so_what Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Amortyzatory samopoziomujące w Forku MY'06 wyglądają tak: Sorki za jakość zdjęć, ale robiłem je telefonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Amortyzatory maja u dolu, przy mocowaniu, maly zbiorniczek rownolegly do rury amortyzatora o dlugosci ok. 10 cm. Po tym mozna je rozpoznac. No to to mnie zaskoczyło, myslałem że wyglądaja tak samo, u mnie stare oryginalne (zielone) nie miały żadnego zbiorniczka więc były zwykłe, przypominam że mam nowe oryginalne spręzyny srednica 12 mm tak jak stare, dlaczego więc forek siedzi prawie 5 cm niżej, przecież żaden inny element zawieszenia za to nie odpowiada (po wyjęciu kolumny McPherson można ruszać bębnem rękoma w góre i w dół i tak powinno być) po za tym amory w forku są raczej wyłącznie gazowe więc ten zbiorniczek to pewnie gaz pod bardzo dużym ciśnieniem który pcha tłoczek amora do góry przez co i autko stoi wyżej, ot pewnie cała filozofia samopoziomowania :roll: , jak ktoś ma lepszy pomysł to dawajcie. Widze Ze wreszcie temat rozwija sie w zamierzonym kierunku :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Amortyzatory samopoziomujące w Forku MY'06 wyglądają tak No to albo amorki w MY'99 sa inne, albo ja mam zwykle. Podpisuje sie pod pytaniem Janosika. Chyba juz tylko dilerzy, albo sam SIP jest w stanie cos pomoc - tylko czy beda chcieli po tych postach o tanszych amorkach ze Slowacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Dziś się poświęciłem, wyjąłem lewarek, klucz do kół, odkręciłem co należy i sprawdziłem dokładnie jak to u mnie wygląda. Ja tam żadnego zbiorniczka wyrównawczego nie widzę. Nie wiem czy takie były oryginalnie czy to są już bez samopoziomowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 filester- raczej oryginalne, moje wygladały identycznie, żałuje tylko że ich nie zachowałem, można by porównać symbol. Ciekawe czy np. MY 04' ma zbiorniczek, bo 06' kolegi z K-wa to chyba najnowszy model? Bo tak powoli zaczynam podejżewać że wszystkie są samopoziomy, tylko dołożyli zbiorniczek dla lepszego efektu, albo nie było miejsca na dłuższy amor jak w starych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Dolaczam sie do dyskusji bo przerabialem ten temat u siebie- jak mi poszedl jeden tylny amorek w 4esterze 2.0 turbo 2000 r - amorki poziomujace- wygladaja tak i sa to oryginaly - nie maja zadnych dodatkowych zbiorniczkow ani nic innego na zewnatrz- wiem tylko ze sa wyzsze od normalnych- dlatego po zalozeniu normalnych amorkow dupka siada o jakies 5cm amorki posiadaja fabryczne oznaczenie 20360 FC 230 i 20360 FC 220 wymienilem na oryginalne - ale sprowadzalem ze stanow - bo za 2 z przsylka wyszlo mnei 2100 PLN - czyli duzo taniej niz w Polsce, dodatkowo warto wymienic odbojniki i te gumy ktore oslaniaja amorek - a to juz tylko oryginalne - co prawda odbojniki jeszcze mozna jakos dobrac ale gumy sa specyficzne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Bo tak powoli zaczynam podejżewać że wszystkie są samopoziomy, tylko dołożyli zbiorniczek dla lepszego efektu, albo nie było miejsca na dłuższy amor jak w starych Masz 100% amortyzator z dodatkowym zbiorniczekiem był montowany już chyba w amorach 2004 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 wymienilem na oryginalne - ale sprowadzalem ze stanow - bo za 2 z przsylka wyszlo mnei 2100 PLN - czyli duzo taniej niz w Polsce, dodatkowo warto wymienic odbojniki i te gumy ktore oslaniaja amorek - a to juz tylko oryginalne - co prawda odbojniki jeszcze mozna jakos dobrac ale gumy sa specyficzne. A tylek poszedl w gore, czy musiales tez wymieniac sprezyny? Wyglada na to, ze w takim razie i u mnie sa samopoziomujace, choc nigdy ich dzialania nie zarejestrowalem w zaden sposob - zaladowany bagaznik, to zaladowany bagaznik i dupa osiada, jak w kazdym aucie. A moze bysmy grupowo kilka zestawow zamowili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Sprezyny zostaly seryjne bo nei wymagaly wymiany, wymienilem tylko odbojniki, bo jeden pekl, i po calej operacji zadek poszedl od razu w gore do swego pierwotnego stanu i jak na razie sprawuje sie bez zarzutu. Pozdrawaim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 A sprezyny wymagaja wymiany tylko, jesli pekna itp.? One chyba tez miekna, albo cos? Jak to samopoziomowanie w ogole