waszka Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Witam.Spytam z ciekawości,który z silników 2.0 jest najlepszy i jakie są między nimi różnice ? Plotki krążą,że jeden kuty,drugi nie itp a ja chciałbym poznać prawdziwą prawdę Jak wyglądają sprawy mapowania i ile oba wytrzymują (korby,tłoki,panewki itp). Silniki 2.5 odstawmy na inny temat. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Od dawna takie temat chodzi mi po głowie.Chętnie bym poczytał o temacie silników 2,0T. Z rozwinięciem tematu zamknięcia/otwarcia bloku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Witam.Spytam z ciekawości,który z silników 2.0 jest najlepszy i jakie są między nimi różnice ?Plotki krążą,że jeden kuty,drugi nie itp a ja chciałbym poznać prawdziwą prawdę Jak wyglądają sprawy mapowania i ile oba wytrzymują (korby,tłoki,panewki itp). Silniki 2.5 odstawmy na inny temat. Pozdrawiam lepszy z 04 bo młodszy i pewnie mniej najechane :smile: a tak powaznie to oba maja blok EJ207, chyba najbardziej udany jezel chodzi o dwulitrówki.. Sa mocne bebechy, ale nie kute(material V1) w 04 sa inne walki rozrzadu z tego co pamietam i to chyba wszystko jezeli chodzi o mechanike. P.S. Silniki ze Spec C byly mocniejsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 oba mozna mapowac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
waszka Posted June 1, 2008 Author Share Posted June 1, 2008 Co jeszcze ? Więcej konkretów panowie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 waszka, a 2.2 byś nie wolał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niuniek Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Oba silniki mają bardzo podobną budowę. 04 został odrobine polepszony i ma lepszą charakterystykę. Lepiej się wkręca na obroty co zapewne odbiło się odrobine na trwałości. Co moim zdaniem nie ma znaczenia. Jeżeli chodzi o to co ma w środku to nie jest to kucizna tylko powleczenie. Dodam ze STi 2,5 nie ma i tego. Ceny osprzętu między 2,0 a 2,5 też są inne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
waszka Posted June 1, 2008 Author Share Posted June 1, 2008 waszka, a 2.2 byś nie wolał? Jak to kiedyś Liroy śpiewał : "....a co to kur... jest ? " Ja tylko pytam,bo zawsze mnie ten temat zastanawiał i jakoś tak się zebrałem naskrobać parę literek :wink: [ Dodano: Nie Cze 01, 2008 11:44 pm ] Ceny osprzętu między 2,0 a 2,5 też są inne. Ten 2.5 to zostawmy w spokoju :razz: Skupmy się na dwóch 2-litrówkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 waszka, a 2.2 byś nie wolał? Jak to kiedyś Liroy śpiewał : "....a co to kur... jest ? " Ja tylko pytam,bo zawsze mnie ten temat zastanawiał i jakoś tak się zebrałem naskrobać parę literek :wink: A to nie poszło w jakąś brytyjsą wersję specjalną ? Strzelam nie-ASO ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemon prince Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 2.2 to chodzi chyba o blok z legacy Jak to kiedyś Liroy śpiewał że co niby robił :?: :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
waszka Posted June 1, 2008 Author Share Posted June 1, 2008 że co niby robił :?: :wink: A tam czepiasz się Mówił śpiewająco :razz: Nie odbiegajmy od tematu,bo zaraz będziemy o tarczach w STI 2.5 rozmawiali W STI '02 ponoć szło VF-34 a w '04 VF-35.Prawda czy fałsz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Jak to kiedyś Liroy śpiewał : "....a co to kur... jest ? Bardzo pancerny blok, o ile pamiętam to W4 TURBO ma to zapakowane pod maskę (po kilku zmianach oczywiście). Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 2.2 to chodzi chyba o blok z legacy... Zapewne. Dodam tylko, że półotwarte bloki wersji 2.0 świetnie nadają się na przerobienie na 2.5, które to nie mają nic wspólnego z tymi z new age'ów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 aflinta, W4 TURBO ma zwykły bok 2.5. Blok 2.2 litra po dużych modyfikacjach miał Marcina dragster Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Strzelam nie-ASO ? Źle strzelasz - 22B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
