szycha Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 zależy jak szybko skrzynia biegów się rozleci :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Wciśnięte sprzęgło, nadal pracują:- FWD: 2 półosie, dyferencjał, skrzynia - RWD, 2 półosie, dyferencjał, wal, skrzynia - AWD, 4 półosie, 3 dyferencjały, wal, skrzynia Sprzęgło nie zmiana sytuacji, odcina jedynie silnik. Fakt silnik możne przeszkodzić elektronice trochę... ale tego nie wiem... Na pewno jeżeli hamujemy szybciej niż silnik jest wstanie naturalnie wytracać obroty przez tarcie to trzeba go odłączyć... w AWD mamy też spięte 4 kola razem, to na pewno przeszkadza elektronice (ABS). Co więcej w ośce 2 wolne kola będą na pewno lepiej współpracować z ABS niż kola z półosiami - mniejsza bezwładność. Tylko że do zatrzymania tych elementów nie potrzebujesz, ani nie wykorzystujesz przyczepności opon do podłoża tylko siłę jaką są w stanie wytworzyć hamulce i która w każdym aucie jest wyższa niż przyczepność opon (bo jesteś w stanie zblokować koła podczas hamowania). Tak więc energia wytworzona w trakcie ruchu obrotowego tych elementów nie ma żadnego wpływu na drogę hamowania. Kola można zablokować tylko przy bardzo malej prędkości. Wydajność hamulców jest bardzo często ograniczeniem hamowania. Lepiej to chyba widać na rowerach... jeżeli ktoś jeździł rowerem z hydraulicznym uk. hamulcowym z tarczami przy b. małych prędkościach wydaje ci się, ze możesz zrobić z kołem co chcesz, jedziesz na zjeździe np. 50km/h i hamulców i tak brakuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Widzę, że temat nie umiera, a wręcz ma się bardzo dobrze, ale podrzucę nowe zagadnienie:który samochód w czasie jazdy do przodu, po wrzuceniu wstecznego i dodaniu gazu, zahamuje wcześniej? FWD/RWD/AWD/? :razz: I dodatkowe dla chętnych na szóstkę: Który z tych samochodów szybciej zahamuje po wyłączeniu stacyjki przy 100 km/h na czwartym biegu? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 To faktycznie ewenement godny polskich polityków - 9 stron wałkowania o niczym :roll: Dopiero remlus, i MIKKI, wnieśli jakieś konkrety w te nuuuuudę :wink: Wódki Im nalać :!: oczywiście w trakcie hamowania - jednemu w FWD, drugiemu w RWD a mi w AWD komu się mniej rozleje, tego samochód (z odpowiednim napędem) gorzej hamuje. Kto rozleje wszystko - ten gamoń :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Kario, oczywiscie ze da sie zablokowac kola przy wiekszych predkosciach. Ja osobiscie nie chcialbym zeby mi sie w rowerze kola zablokowaly na zjezdzie przy 50km/h bo to smierc na miejscu (albo przynajmniej gleba gwarantowana). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedy Bandito Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Widzę, że temat nie umiera, a wręcz ma się bardzo dobrze, ale podrzucę nowe zagadnienie:który samochód w czasie jazdy do przodu, po wrzuceniu wstecznego i dodaniu gazu, zahamuje wcześniej? FWD/RWD/AWD/? :razz: Parę dni temu w Pogromcach Mitów na Discovery Chanel robili coś takiego. Jedna fura z automatem (RWD), druga z manualem (FWD). Automat oczywiście zabezpieczony był przed takimi pomysłami (w czasie jazdy wrzucali R jak i P a samochód toczył się dalej i zatrzymał po kilkuset metrach). W manualu nie byli w stanie wrzucić wstecznego podczas jazdy do przodu - skrzynia wyła, zębatki się szlifowały ale bieg nie wskoczył, samochód toczył się dalej i także zatrzymał po kilkuset metrach. A więc odpowiedź na twoje pytanie brzmi: ten, który ma większe opory toczenia :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwa Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 A ja mam pytanie może trochę podobne do pytania MIKKIEGO: Czy AWD hamuje silnikiem SŁABIEJ niż FWD/RWD, ponieważ na każde koło w AWD działa ok. 25% "siły hamującej", a FWD/RWD 50%? Czy szybciej zahamuje: - AWD z hamulcem wciśniętym "na 25%", - czy FWD/RWD z hamulcem na jedną oś wciśniętym "na 50%" (jest to samochód teoretyczny, nie wiem, czy występuje w przyrodzie :smile: ) Miłego zamieszania w głowach życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 ja mam pytanie może trochę podobne do pytania MIKKIEGO: Pytanie jest tendencyjne.......rany boskie, to jak hamują silnikiem budowlane wywrotki z napędem 8x8 że o 10x10 nie wspomnę ... Z drugiej strony, co, jeśli na polskich, dziurawych