Skocz do zawartości

Zadek w foresterze i wymiary springów


Janosik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 950
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Swoją drogą zastanawiałem się nad nim, ale go sprzedałeś za szybko :razz:

przecież 3 tygodnie się sprzedawał

 

Ja myśle że wielu z nas o tym myśli ale dopiero po zmianie na nowszy model, kiedyś... :roll:
ja nie myślę, ja już mam :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież 3 tygodnie się sprzedawał

Myślałem, że będzie dłużej i zmiękniesz z ceną :lol:

 

A tak poważnie to fundusze miałem zablokowane.

Ja myśle że wielu z nas o tym myśli ale dopiero po zmianie na nowszy model, kiedyś... :roll:
ja nie myślę, ja już mam :razz:

Zawsze możesz kupić MY09 i spróbować zglebować takie dziwadło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radekk, a ja gupi myślałem że a awatarze masz to samo ufo co w podpisie :mrgreen:

 

Zawsze możesz kupić MY09

tia... w 2015-tym bo na razie to musze dach w domu zmienić :evil:

halny jakis mocny teraz wieje pewnie przez ta tą dziurę ogonową :mrgreen:

 

 

 

Ale walimy OT, kudłaty pewnie śpi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim S-Turbo amorki, już kiepsko trzymały i trafiła mi się okazja, kupiłem zestaw sprężyn i amorki przód i tył z Forka 2,5 XT z 2007 roku z małym przebiegiem i to w po niemieckich drogach. (XT dostał sportowy zawias)

JESTEM MEGA ZADOWOLONY, samochód poszedł o 10cm do góry, jest DUŻO sztywniejszy lepiej się prowadzi niż na zawiasie S-turbo i są samopoziomujące.

Dla właścicieli S-turbo - naprawdę warto różnica kolosalna!!!!

 

Na lato wrzucę 17' z WRX, sztywniejszy stabilizator na tył, i nic więcej nie potrzeba.

Jeszcze dużo dają łączniki stabilizatora powerflexa, które wcześniej założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuuuurnaaa... czemu takiego info nie bylo, jak ja wymienialem zawieche? :(

 

Arosiak, a jak z wykrzyzem oraz geometria kol? Nie jest tak, ze teraz kola sa maks na dole i przy dziurze/wertepach kolo juz nizej nie opadnie? Geometria nie zmienila sie na pozytyw tym samym? No i jak z wybieraniem nierownosci (wypuklosci), skoro sprezyny i amory sa twardsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuuuurnaaa... czemu takiego info nie bylo, jak ja wymienialem zawieche? :(

 

Arosiak, a jak z wykrzyzem oraz geometria kol? Nie jest tak, ze teraz kola sa maks na dole i przy dziurze/wertepach kolo juz nizej nie opadnie? Geometria nie zmienila sie na pozytyw tym samym? No i jak z wybieraniem nierownosci (wypuklosci), skoro sprezyny i amory sa twardsze?

 

Zawias założyłem parę dni temu i jeszcze nie dotarłem na geometrię, ( brak czasu) ale to nie powinno mieć żadnego wpływu.

Nie zauważyłem również problemów z pokonywaniem żadnych dziur, wybiera je rewelacyjnie, a codziennie u mnie na wsi pokonuje BARDZO nierówne drogi. przecież 2,5XT jest niedużo cięższy i też sobie świetnie radzi z dziurami.

Samochód po prostu jest trochę twardszy ale ie ma to negatywnego wpływu na komfort jazdy, a przy szybkiej jeździe zdecydowanie lepiej się trzyma zakrętów i się tak nie buja...

 

Cały ten patent polecił i zamontował mi Zbyszek na Bajecznej, więc na pewno wiedział co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arosiak, ale sprawdz, jak to sie w terenie sprawuje. Wiesz o co mi chodzi z ta geometria? Jak podnosisz auto na podnosniku i kola sie opuszczaja, to zmienia sie ich kat od pionu w pozytyw mocny. Chyba, ze Zbyszek z Bajecznej juz zakladajac zawieche to uwzglednil, ale nie wiem, czy Forek umozliwia az taki zakres regulacji?

