gimli2 Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Janosik znalazlem firme w poznaniu co robi springi na zamowienie i to od 30 lat. jak zadzwonilem w sprawie podniesienia zadka w forku to powiedzieli ze tamat znany i podejmuja sie zrobic jak to okreslili - nie ma problemu. nawet nie podawałem jakie wymiary są potrzebne bo juz maja w komputerze wprowadzone subaru forester i wszystko pieknie i ladnie tylko zastanowlio mnie ze długosc sprezyny bedzie 395 mm - wydaje mie sie troche za malo ale drut bedzie 14 mm. w poniedzialek maja byc u mnie a we wtorek zakladam. zobaczymy co wyjdzie. jak bedzie za nisko to zadzwonie i poprosze o zestaw specjalnie dla mnie ale mowili ze robili juz forestery i tak bedzie dobrze. pan Jochymczyk niestety wciaz nie ma materialu. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 co robi springi na zamowienie Co to są springi? Coś z bielizny? Polacy nie gęsi.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 wiem ze wiesz ale napisze, chodzi o sprężyny. ten słąwetny tekst z polakami i gęsiami też znam ale osobiście nie widze nic złego w zapożyczeniacg i mi nie przeszkadzaja. dodam ze firma rowniez nazwe z angielska:) pozdrawiam zapozyczających i typowo polsko języcznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Czasami lepiej się dobrze jęz. polskiego nauczyć niż korzystać z zapożyczeń :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 2 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 gimli2, fantastycznie, jak zamontujesz daj znać i najlepiej zapodaj jakąś fotke bardzo Cie o to prosze, rozumiem że mogą wysłać towar :?: Napisz jeszcze jaki koszt, a co do długości to możliwe że jak są sporo twardsze to powinny być krótsze żeby nie biło np. przy zjeżdżaniu z krawężnika :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 janosik jak tylko założe to zrobie fotki i wysle. zrobie tez fotki przed wymiana. jak bedzie ok to dam Ci namiary. koszty to 110 zł netto sztuka + przesyłka kurierska. hogi zawsze bede twierdził ze jezyk polski jest najpiekniejszy alex a z tymi stringami to chyba glodnemu chleb na mysli pozdrawiam forumowiczów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 2 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 janosikjak tylko założe to zrobie fotki i wysle. zrobie tez fotki przed wymiana. jak bedzie ok to dam Ci namiary. koszty to 110 zł netto sztuka + przesyłka kurierska. nie mamm więcej pytan poprosze o namiary w ciemno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Walczących o czystość mowy polskiej uprzejmie proszę o powstrzymanie się od komentarzy nie na temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 janosikjak tylko założe to zrobie fotki i wysle. zrobie tez fotki przed wymiana. Zmierz prosze odleglosci od krawedzi nadkola do srodka kola przed i po wymianie na kazdym kole. Ciekaw jestem efektow. Daj tez znac, jak sie ogolnie jezdzi, w trasie i terenie, w zakretach i po kraweznikach oraz przez garby spowalniajace. [ Dodano: Nie Lut 03, 2008 3:14 pm ] Napisz jeszcze jaki koszt, a co do długości to możliwe że jak są sporo twardsze to powinny być krótsze żeby nie biło np. przy zjeżdżaniu z krawężnika :roll: Mozesz to rozwinac? Wczoraj Lucek probowal mi klarowac, ze przy zwyklych amorkach musi byc krotsza sprezyna, zeby skok byl mniejszy, ale tego za bardzo pojac nie moge - przeciez to amorek decyduje o skoku (jest zamocowany do kola, jak i nadwozia), a sprezyna moze co najwyzej decydowac o sile potrzebnej do jej scisniecia - jest tylko scisnieta przez kielichy amorka i jesli sie da za krotka, to przy maksymalnym wysunieciu amora sprezyna zawisnie luzno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Olleo w tej chwili mam na lewym tyle 370 mm a na prawym 380 mm. zapewniam ze nie omieszkam zmierzyc zaraz po wymianie. mam cicha nadzieje ze bedzie z 420 :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Wg fabryki powinno byc 435 +12/-24mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Mozesz to rozwinac? jutro, dzis mog eci tylko powiedziec "na zdrówko" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Wg fabryki powinno byc 435 +12/-24mm. O, wlasnie. Odswieze troche ;-) Ze dwa tygodnie temu znalazlem fragment jakiejs serwisowki (dla MY'99): Forester wolnossacy P: 432mm (+12/-24); T: 435mm (+12/-24) Forester S-turbo P: 422mm (+12/-24); T: 425mm (+12/-24) Ja mam teraz P: 405-410; T: 415-420 (w zaleznosci od ilosci brudu na aucie ;-) ) Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 w zaleznosci od ilosci brudu na aucie ;-) ) pozdrawiam, dawno nic nie napisałeś na forum :wink: zgodnie za regulaminem poprosze o paseczek za OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Robi się . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 a we wtorek zakladam No i jak, udało sie już założyć?, bo mnie strasznie piecze żeby już zamówić tylko nie jestem pewien tej wysokości, dzisiaj zmierzyłem oryginalne STRINGI używane mają 390 mm (nie wiem skąd mi sie wzięło w pomięci 415) a są na pewno dobre bo po wymianie na nowe praktycznie nic sie nie zmieniło. P.S. dzieki za namiary Robi się To jest firma, prosisz i masz [ Dodano: Sro Lut 06, 2008 12:28 am ] Mozesz to rozwinac? Wczoraj Lucek probowal mi klarowac, ze przy zwyklych amorkach musi byc krotsza sprezyna, zeby skok byl mniejszy, ale tego za bardzo pojac nie moge - przeciez to amorek decyduje o skoku (jest zamocowany do kola, jak i nadwozia), a sprezyna moze co najwyzej decydowac o sile potrzebnej do jej scisniecia - jest tylko scisnieta przez kielichy amorka i jesli sie da za krotka, to przy maksymalnym wysunieciu amora sprezyna zawisnie luzno... Przy nie obciążonej kolumnie mcpherson (np. na podnośniku) sprężyna i tak jest dość mocno ściśnieta i nawet kiedy będzie krótsza od oryginału o 2-3 cm nie powinna zawisnąć luzno 2) Jeżeli przy twardej sprężynie będziesz miał te 435mm od osi koła do nadkola, a nie oryginalny amorek jest trochę krótszy (w/g katalogu KYB) to do pełnego rozciągnięcia kolumny zostanie powiedzmy 50mm w takim przypadku zjeżdżając z krawęznika mającego powiedzmy 100mm usłyszysz walnięcie (albo po przejechaniu śpiącego policjanta), no chyba że amorek jest w świetnym stanie wtedy zaabsorbuje skok 100mm w odpowiednio długim czasie. Olleo, nie jestem mechanikiem to są moje luzne przemyślenia w sferze wyobrazni, ale skoro prosiłes to staram sie rozwinąć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Ale w czym tu pomoze twardsza i krotsza sprezyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 witam jeszcze nie wymieniłem. mój zaufany warsztat jest zawalony ale najpozniej w poniedziałek bedzie po zabiegu. jak tylko cos sie ruszy to dam znac. [ Dodano: Wto Lut 12, 2008 1:16 pm ] no to już po wszystkim sprężyny wymienione. a efekt, hmmm, mysle ze zdjęcia wyjaśnią wszystko. jak pojezdze dłużej to opisze wrażenia. mechanik powiedział ze niestety auto osiądzie z 2-3 cm wkrótce ale myśle ze jakoś to przeboleje obecnie jest 46.5 cm po obu stronach. pozdrawiam i polecam. [ Dodano: Wto Lut 12, 2008 1:17 pm ] nie wiem czemu takie dziwne kolory zdjęcia mają [ Dodano: Wto Lut 12, 2008 1:18 pm ] juz wiem. jak sie kliknie i powiekszy to jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 To scalanie postów jest czasem irytujące, czekałem na odpowiedz w tym temacie a zapomniałem że gimli2, nie może go podnieść do góry :neutral: Co do wyglądu- dziwnie ale mnie sie podoba jeśli faktycznie siądzie ze 2-3 cm, bedzie super. Jutro zamawiam :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 No to czekamy na recenzje, jak sie z tym jezdzi - szczegolnie garby, szybkie zakrety oraz teren =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 jaka ostateczna cena za usługe? P.S. jak dla mnie to troche za wysoko... ale moze jak siadzie 3cm to bedzie wygladac lepiej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 sprężyny + przesyłka 247 PLN dzis mialem wolniejszy dzien i pozwoliłem sobie potestowac auto na zakretach, w terenie i na olsztynskich dziurach. jak narazie jestem bardzo zadowolony. zakręty tak jak było wczesniej, w terenie o wiele lepiej, na dziurach drogowych lepiej. nic nie dobija i nie wali. auto juz obsiadło 1 cm. "śpiacyh policjantów" rozróżniam dwa rodzaje - szerokie i wąskie, na szerokich jest spoko ale na waskich skacze jak zawsze. ciągle uważam że warto. p.s w sobote ruszam w poważny off-road Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 mogę prosić o namiar na warsztar gdzie robia te sprężyny? może być priv :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Zamówiłem wczoraj, i bardzo sie zdziwiłem kiedy miła pani powiedziała że wysyłka bedzie jutro (czyli dzisiaj), myślałem że będą dopiero kręcić dmuchać chuchać i takie tam. Tak więc pod koniec przyszłego tygodnia i ja będę mógł zdać relacje :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 ppmarian => sprawdz swoją skrzyneczke Janosik, mysle ze nie ma sie czym martwic a jedynie cieszyc :wink: im szybciej tm lepiej. tak jak wspominalem w firmie tej twierdzili ze znaja temat i powiedzialem ze jak sprawdze i bedzie dobrze to polece forumowiczom ich usługi wiec może sie przygotowali :grin: a wspominałem ze mam ciagle fabryczne amortyzatory moze jakbym wsadził zamienniki to by sie obniżył troszke. jak sądzicie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się