Skocz do zawartości

Zamiennik opon 215/55/R17 do Forka 2,5 XT


Jankoś

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym, że jak już ktoś wyżej napisał, na 7" felgę 225 nie założysz...

Ja się chyba poddaję i założę turanzę 215/55R17. Mam nadzieję, że uda mi się sprzedać Geolandery za jakieś 550 pln/szt. Mają przejechane tylko kilkaset km, ale to chyba opony nie dla mnie. Zbyt mało jeżdżę poza asfaltem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Felgi na lato chce założyć 17 x 7,5 ET45 chyba ROTA i na to te oponki 225/55/17 Potenza RE050A.

 

Serie zostawiam na zimę z oponkami NOKIANA WR.

 

Geolandery mam też na sprzedanie :-)

 

Propozycje na PW - tylko proszę nie zawalcie mi PW tymi propozycjami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 7" nie zakładałbym nic szerszego, niż 215. Jak koniecznie chcesz - to zmień felgi (i przy okazji hamulce ;) ).

 

czy w nowym foresterze xt nie są założone opony 225/55/17 właśnie na 7" felgi?

co ciekawe, nowy (MY'09) Forek XT ma 215/60-R17 na 7" feldze, natomiast 2.0D - 225/55-R17 na tej samej 7 calowej feldze... pewnie to wynika z innych nastawien zawieszenia... a tak na marginesie to koniec swiata, ze 2.5XT ma mniej "sportowe" opony (i zawieszenie? :roll: ) niz 2.0D :shock:

 

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 12:15 pm ]

Problem polega na tym, że jak już ktoś wyżej napisał, na 7" felgę 225 nie założysz... (...)

FHI uwaza inaczej :!: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że uda mi się sprzedać Geolandery za jakieś 550 pln/szt

 

:shock:

To będzie bolesne - ludzie nie chcą już kupować kwietników nawet za 200 PLN za komplet, a co dopiero 550PLN per sztuka . Ale próbuj :lol:

to nieprawda - ja kupilem komplet prawie NOWYCH Geolanderow (R-17) za dwa Belwedery, w takiej cenie przygarne jeszcze jeden komplet - najchetniej R-16, tak wiec czekam na propozycje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ciekawe, nowy (MY'09) Forek XT ma 215/60-R17 na 7" feldze,

Nie wiem skąd masz informacje odnośnie XT - mój XT MY09 ma 225/55/R17 na 7" feldze...

zapomnialem dopisac, ze to w specyfikacji burundyjsko-skandynawskiej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester MY 09 XT oraz 2.0 D od wersji XC - 225/55/17

 

2.0 MY 09 - 215/65/16

 

MY 07 - 08 XT - 215/55/17

 

zamiennik taki jak dla 2.0 MY 07-08 - 215/60/16

 

Raju a do Forka MY07 - 08 XT nie podejdą 225/55/17 ? Rożnica w wielkości 12 mm tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester MY 09 XT oraz 2.0 D od wersji XC - 225/55/17

 

2.0 MY 09 - 215/65/16

 

MY 07 - 08 XT - 215/55/17

 

zamiennik taki jak dla 2.0 MY 07-08 - 215/60/16

 

Raju a do Forka MY07 - 08 XT nie podejdą 225/55/17 ? Rożnica w wielkości 12 mm tylko.

jezeli na oryginalnych felgach, to podejda jak najbardziej... przy tylnych amorkach pewnie bedzie ciasnawo, ale powinno byc ok

 

przy nieoryginalnych felgach, nalezy uwzglednic ich szerokosc i odsadzenie (ET)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy letnia opona na 7' rozmiar 225/55/17 będzie lepsza od 215/55/17 :?:

Chyba nie?

Chodzi o porównanie Bridgestone RE050A 225/55R17 101 YXL z Bridgestone Turanza ER 300 215/55/17.

teoretycznie szersza opona na tej samej feldze (np. 225/55 vs 215/55) zapewni wiecej komfortu, choc precyzja kierowanie troche sie pogorszy...