waszka Posted June 1, 2008 Author Share Posted June 1, 2008 Oba silniki mają bardzo podobną budowę. 04 został odrobine polepszony i ma lepszą charakterystykę. Lepiej się wkręca na obroty co zapewne odbiło się odrobine na trwałości. Co moim zdaniem nie ma znaczenia. Jeżeli chodzi o to co ma w środku to nie jest to kucizna tylko powleczenie. Dodam ze STi 2,5 nie ma i tego. Ceny osprzętu między 2,0 a 2,5 też są inne. No wreszcie coś na temat.Co tam jeszcze ciekawego powiecie o różnicach między tymi dwoma ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 waszka, a 2.2 byś nie wolał? właśnie się sprzedał...ciekawe co z niego będzie? http://allegro.pl/item368731509_legacy_ ... 160km.html były mocniejsze seryjne bloki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 waszka, a 2.2 byś nie wolał? właśnie się sprzedał...ciekawe co z niego będzie? http://allegro.pl/item368731509_legacy_ ... 160km.html były mocniejsze seryjne bloki? Mocniejsze nie ale 2,0 równie mocne tak....w antykach turbo. Od strony elektronicznej, wersje 02 miały 16-to bitowe procesory, od 04, już 32-u bitowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 kute tłoki nie ... jedynie o zwiększej zawartości krzemu turbo europa STI 2,0 VF35 MY01-05 , STI JDM twinscrolle i 1 edycje na vf34, ale mała bardzo liczba, z tego pamiętam jak zrobić z 2.0 silnika półotwartego, mocny silnik 2,5 ? ciekawi mnie to Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 W4 TURBO ma zwykły bok 2.5. Blok 2.2 litra po dużych modyfikacjach miał Marcina dragster Pokręciłem Ale z drugiej strony dragster jeszcze mocniejszy był Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 ...jak zrobić z 2.0 silnika półotwartego, mocny silnik 2,5 ? ciekawi mnie to No trochę pokręciłem :roll: blok jest raczej półzamknięty, a zwiększa się pojemność przez rozwiercenie i wstawienie tulei. Jak ktoś penia, to można zrobić 2,2. Czy jest on mocny?... okaże się wkrótce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JED Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 To moze, niejako przy okazji, zapytam: zakuwajac motor, co nalezy wymienic oprocz tlokow, pierscieni, korbowodow? Wal korbowy? Panewki? Sruby? Bylbym niezmiernie wdzieczny, gdyby ktos napisal w punktach, co nalezy wymienic, zeby miec prawidlowo zakuty silnik Sti. 2.0. W jaka moc mozna bezpiecznie celowac po takiej operacji? I idac dalej tym tropem, czy trzeba wymieniac cokolwiek w ukladzie przeniesienia napedu? A juz miszczem bedzie ten, kto napisze, jakie sa to koszty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 To moze, niejako przy okazji, zapytam:zakuwajac motor, co nalezy wymienic oprocz tlokow, pierscieni, korbowodow? Wal korbowy? Panewki? Sruby? W sumie jak juz rozbierasz silnik to pewnie dobrym pomyslem jest zapakowanie nowych panewek (moze jakies wzmacniane ACL? Racing series - jesli celujesz w jakies wieksze moce i chcialbys, jesli jest oczywiscie po co, podniesc odcinke na nieco wyzsze obroty?) i nowe sruby glowicy to tez pewnie dobry pomysl. A ceny to wiesz gdzie sprawdzac EDIT: Bugeye to jest zdaje sie sti v7 tak? I ej207? Jak bardzo chcesz wal zmieniac szykujac gruby silnik to mozesz pewnie pomyslec o wale z sti v9 - ktory jest wzmacniany, utwardzany, ma jakies tam jeszcze dodatkowe rowki dla lepszego smarowania zdaje sie - ale czy jest taki sens, jesli Twoj obecny wal jest zdrowy, to niech juz sie spece wypowiedza. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
JED Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 W sumie jak juz rozbierasz silnik Mysle tylko... mozesz pewnie pomyslec o wale z sti v9 Sa tez takie w kompletach z korbami i tlokami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 mozesz pewnie pomyslec o wale z sti v9 Sa tez takie w kompletach z korbami i tlokami. No moze i sa - ale czy kute sa te tloki i korby? Nie pamietam, szczerze mowiac... ale wydaje mi sie, ze jedynie wzmacniane chemicznie jakos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now