Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

Bo w normalnych warunkach lub nawet pseudo sportowcom turbo timer jest niepotrzebny.

Ja widze tylko dwa przypadki kiedy TT moze sie przydac; ktos mieszka zaraz obok zjazdu z autostrady, drugo to dla osob, ktore biora okazyjnie udzial w wyscigach.

 

Jezeli ktos np pracuje w miescie lub mieszka w jakims normalnym osiedlu, to przewaznie musi podruzowac kilka minut drogami lokalnymi z mala predkoscia. Tyle czasu wystarczy zaby schłodzić silnik i turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem w ten weekend prawie 600km OBK diesel po polskich drogach. Zgadzam sie z prawie wszystkim, co juz bylo powiedziane, dodam tylko ze gdybym mial zostac w Polsce (w przyszlym roku znowu czeka mnie zagranica), to bardzo bardzo powaznie zastanawialbym sie nad zmiana Sniezki wlasnie na OBK albo Forysia z dieslem. Wg mnie jest to idealny samochod na polskie drogi.

 

Wbrew temu, co niektorzy twierdza, 150KM jak najbardziej wystarcza zeby bez problemu wyprzedzac i poruszac sie dynamicznie. Byc moze przez to, ze dosc plynnie rozwija moc, to nie czuc tak bardzo przyspieszenia, ale faktem jest, ze od Bochni do Krakowa jechalem bez szalenstw, z duzym marginesem bezpieczenstwa, a i tak nikt za mna nie nadażal w gestym ruchu oprocz wieśBety, ktora zaraz opisze w watku o kopaniu ;)

 

Slynne zawieszenie znane juz z wersji benzynowej, tutaj tez zdaje egzamin. Czuc co prawda, ze ociupinke bardziej nurkuje od benzyniaka, ale pozna to tylko ten ktory ma doswiadczenie z jednym i drugim. Zdarzyla mi sie tez sytuacja, ktora chyba wszyscy Subarowicze lubia opisywac, jak im sie trafi: podczas wyprzedzania na bardzo nierownej drodze, wyprzedzany nagle stwierdzil, ze musi ominac dziure, co mnie zmusilo do skorzystania z pobocza (znacznie bardziej dziurawego). Pasazerowie nawet nie zauwazyli tej potencjalnie niebezpiecznej chwili - chyba nie musze nic dodac.

 

Na koniec powiem, ze uklad kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, ktory przez to ze chodzi bardzo lekko, niespecjalnie odpowiadal mi w Legacy limuzynie, do charakteru OBK jak najbardziej pasuje.

 

Jest to na prawde swietne autko i gratuluje wszystkim posiadaczom zakupu! 8)

 

 

PS wciaz ma jeden mankament: brak kontrolki niskiego poziomu plynu do spryskiwacza :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak potwierdzam ze to fajne autko.mam sedana diesela i caly czas sie poznajemy nawzajem.ostatnio zjezdzalem z dolinki sluzewieckiej w pulawska(ten kto z wawy to wie pewnie gdzie to jest :grin: no i stwierdzilem ze czas sprawdzic przyczepnosc nowej furki.w zakret (dosc ostry zjazd z glownej trasy ale wciaz 90 stopni tylko tyle ze dluzszy nieco) wszedlem z predkoscia ok 90km/h i w zakrecie ciut przycisnale tak ze ty stracil na chwile przyczepnosc i bylem milo zaskoczony jak szybko wrocil na tor jazdy.nie wiem jak kombi jest dociazone z tylu ale w sedanie te proporcje sa naprawde ok.pozniej na swiatlach jakis chlopak w toyocie patrzyl sie na mnie i nie mogl wyjsc z podziwu ze nie wpadlo to subaru w poslizg i nie wykrecilo turbolota na trawnik.hehe.4x4 robi swoje,dobrze ze nie zapomnieli o tym projektujac dieselka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dieslowi chip-tunner'owcy jakoś tak przycichli...

