Skocz do zawartości

Helpdesk komputerowy


pumex1

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.02.2021 o 01:44, LosioDriver napisał:

Jakie obecnie polecacie dyski HDD w okolicy 4TB? Straszna lipa, nie ma praktycznie nic z 7200....

kupiłeś już dyski ? jeśli nie, to aktualnie na stockach pojawiły sie dyski Seagate Exos dyski klasy enterprise w rozsądnej cenie jak za 4TB

Edytowane przez _akir_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłeś już dyski ? jeśli nie, to aktualnie na stockach pojawiły sie dyski Seagate Exos dyski klasy enterprise w rozsądnej cenie jak za 4TB
Właśnie je widziałem i prawie kupiłem, ale odstraszyła mnie ich głośność. Prawie dwukrotnie wyższa niż standardowych dysków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, LosioDriver napisał:
15 minut temu, _akir_ napisał:
kupiłeś już dyski ? jeśli nie, to aktualnie na stockach pojawiły sie dyski Seagate Exos dyski klasy enterprise w rozsądnej cenie jak za 4TB

Właśnie je widziałem i prawie kupiłem, ale odstraszyła mnie ich głośność. Prawie dwukrotnie wyższa niż standardowych dysków.

to ciekawe, bo w dystrybucjach nie ma nic o hałasie :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, LosioDriver napisał:

 

Bo nie podają tych danych, ale w wątku o tych dyskach do PC padł właśnie ten temat razem z pomiarami :(

wiesz to dysk do serwerów/NASów a tam średnio interesuje Cie hałas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam problem Panowie i może coś mi doradzicie. :hi:

Pacjent Surface Pro X a konkretniej Win 10.

Po aktualizacji systemu komp przestał rozpoznawać twarz małżonki i nie obsługuje PIN. :facepalm: Pozostaje tylko logowanie po haśle, którego żona nie pamięta bo ustawiła je prawie rok temu i od tamtej pory nie korzystała z tej opcji. Pewnie jest zapisane w systemie do którego nie możemy się dostać. Teoretycznie pojawia się okienko „nie pamiętasz hasła” ale po jego wybraniu sprzęt wymaga podania PINu, którego z jakichś przyczyn przestał obsługiwać. Błędne koło. :upside-down-face_1f643-small:

Po wybraniu opcji ustaw kod pin odsyła do sklepu z odpowiednią aplikacją i jak akceptuje ten wybór to po przemyśleniach system wraca do punktu wyjścia.

Spodziewałem się kłopotów z produktami Microsoftu, których od lat unikałem ale to mnie rozwaliło. :(

C1B944FC-16ED-4C73-9F3D-389A7084E068.jpeg

2C5B0DAC-01E5-4623-8B5D-0CF29AD2302B.jpeg

CD70D13E-AF6D-45C6-BA20-513316C5AC8F.jpeg

6EBE34EC-814D-4D1A-A88C-9C165F3DA5B9.jpeg

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Michał W. napisał:

 

Mam problem Panowie i może coś mi doradzicie. :hi:

Pacjent Surface Pro X a konkretniej Win 10.

Po aktualizacji systemu komp przestał rozpoznawać twarz małżonki i nie obsługuje PIN. :facepalm: Pozostaje tylko logowanie po haśle, którego żona nie pamięta bo ustawiła je prawie rok temu i od tamtej pory nie korzystała z tej opcji. Pewnie jest zapisane w systemie do którego nie możemy się dostać. Teoretycznie pojawia się okienko „nie pamiętasz hasła” ale po jego wybraniu sprzęt wymaga podania PINu, którego z jakichś przyczyn przestał obsługiwać. Błędne koło. :upside-down-face_1f643-small:

Po wybraniu opcji ustaw kod pin odsyła do sklepu z odpowiednią aplikacją i jak akceptuje ten wybór to po przemyśleniach system wraca do punktu wyjścia.

Spodziewałem się kłopotów z produktami Microsoftu, których od lat unikałem ale to mnie rozwaliło. :(

C1B944FC-16ED-4C73-9F3D-389A7084E068.jpeg

2C5B0DAC-01E5-4623-8B5D-0CF29AD2302B.jpeg

CD70D13E-AF6D-45C6-BA20-513316C5AC8F.jpeg

6EBE34EC-814D-4D1A-A88C-9C165F3DA5B9.jpeg

 

A nie możesz wygenerować nowego hasła na mejla ?

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Michał W. napisał:

 

Mam problem Panowie i może coś mi doradzicie. :hi:

Pacjent Surface Pro X a konkretniej Win 10.

