Skocz do zawartości

hamowanie AWD vs ośka


karczochrulez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 508
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wciśnięte sprzęgło, nadal pracują:

- FWD: 2 półosie, dyferencjał, skrzynia

- RWD, 2 półosie, dyferencjał, wal, skrzynia

- AWD, 4 półosie, 3 dyferencjały, wal, skrzynia

 

Sprzęgło nie zmiana sytuacji, odcina jedynie silnik. Fakt silnik możne przeszkodzić elektronice trochę... ale tego nie wiem... Na pewno jeżeli hamujemy szybciej niż silnik jest wstanie naturalnie wytracać obroty przez tarcie to trzeba go odłączyć... w AWD mamy też spięte 4 kola razem, to na pewno przeszkadza elektronice (ABS). Co więcej w ośce 2 wolne kola będą na pewno lepiej współpracować z ABS niż kola z półosiami - mniejsza bezwładność.

Tylko że do zatrzymania tych elementów nie potrzebujesz, ani nie wykorzystujesz przyczepności opon do podłoża tylko siłę jaką są w stanie wytworzyć hamulce i która w każdym aucie jest wyższa niż przyczepność opon (bo jesteś w stanie zblokować koła podczas hamowania). Tak więc energia wytworzona w trakcie ruchu obrotowego tych elementów nie ma żadnego wpływu na drogę hamowania.

 

Kola można zablokować tylko przy bardzo malej prędkości. Wydajność hamulców jest bardzo często ograniczeniem hamowania.

Lepiej to chyba widać na rowerach... jeżeli ktoś jeździł rowerem z hydraulicznym uk. hamulcowym z tarczami przy b. małych prędkościach wydaje ci się, ze możesz zrobić z kołem co chcesz, jedziesz na zjeździe np. 50km/h i hamulców i tak brakuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat nie umiera, a wręcz ma się bardzo dobrze, ale podrzucę nowe zagadnienie:

który samochód w czasie jazdy do przodu, po wrzuceniu wstecznego i dodaniu gazu, zahamuje wcześniej?

FWD/RWD/AWD/?

:razz:

 

I dodatkowe dla chętnych na szóstkę:

 

Który z tych samochodów szybciej zahamuje po wyłączeniu stacyjki przy 100 km/h na czwartym biegu?

 

:roll: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: To faktycznie ewenement godny polskich polityków - 9 stron wałkowania o niczym :roll:

Dopiero remlus, i MIKKI, wnieśli jakieś konkrety w te nuuuuudę :wink: Wódki Im nalać :!: oczywiście w trakcie hamowania - jednemu w FWD, drugiemu w RWD a mi w AWD komu się mniej rozleje, tego samochód (z odpowiednim napędem) gorzej hamuje. Kto rozleje wszystko - ten gamoń :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat nie umiera, a wręcz ma się bardzo dobrze, ale podrzucę nowe zagadnienie:

który samochód w czasie jazdy do przodu, po wrzuceniu wstecznego i dodaniu gazu, zahamuje wcześniej?

FWD/RWD/AWD/?

:razz:

Parę dni temu w Pogromcach Mitów na Discovery Chanel robili coś takiego. Jedna fura z automatem (RWD), druga z manualem (FWD). Automat oczywiście zabezpieczony był przed takimi pomysłami (w czasie jazdy wrzucali R jak i P a samochód toczył się dalej i zatrzymał po kilkuset metrach). W manualu nie byli w stanie wrzucić wstecznego podczas jazdy do przodu - skrzynia wyła, zębatki się szlifowały ale bieg nie wskoczył, samochód toczył się dalej i także zatrzymał po kilkuset metrach.

 

A więc odpowiedź na twoje pytanie brzmi: ten, który ma większe opory toczenia :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie może trochę podobne do pytania MIKKIEGO:

Czy AWD hamuje silnikiem SŁABIEJ niż FWD/RWD, ponieważ na każde koło w AWD działa ok. 25% "siły hamującej", a FWD/RWD 50%?

Czy szybciej zahamuje:

- AWD z hamulcem wciśniętym "na 25%",

- czy FWD/RWD z hamulcem na jedną oś wciśniętym "na 50%" (jest to samochód teoretyczny, nie wiem, czy występuje w przyrodzie :smile: )

Miłego zamieszania w głowach życzę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanie może trochę podobne do pytania MIKKIEGO:
Pytanie jest tendencyjne...

....rany boskie, to jak hamują silnikiem budowlane wywrotki z napędem 8x8 że o 10x10 nie wspomnę ...

 

Z drugiej strony, co, jeśli na polskich, dziurawych drogach urwą nam się trzy koła...?! (albo skutecznie połamią szprychy w felgach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że należy również wziąć pod uwagę obuwie kierującego, oraz nacisk na pedał. Mozna wziąc również pod uwagę jego preferencje i tolerancje seksualna,średnie zarobki,miejsce zamieszkania i kolor oczu.

 

 

 

:roll: :roll: :roll:

Temat sie chyba wyczerpał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje alternatywne rozwazania czy auto z taka sama moca, napedem silnikiem itd rozpedzac sie bedzie szybciej jesli bedzie mial glosniejszy wydech, oraz wyplyw ilosci decybeli na szybkosc przejazdu okrazenia - dodatkowo w dwoch wariantach - dla osoby stojacej na trasie odcinka, dla kierowcy :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

a jak to nie pomoze to wkleje bloga Forseksa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje alternatywne rozwazania czy auto z taka sama moca, napedem silnikiem itd rozpedzac sie bedzie szybciej jesli bedzie mial glosniejszy wydech, oraz wyplyw ilosci decybeli na szybkosc przejazdu okrazenia - dodatkowo w dwoch wariantach - dla osoby stojacej na trasie odcinka, dla kierowcy :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

a jak to nie pomoze to wkleje bloga Forseksa :mrgreen:

OT: jak powiedzial jeden rajdowiec (o ulicznych autach): glosnosc wydechu jest zazwyczaj odwrotnie proporcjonalna do szybkosci auta :razz: :mrgreen::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscu psiocza ze denny temat itp (i slusznie) ale nie rozumiem po jaka cholere wypisywac to na forum, moze zeby sobie posty nabijac?

jak ktos czuje potrzebe zeby poraz setny rozprawiac o dupie maryny to niech to robi ja poprostu tu nie zagladam i pozostalym proponuje to samo zamiast wypisywac bzdety typu:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

świetny temat

 

bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niedźwiedź napisał/a:

świetny temat

 

 

 

popieram

 

no offence, takie moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no offence, takie moje zdanie

 

popieram.

 

 

:mrgreen:

Ja do "no offence" dodał bym jeszcze "bez urazy"

Zaraz będzie 20 wpisów popierających, więc by przerwać tę zmowę :) chciałbym by ktoś wyjaśnił mi taką sytuację: na łuku AWD objeżdza ośkę - jak to możliwe skoro AWD skręca równie dobrze (lub równie źle) jak ośka. Nie piszcie że to niemożliwe bo konfesjonale jest sporo takich sytuacji opisanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownik AWD to w ogóle niczego sie nie boi,taki z niego zuch!

 

do czasu aż nie straci przyczepności i poleci daj Boże w pole :wink: bo lepiej w pole niż drzewa :???:

 

 

widzę że temat trzyma się jak SLD-owcy stołków a więc też się przyłączam :wink: :mrgreen:

 

 

 

i też zadam pytanie, co sądzicie o napędzie 4x4 załączanym tzw.haldexem :?:

dobre to jest czy nie bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...