SZELMAN Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Witam wymieniłem w swoim forku z tyłu amorki kyb+sprężyny z Poznania ( dzieki dla tych którzy doradzali mi takie rozwiązanie ) narazie jest wszystko ok mam pytanie po takiej wymiance trzeba jechać na ustawienie zbieżności? jak to się odbywa i jaki +- jest tego koszt ,na co zwrócić uwagę ?Ma ktoś namiar na bezproblemowe ustawienie w Krakowie.Drugie pytanko czy jak kiedyś trzeba będzie wymienić amorki z przodu to też trzeba zamawiac sprężyny czy zostają te co są ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_lEszEk_ Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 właśnie wróciłem z warsztatu. mam KYB + springi z Poznania. stoi wysoko. reszta wrażeń niebawem (dziś jadę na sprawdzenie sprawności amorków, a w weekend może w teren). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 po takiej wymiance trzeba jechać na ustawienie zbieżności? tak jaki +- jest tego koszt około 100 zł w Olsztynie czy jak kiedyś trzeba będzie wymienić amorki z przodu to też trzeba zamawiac sprężyny czy zostają te co są ? jak nie bedzie przód za nisko to wystarczy same amorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZELMAN Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 czyli musze sie wybrać na zbiezność a jakies ustawienie geometrii jest to konieczne czy tylko ta zbieżność ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_lEszEk_ Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 ...dziś jadę na sprawdzenie sprawności amorków... szału ni ma:( przed wymianą było tak: ___________lewy______prawy____różnica sprawności przód______76________70_______7% tył_________17_______65_______73% obecnie: ___________lewy______prawy____różnica sprawności przód______75________73________2% tył_________68________59_______13% czy to normalne, że nowe amorki mają taką niską sprawność? czy po jakimś czasie, jak się wszystko ułoży, sprężyny usiądą - sprawność może wzrosnąć? czy może jest tak, że te całe badania nie są szczególnie dokładne i nie ma się tym co przejmować (vide: wzrost sprawności prawego amorka z przodu o 3)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 czy to normalne, że nowe amorki mają taką niską sprawność? nie ma co wierzyc w te wartosci % jedyne co daje obraz to roznica % miedzy amortyzatorami na jednej osi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 ustawienie geometrii jest to konieczne czy tylko ta zbieżność ? niektóre majstry określają geometrie jako zbieżność wiec zawsze im mów o kącie pochylenia koła przynajmniej we wsi olsztyn tak jest. niestety z tyłu u mnie nie ma regulacji kąta koła ale może u Ciebie już jest takie coś, czytałem że bodajże ppmarian coś działał w tej sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZELMAN Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 dzisiaj zauważyłem że na tylnej, prawej oponie jest widoczny uskok przy krawędzi przy lewej oponie mniej tylko przy prawym kole był ten amor w opłakanym stanie i teraz pytanie czy po wymianie amorów i sprężyn przyspieszyło sie to zużycie i ustawienie zbieznosci pomoże tylko u mnie chyba można ustawic tylko z przodu. Drugie pytanie czy lepiej poczekać i zjezdzić opony do końca (narazie krucho z kasą) a pojechać na ustawienie zbieżności zaraz po założeniu nowych gum ? Co radzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erfor Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Mam Forka od maja 2008 . Kupiłem go wiedząc, że lewy amortyzator poci się i teraz już jest kiepsko. Od czerwca siedzę i szukam po forach co z tym zrobić. Zakupiłem w USA amortyzatory KYB (334191 R, 334192 L) i ugrzązłem w poszukiwaniach na sprężynach. Wyczytałem na forum o poznańskich i takie też kupiłem. Ale chciałbym się podzielić informacjami o sprężynach firmy Kingsprings . Napisałem do nich o podanie wymiarów i dostałem odpowiedź: KSFR-32 - 350mm FH, 124-146mm ID, 15mm material - to do przodu a do tyłu KSRR-33 - 360mm FH, 130mm ID, 15 material. Inna alternatywa to sprężyny firmy Ironman SUB001B oraz SUB002B. Oczywiście te sprężyny są dość drogie dlatego pozostają sprężyny z Poznania i z tego co się czyta to dobry wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ale chciałbym się podzielić informacjami o sprężynach firmy Kingsprings . Napisałem do nich o podanie wymiarów i dostałem odpowiedź:KSFR-32 - 350mm FH, 124-146mm ID, 15mm material - to do przodu a do tyłu KSRR-33 - 360mm FH, 130mm ID, 15 material. Inna alternatywa to sprężyny firmy Ironman SUB001B oraz SUB002B. Oczywiście te sprężyny są dość drogie dlatego pozostają sprężyny z Poznania i z tego co się czyta to dobry wybór. Jakie różnice w cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erfor Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 http://www.wyprawa4x4.home.pl/4x4/sklep/zawieszenia.htm .Tu jest cena i katalog sprężyn Ironman SUB002B wymiary wys. 345/340, śr . drutu 15,3 , wew śred. 127 , cena z katalogu 552 zł za sztukę.Sprzedaż prowadzi sklep internetowy www. wyprawa4x4, ale to trzeba by sprawdzić. Jeśli chodzi o sprężyny z firmy Kingsprings to w czerwcu za przód i tył koszt wyszedł 1200 zl przy kursie 2,2zł za dolara . Problem polegał na tym, że ja jak chciałem je kupić to musieli by mi wysłać do Stanów a stamtąd do polski - dzięki pomocy rodzinie.Jak wiadomo przesyłki są dość drogie. W ostateczności zamówiłem sprężyny w Poznaniu - mają przyjść w czwartek i ściągłem amory KYB po 63$ przy kursie 2,2. Ciekawe jest porównanie wymiarów sprężyn - naszych, Ironmana i Kingsprings. Średnia stwarza nowe wymiary wys 366, śr drutu 14,5, wew śr. 127,5. Oczywiście to tylko średnia , która nie bierze pod uwagę jakości drutu, procesu technologicznego itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 A nie powinieneś mieć samopoziomujących? Wystarczą zwykłe KYB i te sprężyny z Poznania? Jak zmienisz wklej zdjęcie zadka. Samochodu- nie swojego... :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erfor Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Obecnie mam samopoziomujące i powinienem wymienić na takie same ale nie będę wymieniać i wstawię KYB. Już zmieniłem i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Hogi, Ciebie też dopadło czy myślisz na zapas :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Hogi, Ciebie też dopadło czy myślisz na zapas :?: Mi puka prawy, tylny amor. Nie cieknie, poziom trzyma. Mam w razie czego taki sam mało używany (kupiłem na forum) i czekam... :cool: Pół roku już. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Macko308 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 A takie cuś by sie nie nadało?? : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-02-Fo ... ccessories Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Hogi, moze to nie amor, a tuleje na belce? U mnie zaczely ostatnio solidnie pukac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 A takie cuś by sie nie nadało?? : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-02-Fo ... ccessories może i nadało, ale D2 do zbyt mocnych zawiasów nie należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Hogi, moze to nie amor, a tuleje na belce? U mnie zaczely ostatnio solidnie pukac. Na bank amor, słychać od góry i czuć na sztycy jak się trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 mysle nad delikatnym liftem przedniego zawieszenia (tam +3-4cm) oryginalne sa juz wyraznie zmeczone i auto choc rowno stoi i w dolnej granicy normy to wolabym byc w gornej granicy a nawet powyzej. czy ktos juz przecieral te szlaki czy bede pionierem. mysle nad sprezynami na przod z poznania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 ppmarian, do dzieła, ktoś przecież musi być pierwszy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Zadek (i nie tylko) we Forku powinien tak wyglądać : Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Grzesiek_67, piękny lołrajder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Grzesiek_67, piękny lołrajder Dobrze, że nie łołrajder Piękny to on nie jest (sądzę, że większość mijanych kierowców obstawia kompletną ruinę sprężyn i amortyzatorów w lodówce) ale jeżdzi, że się tak wyrażę poetycko - baśniowo :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekT Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 W końcu wygląda jak normalne kombi, a nie to coś na zbyt długich sprężynach, to na pewno był błąd konstruktora... chcieli ładniejszą Imprezę kombi, a wyszło jak zwykle... P.S. Ile to coś ma teraz wysokości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się