Po aktualizacji systemu komp przestał rozpoznawać twarz małżonki i nie obsługuje PIN. :facepalm: Pozostaje tylko logowanie po haśle, którego żona nie pamięta bo ustawiła je prawie rok temu i od tamtej pory nie korzystała z tej opcji. Pewnie jest zapisane w systemie do którego nie możemy się dostać. Teoretycznie pojawia się okienko „nie pamiętasz hasła” ale po jego wybraniu sprzęt wymaga podania PINu, którego z jakichś przyczyn przestał obsługiwać. Błędne koło. :upside-down-face_1f643-small:

Po wybraniu opcji ustaw kod pin odsyła do sklepu z odpowiednią aplikacją i jak akceptuje ten wybór to po przemyśleniach system wraca do punktu wyjścia.

Spodziewałem się kłopotów z produktami Microsoftu, których od lat unikałem ale to mnie rozwaliło. :(

A czy konto żony jest powiazane z kontem MS ? jesli tak to z poziomu innego komputera zalogujcie sie do account.microsoft.com i tam mozna zmienic haslo jesli sie go nie pamięta 

wtedy powinna byc szansa na zalogowanie się

  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

46 minut temu, Michał W. napisał:

Po aktualizacji systemu komp przestał rozpoznawać twarz małżonki i nie obsługuje PIN

 

Trochę kicha - chyba nie dam rady pomóc, bo nie jestem fanem tych PIN'ów/twarzy i nie znam tego w praktyce..

Parafrazując, hasła są jak majtki - należy ich używać i czasem zmieniać ;):biglol:

 

Wracając do problemu:

1.  jakie to jest konto: microsoft czy lokalne?

2.  nie da się odzyskać hasła za pomocą pytań i odpowiedzi, które były wybrane przy tworzeniu konta?

3.  na tym kompie jest tylko jeden user?  dobra praktyka to zwykłe konto do codziennej pracy i drugie o uprawnieniach administratora gdy trzeba cos zainstalować lub rozwiązać problem..

 

Używanie tylko jednego konta o uprawnieniach administratora to proszenie się o kłopoty, z których brak dostępu do komputera nie jest wcale najgorszym, ale co ja tam wiem.. -_-

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @llkuba@_akir_ i @czekker za pomysły ale szczerze mówiąc to nic nie wiem. To konto zostało założone przez żonę po zakupie (jeszcze mniej się orientuje w temacie ode mnie a ja jestem zielony ;)) i nigdy pózniej tam nie zaglądała ani się tym nie interesowała. Ogólnie mówiąc nikt nic nie wie. 

Pozostaje mi chyba kontakt z infolinią

Microsoftu.

 

co do pytań by zweryfikować użytkownika i zmianę hasła to system nic takiego nie proponuje ani nie mam z tego poziomu dostępu do takiej opcji.

a userów żona założyła dwóch i o obu nic nie wie, prawdopodobnie dała opcje zapamiętanie haseł przez system do którego nie możemy się dostać.

 

Od lat używamy głownie produktów Apple, które są idioto odporne i mamy spokój ale zaszła potrzeba by mieć jeszcze lekki przenośny sprzęt z windowsem. :facepalm:

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj go jeszcze raz uruchomić - może po aktualizacji jakiś serwis nie wstał poprawnie..?

Na ekranie logowania w prawym dolnym rogu będzie "Restart / Uruchom ponownie" (tylko nie klikaj "Shut down / Zamknij", żeby potem go włączyć z palca, bo to zazwyczaj nie zrobi pełnego restartu maszyny):

 

image.png.e75c932c3fa2a23645184cf9bb2e1711.png

 

Jak to nie pomoże to można spróbować tego samego, ale z wciśniętym SHIFT - wtedy po restarcie powinny się pojawić opcje do odzyskiwania systemu, ale to już lepiej byłoby znaleźć jakiegoś znajomego informatyka, żeby w tym podłubał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, carfit napisał:

Może ktoś z Was polecić jakiś program do zdalnego pulpitu ?

 

A zwykły klient RDP microsoftu..?

Oczywiście pod warunkiem, że docelowa maszyna pracuje na win10 pro lub wyżej, bo w home nie ma serwera RDP (jest tylko klient).

Oczywiście #2:  zakładam, że do pracy masz zestawionego VPN'a.

