Skocz do zawartości

Różnice w silniku 2.0 125KM i 2.0 116KM


citan

Rekomendowane odpowiedzi

mialem 1.6 a potem 2.0 generalnie motorownia nie do zaj...........

jedyny problem jaki mialem z 1.6 to cieknacy simering na wale, czasem tez spod dekla kapalo na kolektor po ostrej jezdzie i smierdzialo ale to SI 93' mialo chyba zylion najechane wiec to chyba normalne :wink: Przy silniku 1.6 mozna wywalic kat koszt chyba okolo 150-200 (jak sie sprzeda kata na zlom wyjdzie na "0") bez kata palil chyba 0,3L mniej ale bulgotu dalej niestety nie bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

W 99 roku w Imprezach zaczęły pojawiać się silniki 2.0 125KM.

Czy możecie mi przybliżyc różnice konstrukcyjne pomiedzy nimi a poprzednikami 116KM?

Słyszałem ze 116KM ma jeden wałek rozrządu a 125KM dwa, i że w tymdrugim jest problem z dostepem do świec :roll:

 

I jeszcze jedno - czy ktoś z was dysponuje wykresami rozłożenia momentu obrotowego dla tych wersji?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba silnik to SOHC 16V czyli jeden wałek i 4 zawory na cylinder

 

125KM ma wyzszy stopien sprezania, inny dolot (filt powietrza tuz przez przepustnica, brak przeplywki tylko MAP sensor, brak hydraulicznej regulacji luzow zaworowych)

 

Słyszałem ze wymiana przepływomierza czeka wiekszosć "nowych" właścicieli tych silników.

Czy mozecie mi przybliżyć jak działa MAP?

 

I jeszcze jedno - czy rozrząd w tych silnikach jest kolizyjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno - czy rozrząd w tych silnikach jest kolizyjny?

 

poszukaj na forumie ;) było 100 opinii ze tak i 100 że nie ;)

tu wyczytałem, że jest bezkolizyjny, znajomy mechanik który z subaru pracuje powiedział, że poleci stalowy deszcz z rury wydechowej :wink: jak pasek/napinacz/rolkę szlag trafi...

najlepiej nie sprawdzać na własnym aucie tylko wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łyszałem ze wymiana przepływomierza czeka wiekszosć "nowych" właścicieli tych silników.

Czy mozecie mi przybliżyć jak działa MAP?

 

I jeszcze jedno - czy rozrząd w tych silnikach jest kolizyjny?

 

MAP to nic innego jak czujnik podcisnienia. znajac wartosc cisnienia, temp powietrza i srednice dolotu mozna wyliczyc (robi to ECU) predkosc przeplywajacego powietrza czyli zastapic przeplywomierz

 

co do kolizyjności SOHC:

 

All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
łyszałem ze wymiana przepływomierza czeka wiekszosć "nowych" właścicieli tych silników.

Czy mozecie mi przybliżyć jak działa MAP?

 

I jeszcze jedno - czy rozrząd w tych silnikach jest kolizyjny?

 

MAP to nic innego jak czujnik podcisnienia. znajac wartosc cisnienia, temp powietrza i srednice dolotu mozna wyliczyc (robi to ECU) predkosc przeplywajacego powietrza czyli zastapic przeplywomierz

 

co do kolizyjności SOHC:

 

All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu.

 

Który to czujnik MAP?? Gdzie go znajdę ( poza wskazówkami że pod maską hihi)?

Z góry dziekuję.

Pit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

moze co trzeba zrobic zeby 13letnie auto miało choćby 110ps???? halo panowie wasze auta juz dawno nie maja tyle co w katalogu (jak wogole miały.......) a wy o modzeniu

Pozatym w N/A nigdy nie jest nic tanio to najdroższe silniki do modowania i przyokazji najtrudniejsze!!!

 

Ogolnie kiedys z kilkoma autami cos probowalem szkoda czasu i pieniedzy chyba ze ktos buduje N-grupe :roll: :roll:

A roznica 4ps ???hmmm wolał bym dodać ta kase i kupic lepsze opony czy lepsze klocki :| :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości pytałem bo np. w hondzie między wersją I a IS jest tylko węższa uszczelka pod przepustnicą.

Co do mocy to moje wcześniejsze auto (almera N15 z 95') miała seryjnie 90 KM i tyle samo było na hamowni (sprawdzane w 2008 roku przy przebiegu 190 000 km), zatem z tą mocą różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypis, już tak nie przesadzaj, że N/A nie warto modować. Owszem, Boxer N/A jest kosztowny w modyfikacji. Szczególnie, że ilość wydanych pieniędzy przewyższa opcję z wymianą auta na wersję turbo. Ale klasyczną rzędową czwórkę można niewielkim kosztem zmodyfikować i podciągnąć. Wystarczy spojrzeć na wszelakie zawody KJS/Sprint. Pojazdów z turbo jest zdecydowanie mniej. Większość rajdówek całkiem fajnie przygotowanych to FWD z rzędówkami. CC/SC, Astra, Pug, Saxo - duża dostępność części, stosunkowo niskie ceny, łatwość wykonania samych modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek mamy saxo vts z kumplem niedawno skonczonego i powiem ci ze nie zgadzam sie !!!!!!

Auto przed modami mialo 120ps na hamowni kilka miesiecy puzniej i po bardzo grubych modach (np kompresja ok 19 ....!!!!!!!!)

Zmianach wtrysków pompy przerabianiu głowicy dolotu wydechu teraz juz zakuciu silnika mapach auto ma 160ps.....

wydanie ok 10tys zl na 40ps to tanio i prosto??

 

MIałem BMW torowe 328 i koszta budowy silnika podobnie pochłoneły fortune po to by mies 50ps wiecej!!!!

 

A do tego N/A jest bardzo wrażliwy na wszelkie błedy w modowaniu i naprawde jest trudna jednostka....

A co SC/CC i KJS chyba wiesz czym sie konczy modowanie ??? Nie moduja potorów poprostu wstawia sie wiekszy 1,2 dlatego te auta tak wymiataja!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...