gimli2 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Olleo, ja swojego sporo użytkuje w drogach leśnych i jest ok. na asfalcie też nogi lekkiej nie mam. mam taka droge z olsztyna do radostowa gdzie wszyscy jezdza max 80 bo kręta droga i własnie takich nierownosci długich a niegłebokich jest sporo i 100 spokojnie smigam a auto jedzie jak przyklejone. Amorki mam oryginalne + nowe sprezyny. Janosik jak zwykle dobrze gada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 A wy w swoich wolnych ssakach macie samopoziomujace sie amory z tylu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 niestety tak, a może stety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Stety czemu? Ale to nowe, czy wciaz te same od 1998? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 z książki serwisowej i z przebiegu wnioskuje ze są to amortyzatory zamontowane w fabryce w 1998 roku, przynajmniej ja ich nie wymieniałem. a co do amortyzatorów niesamoopoziomujacych to rozmawiałem ze znajomym z interparts i te amorki "zwykłe" sa podobno mniej trwałe - cena oczywiscie jest zypełnie inna, ale przy tych sprezynach dorabianych mozna rzec ze jestem pozytywnie nastawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 2x110zl + 150zl wymiana? Ciekaw jestem, jak to sie bedzie sprawowac po 50-100kkm. Albo chocby nawet po 20-30kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 co do kwoty zgadza sie relacje z tego jak bedzie sie zachowywać owy patent po 20 kkm powiem za 16 kkm. na tym filmiku to tak buja tyłem jakby amorki rzeczywiście nie trzymały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 No muszę Ci powiedzieć, że wygląda bardzo elegancko :cool: . Czy ja miałam przyjemność widzieć go przed czy po SPA? :wink:A cena robocizny zaskakująco niska. Regularna czy siła perswazji? :wink: to bylo "przed", a cena taka bo to robocisna PL wioski a nie metropolii z światłami tez sie bujałem bo świeciły po kostkach ja niestety mam problem bo mimo ustawienia na max w gore dalej swieca "za nisko" musze cos z tym zrobic tylko co :?: [ Dodano: Sob Mar 22, 2008 12:19 pm ] p.s. ppmarian - umowmy sie na parkingu Magnolii w najblizszych dniach, to przetestujemy twoja zawieche =) nie ma problemu a co do amorkow to umie siedza oryginalne "samopoziomujace" z '99 :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Dam znac jak w przyszlym tygodniu w dniu roboczym, tak kolo 18-19. Pasuje ci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 ppmarian w okolicach reflektorow są sruby na klucz nr 10 ktorymi recznie mozna podwyzszyc swiatła. ja pojechalem na stacje diagnostyczna i za 14 złociszy Pan mi wyregulował idealnie. Tobie tez tak radze. Zabieg trwa 5 minut. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 ppmarianw okolicach reflektorow są sruby na klucz nr 10 ktorymi recznie mozna podwyzszyc swiatła. ja pojechalem na stacje diagnostyczna i za 14 złociszy Pan mi wyregulował idealnie. Tobie tez tak radze. Zabieg trwa 5 minut. pozdrawiam wiem wiem. ale niestety ta regulacja jest juz na max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 no to coś masz nie tak, ale podejrzewam ze mechanik który ma cos wspolnego z subaru "opanuje" sytuacje. w golfie przesuwało sie po prostu mechanizm w reflektorze zeby dalej mozna było podwyzszac. