Skocz do zawartości

Zamiennik opon 215/55/R17 do Forka 2,5 XT


Jankoś

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja śmigam cały czas na Geolanderach. 3 miesiące - taka niby zima - wyjazdy w góry, dojazdy do stoków i bez problemu - te opony są całosezonowe. Nie wiem jak w lecie przy wysokich temperaturach ale póki co podoba mi się wizja 1 kół przez cały rok. Był też test w 4x4 i wyszło że coraz lepsze są całosezonowe koła, niewiele ustępując np. typowym zimówkom, a w połączeniu z napędem 4x4 jest ok.

 

Ja też myślałem, że to opony wielosezonowe do momentu pierwszego ostrego hamowania na śniegu :twisted:

Na śniegu auto rusza ze świateł jak rakieta, wszyscy zostają w tyle i po chwili ktoś wytacza się z bocznej uliczki :shock: hamulec i ...... i nic. Jeszcze tego samego dnia miałem założone zimówki. Różnica przy ruszaniu mała - przy hamowaniu kolosalna!

Co do opon wielosezonowych w testach to masz rację ale to nie były Geolandery, które masz na swoim aucie :razz: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę pytanie zadane wyżej:

Jaki indeks nośności powinna mieć opona letnia na forku 2,5 XT? 94 wystarczy czy powinna być np. 98 (jak zimowa)? Te kilogramy ładowności to jest na 1 koło czy na oś?

no to ja powtorze odpowiedz :lol:

 

(...) Jaki indeks nośności powinna mieć opona na forku? 94 wystarczy czy powinna być np. 98? Te kilogramy ładowności to jest na 1 koło czy na oś?

94 jest OK

indeks nosnosci odnosi sie do jednej opony

 

[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 9:29 am ]

Jakie ET ma zalecane forek 2.5 XT z 04r??

Czy 35 to za mało?

ET bez szerokosci felgi niewiele mowi...

 

np. przy 8 calowej feldze ET35 bedzie ok :mrgreen:

fabrycznie w MY'04 2.5XT bylo 6.5x16 ET48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

co do rozpisek na temat szerokosci felgi do szerokości opon to rózni producenci mają róznie

 

Do naszych forków idealną oponką jest bridgestone re050a 225/50r17 jako, że producent w praramterch technicznych opisał, że idelaną felgą do tego rozmiaru jest 7j.

 

jedyny dylemat jaki mam to czy turanza er300 czy potenza re050a. Potenza jest niby lepsza ale niby szybciej się zużywa. Z drugiej strony jeżdżę normalnie więc dlaczego niby miała by się szybciej zużyć.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kilka dni temu założyłem ER300 225/55R17 do forka XT 08.

Po zapłaceniu za gumy i założeniu lekko zdembiałem, bo mało było miejsca z boku gumy do amortyzatora (0,5 cm), no i optycznie są znacznie większe od Geolandarów w wersji OEM. Dziś jednak w serwisie powiedzieli, że jest ok... odetchnąłem.

Różnica - Forek w zakrętach się trzyma jak ta lala! Jest bardziej stabilny i mniej się pochyla - zasługa szerszego rozmiaru. Jak bym jakieś dodatkowe stabilizatory zasadził.

Trzyma znacznie lepiej w zakrętach i wchodzi bez pisku - zasługa gum.

Minusy - chyba nieco gorzej się zbiera. Nie wiem jeszcze jak ze spalaniem. Wcześniej w Legacy miałem RE 050A i uważam, że Bridge to najlepsze gumy do Subaraków! Twarde, mocne, pewne - nie miałem lepszych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jankoś,

 

czy to jest ten nowy forek czy ten poprzedni? Sam się nad tym zastanawiałem, czy nie będą to jakieś balony. pls wrzuć kilka fotek

 

pozdrawiam

 

Forek jest poprzedni. Rzeczywiście koła są wizualnie istotnie większe, ale w średnicy to tylko 1,6% więcej, więc w normie. Autko jednak raczej zyskało na wyglądzie, ale to kwestia gustu :roll:

Wygląda poważniej, bo moim skromnym zdaniem kółka wersji OEM są nieco zbyt małe do bryły, choć można się przyzwyczaić. Według mnie lepiej jednak zastosować 225/55 niż 225/50. W tej drugiej opcji będą jeszcze mniejsze niż OEM...

W ASO powiedzieli, że jest ok jeśli chodzi o dopasowanie i nic nie obciera. Pojechałem dziś w pierwszą trasę. Auto znacznie lepiej trzyma, choć trzeba pilnować kierownicy na koleinach. Nie pochyla się, ale więcej pali (225 vs 215) - myślę, że 0,5 - 1 litr / 100 km.

Bridge / Geolandar - nie ma porównania!!! Opony CUDO!

Ja jednak wolałbym chyba fabryczny rozmiar, ale Bridge bądź Yokohama AC01.

Już rozważam kolejną zamianę, mimo, że oponki jeszcze nie "dotarte". Jakby co moje praktycznie nowe Bridge (500 km) będą do sprzedania.

Fotki najwcześniej w piątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

 

wreszcie jakaś konstruktywna opinia dot 225. Sam się przymierzam, i tak się zastanawiałem, jakie to może mieć znaczenie 225 vs 215 bo to "tylko" 0,5cm dodatkowo na każdym boku opony. Ciekawe dlaczego tak się dzieje, że jest aż tak wyczuwalna różnica. Ja przy moich 215 nie wiedzę jakiś większych problemów z koleinami. Co do opinii, że OEM gumki marnie wyglądają to się z Tobą zgadzam, zdecydowanie fajniej wygląda mój forek jak założę 16" zimowe z 215.