Czyżby z nadmiaru mocy wystrzeliło ich na Księzyc :twisted:

A może są zarobieni po pachy, bo zbierają na remont silnika :razz:

A tak na serio, to jestem ciekaw dalszych wrażeń z jazdy dieslolegacem modo V-tech :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do turbiny - staram się zawsze ostatnie 2-3 kilometry jechać utrzymując 1500 (około) rpm - mam nadzieję, że to wystarczy do schłodzenia

 

no i stwierdzilem ze czas sprawdzic przyczepnosc nowej furki

mnie się udało zamieść dupą na nawrocie koło selgrosa w łodzi (podobne twarze kierowców aut, które czekały na czerwonym :twisted: ) ale to temat raczej subaru po prostu niż diesla subaru

 

Dieslowi chip-tunner'owcy jakoś tak przycichli...

no właśnie - też jestem ciekaw jak to jest po paru tysiącach kilometrów (trochę risk walić chip do kompletnie nowego silnika nie znając danych o tym jak się przyjął u kogoś :???: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc wczoraj odebrałem Subaru Legacy Sedan z silnikeim diesla- i zaczęła się moja przygoda :)

trudno (po dwuletnim używaniu Forda Mondeo z silnikiem diesla 130 KM) przyzwyczaić się do charakterystyki tego boxera i jeżdżenia na wysokich obrotach. Bo tak na prawde po mieście jeździłem dzisiaj na II i III biegu i czesto - jak się zapędziłem - musiałem redukować na niższe położenia. Oczywiście można jeźdźić na IV biegu, ale komputer pokazuje wtedy wieksze zużycie paliwa :) Taka ciekawostka ...

Jutro jadę w trasę Warszawa - Wrocław - Warszawa -napiszę wrażenia z jazdy po trasie, szczegolnie z odcinka o słabej nawierzchni tzw Trakt Napoleoński czyli Mzurki- Widawa-Burzenin - Walichnowy.

PS

A pomysleć, że miałem kupić "standard korporacyjny" czyli Ford lub VW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś pisałem, że będzie nas coraz więcej - gratuluję zakupu (sedan jednak ładniejszy zdecydowanie jest)

ja natomiast przeglądać będę zaraz po 15kkm (no za 2 tygodnie termin u Kopra) i spoko

z bugów alarm coś szaleje, no i audio do korekty

poza tym luzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już myślę nad wymianą audio (na razie tylko wygłuszenie + przody) i dołożeniem wyjscia AUX (w czwartek lub piątek to zrobię).

JAk moi koledzy dowiedzieli się, że kupuję Subaru, to ostrzegali mnie, że na jeżdżeniu się nie konczy - czeka mnie nieustanny tuning :) Może coś w tym jest he he...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś pisałem, że będzie nas coraz więcej - gratuluję zakupu (sedan jednak ładniejszy zdecydowanie jest)

ja natomiast przeglądać będę zaraz po 15kkm (no za 2 tygodnie termin u Kopra) i spoko

z bugów alarm coś szaleje, no i audio do korekty

poza tym luzik

 

no to napisz koniecznie jak ten 1 przeglad wyglada,co wymienia i jaki olej ci wpuszcza no i cene tez mozesz zamiescic bo pewnie tez na al.krakowska sie wybiore :mrgreen:

a z audio co planujesz modyfikowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten przegląd po 15kkm wypadnie mi między 13 a 14kkm chyba bo jakoś mi się wyliczenie pomieszało

ale to chyba nic wielkiego :neutral:

 

a audio - wygłuszenie drzwi, głośniki do wymiany i wzmacniacz

precyzyjnej napiszę jak zrobię (bo mi to jeden taki gość ustala)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zorientuj się jaka jest głębokość montażu dla głośnika - jak studiowałem rożne fora to w naszych subkach jest płytko.

Mi polecono głosniki Focal 165 KF lub KPS a jak te sie nie zmieszcza to 165 V Slim. Czy ktoś z forumowiczów uzywa tych głosniczków?

A jaki chcesz wybrać wmak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie polecano głośniki dls lub infinity - ze względu na ich wysoką skuteczność (bo nie planuję subwoofera), a wzmacniacz dobierzemy do głośników ze specem z firmy caraudio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem trasę do Wrocławia i z powrotem.Spalanie srednie (ok.200 km po miescie, reszta w trasie) wyniosła 8,32 l/100 km (komputer pokazał 8,2) Jutro jak zatankuję podam jakie spalanie było tylko na trasie.

