Skocz do zawartości

Antyradary


Jakublad

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie czytam Motor (pomijam, że gazeta nie stoi na najwyższym poziomie, ale pozostałe już przeczytałem) i doszedłem do testu antyradarów. Oprócz samego opisu testu rozbawiła mnie opinia Ryszarda Fonżychowskiego (prezes Stowarzyszenia na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego), który to stwierdza, że nie po to wydajemy publiczne pieniądze na systemy kontroli prędkości, aby zalegalizować urządzenia zapobiegające zatrzymywaniu osób ją przekraczających. Podejście moim zdaniem jest bardzo dziwne, gdyż Pan Fonżychowski bardziej martwi się o to, że kierowcy nie zapłacą, niż o to, że jeżdżą za szybko. Moim zdaniem antyradar to takie ciekawe urządzenie, które robi dużo dobrego. Wiecznie brzęczy i skłania kierowcę do wolniejszej jazdy. ;-)

 

Zalegalizować więc czy nie?! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak sobie czytam Motor (pomijam, że gazeta nie stoi na najwyższym poziomie, ale pozostałe już przeczytałem) i doszedłem do testu antyradarów. Oprócz samego opisu testu rozbawiła mnie opinia Ryszarda Fonżychowskiego (prezes Stowarzyszenia na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego), który to stwierdza, że nie po to wydajemy publiczne pieniądze na systemy kontroli prędkości, aby zalegalizować urządzenia zapobiegające zatrzymywaniu osób ją przekraczających. Podejście moim zdaniem jest bardzo dziwne, gdyż Pan Fonżychowski bardziej martwi się o to, że kierowcy nie zapłacą, niż o to, że jeżdżą za szybko. Moim zdaniem antyradar to takie ciekawe urządzenie, które robi dużo dobrego. Wiecznie brzęczy i skłania kierowcę do wolniejszej jazdy. ;-)

 

Zalegalizować więc czy nie?! ;-)

 

dokladnie

 

a moim zdaniem zaiwestowac w fotokamery a policja niech sie kreci w nocy po parkingach. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Moje zdanie jest nieco inne.

Po pierwsze uważam, że powinno być (podobnie jak w krajach o bardziej rozwiniętej motoryzacji) zróżnicowanie manadatów w zależności od tego, czy wykroczenie zostało dokonane w terenie zabudowanym, czy też nie.

Innym tematem jest, że ograniczenie prędkości w tym pierwszym do 50 km/godz, przy absolutnym braku możliwości skutecznej kontroli jest bez sensu. Tym bardziej, że w porównaniu j.w. u nas zdecydowanie więcej ruchu odbywa się w takich właśnie warunkach, a możliwości podwyższenia limitu prędkości wykorzystywane są tylko sporadycznie.

Po drugie uważam, że policja powinna przede wszystkim kontrolować prędkość w miejscach faktycznie niebezpiecznych (a nie chować się w sobotę za krzakami tylko dlatego, że akurat tam można liczć na największe żniwo).

Po trzecie - legalizacja antyradarów owinna byc dokonana. Istnieją również inne metody pomiaru prędkości (np. radar różnicujący) - w efekcie idiotów kompletnie ignorujących przepisy można by znacznie dotkliwiej karać, lub wręcz usunąć (przynajmniej na jakiś czas z ruchu)

Po czwarte - jak wyżej - nie tylko kasa: dla b.wielu kierowców konieczność oddania prawka na jakiś czas to dużo bardziej dotkliwa kara; jest skutecznie stosowana w : patrz 1 i 2.

Po piąte - czas najwyższy, aby policja drogowa nie zajmowała się wyłącznie prędkością ! Nawracanie na dwupasmówkach przez ciężarówki (widziałem na gierkówce BMW wbite pod taką po 3-ci słupek ! gilotyna), przejeżdżania na czerwonym świetle, omijanie samochodó przepuszczających pieszych, parkowanie bezpośrednio przed pasami, nieoświetleni rowerzyści, piesi przchodzący w miejscach niedozwolonych lub przy czerwonym świetle itd, itd, itd. Dlaczego Policja karze praktycznie wyłącznie za prędkość ?!

