Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Zgodzę się, że to trochę dziwne, bo jednak silnik jest chłodzony cieczą i jak zaznaczyłem, to było takie teoretyzowanie, niemniej, jakiś wpływ to może mieć. Konstrukcje gdzie silnik jest np. z tylu są pewnie też inaczej projektowane pod kątem chłodzenia. Co do sprawdzenia, czy było robione UPG, to tak na oko chyba się nie da.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2017 o 20:57, nysiopysio84 napisał:

To tak w skrócie od laika, który już prawie 2 lata posiada spec'a, sporo się dowiedziałem o tym aucie niestety dopiero jak już zakup popełniłem, z perspektywy czasu zakup nie był idealny, trafiłem na wiele wyeksploatowanych elementów, które tanie nie są jak się chce utrzymać auto w ori stanie, ale robię sobie to powoli bo warto, najbardziej jednak boli mnie fakt, że UPG i mnie czeka, co niestety mnie trochę dobiło, bo przed zakupem wszędzie czytałem, że są to pancerne silniki i tak dalej, a jest jak jest. Mimo wszystko uważam, że warto go odbudować, bo jest bardzo mało tych wersji na rynku, a jednak jak są sprawne to mogą cieszyć jazdą.

 

Taaak, to samo mogę powiedzieć...

Niestety zakup używanego auta, to zawsze jest ryzyko. Zwłaszcza auta, które jest tak drogie w naprawach. Ja starałem się to ryzyko zminimalizować. Kupiłem od pierwszego właściciela (przez komis Subaru), samochód z polskiej sieci dilerskiej z przebiegiem 130kkm. Auto przed zakupem sprawdzone w ASO. I co? I już jestem po naprawie głównej silnika. Prawdopodobnie Pani nie sprawdzała oleju i pozacierała to i owo. Także panie i panowie sprawdzajta olej, bo może być znacznie drożej niż upg...

Jeszcze się nie pozbierałem po tym ciosie, a już oberwałem kolejny - wiskoza. Jest to ostatnia rzecz jaką zrobię w specu na najbliższe miesiące. Na zimę ląduje w garażu, a ja przesiadam się na ZTM. Muszę się odkuć...

 

Jeśli chodzi o sprawdzenie stanu wiskozy, to tak, jak kolega pisał. Trzeba najpierw rozgrzać, np. przez parę minut robić okrążenia na mocno skręconych kołach, dosyć agresywnie. Jak coś jest nie tak, to autem szarpie i telepie się tak, jak by się miało koło urwać.

Cena wisko w ASO to około 3200zł. Mój mechanik jednak znalazł za 2200zł, oczywiście ori. To jest różnica, także jak by kto potrzebował, to dam namiary.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan czystości chłodnic ma ogromny wpływ na chłodzenie np. przy prędkościach autostradowych... H6 jest tu szczególnie wrażliwe... Uszczelki wytrzymują od 160 do nawet 300k... Wszystko zależy jak i gdzie auto było użytkowane... H6 sprowadzane że Szwajcarii mają z tym najmniejsze problemy z racji tego jak się tam jeździ... Inaczej jest w Polsce, o Niemczech nie wspomnę ;). Jednak typowe "PROBLEMY" H6 z uszczelkami to i tak pikuś w porównaniu do kosztów eksploatacji niemieckiej klasy premium ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć:)

 

No cóż, Ja już nie mam w rodzinnym parku Subaru Legacy Spec.B w którym byłem ślepo zafascynowany po uszy:biglol: 

image.png.921ea6a45f0b5c03d71bc06c649f6f6e.png

,a nuż może ktoś z forum go kupił.

 

Natomiast dziś zupełnie przypadkiem szukając jakiś ciekawych aut z napędem na cztery "łapy" natrafiłem na

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-rezerwacja-3-0-spec-b-ID6z52Oy.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

 

I moja bokserska pamięć podpowiada mi, że chyba ten spec się kiedyś przewiał w tym wątku

 

Czy chodzi Ci o tego B)

9723c164806601bd5b90fba8b8d1.jpg

16b0c84beed38362aea1f3c3e5ed8.jpg

1ee236d43729fcee49e2b2ffe49cdc6.jpg

9709b2fa697f50fa82f55baf4e14a.jpg

 

 

Tak więc jak ktoś szuka bardzo ładnego i eleganckiego Subaru, i jest świadom ew kaprysów i kosztów eksploatacji to polecam

;)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, euyot napisał:

jedno małe ale. Ten grill. jej.:(

 

;)

 

Nie ma SPECa a co będzie/jest?

