citan Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 ppmarian, dzwoniłem kiedyś do Wrocławskiego ASO w sprawie regulacji luzów zaworowych (2.0 115km) i po podaniu VINu pan stwierdził, że luzy zaworów reguluje się płytkami. Ale nic sobie nie dam uciąć, czy miał rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 1.6 (1597 cm3), 90KM(66kW)@5600obr/min, 128Nm@4000obr/min, filtr powietrza przy błotniku, przepływka, SOHC hydrauliczna regulacja luzów zaworowych, 1x sonda lambda obroty biegu jałowego 700obr/min stopień sprężania 9,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Hydrauliczna regulacja luzow byla do MY96, od MY97 auta musialy spelniac normy Euro2. Dlatego podwyzszono stopien sprezania i zmieniono regulacje luzow na mechaniczna w silnikach N/A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 mialem 1.6 a potem 2.0 generalnie motorownia nie do zaj........... jedyny problem jaki mialem z 1.6 to cieknacy simering na wale, czasem tez spod dekla kapalo na kolektor po ostrej jezdzie i smierdzialo ale to SI 93' mialo chyba zylion najechane wiec to chyba normalne :wink: Przy silniku 1.6 mozna wywalic kat koszt chyba okolo 150-200 (jak sie sprzeda kata na zlom wyjdzie na "0") bez kata palil chyba 0,3L mniej ale bulgotu dalej niestety nie bylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Hydrauliczna regulacja luzow byla do MY96, od MY97 auta musialy spelniac normy Euro2. Dlatego podwyzszono stopien sprezania i zmieniono regulacje luzow na mechaniczna w silnikach N/A. a jak jest z 2.5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greentop Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Witam, W 99 roku w Imprezach zaczęły pojawiać się silniki 2.0 125KM. Czy możecie mi przybliżyc różnice konstrukcyjne pomiedzy nimi a poprzednikami 116KM? Słyszałem ze 116KM ma jeden wałek rozrządu a 125KM dwa, i że w tymdrugim jest problem z dostepem do świec :roll: I jeszcze jedno - czy ktoś z was dysponuje wykresami rozłożenia momentu obrotowego dla tych wersji? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 oba silnik to SOHC 16V czyli jeden wałek i 4 zawory na cylinder 125KM ma wyzszy stopien sprezania, inny dolot (filt powietrza tuz przez przepustnica, brak przeplywki tylko MAP sensor, brak hydraulicznej regulacji luzow zaworowych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateoos Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 125KM ma brak hydraulicznej regulacji luzow zaworowych Sugerujesz, że 2.0 115KM na hydrauliczne popychacze? Mój '97 nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgabor Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 125KM ma brak hydraulicznej regulacji luzow zaworowych Sugerujesz, że 2.0 115KM na hydrauliczne popychacze? Mój '97 nie ma. mam 96 115ps i ma hydraulicznom regulacje ,kolega ma98 115ps i regulacja jest na płytki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Sugerujesz, że 2.0 115KM na hydrauliczne popychacze? Mój '97 nie ma. napisze tak: wszystkie 2.0 125KM nie maja regulacji hydraulicznej, natomiast nie wszystkie 2.0 115KM maja regulacje na płytki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomBerry Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 a mnie sie wydaje że 115 nie maja regulacji na płytki tylko zwykła śruba plus kontra (pewności nie mam bo jeszcze tego nie rozbierałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greentop Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 oba silnik to SOHC 16V czyli jeden wałek i 4 zawory na cylinder 125KM ma wyzszy stopien sprezania, inny dolot (filt powietrza tuz przez przepustnica, brak przeplywki tylko MAP sensor, brak hydraulicznej regulacji luzow zaworowych) Słyszałem ze wymiana przepływomierza czeka wiekszosć "nowych" właścicieli tych silników. Czy mozecie mi przybliżyć jak działa MAP? I jeszcze jedno - czy rozrząd w tych silnikach jest kolizyjny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 I jeszcze jedno - czy rozrząd w tych silnikach jest kolizyjny? poszukaj na forumie było 100 opinii ze tak i 100 że nie tu wyczytałem, że jest bezkolizyjny, znajomy mechanik który z subaru pracuje powiedział, że poleci stalowy deszcz z rury wydechowej :wink: jak pasek/napinacz/rolkę szlag trafi... najlepiej nie sprawdzać na własnym aucie tylko wymienić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 