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 A zastanawialiscie sie nad wymiana takze przednich sprezyn? Wczoraj widzialem autko ppmariana i uzytecznosc reflektorow byla bliska zeru - tak przod nisko siedzial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 A zastanawialiscie sie nad wymiana takze przednich sprezyn? Wczoraj widzialem autko ppmariana i uzytecznosc reflektorow byla bliska zeru - tak przod nisko siedzial. ale przod ma wysokoś w normie to tyl ma troche za duży przeswit. trzeba cierpliwie poczekać az siądzie poza tym odktyłem że el. regulacja swiateł nie zmienia pozycji miedzy 0-1, wiec pewnie to jest przyczyną i caly czas mam na 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Moza czekac az i przod, i tyl osiada =) A przy okazji miec przeswit > 20cm [ Dodano: Pią Mar 28, 2008 8:08 am ] Btw. wczoraj jadac za toba widzialem miejscami twoj przedni zderzak [ Dodano: Nie Mar 30, 2008 20:35 am ] I co? Nikogo nie interesuje przerobka wszystkich czterech sprezyn? Mozecie zapytac waszego magika, czy ktos juz zamawial takie na przod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Ja zamontowalem u siebie wszystkie 4 - ale sciagnalem z japonii oryginaly - chyba za pozno ten watek odkrylem - zrobie fotki to bedize porownanie moze jakies. Z tylu mam samopoziomowanie - wymienilem wszytkie 4 bo pekla mi przednia lewa i stwierdzilem ze lepiej isc w calosc - przy okazji zalozylem nowe odboje i oslony gumowe wszedzie. Autko duzo lepiej sie znow prowadzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 A amorki wciaz masz stare oryginalne, czy tez wymieniles na nowe? Moje dylematy wynikaja z tego, ze nie wiem, co mojemu autku tak naprawde dolega - czy juz zbyt miekkie sprezyny, czy tez wyrobione amorki. Objawy sa takie, ze lewy przod i lewy tyl sa na jednakim poziomie, ale nizszym, niz prawy przod i tyl (ktore tez wzgledem siebie sa na podobnym poziomie). Do tego auto nurkuje przy hamowaniu, zadziera dzioba przy starcie, ale jakos znow wyjatkowo mocno nie buja - a slyszalem, ze Forek od nowosci przesadnie tlumiacy nie byl. No i na koniec watpliwosc najwazniejsza - padniete samopoziomujace amorki ponoc objawiaja sie wiszacym tylkiem, a u mnie tego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Jakies 10 tysiecy temu wymienilem amorki na nowe - oryginalne na tyle, bo samopoziomowanie a na przod zalozylem KYB Jak mi poszedl amor z poziomowaniem to mi przysiadl mocno tylek z jednej strony i po podniesieniu auta na podnosniku mozna bylo reka kolem ruszac do gory i do dolu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 A sluchaj crai1, jeszcze mam jedno pytanie - po zalozeniu nowych sprezyn podniosl sie, czy juz po wymianie amorkow? I nie chodzi mi o padnietego amora, a o generalnie zuzyte zawieszenie. Zastanawialem sie nad wymiana kompletu sprezyn, by nieco Forka podniesc, ale nie chce wychodzic za bardzo za katalogowy przeswit. Poszperalem troche i wychodzi na to, ze nie jest to dla Forka zbyt zdrowe: http://www.exploroz.com/Forum/Topic/305 ... _kits.aspx pedders suspention have a coil lift of about 45 mill for about $300 a set plus fitting front coils part number 7708 rear coil part number 7755 but just be carefull ive heard subys rear struts break at the spring seat is you have heavy loads but you can get h/d struts for the rear part number 8998 for about $400 plus fitting hope this helps I tu pytanie do gimliego, ppmariana i Janosika - jak z geometria tylu? [ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 9:00 pm ] Jeszcze jeden ciekawy watek o podnoszeniu Forka i sprezynach: http://subaruforester.org/vbulletin/sho ... p?p=335782 Springs: I used KING 10mm front, 30mm rear. I got them from KING in AUS, but they weren't cheap. Again, some $500 shipped. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Olleo, 2-gi link coś nie działa wymiana sprężyn na nowe oryginalne nie wiele Ci pomoże właściwie to nic chyba że masz którąś pękniętą, jeżeli nie wierzysz to ja chętnie odsprzedam ci jeden komplet używane 6 m-cy za połowe ceny, ewentualnie kolejny komplet używany 9 lat, jednak w podobnym stanie bo po wymianie na te nowe nic sie nie zmieniło, te oddam za 20% nowych Czy to zdjęcie z podpisu jest aktualne :?: :?: :?: jeżeli tak i jeśli twoje amorki jeszcze absorbują nierówności to na razie nic nie rób bo: jeśli założysz takie spręzyny jak my do jeszcze sprawnych amorków to pewnie będzie jeszcze wyżej, chyba że wymienisz na KYB albo jak ja na MAGNUM wtedy przerobisz zawieszenie na jakby to powiedzieć normalne. Jeżeli nie masz zamiaru ciągać przyczepy to to jest dobre rozwiązanie. Do szybkiej czy też sportowej jazdy samopoziomowanie nie jest potrzebne Co do geometrii zauważyłem że jak auto siedziało nisko to koła leżały jak w kalibrze, teraz można zauważyć podobieństwo do "TATRY" jak napisał ppmarian ale tylko na nierównościach kiedy koło jest maxymalnie w dole jechałem za swoim forkiem i koła są w pionie i nie widziałem przedniego zderzaka :wink: to są spostrzeżenia "na oko" nie robilem geometrii bo nie widze potrzeby, wszystko jest OK zobaczymy co pokażą opony po jakimś czasie [ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 12:52 am ] Fotka jak jest teraz, a raczej kilka dni temu jak jeszcze był śnieg :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Czy to zdjęcie z podpisu jest aktualne :?: :?: :?: Mniej wiecej tak, tyle ze to prawa strona. Lewa strona cala jest nizej ze 2-3cm i jest to zauwazalne. Tyl na wiekszych nierownosciach, szczegolnie jesli jest obciazony (ze dwie osoby na tapczanie), czasem dobija. Generalnie cale auto ma zmniejszony przeswit (strzelam) tak gdzies o 3-4 cm. No i teraz po twoim poscie nie wiem za bardzo co zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Olleo, musisz zadać sobie jedno za.....ie ważne pytanie :wink: : jak długo jeszcze chcesz jeździć swoim forkiem, jeżeli myślisz o zmianie na nowszego to lepiej kaske odłożyć do skarpety Jak chcesz jeszcze troche pośmigać to kup sprężyny 247 zł+ KYB około 700 zł, z wymianą wyjdzie około 1100 zł Po wymianie samych sprężyn zniknie przechył na lewą strone (też tak miałem) mowa tu o tych robionych, ale z tego co piszesz wynika że amortyzatory też masz na wykończeniu więc lepiej zrobić to od razu bo wymiana kompletu kosztuje tyle samo co samych sprężyn. Dobrze jest wyposażyć sie od razu w te bałwanki które zapobiegają dobijaniu bo raczej będą całkiem zużyte, ja dopasowałem z jakiegoś japońca ale nie pamiętam z czego dokładnie, koszt około 50 zł. Jeśli chcesz mieć swój egzemplarz jeszcze długo, długo to ładuj oryginały, ale pamiętaj że to około 15% wartości samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Olleo - po wymianie samych amorow juz sie nieco podniosl, ale teraz po wymianie sprezyn jest juz zupelnie super - jakby z fabryki wyjechal, stoi rowniotko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Janosik, to wersja na tyl, a co z przodem? Same KYB i juz sie podniesie? Pamietajcie panowie, ze ja nie tylko o tyle pisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Na przod dalem KYB - i sie poprawilo bo lewa strona byla nieco nizej niz prawa, potem doprowadzilo to do uszkodzenia amorka i jego wycieku. Z tylu no musialem dac oryginalne bo samopoziomowanie - ale wiem ze mozna dac KYB tylko ze trzba przerobic troszeczke - bo takie amorki s a krotsze i dupka bedzie siedziec. Wiem ze chlopaki na Bajecznej w Wawie znaja temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się