 

Druga sprawa, to 10cm wyzej (this topic is worthless without PICS!!! ;)). Ciekaw jestem czego to jest wynik - czy sprezyny i amory sa dluzsze? Wtedy nie ma problemu, moze z wyjatkiem wspomnianej juz geometrii, a i rozstaw kol moze sie ciut zmniejszyc, nie wiem tez jak z oskami i zuzyciem przegubow - w koncu pod wiekszym katem sa non stop zlozone. Ale jesli sprezyny i amory sa tak samo dlugie, a 10cm wyzej wynika z mniejszej wagi oraz twardszego zawieszenia, to skok kola "w dol" bedzie mniejszy, niz fabryka zalozyla - dlatego pytam o jazde w typowym terenie, a nie po wyboistym asfalcie.

 

p.s. zapomnialem sie spytac - konieczne byly jakies przerobki, czy pasowalo wszystko od razu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myslalem, ze masz 10cm ponad standard :mrgreen: A to mi wyglada na standard. Moglbys zmierzyc odleglosc od srodka kola do krawedzi gornej wciecia w blotniku przy kazdym kole? Gdzies mam zapisane wymiary dla standardu, to mozna sprawdzic.

 

Ciekaw jestem wobec tego, jak sie teraz prowadzi - czy jest twardsza zawiecha, niz w oryginale. No i czy byly potrzebne jakies przerobki?

 

p.s. ty jeszcze balonow nie widziales :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzyłem wymiary w 2 miejscach

od środka koła do błotnika

od środka koła do górnej części przetłoczenia na błotniku

 

LP

44,5

55,5

 

PP

45

46

 

LT

44

64

 

PT

44,5

64,5

 

A jakie ty miałeś wymiary???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzyłem wymiary w 2 miejscach

od środka koła do błotnika

od środka koła do górnej części przetłoczenia na błotniku

 

LP

44,5

55,5

 

PP

45

46

 

LT

44

64

 

PT

44,5

64,5

 

A jakie ty miałeś wymiary???

No to bardzo ladne masz parametry. W tej chwili nie mam mozliwosci sprawdzic, ale z tego, co pamietam, to masz pare cm wyzej, niz u mnie. Ale ja nie mam nowych sprezyn - jedynie nowe amory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka wysokosc sprezyn zamowic z POZNANIA aby trafic na nominalna wysokosc s-tubo MY99 ??? amorki kayaba,,,Chlopaki opisuja ,ze po zamontowaniu sprezyn z poznania maja wys 450mm--dla mnie za duza..Ja sie wstrzelic w fabryczna wysokosc po zamontowaniu polskich sprezyn.???????? Jak myslicjie jaka dl.sprezyny 380mm ? 385 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

nie miejcie pretensji, że nieco pretensjonalny będę.

Ad meritum -

- jeżeli ktokolwiek z Was ma ochotę wykorzystywać Forka do zabaw pseudoterenowych, to OK. - wczytujcie się w powyższe paramerty opisujące zawiechę Forkę, mniej lub bardziej odstającą od seryjnego zawieszenie ,

- jeżeli ktokolwiek ma ochotę jeżdzić nieco mocniej (tak rząd "dusz" ok 260 KM i 350 Nm), po trasie, po OeSach typy Ułęż, to zapraszam po Tein Super Street, niziutko przy glebie i z pełnym ogniem w podłodze.

 

Po prawie trzech latach użytkowania Forka S-Turbo doszedłem do dwóch konstatacji :

- the first : przy niemodyfikowanej mocy i momencie zawiecha standardowa jest O.K. Łączy w sobie ogień i wodę, czyli bezpieczeństwo ze słabym wyczynem :mrgreen:

- the second : przy modyfikacjach jednostki EJ205, grubych, grubszych i najgrubszych (ciekawe, gdzie jest granica ??? ;-))) seryjne zawieszenie Forekstera ( :mrgreen: ) jest niebezpieczne, dla kierownika, jego rodziny i wreszcie otoczenia. Każdemu kierownikowi S-turbo zmodyfikowanego (nawet Hogiemu :mrgreen: ) polecam prosty manewr na Ułężu - 190km/h i krecimy kierownicą w lewo lub prawo...Testy proponuję przeprowadzić przy użyciu C2PO. Panowie, odlecicie a fury wraz z Wami w niebyt. A przecież nie po to modyfikujecie Wasze silniczki aby jeżdzić z kapeluchem na łbie. A przecież każdy inny kierownik może Wam wjechać, jak akurat będziecie poganiali te symboliczne 190 km/h. Trudno tyle pojechać ? A skąd, te 190 robi się szybko i nagle. Przecież przy tej prędkości, taki pół-Tarpan, wysoki i obrzydliwie miękko zestrojony wyrzuci Was w niebyt. Zawiecha od 2,5 XT? Przecież to nic innego, jak lekko utwardzony zawias seryjny od 2,0 S-Turbo. Nie oczekujcie od niego cudu, bo Was nie spotka.

 

OK, ladies nad gentelmans, nie dlatego, że sam przesiadłem się na Teina (którym notabene szoruję i backboxem i dyfrem po glebie ;-)) ) ale dajcie wiarę dla własnego bezpieczeństwa i pewnikiem również najbliższych, inwestujcie w zawiechę ale z głową, polisy na life one's again jeszcze nikt nie wymyślił :cool:

 

Pozdrawiam

Oblatywacz przyziemny :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek masz racje, wysoki Forek nie jest może zbyt bezpiecznym przy dużych prędkościach i na torze, ale jak ty szorujesz brzuchem po glebie to co ja bym miał u siebie na wsi, gdzie czasem do lasu muszę wjechać, drogi nieutwardzone a gmina dba o bezpieczeństwo dbając o dziury w drogach tak aby nikt powyżej 3km/h nie mógł pojechać.

Więc ja nie mogę mieć niższego zawiasu!!!!!

Jedyne co mnie ratuje to twardszy zawias i grubszy stabilizator z tyłu.

 

A poza tym ja po Ułężu nie hulam (może trzeba by spróbować) tylko 3/4 drogi po mieście i na wsi.

 

Zależy jakie kto ma potrzeby i pod siebie robi samochód.

Jakbym chciał po ułężu, RS i na kjs jeździć, to bym sobie imprezę albo turbo antyka legaca kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arosiak,

w pełni rozumiem i podzielam Twoją argumentację. :wink:

Ja mam po prostu, po czerwcowym wypadku, jakiegoś hopla z przerzutką na punkcie bezpieczeństwa, czytaj : nie przemijającą traumę :wink:

 

I tylko dlatego tak zachęcam wszystkich do bezpiecznego zawiasu. A wolniej jeżdzić nie chcę :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Bosz, jaki ja jestem dęty :oops::mrgreen:

PS2. Szoruje tylko na polnych drogach, na polskich asfaltach jest margines...tak ze 20mm :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radekk, juz zamowilem, chcialem zdazyc na Teina po starych cenach
mam nadzieję że zdążysz założyć przed ostatecznym zgłoszeniem zdjęć do forumowego kalendarza
gratki z okazji pasowania na The Mod
dzięki
Teraz dopiero paski i urlopy sie posypia...
postaram się ograniczać :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_76 .Zgadzam sie z toba masz racje bezpieczenstwo za wzelka cene,,,wracajac do wysokosci to jak widzisz kazdy chce dopasowac do wlasnych potrzeb jedni potrzebuja lesnika do lasu inni na ulice--- inni na szutrowe drogi ----ja poruszam sie tylko po miescie i szczerze powiem ze orginalne zwieszenie jak jeszcze dzialalo to nie zupelnie mi lezalo----Oczywiscie TEIN to dla mnie najlepsze rozwiazanie ale zbyt duzo napraw sie zebralo w tym czasie wiec nie moge sobie pozwolic na dzien dzisiejszy wiec musze zalozyc cos innego niz orginal i TEIN wiec szukam sprezyn co by zadzialaly i ustawily samochod na orginalnej wys,.. a nie na wyzszej..

Ktos na alle..... ostatnio sprzedawal zawieche TEIN od imprezy ale to byly 2 szt ,nie pamietam czy na przod czy tyl ,,no ale jak kupie tylko na tyl uzywanego TEIN to co z przodem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...