 

Wszystko jest jak projektanci przykazali. Wszystkie Spec.B z roku modelowego MY09 mają taki gril tzw plaster miodu. 

 

Nie ma speca, za to jest x-drive połączony z dieslem 3.0 na dwóch turbinkach.

2 godziny temu, Than_Junior napisał:

Co z tym grillem nietak? Wedlug mnie najladniejszy w tej budzie, ja go jeszcze musialem na specjalne zamowienie sciagac z Japonii :huh:

 

Czy Ty aby nie miałeś poniższego grila?

image.png.9650c65ebd69fbc46a1fd3fc74280c90.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jest pytanie:yahoo:

Czy wie ktoś może czy w przedliftowym spec b było dostępne audio Harman Kardon? Ostatnio natknąłem się na dwa ogłoszenia w których rzekomo był Harman Kardon:D

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-iv-3-0-benzyna-245-km-manual-stan-bardzo-dobry-ID6z3fvK.html

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6994080040

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich. Wybieram się na sylwestra za naszą wschodnią granicę, a tam zima jest ciut lepsza jak u nas w centralnej Polsce i są wielkie ronda, szerokie drogi i władza miast słabo dba o odśnieżanie(tym bardziej w okresie świątecznym, kiedy wszystko jest pijane), a więc mój Spec będzie w swoim żywiole i będzie okazja poszaleć nie myśląc przy tym o mandatach i punktach karnych. Stąd pytanie - czy tym jednym przyciskiem wyłączę cała elektronikę, żeby system nie decydował za mnie, czy muszę jeszcze gdzieś ingerować np. włożyć/wyjąć bezpiecznik? Słyszałem, że w 2.0 tak się robi, ale tu mamy całkiem inny napęd i nie chcę czegoś zepsuć. 

Życzę wszystkim szerokości i mniej przyczepności.

Edytowane przez Szurik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Szurik napisał:

. Stąd pytanie - czy tym jednym przyciskiem wyłączę cała elektronikę, żeby system nie decydował za mnie, czy muszę jeszcze gdzieś ingerować np. włożyć/wyjąć bezpiecznik? 

Z tego co wiem to przyciskiem wyłączasz całą elektronikę (VDC) :D. Zostaje tylko ABS:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie do szanownych, ostatnio niedomaga mi wydech. Objawy to inny niż zazwyczaj, basowy dźwięk, zwłaszcza w zakresie 2-3 k rpm. Można by pomyśleć, że jak basowy to fajnie, ale zaręczam, że taki nie jest. Mocno to irytuje, zwłaszcza w mieście. Podejrzewam, że ruda już coś przeżarła, więc pojawia się pytanie gdzie tu jechać, żeby to ogarnąć? ASO umie pospawać lub zamówić jakiś zamiennik? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, msi napisał:

A ja mam inne pytanie do szanownych, ostatnio niedomaga mi wydech. Objawy to inny niż zazwyczaj, basowy dźwięk, zwłaszcza w zakresie 2-3 k rpm. Można by pomyśleć, że jak basowy to fajnie, ale zaręczam, że taki nie jest. Mocno to irytuje, zwłaszcza w mieście. Podejrzewam, że ruda już coś przeżarła, więc pojawia się pytanie gdzie tu jechać, żeby to ogarnąć? ASO umie pospawać lub zamówić jakiś zamiennik? :)

Na początku roku wynianiałem tylne tłumiki. Udało mi się kupić oryginalne w trochę niższej cenie.Gość kupił do swojego ale miał wypadek i się pozbył auta a tłumiki zostały. W ASO 2350zł/szt.:o. Tłumiki są produkowane przez włoską firmę Imasaf. Pasują od 2.0 (oprócz 137km bo tak jest pojedyńczy) 2.5 i 3.0. Pamiętaj że jest inna długość kombi od sedana:yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że za taką kasę zrobisz na zamówienie cały wydech od kat-ów do końca. Są firmy w Polsce, które zajmują się produkcją. Zrobią jak oryginał, a może nawet lepiej. Poczytaj, było o tym na forum.

Kiedy już mi wydech się rozsypie to tak właśnie zrobię, a ostatnie puszki zamówię ciut bardziej ryczące od oryginałów, żeby podkreślić dźwięk silnika( ale bez wieśtuningu ).

2 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Z tego co wiem to przyciskiem wyłączasz całą elektronikę (VDC) :D. Zostaje tylko ABS:)

No to cieszy mnie to, że nie muszę wyciągać jakichś bezpieczników na wierzch. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...