Skocz do zawartości

Zadek w foresterze i wymiary springów


Janosik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 950
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Amortyzatory maja u dolu, przy mocowaniu, maly zbiorniczek rownolegly do rury amortyzatora o dlugosci ok. 10 cm. Po tym mozna je rozpoznac.

 

No to to mnie zaskoczyło, myslałem że wyglądaja tak samo, u mnie stare oryginalne (zielone) nie miały żadnego zbiorniczka więc były zwykłe, przypominam że mam nowe oryginalne spręzyny srednica 12 mm tak jak stare, dlaczego więc forek siedzi prawie 5 cm niżej, przecież żaden inny element zawieszenia za to nie odpowiada (po wyjęciu kolumny McPherson można ruszać bębnem rękoma w góre i w dół i tak powinno być)

po za tym amory w forku są raczej wyłącznie gazowe więc ten zbiorniczek to pewnie gaz pod bardzo dużym ciśnieniem który pcha tłoczek amora do góry przez co i autko stoi wyżej, ot pewnie cała filozofia samopoziomowania :roll: , jak ktoś ma lepszy pomysł to

dawajcie.

Widze Ze wreszcie temat rozwija sie w zamierzonym kierunku :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory samopoziomujące w Forku MY'06 wyglądają tak

No to albo amorki w MY'99 sa inne, albo ja mam zwykle. Podpisuje sie pod pytaniem Janosika.

 

Chyba juz tylko dilerzy, albo sam SIP jest w stanie cos pomoc - tylko czy beda chcieli po tych postach o tanszych amorkach ze Slowacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filester- raczej oryginalne, moje wygladały identycznie, żałuje tylko że ich nie zachowałem, można by porównać symbol.

Ciekawe czy np. MY 04' ma zbiorniczek, bo 06' kolegi z K-wa to chyba najnowszy model?

Bo tak powoli zaczynam podejżewać że wszystkie są samopoziomy, tylko dołożyli zbiorniczek dla lepszego efektu, albo nie było miejsca na dłuższy amor jak w starych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolaczam sie do dyskusji bo przerabialem ten temat u siebie- jak mi poszedl jeden tylny amorek w 4esterze 2.0 turbo 2000 r - amorki poziomujace- wygladaja tak

p8098048te1.th.jpg

i sa to oryginaly - nie maja zadnych dodatkowych zbiorniczkow ani nic innego na zewnatrz- wiem tylko ze sa wyzsze od normalnych- dlatego po zalozeniu normalnych amorkow dupka siada o jakies 5cm amorki posiadaja fabryczne oznaczenie

20360 FC 230 i 20360 FC 220

p8108069at4.th.jpg

 

wymienilem na oryginalne - ale sprowadzalem ze stanow - bo za 2 z przsylka wyszlo mnei 2100 PLN - czyli duzo taniej niz w Polsce, dodatkowo warto wymienic odbojniki i te gumy ktore oslaniaja amorek - a to juz tylko oryginalne - co prawda odbojniki jeszcze mozna jakos dobrac ale gumy sa specyficzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak powoli zaczynam podejżewać że wszystkie są samopoziomy, tylko dołożyli zbiorniczek dla lepszego efektu, albo nie było miejsca na dłuższy amor jak w starych

Masz 100% amortyzator z dodatkowym zbiorniczekiem był montowany już chyba w amorach 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem na oryginalne - ale sprowadzalem ze stanow - bo za 2 z przsylka wyszlo mnei 2100 PLN - czyli duzo taniej niz w Polsce, dodatkowo warto wymienic odbojniki i te gumy ktore oslaniaja amorek - a to juz tylko oryginalne - co prawda odbojniki jeszcze mozna jakos dobrac ale gumy sa specyficzne.

A tylek poszedl w gore, czy musiales tez wymieniac sprezyny?

 

Wyglada na to, ze w takim razie i u mnie sa samopoziomujace, choc nigdy ich dzialania nie zarejestrowalem w zaden sposob - zaladowany bagaznik, to zaladowany bagaznik i dupa osiada, jak w kazdym aucie.

 

A moze bysmy grupowo kilka zestawow zamowili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Alo alo! Przetestowal juz ktos te wymiane nia niesamopoziomujace + grubsze springi?

Myślę, że ja w ciągu najbliższego miesiąca będę próbował ogarnąć temat, ale najpierw mam przewody wysokiego napięcia do wymiany (tak na marginesie, macie jakieś dobre do polecenia za przystępne pieniądze, bo Magnecor trochę się ceni ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alo alo! Przetestowal juz ktos te wymiane nia niesamopoziomujace + grubsze springi?

 

Napewno przeswit sie powiększy z grubszymi springami, ale przy np. podłączeniu przyczepy siadnie jak każde inne autko, samopoziomy mają to do siebie że nawet po załadowaniu tony pasztetu nie potrzebna jest regulacja reflektorów.

A tak apropos to ciekawe po co montować regulace światełek przy takim zawieszeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tona kawioru bedzie mur beton lżejsza, ci z góry zawsze maja lżej :grin: a jak bedzie przeterminowany to jeszcze bardziej bo szybciej zniknie (jakaś impra przy coli sie ostatnio szykowała) :lol:

 

pewnie sie narażamy za OT ale co mi tam, początkującym wolno :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również kupiłem forysia z zużytymi amorkami tylnymi .98' 2.0l . I pytałem na forum ,gdzie można taniej kupic amorki . W Czechach były w tej samej cenie co u nas a te 1200zł. za szt.??? to chyba coś niemożliwego . Wymieniłem na orginały w ASO i jestam bardzo :grin: zadowolony. A przednie można spokojnie z KYB .Ktoś pisał o przewodach miałem zaminniki za 100 zł. i po 20000 tyś. musiałem na orginały wymienić które długo wytrzymają .Auta SUBARU nie tolerują tanich chińskich zamienników , w JC można dostać japońskie części np.555

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto link do obiecanych zdjęć

 

 

Zdjęcia dziadka Forestera

 

A mozesz jeszcze zmierzyc odleglosc od osi kola do blotnika przy kazdym kole? Jak teraz sie jezdzi? Dalej tak miekko, czy jest sprezyscie, a to u mnie tylko juz tak amorki padniete?

 

Nie wiem kurcze, czy inwestowac. Coraz bardziej zniechecony jestem - cos 3 tygodnie temu lusterko mi urwali, a teraz ktos mi blotnik na parkingu wgial. I nawet nie wiem, czy z kolana (tak wyglada), czy tez cofajac (co tez z uwagi na miejsce jest mozliwe). Jak ja sie nie moge doczekac garazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie zdjec mozna wnioskowac, ze jesli teraz masz, jak fabryka przykazala (czyli z tylu ok 435mm), to wtedy miales ok. 371. To juz faktycznie kompletnie padniete (miales gorzej z lewej, niz prawej?)

 

U mnie jest obecnie:

L: 400mm przod i 396mm tyl czyli roznica -32mm i -39mm

P: 418mm przod i 410mm tyl czyli roznica -14mm i -25mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...