 

"win+R", a potem "mstsc":

 

image.png.df78bacae27981d945f00b68968fa890.png

 

image.png.95d9790c5fe115a70b2f25d3f52b6028.png

 

 

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do zdalnej pomocy IT dla klientów używam anydeska bo team viewer mnie denerwował z tego samego powodu co Ciebie

 

najpierw napisz co chcesz osiągnąć, do jakiego kompa się łączysz

możliwości połączeń jest wiele

inaczej trzeba podejść do tematu gdzie po drugiej stronie ktoś siedzi i ma widzieć co robisz, a inaczej jeśli ma tego nie widzieć

inaczej jeśli to robisz po sieci LAN, a inaczej jeśli łączysz się do poprzez internet

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie mnie jeśli sie mylę ale światłowodu nie można wyginać bez problemu do kąta 90 stopni ?

A pytam się  bo będą mi jutro montować i rozkminiam czy mają wiercić od czoła budynku na wprost słupa energetycznego co później ni jak w środku do obecnego umeblowania czy zmusić ich do przewiercania się z balkonu do pomieszczenia ale wtedy ta ściana jest równoległa do lini energetycznej z słupa i światłowód do niej by musiał być wygięty o 90 stopni by wszedł prostopadle do ściany i później do szafki docelowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kubanow napisał:

ja do zdalnej pomocy IT dla klientów używam anydeska bo team viewer mnie denerwował z tego samego powodu co Ciebie

 

najpierw napisz co chcesz osiągnąć, do jakiego kompa się łączysz

możliwości połączeń jest wiele

inaczej trzeba podejść do tematu gdzie po drugiej stronie ktoś siedzi i ma widzieć co robisz, a inaczej jeśli ma tego nie widzieć

inaczej jeśli to robisz po sieci LAN, a inaczej jeśli łączysz się do poprzez internet

 

 

W obydwu komputerach mam WIN10 HOME, chce się z domu łączyć z komputerem w firmie , przez net. Ktoś w firmie może widzieć co robię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rutra80 możesz mieć racje bo przed restartem z aktualizacją win uruchomiłem tego ccleaner. 
Hasło już odzyskałem ale bałagan jest większy niż myślałem bo po zalogowaniu pisze czekaj i się zawiesza. :(

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał W. napisał:

Pozostaje mi chyba kontakt z infolinią

Microsoftu.

Jak pisali już wcześniej - zresetować hasło. A do tego warto jeszcze ustawić dwuskładnikowe logowanie, na przykład za pomocą aplikacji na smartfona.

 

2 godziny temu, Michał W. napisał:

Od lat używamy głownie produktów Apple, które są idioto odporne i mamy spokój ale zaszła potrzeba by mieć jeszcze lekki przenośny sprzęt z windowsem. :facepalm:

Ja w tamtym roku kupiłem iPada i do zalogowania się chciałem użyć AppleID, z którego korzystałem parę lat temu. Apple kazało mi czekać parę dni na email z kodem do zresetowania hasła. W rezultacie założyłem nowe konto Apple.

3 godziny temu, czekker napisał:

Parafrazując, hasła są jak majtki - należy ich używać i czasem zmieniać ;):biglol:

 

No nie do końca. Obecnie trend jest taki, żeby odchodzić od haseł. 

Make the internet safer: stop using passwords – The European Sting - Critical News & Insights on European Politics, Economy, Foreign Affairs, Business & Technology - europeansting.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Kytutr napisał:

No nie do końca. Obecnie trend jest taki, żeby odchodzić od haseł.

 

Jak ktoś chce to niech sobie odchodzi od haseł :rolleyes:

Ja mam zamiar używać haseł tak długo jak się będzie dało - przy czym ja jestem starej daty i lekko paranoiczny, więc:  (1) wszystkie hasła (a razem ze "służbowymi" są ich setki) mam unikalne i w większości przypadku są to pseudolosowe ciągi min. 16 liter+cyfr+zn.specjalnych (keepass moim przyjacielem), (2) hasła wysokiego ryzyka (bank, hosting, gmail, itp.) zmieniam co miesiąc, (3) gdzie się da używam 2FA, bo samo hasło choćby nie wiem jak dobre i unikalne czasem nie wystarczy..

 

 

PS.

Tak tak, poniższe znam :biglol:

 

image.png.a39ee6d8ae80dfaa7f0d686731323c86.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michał W. napisał:

@rutra80 możesz mieć racje bo przed restartem z aktualizacją win uruchomiłem tego ccleaner. 
Hasło już odzyskałem ale bałagan jest większy niż myślałem bo po zalogowaniu pisze czekaj i się zawiesza. :(

Uruchom go w trybie awaryjnym i zobacz czy masz punkt odzyskiwania systemu sprzed ccleanera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...