 

p.s. troche przesadzacie z tym "az 225 na 7 calowej feldze"... 7 cali dla takiej opony to jak najbardzie bezpieczny rozmiar/szerokosc felgi :!:

poza tym, pewnie zdziwilibyscie sie, gdybyscie dowiedzieli, jakie rozwiazania stosuja poszczegolni producenci :razz:

 

np. oooo RS2 jezdzilo na 245/40-R17 oponach, zalozonych na felgi o szerokosci... 7 cali :idea: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę nad 225/55/17 Potenza RE050A - dostępne.

Ktoś ma taki rozmiar w Forku w poprzedniej budzie?

Przy tym rozmiarze to tylko 12mm na średnicy koła i 10mm na szerokości więcej w porównaniu do serii.

Myślicie że to coś zmieni?

 

W moim forku 04 XT mam opony o rozmiarze 225/55/16 i tak jak pisałem wyżej problem jest z tylnym zawieszeniem konkretnie z amortyzatorem ( samopoziomującym), między oponą a amorem jest ok 1 cm odstępu ( a może mniej). Auto prowadzi się dobrze, trochę mniej komfortowo niż na seryjnych 215/60/16 znacznie gorzej w koleinach, dużo lepiej w zakrętach. Opona jest na seryjnej feldze 6,5".

 

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 8:18 pm ]

to nieprawda - ja kupilem komplet prawie NOWYCH Geolanderow (R-17) za dwa Belwedery, w takiej cenie przygarne jeszcze jeden komplet - najchetniej R-16, tak wiec czekam na propozycje :mrgreen:

Mam takie i chętnie zrobię sobie trochę miejsca w garażu jeśli masz ochotę PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja śmigam cały czas na Geolanderach. 3 miesiące - taka niby zima - wyjazdy w góry, dojazdy do stoków i bez problemu - te opony są całosezonowe. Nie wiem jak w lecie przy wysokich temperaturach ale póki co podoba mi się wizja 1 kół przez cały rok. Był też test w 4x4 i wyszło że coraz lepsze są całosezonowe koła, niewiele ustępując np. typowym zimówkom, a w połączeniu z napędem 4x4 jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był też test w 4x4 i wyszło że coraz lepsze są całosezonowe koła, niewiele ustępując np. typowym zimówkom, a w połączeniu z napędem 4x4 jest ok.

 

do czasu, az przyjdzie prawdziwa zima i porządny mróz, kólka całosezonowe przemarzną i stwardnieją i ten jeden raz zahamujesz o ten jeden metr za daleko... :???: wtedy 4x4 nic nie daje przecież przy hamowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja śmigam cały czas na Geolanderach. 3 miesiące - taka niby zima - wyjazdy w góry, dojazdy do stoków i bez problemu - te opony są całosezonowe. Nie wiem jak w lecie przy wysokich temperaturach ale póki co podoba mi się wizja 1 kół przez cały rok. Był też test w 4x4 i wyszło że coraz lepsze są całosezonowe koła, niewiele ustępując np. typowym zimówkom, a w połączeniu z napędem 4x4 jest ok.

 

Nie oszukujmy się, te opony przy niskich temperaturach robią się twarde i bardzo słabo trzymają. Hamowanie na śniegu czy w błocie pośniegowym to masakra.

Wiem bo wymieniałem opony dopiero w styczniu jak było -15

Może wielosezonowe są lepsze od letnich ale pamiętaj że forek nie ma zbyt dobrych hamulców a bujanie się zawieszenie tylko utrudnia ten manewr.

Jedyne co można zrobić i co daje faktycznie efekt to możliwie dobre opony.

Gdybyś miał ośkę to tego typu pomysł szybko by ci wypad z głowy. na każdych światłach koła kręcą się w miejscu... a w foresterze czuć różnice głównie przy hamowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...