Skocz do zawartości

kab

Nowy
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Forester 2.5xt 07
    Spec B 05

Ostatnie wizyty

243 wyświetleń profilu

Osiągnięcia kab

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. @kudlatypawelek osram nightbraker dają wyraźnie lepszy efekt na drodze (barwa, zasięg) od "zwykłych" żarówek. Niestety coś za coś - ja musiałem wymieniać co 6-8 miesięcy. Wymiana to żaden problem, tak jak napisał Tinuviel.
  2. Prawdopodobnie pani była właścicielka nie kontrolowała poziomu oleju. Prace przy silniku były przeprowadzone na szeroką skalę, pewnie trochę na wyrost, tak żeby mieć pewność, że będzie cacy. Rozkręcenie motoru tanie nie jest, więc jak już bebechy były na wierzchu, to po konsultacjach z mechanikiem doszedłem do wniosku, że wolę zrobić lepiej i więcej i mieć spokój, niż mniej i potem sobie pluć w brodę.
  3. Uszanowanie, Koleżanki i Kolegów poszukujących speca proszę o wzięcie pod uwagę mojej oferty, która będzie aktualna ok. połowy września. Póki co, nie daję ogłoszenia na otomoto itp. Podstawowe info o aucie poniżej, a co do szczegółów chętnie odpowiem na priv. Rocznik 2005, pierwsza rej. 2006. Przebieg ok. 145 kkm. Manual. Sedan. Czarny lakier oraz wnętrze. Samochód z polskiego salonu. Jestem drugim właścicielem. Przegląd i ubezpieczenie do stycznia 2019. Spec w pełnej serii, żadnych tuningów mechanicznych ani optycznych. Włożyłem w niego dużo serca i niestety również kasy, co jak myślę będzie dużym plusem dla nowego właściciela. Z najważniejszych rzeczy: nowe tłoki, nowe panewki, honowanie, planowanie itd. nowa upg, nowy rozrząd, nowa pompa oleju, nowy pasek z napinaczem, nowe wisko plus różne pomniejsze, jak np. świece, jakieś tuleje wachaczy itp. Wszystkie prace miały miejsce w ciągu ostatniego roku, na oryginalnych częściach, w najlepszych serwisach w mieście. Po remoncie silnik był profesjonalnie docierany. Do speca wlewałem pb98, motula i millersa. Oczywiście na wszystko posiadam rachunki + książkę. Oczywiście nie liczę na rekompensatę kasy, którą włożyłem w speca. Cena o jakiej myślę to 36tys. Autem jeździ się... no zajebiście się jeździ. Nie trzeba go dusić (a można) żeby mieć wielką frajdę. Miałem jeździć dłużej... Niestety układa się inaczej i pod młotek pójdzie jeszcze forek 2,5xt.
  4. U mnie od środka koła do nadkola z przodu 37cm, z tyłu 34-35. Amory z pierwszego montażu, 142kkm
  5. Dzięki za rzucenie światła na to zagadnienie.
  6. Poszukaj trochę. Było już o tym. Również w tym temacie. Wybierz markowe zamienniki (ATE, TRW, Bosch itd.) i licz na to, że się nie pokrzywią (co podobno nie jest takie oczywiste). Choć pewnie zaraz parę osób powie, że liczy się tylko DBA za miliony monet.
  7. Tak jest w instrukcji W sumie nie jest pewne jaki do h6 w manualu. Tutaj trochę rozważań było (taki sam model aku): Poniżej z kolei z forum mazdy rozważania (nie wiem skąd gościu wziął te mnożniki 1,3 1,25) PS. cytat z Wikipedii:" PojemnośćPojemność akumulatorów ołowiowych podaje się w amperogodzinach (Ah). Pojemność zależy od sposobu rozładowywania, dlatego wprowadzono pojęcie pojemności 10-godzinnej. Dla przykładu aby rozładować w ciągu 10 godzin akumulator 40 Ah, należy czerpać z niego prąd o natężeniu 4 A. Niektórzy producenci stosują inne pojęcia pojemności akumulatora, np. pojemność 5-godzinną (5HR) lub 20-godzinną (20HR)."Do tych "niektórych producentów"należy i Mazda, która podaje pojemność z oznaczeniem 5hr. Ktoś to przeliczył i wychodzi przelicznik ~1,25 – 1,3Przykład:producent podaje w instrukcji aku o pojemności 50Ah/5hr...odpowiednikiem będzie :50Ah(5hr) x 1,3=65Ah(20 hr)60Ah(5hr) x 1,25 = 75 Ah(20hr) A tu pod numerem takim jak z instrukcji (h6 AT) czyli 75d23l jest taka bateria http://www.markoweakumulatory.pl/go/_info/?user_id=187&lang=pl&sess_id=ed880a3c1b52d308ba05ff7b2a414459