 

dodatkowo, przy większych oponkach, przebieg nieco wolniej rośnie :D

 

jak będziesz chciał sprzedać to podrzuć cenę na PW

 

nie moge się doczekać fotek, chciałem kupić o profilu 50 ale jak wchodzi bezproblemowo 55 to chyba jednak będze RE050A 225/55R17 101 YXL

 

pozdrawiam

 

[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 10:02 am ]

Szok, bridgestone rozszerzył zakres oponek re050a !!!!! nareszcie są do forka

 

no i problem z dopasownaiem właśnie się skończył no chyba, że ładowność okaże się następnym problemem bo w 21550 r 17 jest wersja 91 W

 

55 SERIES

 

205/55 R16 91W 0

215/55 R16 93V 0

 

225/55 R17 101Y XL

245/55 R17 102Y 0 RFT

50 SERIES

 

225/50 R16 92W 0

 

205/50 R17 89V 0 RFT

205/50 R17 89W 0 RFT

205/50 R17 93Y XL

215/50 R17 91W 0

225/50 R17 94V 0

225/50 R17 94W 0

225/50 R17 94Y 0

225/50 R17 98Y XL

 

225/50 R18 94W 0

225/50 R18 95W 0

245/50 R18 100Y 0 RFT

245/50 R18 100Y 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

tu masz tabelę ładowności - ciężar który muszą przenieść

 

http://www.opony.com/dodatki/tabela_ind ... snosci.asp

 

w manulau od forka jest napisanę, ze dla profilu 17 ładowność powinna wynościć 94 a dla 16" 93 więc może być problem przy 215/55r17 91 W - 93 to trochę na styk a wręcz nieco za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ładowność to radę da wszystko, co jest powyżej 90 bo to jest 600 kg na oponę przy maksymalnej prędkości na indeksie i maksymalnym obciążeniu. Ale opony typu XL lub RF mają wzmocnione barki opony i są wtedy "twardsze" i mniej się poddają na boczne ugięcia w zakrętach :mrgreen: Auto pewniej się prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225/55 R17 101Y XL

225/50 R17 94W 0

 

Jeśli nie OEM, wybrałbym powyższe i to chyba na 55.

 

AdaSch, teraz zobaczyłem, że jesteś z Gdańska. Szkoda. Ja właśnie w Gdańsku dziś byłem i mogłeś wygląd gumek ocenić LIVE :lol: Teraz już siedzę w Białymstoku... Mam już na nich ok. 1000 km i poza spalaniem (w trasie 11,8, prędkości przelotowe 120-160, wyprzedzanie - pełna łycha) jestem bardzo zadowolony! Wolałem jednak jak mi spalał 11 w trasie i 13 w mieście.

 

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 11:39 am ]

Forek jest poprzedni. Rzeczywiście koła są wizualnie istotnie większe, ale w średnicy to tylko 1,6% więcej, więc w normie. Autko jednak raczej zyskało na wyglądzie, ale to kwestia gustu

Wygląda poważniej, bo moim skromnym zdaniem kółka wersji OEM są nieco zbyt małe do bryły, choć można się przyzwyczaić. Według mnie lepiej jednak zastosować 225/55 niż 225/50. W tej drugiej opcji będą jeszcze mniejsze niż OEM...

W ASO powiedzieli, że jest ok jeśli chodzi o dopasowanie i nic nie obciera. Pojechałem dziś w pierwszą trasę. Auto znacznie lepiej trzyma, choć trzeba pilnować kierownicy na koleinach. Nie pochyla się, ale więcej pali (225 vs 215) - myślę, że 0,5 - 1 litr / 100 km.

 

Tydzień temu wymieniłem znów na inne oponki w rozmiarze fabrycznym... i powiem Wam, że to dla mnie najlepsza opcja.

Pogodziłem się z utratą Bridge-ów i założyłem Pirelli P7. Opony trzymają rewelacyjnie. Są nieco bardziej miękkie niż Bridge, ale nie zawodzą przy szybkiej jeżdzie. Poprzednie opony w rozmiarze 225/55R17 powodowały większą stabilność i mniejsze przechyły w zakrętach. Na P7 w oryginalnym rozmiarze auto znów nabrało lekkości i mimo, że może nieznacznie bardziej się "przechyla", jeździ mi się lepiej. Spalanie znów lekko spadło, czyli szerokość miała znaczenie. Natomiast porównanie Geolandar vs. P7 jest druzgocące dla tych pierwszych (oczywiście, jeśli ktoś jeżdzi 95% po czarnym).

Reasumując: jak ktoś jeździ agresywnie swoją Subarynką, powinien założyć oponę sportową (Bridge Potenza, Yoko AC01, Pirelli P Zero) lub drogową o wysokich parametrach (Bridge Turanza, P7), a nie uniwersalną jak Geolandar. To opona do Rav4 na "gnojówkę" !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

koledzy czy może mi ktoś wprost napisać czy lepiej 215/55/17 czy 225/55/17 :?:

stoję przed takim dylematem :???: :???:

ktoś może na 225 trochę pojeździł i potrafi doradzić, ogólnie autem nie szaleję a o 225 myślę gdyż nie są o zbyt wiele droższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zamówiłem 215/55/17 - ponieważ, jak napisał AdaSch, nie tylko po "autostradach" się jeździ i nie będę się szarpał z kierownicą :wink: - będą ER 300.

 

daj znać jak wrażenia bo przymierzam się do tych opon :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...