dziala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Alo alo! Przetestowal juz ktos te wymiane nia niesamopoziomujace + grubsze springi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Alo alo! Przetestowal juz ktos te wymiane nia niesamopoziomujace + grubsze springi? Myślę, że ja w ciągu najbliższego miesiąca będę próbował ogarnąć temat, ale najpierw mam przewody wysokiego napięcia do wymiany (tak na marginesie, macie jakieś dobre do polecenia za przystępne pieniądze, bo Magnecor trochę się ceni ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Oryginał : coś w granicach 380 PLN. Właśnie wymieniłem. G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Alo alo! Przetestowal juz ktos te wymiane nia niesamopoziomujace + grubsze springi? Napewno przeswit sie powiększy z grubszymi springami, ale przy np. podłączeniu przyczepy siadnie jak każde inne autko, samopoziomy mają to do siebie że nawet po załadowaniu tony pasztetu nie potrzebna jest regulacja reflektorów. A tak apropos to ciekawe po co montować regulace światełek przy takim zawieszeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 No ryzyknę : ...załadowaniu tony pasztetu A co z toną kawioru ? Pozdrawiam G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Tona kawioru bedzie mur beton lżejsza, ci z góry zawsze maja lżej :grin: a jak bedzie przeterminowany to jeszcze bardziej bo szybciej zniknie (jakaś impra przy coli sie ostatnio szykowała) pewnie sie narażamy za OT ale co mi tam, początkującym wolno :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Alo alo! Przetestowal juz ktos te wymiane nia niesamopoziomujace + grubsze springi? A tak apropos to ciekawe po co montować regulace światełek przy takim zawieszeniu? Pewnie na wypadek jak by ktoś chciał przerobić tylne amorki :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 A ktos juz sprawdzal roznice w cenie miedzy amorkami starszymi i nowszymi (samopoziomujacymi z i bez dodatkowego "zbiorniczka")? One sa w ogole zamienne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Brzeg Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Ja również kupiłem forysia z zużytymi amorkami tylnymi .98' 2.0l . I pytałem na forum ,gdzie można taniej kupic amorki . W Czechach były w tej samej cenie co u nas a te 1200zł. za szt.??? to chyba coś niemożliwego . Wymieniłem na orginały w ASO i jestam bardzo :grin: zadowolony. A przednie można spokojnie z KYB .Ktoś pisał o przewodach miałem zaminniki za 100 zł. i po 20000 tyś. musiałem na orginały wymienić które długo wytrzymają .Auta SUBARU nie tolerują tanich chińskich zamienników , w JC można dostać japońskie części np.555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Mariusz Brzeg, moglbys umiescic fotki z profilu i z tylu swojego Forka? Chce zobaczyc, jak powinien wygladac stary Forek na sprawnym zawieszeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Mariusz Brzeg, moglbys umiescic fotki z profilu i z tylu swojego Forka? Chce zobaczyc, jak powinien wygladac stary Forek na sprawnym zawieszeniu. Podpinam sie do tej prośby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Brzeg Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Oto link do obiecanych zdjęć Zdjęcia dziadka Forestera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Mariusz Brzeg. Różnicę widać gołym okiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Oto link do obiecanych zdjęć Zdjęcia dziadka Forestera A mozesz jeszcze zmierzyc odleglosc od osi kola do blotnika przy kazdym kole? Jak teraz sie jezdzi? Dalej tak miekko, czy jest sprezyscie, a to u mnie tylko juz tak amorki padniete? Nie wiem kurcze, czy inwestowac. Coraz bardziej zniechecony jestem - cos 3 tygodnie temu lusterko mi urwali, a teraz ktos mi blotnik na parkingu wgial. I nawet nie wiem, czy z kolana (tak wyglada), czy tez cofajac (co tez z uwagi na miejsce jest mozliwe). Jak ja sie nie moge doczekac garazu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Na podstawie zdjec mozna wnioskowac, ze jesli teraz masz, jak fabryka przykazala (czyli z tylu ok 435mm), to wtedy miales ok. 371. To juz faktycznie kompletnie padniete (miales gorzej z lewej, niz prawej?) U mnie jest obecnie: L: 400mm przod i 396mm tyl czyli roznica -32mm i -39mm P: 418mm przod i 410mm tyl czyli roznica -14mm i -25mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się