drogach urwą nam się trzy koła...?! (albo skutecznie połamią szprychy w felgach ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Uważam że należy również wziąć pod uwagę obuwie kierującego, oraz nacisk na pedał. Mozna wziąc również pod uwagę jego preferencje i tolerancje seksualna,średnie zarobki,miejsce zamieszkania i kolor oczu. :roll: :roll: :roll: Temat sie chyba wyczerpał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Temat sie chyba wyczerpał. Miasta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 I wsie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 I dodatkowe dla chętnych na szóstkę: Który z tych samochodów szybciej zahamuje po wyłączeniu stacyjki przy 100 km/h na czwartym biegu? :roll: Ten,któremu się zablokuje kiera i pierwszy uderzy w latarnię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Miasta? No przecie już pisałem że Warszawa pozdrawia,nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 jakbym miał tu coś do powiedzenia to bym zamknął ten temat, a że nie mam, to tylko moge takiego posta napisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Pogadajmy o Foreksie to zaraz go zamkną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 proponuje alternatywne rozwazania czy auto z taka sama moca, napedem silnikiem itd rozpedzac sie bedzie szybciej jesli bedzie mial glosniejszy wydech, oraz wyplyw ilosci decybeli na szybkosc przejazdu okrazenia - dodatkowo w dwoch wariantach - dla osoby stojacej na trasie odcinka, dla kierowcy a jak to nie pomoze to wkleje bloga Forseksa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa świetny temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 proponuje alternatywne rozwazania czy auto z taka sama moca, napedem silnikiem itd rozpedzac sie bedzie szybciej jesli bedzie mial glosniejszy wydech, oraz wyplyw ilosci decybeli na szybkosc przejazdu okrazenia - dodatkowo w dwoch wariantach - dla osoby stojacej na trasie odcinka, dla kierowcy a jak to nie pomoze to wkleje bloga Forseksa OT: jak powiedzial jeden rajdowiec (o ulicznych autach): glosnosc wydechu jest zazwyczaj odwrotnie proporcjonalna do szybkosci auta :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szycha Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb świetny temat popieram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 wszyscu psiocza ze denny temat itp (i slusznie) ale nie rozumiem po jaka cholere wypisywac to na forum, moze zeby sobie posty nabijac? jak ktos czuje potrzebe zeby poraz setny rozprawiac o dupie maryny to niech to robi ja poprostu tu nie zagladam i pozostalym proponuje to samo zamiast wypisywac bzdety typu: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa świetny temat bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb Niedźwiedź napisał/a: świetny temat popieram no offence, takie moje zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 no offence, takie moje zdanie popieram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remlus Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 no offence, takie moje zdanie popieram. Ja do "no offence" dodał bym jeszcze "bez urazy" Zaraz będzie 20 wpisów popierających, więc by przerwać tę zmowę chciałbym by ktoś wyjaśnił mi taką sytuację: na łuku AWD objeżdza ośkę - jak to możliwe skoro AWD skręca równie dobrze (lub równie źle) jak ośka. Nie piszcie że to niemożliwe bo konfesjonale jest sporo takich sytuacji opisanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Bo kierownik AWD wie, że ten system jest nie do wytrącenia z równowagi i nie boi się jechać szybciej ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Bo kierownik AWD wie, że ten system jest nie do wytrącenia z równowagi i nie boi się jechać szybcie Kierownik AWD to w ogóle niczego sie nie boi,taki z niego zuch! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szycha Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Kierownik AWD to w ogóle niczego sie nie boi,taki z niego zuch! do czasu aż nie straci przyczepności i poleci daj Boże w pole :wink: bo lepiej w pole niż drzewa :???: widzę że temat trzyma się jak SLD-owcy stołków a więc też się przyłączam :wink: i też zadam pytanie, co sądzicie o napędzie 4x4 załączanym tzw.haldexem :?: dobre to jest czy nie bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się