 

I .... to na tyle

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was używa antyradaru?

I jak to ustrojstwo się spisuje?

 

Mój kolega używał, ale przestał, bo ustrojstwo piszczało z byle powodu, bez powodu i jak komórka dzwoniła :) Ja nie używam, rozbijam się cienkim (mam nadzieję, że już niedługo), mimo, żę lubie dynamiczną jazdę, o ile taką można za pomocą CC uprawiać ;) staram się szanować przepisy i nie stresować flaegmatyzmem innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sobie będzie ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym do 50, naprawdę miałbym to gdzieś, pod warunkiem, że z Katowic do Gdańska jadę autostradą, a nie przez setke różnych miast i miasteczek wsi i innych takich co ich nawet na mapie nie ma, ale za to z powodu trzech domów na krzyż ograniczenie jest do 40.

 

PS: Pytanie do mieszkańców grodu Kraka: jak jest ze skrzynkami fotoradarów na ulicach: Pasternik i Armii Krajowej, bo się zagapiłem na wszystkich trzech :evil: często są wypełnione wkładami :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po piąte - czas najwyższy, aby policja drogowa nie zajmowała się wyłącznie prędkością ! Nawracanie na dwupasmówkach przez ciężarówki (widziałem na gierkówce BMW wbite pod taką po 3-ci słupek ! gilotyna), przejeżdżania na czerwonym świetle, omijanie samochodó przepuszczających pieszych, parkowanie bezpośrednio przed pasami, nieoświetleni rowerzyści, piesi przchodzący w miejscach niedozwolonych lub przy czerwonym świetle itd, itd, itd. Dlaczego Policja karze praktycznie wyłącznie za prędkość ?!

 

I .... to na tyle

 

pozdrowienia

 

Ostatnio dowiedziałem się bardzo ciekawej rzeczy, gdy widząc radiowóz najpierw jadący pasem dla autobusów, później przejeżdżający skrzyżowanie na czerwonym, zadzwoniłem na 112 podając jego numer rejestracyjny usłyszałem, że radiowóz ma takie prawo. Gdy powiedziałem, że nie jechał na sygnale przyjmujący stwierdził, że nie musi. Bardzo ciekawe?????? I jak tu egzekwować przestrzeganie przepisów??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po piąte - czas najwyższy, aby policja drogowa nie zajmowała się wyłącznie prędkością ! Nawracanie na dwupasmówkach przez ciężarówki (widziałem na gierkówce BMW wbite pod taką po 3-ci słupek ! gilotyna), przejeżdżania na czerwonym świetle, omijanie samochodó przepuszczających pieszych, parkowanie bezpośrednio przed pasami, nieoświetleni rowerzyści, piesi przchodzący w miejscach niedozwolonych lub przy czerwonym świetle itd, itd, itd. Dlaczego Policja karze praktycznie wyłącznie za prędkość ?!

 

I .... to na tyle

 

pozdrowienia

 

Ostatnio dowiedziałem się bardzo ciekawej rzeczy, gdy widząc radiowóz najpierw jadący pasem dla autobusów, później przejeżdżający skrzyżowanie na czerwonym, zadzwoniłem na 112 podając jego numer rejestracyjny usłyszałem, że radiowóz ma takie prawo. Gdy powiedziałem, że nie jechał na sygnale przyjmujący stwierdził, że nie musi. Bardzo ciekawe?????? I jak tu egzekwować przestrzeganie przepisów??????

 

A ja napisałem list do KGP - i właśnie dostałem potwierdzenie, że się tematem zajęli - lekko się zdziwili gdy im w liście fotki takich wyczynów Policji dostarczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA DLA WSZYSTKICH.

 

Fotoradar złapał mój samochód 125 na 50 (Warszawa-Wilanów)-fotoradar straży wiejskiej.

Po tygodniu zdjęcie,10 pkt. i 500 zł.

Co robić ?

 

Zapłaciłem ale punktów nie dostałem ponieważ powołałem się na to ,że auto jest moje ale nie potrafię wskazać kierującego autem w tym dniu

 

-rozpoznanie bez wskazania art.97 KW .

