Kical Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Jakie ET ma zalecane forek 2.5 XT z 04r?? Czy 35 to za mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 A ja śmigam cały czas na Geolanderach. 3 miesiące - taka niby zima - wyjazdy w góry, dojazdy do stoków i bez problemu - te opony są całosezonowe. Nie wiem jak w lecie przy wysokich temperaturach ale póki co podoba mi się wizja 1 kół przez cały rok. Był też test w 4x4 i wyszło że coraz lepsze są całosezonowe koła, niewiele ustępując np. typowym zimówkom, a w połączeniu z napędem 4x4 jest ok. Ja też myślałem, że to opony wielosezonowe do momentu pierwszego ostrego hamowania na śniegu Na śniegu auto rusza ze świateł jak rakieta, wszyscy zostają w tyle i po chwili ktoś wytacza się z bocznej uliczki :shock: hamulec i ...... i nic. Jeszcze tego samego dnia miałem założone zimówki. Różnica przy ruszaniu mała - przy hamowaniu kolosalna! Co do opon wielosezonowych w testach to masz rację ale to nie były Geolandery, które masz na swoim aucie :razz: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankoś Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Powtórzę pytanie zadane wyżej: Jaki indeks nośności powinna mieć opona letnia na forku 2,5 XT? 94 wystarczy czy powinna być np. 98 (jak zimowa)? Te kilogramy ładowności to jest na 1 koło czy na oś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Powtórzę pytanie zadane wyżej:Jaki indeks nośności powinna mieć opona letnia na forku 2,5 XT? 94 wystarczy czy powinna być np. 98 (jak zimowa)? Te kilogramy ładowności to jest na 1 koło czy na oś? no to ja powtorze odpowiedz (...) Jaki indeks nośności powinna mieć opona na forku? 94 wystarczy czy powinna być np. 98? Te kilogramy ładowności to jest na 1 koło czy na oś? 94 jest OK indeks nosnosci odnosi sie do jednej opony [ Dodano: Pon Sty 26, 2009 9:29 am ] Jakie ET ma zalecane forek 2.5 XT z 04r??Czy 35 to za mało? ET bez szerokosci felgi niewiele mowi... np. przy 8 calowej feldze ET35 bedzie ok fabrycznie w MY'04 2.5XT bylo 6.5x16 ET48 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankoś Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 no to ja powtorze odpowiedz musiałem nie zauważyć... dzienks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Jaki profil polecacie do felgi 17 o szerokosci 7" do forka o mocy 300 kucy?? 215/55, 225/50 czy może cos innego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 o szerokosci 17trochę szeroka ta felga :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Fakt już poprawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Jak dla mnie na 7" calową to 225 trochę dużo, ja obecnie mam na 8" 215 i wreszcie opona nie wygląda jak balon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kical Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Ponowie pytanko o oponki jakie polecacie aby były odpowiednie do mocy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 co do rozpisek na temat szerokosci felgi do szerokości opon to rózni producenci mają róznie Do naszych forków idealną oponką jest bridgestone re050a 225/50r17 jako, że producent w praramterch technicznych opisał, że idelaną felgą do tego rozmiaru jest 7j. jedyny dylemat jaki mam to czy turanza er300 czy potenza re050a. Potenza jest niby lepsza ale niby szybciej się zużywa. Z drugiej strony jeżdżę normalnie więc dlaczego niby miała by się szybciej zużyć. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankoś Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Kilka dni temu założyłem ER300 225/55R17 do forka XT 08. Po zapłaceniu za gumy i założeniu lekko zdembiałem, bo mało było miejsca z boku gumy do amortyzatora (0,5 cm), no i optycznie są znacznie większe od Geolandarów w wersji OEM. Dziś jednak w serwisie powiedzieli, że jest ok... odetchnąłem. Różnica - Forek w zakrętach się trzyma jak ta lala! Jest bardziej stabilny i mniej się pochyla - zasługa szerszego rozmiaru. Jak bym jakieś dodatkowe stabilizatory zasadził. Trzyma znacznie lepiej w zakrętach i wchodzi bez pisku - zasługa gum. Minusy - chyba nieco gorzej się zbiera. Nie wiem jeszcze jak ze spalaniem. Wcześniej w Legacy miałem RE 050A i uważam, że Bridge to najlepsze gumy do Subaraków! Twarde, mocne, pewne - nie miałem lepszych! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Jankoś, czy to jest ten nowy forek czy ten poprzedni? Sam się nad tym zastanawiałem, czy nie będą to jakieś balony. pls wrzuć kilka fotek pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankoś Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Jankoś, czy to jest ten nowy forek czy ten poprzedni? Sam się nad tym zastanawiałem, czy nie będą to jakieś balony. pls wrzuć kilka fotek pozdrawiam Forek jest poprzedni. Rzeczywiście koła są wizualnie istotnie większe, ale w średnicy to tylko 1,6% więcej, więc w normie. Autko jednak raczej zyskało na wyglądzie, ale to kwestia gustu :roll: Wygląda poważniej, bo moim skromnym zdaniem kółka wersji OEM są nieco zbyt małe do bryły, choć można się przyzwyczaić. Według mnie lepiej jednak zastosować 225/55 niż 225/50. W tej drugiej opcji będą jeszcze mniejsze niż OEM... W ASO powiedzieli, że jest ok jeśli chodzi o dopasowanie i nic nie obciera. Pojechałem dziś w pierwszą trasę. Auto znacznie lepiej trzyma, choć trzeba pilnować kierownicy na koleinach. Nie pochyla się, ale więcej pali (225 vs 215) - myślę, że 0,5 - 1 litr / 100 km. Bridge / Geolandar - nie ma porównania!!! Opony CUDO! Ja jednak wolałbym chyba fabryczny rozmiar, ale Bridge bądź Yokohama AC01. Już rozważam kolejną zamianę, mimo, że oponki jeszcze nie "dotarte". Jakby co moje praktycznie nowe Bridge (500 km) będą do sprzedania. Fotki najwcześniej w piątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Dzięki, wreszcie jakaś konstruktywna opinia dot 225. Sam się przymierzam, i tak się zastanawiałem, jakie to może mieć znaczenie 225 vs 215 bo to "tylko" 0,5cm dodatkowo na każdym boku opony. Ciekawe dlaczego tak się dzieje, że jest aż tak wyczuwalna różnica. Ja przy moich 215 nie wiedzę jakiś większych problemów z koleinami. Co do opinii, że OEM gumki marnie wyglądają to się z Tobą zgadzam, zdecydowanie fajniej wygląda mój forek jak założę 16" zimowe z 215. dodatkowo, przy większych oponkach, przebieg nieco wolniej rośnie jak będziesz chciał sprzedać to podrzuć cenę na PW nie moge się doczekać fotek, chciałem kupić o profilu 50 ale jak wchodzi bezproblemowo 55 to chyba jednak będze RE050A 225/55R17 101 YXL pozdrawiam [ Dodano: Sro Maj 13, 2009 10:02 am ] Szok, bridgestone rozszerzył zakres oponek re050a !!!!! nareszcie są do forka no i problem z dopasownaiem właśnie się skończył no chyba, że ładowność okaże się następnym problemem bo w 21550 r 17 jest wersja 91 W 55 SERIES 205/55 R16 91W 0 215/55 R16 93V 0 225/55 R17 101Y XL 245/55 R17 102Y 0 RFT 50 SERIES 225/50 R16 92W 0 205/50 R17 89V 0 RFT 205/50 R17 89W 0 RFT 205/50 R17 93Y XL 215/50 R17 91W 0 225/50 R17 94V 0 225/50 R17 94W 0 225/50 R17 94Y 0 225/50 R17 98Y XL 225/50 R18 94W 0 225/50 R18 95W 0 245/50 R18 100Y 0 RFT 245/50 R18 100Y 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookie76 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Wyjasnisz bliżej ten problem z ładownością - jak te indeksy czytać? Właśnie przymierzam się do kupienia lekko używanych lub nowych opon 225/50/17. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Cześć tu masz tabelę ładowności - ciężar który muszą przenieść http://www.opony.com/dodatki/tabela_ind ... snosci.asp w manulau od forka jest napisanę, ze dla profilu 17 ładowność powinna wynościć 94 a dla 16" 93 więc może być problem przy 215/55r17 91 W - 93 to trochę na styk a wręcz nieco za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookie76 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 dzieki dlatego własnie wezmę 225/50/17 o indeksie 94 pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Jeżeli chodzi o ładowność to radę da wszystko, co jest powyżej 90 bo to jest 600 kg na oponę przy maksymalnej prędkości na indeksie i maksymalnym obciążeniu. Ale opony typu XL lub RF mają wzmocnione barki opony i są wtedy "twardsze" i mniej się poddają na boczne ugięcia w zakrętach Auto pewniej się prowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankoś Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 225/55 R17 101Y XL 225/50 R17 94W 0 Jeśli nie OEM, wybrałbym powyższe i to chyba na 55. AdaSch, teraz zobaczyłem, że jesteś z Gdańska. Szkoda. Ja właśnie w Gdańsku dziś byłem i mogłeś wygląd gumek ocenić LIVE Teraz już siedzę w Białymstoku... Mam już na nich ok. 1000 km i poza spalaniem (w trasie 11,8, prędkości przelotowe 120-160, wyprzedzanie - pełna łycha) jestem bardzo zadowolony! Wolałem jednak jak mi spalał 11 w trasie i 13 w mieście. [ Dodano: Nie Maj 24, 2009 11:39 am ] Forek jest poprzedni. Rzeczywiście koła są wizualnie istotnie większe, ale w średnicy to tylko 1,6% więcej, więc w normie. Autko jednak raczej zyskało na wyglądzie, ale to kwestia gustu Wygląda poważniej, bo moim skromnym zdaniem kółka wersji OEM są nieco zbyt małe do bryły, choć można się przyzwyczaić. Według mnie lepiej jednak zastosować 225/55 niż 225/50. W tej drugiej opcji będą jeszcze mniejsze niż OEM... W ASO powiedzieli, że jest ok jeśli chodzi o dopasowanie i nic nie obciera. Pojechałem dziś w pierwszą trasę. Auto znacznie lepiej trzyma, choć trzeba pilnować kierownicy na koleinach. Nie pochyla się, ale więcej pali (225 vs 215) - myślę, że 0,5 - 1 litr / 100 km. Tydzień temu wymieniłem znów na inne oponki w rozmiarze fabrycznym... i powiem Wam, że to dla mnie najlepsza opcja. Pogodziłem się z utratą Bridge-ów i założyłem Pirelli P7. Opony trzymają rewelacyjnie. Są nieco bardziej miękkie niż Bridge, ale nie zawodzą przy szybkiej jeżdzie. Poprzednie opony w rozmiarze 225/55R17 powodowały większą stabilność i mniejsze przechyły w zakrętach. Na P7 w oryginalnym rozmiarze auto znów nabrało lekkości i mimo, że może nieznacznie bardziej się "przechyla", jeździ mi się lepiej. Spalanie znów lekko spadło, czyli szerokość miała znaczenie. Natomiast porównanie Geolandar vs. P7 jest druzgocące dla tych pierwszych (oczywiście, jeśli ktoś jeżdzi 95% po czarnym). Reasumując: jak ktoś jeździ agresywnie swoją Subarynką, powinien założyć oponę sportową (Bridge Potenza, Yoko AC01, Pirelli P Zero) lub drogową o wysokich parametrach (Bridge Turanza, P7), a nie uniwersalną jak Geolandar. To opona do Rav4 na "gnojówkę" !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djet Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 koledzy czy może mi ktoś wprost napisać czy lepiej 215/55/17 czy 225/55/17 :?: stoję przed takim dylematem :???: :???: ktoś może na 225 trochę pojeździł i potrafi doradzić, ogólnie autem nie szaleję a o 225 myślę gdyż nie są o zbyt wiele droższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 wprost 215/55r17 bo homologacja, bo ubezpieczenie, bo układ jezdny, bo koleiny załóż na próbę i zobaczysz jak będzie szarpać na koleinach. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Ja też zamówiłem 215/55/17 - ponieważ, jak napisał AdaSch, nie tylko po "autostradach" się jeździ i nie będę się szarpał z kierownicą :wink: - będą ER 300. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 ER 300. będziesz bardzo zadowolony w zeszłym roku nie było ich dostępnych więc kupiłem P7 i tez jestem bardzo zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PJAY Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Ja też zamówiłem 215/55/17 - ponieważ, jak napisał AdaSch, nie tylko po "autostradach" się jeździ i nie będę się szarpał z kierownicą :wink: - będą ER 300. daj znać jak wrażenia bo przymierzam się do tych opon :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się