łyszałem ze wymiana przepływomierza czeka wiekszosć "nowych" właścicieli tych silników. Czy mozecie mi przybliżyć jak działa MAP? I jeszcze jedno - czy rozrząd w tych silnikach jest kolizyjny? MAP to nic innego jak czujnik podcisnienia. znajac wartosc cisnienia, temp powietrza i srednice dolotu mozna wyliczyc (robi to ECU) predkosc przeplywajacego powietrza czyli zastapic przeplywomierz co do kolizyjności SOHC: All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit.o Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 łyszałem ze wymiana przepływomierza czeka wiekszosć "nowych" właścicieli tych silników. Czy mozecie mi przybliżyć jak działa MAP? I jeszcze jedno - czy rozrząd w tych silnikach jest kolizyjny? MAP to nic innego jak czujnik podcisnienia. znajac wartosc cisnienia, temp powietrza i srednice dolotu mozna wyliczyc (robi to ECU) predkosc przeplywajacego powietrza czyli zastapic przeplywomierz co do kolizyjności SOHC: All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu. Który to czujnik MAP?? Gdzie go znajdę ( poza wskazówkami że pod maską hihi)? Z góry dziekuję. Pit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 I jeszcze jedno - czy rozrząd w tych silnikach jest kolizyjny? jest tak bezkolizyjny, ze jak strzeli to przygotuj kilka tysieci PLN, znajmoy sprawdzal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 ppmarian, podałeś dla mnie ciekawą informację. Mam na ten temat pytanie;czy mogą być z MAPem jakieś problemy i jak sobie poradzić.Sorry,że tak wtargnąłem w temat :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymcio Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 Odświeżam temat. Są jakieś mało inwazyjne modyfikacje dla 116KM, żeby podciągnąć moc ponad 120KM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 może magnetyzery, dwa powinny dać te 4 brakujące konie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymcio Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 taaa i jeszcze końcówka na wydech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 moze co trzeba zrobic zeby 13letnie auto miało choćby 110ps???? halo panowie wasze auta juz dawno nie maja tyle co w katalogu (jak wogole miały.......) a wy o modzeniu Pozatym w N/A nigdy nie jest nic tanio to najdroższe silniki do modowania i przyokazji najtrudniejsze!!! Ogolnie kiedys z kilkoma autami cos probowalem szkoda czasu i pieniedzy chyba ze ktos buduje N-grupe :roll: :roll: A roznica 4ps ???hmmm wolał bym dodać ta kase i kupic lepsze opony czy lepsze klocki :| :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymcio Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 Tak z ciekawości pytałem bo np. w hondzie między wersją I a IS jest tylko węższa uszczelka pod przepustnicą. Co do mocy to moje wcześniejsze auto (almera N15 z 95') miała seryjnie 90 KM i tyle samo było na hamowni (sprawdzane w 2008 roku przy przebiegu 190 000 km), zatem z tą mocą różnie bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 cypis, już tak nie przesadzaj, że N/A nie warto modować. Owszem, Boxer N/A jest kosztowny w modyfikacji. Szczególnie, że ilość wydanych pieniędzy przewyższa opcję z wymianą auta na wersję turbo. Ale klasyczną rzędową czwórkę można niewielkim kosztem zmodyfikować i podciągnąć. Wystarczy spojrzeć na wszelakie zawody KJS/Sprint. Pojazdów z turbo jest zdecydowanie mniej. Większość rajdówek całkiem fajnie przygotowanych to FWD z rzędówkami. CC/SC, Astra, Pug, Saxo - duża dostępność części, stosunkowo niskie ceny, łatwość wykonania samych modyfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 tomek mamy saxo vts z kumplem niedawno skonczonego i powiem ci ze nie zgadzam sie !!!!!! Auto przed modami mialo 120ps na hamowni kilka miesiecy puzniej i po bardzo grubych modach (np kompresja ok 19 ....!!!!!!!!) Zmianach wtrysków pompy przerabianiu głowicy dolotu wydechu teraz juz zakuciu silnika mapach auto ma 160ps..... wydanie ok 10tys zl na 40ps to tanio i prosto?? MIałem BMW torowe 328 i koszta budowy silnika podobnie pochłoneły fortune po to by mies 50ps wiecej!!!! A do tego N/A jest bardzo wrażliwy na wszelkie błedy w modowaniu i naprawde jest trudna jednostka.... A co SC/CC i KJS chyba wiesz czym sie konczy modowanie ??? Nie moduja potorów poprostu wstawia sie wiekszy 1,2 dlatego te auta tak wymiataja!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się