prawda w MY99, ale wiele więcej roboty tutaj nie będzie.

 

Jeszcze jedna rozkmina - czy dolot w S-Turbo 99 i moim GT są takie same. Bo chciałem zobaczyć czy są zauważalne różnice między stożkiem a seryjnym dolotem. A Forek pod ręką.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...