Jazda boska, choć wydaje się że na kiepskich drogach z nierówną nawierzchnią lepszy byłby OBK.

Wydaje mi się,że możliwe jest spalanie na poziomie 6 l/100 - trzeba jechać na czwartym biegu z prędkością 100-130 km/h co odpwiada 2,5-3,0 tys. obrotów - wiem że to teoria, ale jak trafi na zawziętego, to kto wie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba jechać na czwartym biegu z prędkością 100-130 km/h co odpwiada 2,5-3,0 tys. obrotów - wiem że to teoria, ale jak trafi na zawziętego, to kto wie

 

zawsze można użyć tempomatu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzmacniacz mam taki

http://www.i-sotec.com/de/products/ampl ... alink.html

poniewaz chcialem AUX-IN w nowych legasiach juz jest wiec wystarczy taki

http://www.i-sotec.com/de/products/ampl ... p-4cx.html

jest tanszy a technicznie wsio ryba.

 

Zaleta jest ze sie podlanczamy do orginalnego radia i zasilania (plug and play) a wzmacniacz pod siedzenie, calosc zajela mi 2 godziny.

Wyciszenie drzwi i montaz glosnikow zlecilem profesjonaliscie i po 3 latach sobie chwale nic nie odlatuje, rzezi itp.

 

Orginalnego radia nie ma co zmieniac (bo i nie ma jak) jest wystarczajace tylko glosniki sa z kartonu i made in china (bezczelnosc w subaru :evil:).

Hertz sa dobre ale potrzebuje silniejszego wzmacniacza reinbow maja 91% (wirkungsgrad) i za ta cene sa 1a. Poradzil mi czlowiek car hifi , i bardzo go za to cenie ze nie zdarl ze mnie tylko poradzl co zrobic by za 800€ (tyle mnie wszystko kosztowalo z materialem i montazem) osiagnac bardzo przyzwoity effekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, dzieki haubi65 za info. Wzmak zrobię w drugim etapie.

Dzisiaj zamontowałem w ASO AUX (za 370 zł - trochę drogo, w mondziaku takie "cóś" jest w standardzie - ale co tam :) )

PS

Wczoraj w trasie powrotnej- bez szaleństw- 130-140 km/h) spalanie średnie 6,9 l / 100 - jest to IMHO bardzo dobry wynik (a podobno po dotarciu będzie lepiej :)

 

PS II

Powiedzcie prosze spece jaka jest głebokość maksymalna możntażu głośników w legacy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że możliwe jest spalanie na poziomie 6 l/100 - trzeba jechać na czwartym biegu z prędkością 100-130 km/h co odpwiada 2,5-3,0 tys. obrotów - wiem że to teoria, ale jak trafi na zawziętego, to kto wie

 

No nie wiem, czy jazda na czwórce powyżej 100 km/h jest optymalna z ekonomicznego punktu widzenia. Moim zdaniem optimum to 2,0-2,5 tys. rpm, co pozwala na podróżowanie z prędkością 80-100 km/h na 4-tym i 100-120 km/h na 5-tym biegu.

 

Co zaś się tyczy audio, to rzeczywiście jest słabe, i należałoby je wymienić (tym bardziej, że należę do osób obdarzonych niezłym słuchem), ale jak zobaczyłem oryginalne głośniki "z twarzy podobne zupełnie do niczego", to uznałem (przynajmniej na razie), że sobie odpuszczę tę przyjemność.

Ustawiłem SRS WOW na ON, BASS na +5, MIDDLE na -5, TREBLE na +5, a FADER tylko na przód (tylne głośniki to kompletna kicha) i jakoś da się słuchać na razie (poczekam na doświadczenia przedmówców).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem SRS WOW na ON, BASS na +5, MIDDLE na -5, TREBLE na +5, a FADER tylko na przód (tylne głośniki to kompletna kicha) i jakoś da się słuchać na razie

 

Nie charczy?? U mnie takie ustawienia powodują, że głośniki zaczynają się wydostawać z drzwi :-D Mam nadzieję znaleźć czas na wymianę tego badziewia na coś normalnego niedługo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...