 

Punktów nie mogę dostać za kogoś kto kierował tym autem-dotyczy to tylko samochodów zarejestrowanych na firmę lub ludzi prowadzących firmę -dużo osób jeździ i nie wiem kto danego dnia poruszał się moim "wozem z sianem".

Twarz musi być mało czytelna-widziałem zdjęcia gdzie twarzy kierującego nie widać :shock:

Wszystko trzeba załatwiać na miejscu w siedzibie

 

Jest też zapis o tym w kodeksie ruchu drogowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA DLA WSZYSTKICH.

 

Fotoradar złapał mój samochód 125 na 50 (Warszawa-Wilanów)-fotoradar straży wiejskiej.

Po tygodniu zdjęcie,10 pkt. i 500 zł.

Co robić ?

 

A ja bym przeprowadził wewnętrzne dochodzenie w firmie i znalazł jelenia który mnie na koszty naraża a innych na niebezpieczeństwo i obciążył mandatem. Jak sytuacja się będzie powtarzać to bym go zwolnił. Nibieskim kołnierzykom przedstawicieli handlowych z kratką mających w głębokim poważaniu innych mówimy stanowcze nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA DLA WSZYSTKICH.

 

Fotoradar złapał mój samochód 125 na 50 (Warszawa-Wilanów)-fotoradar straży wiejskiej.

Po tygodniu zdjęcie,10 pkt. i 500 zł.

Co robić ?

 

A ja bym przeprowadził wewnętrzne dochodzenie w firmie i znalazł jelenia który mnie na koszty naraża a innych na niebezpieczeństwo i obciążył mandatem. Jak sytuacja się będzie powtarzać to bym go zwolnił. Nibieskim kołnierzykom przedstawicieli handlowych z kratką mających w głębokim poważaniu innych mówimy stanowcze nie!

 

zależy ile ludzi pracuje we firmie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy ile ludzi pracuje we firmie :wink:

 

Też prawda, ale masz dajmy na to 100 osób i każdy może se auto wziąć? Z moich doświadczeń (firma - nie moja :) - zatrudnia ok. 1000 osób, jest kilkadziesiąt aut) o ile wiem to jest grupa 2-5 osób które daną bryką się rozbijają, więc można taką grupę obciążyć :) Rozumiem, ze odpowiedzialność zbiorowa to też nie wyjście, ale może złamie milczenie grupy, w koncu stara rzymska maksyma mówiła: Dziel i rządź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem legalizacja nie ma sensu, antyradar i tak jest bardzo trudny do wykrycia przez policje.

Raz jechalismy na Modlin z kolegami i w Wawie policja nas zatrzymala na suszarke, antyradar nawet nie piknal, a to byl jakis nowy model co mial wszsytko wykrywac, strasznie sie zdziwilismy ze nam ktos z jakims lizakiem wyskakuje, jechalismy 150, moze to za szybko na antyradar 8)

Ja bym sobie sam cos takiego sprawil ale nie mam pojecia ktory model wybrac??? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem legalizacja nie ma sensu, antyradar i tak jest bardzo trudny do wykrycia przez policje.

Raz jechalismy na Modlin z kolegami i w Wawie policja nas zatrzymala na suszarke, antyradar nawet nie piknal, a to byl jakis nowy model co mial wszsytko wykrywac, strasznie sie zdziwilismy ze nam ktos z jakims lizakiem wyskakuje, jechalismy 150, moze to za szybko na antyradar 8)

Ja bym sobie sam cos takiego sprawil ale nie mam pojecia ktory model wybrac??? :?

 

Albo ktoś wam sprzedał kit albo wyłączył ktoś obsługę pasma, na któym działał ten radar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antyradar byl znajmoego, podobno lapal wszysktko :roll: , auto nie bylo moje i naszczescie nie ja prowadzilem :P Instrukcji nie mielismy...

Mozliwe tez ze to nie byla nasza predkosc, jechalismy ponad 150 a na radarze bylo 130, licznik moze klamac, w sumei byl Digital, nie wiem jak z tymi jest, czy tez tak przeklamuja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...