  8. Ledy bez homologacji mnie nie przekonują, ale xiaomi to ciekawa opcja. Musiałeś stosować jakiś adapter do gniazda? Ok, nie było pytania. Temat jest tu:
  9. Witaj. Jeśli chodzi o styl, to sedan przedliftowy jest najlepszy:) Niestety w wyposażeniu brak mu trzech istotnych rzeczy: ksenonów, mp3 i wejścia na zewnętrzne audio. Za to jest magnetofon;) Powodzenia w poszukiwaniach i pamiętaj, żeby auto dobrze przebadać, niekoniecznie w aso.
  10. Taaak, to samo mogę powiedzieć... Niestety zakup używanego auta, to zawsze jest ryzyko. Zwłaszcza auta, które jest tak drogie w naprawach. Ja starałem się to ryzyko zminimalizować. Kupiłem od pierwszego właściciela (przez komis Subaru), samochód z polskiej sieci dilerskiej z przebiegiem 130kkm. Auto przed zakupem sprawdzone w ASO. I co? I już jestem po naprawie głównej silnika. Prawdopodobnie Pani nie sprawdzała oleju i pozacierała to i owo. Także panie i panowie sprawdzajta olej, bo może być znacznie drożej niż upg... Jeszcze się nie pozbierałem po tym ciosie, a już oberwałem kolejny - wiskoza. Jest to ostatnia rzecz jaką zrobię w specu na najbliższe miesiące. Na zimę ląduje w garażu, a ja przesiadam się na ZTM. Muszę się odkuć... Jeśli chodzi o sprawdzenie stanu wiskozy, to tak, jak kolega pisał. Trzeba najpierw rozgrzać, np. przez parę minut robić okrążenia na mocno skręconych kołach, dosyć agresywnie. Jak coś jest nie tak, to autem szarpie i telepie się tak, jak by się miało koło urwać. Cena wisko w ASO to około 3200zł. Mój mechanik jednak znalazł za 2200zł, oczywiście ori. To jest różnica, także jak by kto potrzebował, to dam namiary.
  11. Ok, dzięki. Dla jasności dodam, że chodzi o wersję sedan, czy też limousine, ewentualnie saloon:)
  12. Hej, czy któreś z elementów karoserii speca są z aluminium (np. maska, klapa bagażnika)? Mam zamiar oddać maszynę do zabezpieczenia antykorozyjnego i dobrze by było wiedzieć, czego nie trzeba robić... @ Łukasz Gąsior, cześć, do zobaczenia
  13. Jeśli chodzi o regenerację, to mogę z czystym sumieniem polecić Nagengast z Gdańska. Oni regenerują chyba wszystkie rodzaje amorów. Bilsteiny zresztą też mają na liście. Wysyłałem do nich samopoziomujące amory z forestera, chyba ze cztery lata temu. Tych amorów nie da się kupić w zamienniku. Cena w aso wówczas to było 1800zł za sztukę. Regeneracja 500zł za sztukę. Rachunek był prosty. Po czterech latach eksploatacji (ok. 70kkm) nic się nie dzieje. Nic nie cieknie, amory trzymają parametry jak należy.
  14. Ok, dzięki. Brałeś B6? Są porównywalne z tymi z pierwszego montażu? @euyot - przyjrzyj się obudowie amorów. Moje działają sprawnie, ale jeden z kielichów ruda zżera na wylot...
  15. Uszanowanie. Trochę to trwało, ale nareszcie spec ma nowe graty w silniku, a ja wracam do gry:) Pytanie do kolegi Tinuviela: wymieniłeś już Bilsteiny? Podpowiesz z jakiego źródła i jak cenowo to wyszło?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...