Skocz do zawartości

Nowy Forester


osa551

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

VDC jest naturalnie wyłączalne, więc zabawie nie przeszkadza.

Na bardzo śliskich nawierzchniach VDC pomaga (lód, śnieg na utwardzonym podłożu, przyczepność tylko z jednej strony pojazdu itp).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeszcze jedno krotkie pytanie : czy w nowym forku w wersji manual bedzie reduktor ?

Widziałem jedno zdjęcia wnętrza manuala - dźwigni reduktora nie widać (przynajmniej w tym miejscu, w którym jest teraz) :sad:

To, że manual to nie znaczy, że musi być reduktor. W wersjach turbiną mimo manualnej skrzyni takiego bajeru nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy DYREKCJI za ten drobny pozytyw

 

czemu tylko drobny? całkiem spory jak dla mnie :smile:

 

chyba trudno byłoby oczekiwać braku reduktora skoro nowa impreza ma, a technicznie forek to jej wierna kopia w zakresie napędu. brak reduktora to byłby już duuuży negatyw :twisted: dzięki Dyrekcji mogę dzisiaj zasnąć spokojnie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
[...]

Drugie pytanie, to LSD w tylnym dyfrze - bedzie, czy nie bedzie? Wzmianki z zagranicznych folderow/artykulow wspominaja o jego braku =(

[...]

Ad 2 - nie wiem. Ale będzie VDC, więc w praktyce trakcyjnie powinno byc nawet lepiej.

Tak, VDC bardzo pomaga:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=611446#611446

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem, że nowa Impreza WRX ma w papierach 0-100/h 6,5s. "Stary" Foryś ma 6.0s. Silnik niby ten sam, skrzynia też, Impreza niby lżejsza o 100kg...

 

Może nie w kwestii Forestera ale wyczytałem w danych technicznych ściągniętych z SIP, że prędkość max nowego WRX też nie jest porażająca. 209km/h to jest poziom silników około 150 konnych. Skąd ta mała prędkość max?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, http://www.subaru-global.com/09forester ... tions.html, tu znajduje sie specyfikacja Nowego Forestera (V max 184, 0-100 w 11 sek 2.0 MT, sr.zuzycie paliwa 8,4, itd...)

A tu sa ceny:http://www.subaru.com.au/models/forester/, australijskie :), ale mozna porownac z innymi modelami, np OTK, pewnie u nas bedzie to jakies 30 tys E...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
[...]

Drugie pytanie, to LSD w tylnym dyfrze - bedzie, czy nie bedzie? Wzmianki z zagranicznych folderow/artykulow wspominaja o jego braku =(

[...]

Ad 2 - nie wiem. Ale będzie VDC, więc w praktyce trakcyjnie powinno byc nawet lepiej.

Tak, VDC bardzo pomaga:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=611446#611446

 

Cytowany z innego wątku przykład wskazuje sytuację, w której VDC wręcz przeszkadza.

Dla przypomnienia z podstaw jazdy w terenie -

Układy kontroli trakcji powinny byc wyłaczone m.in. w nastepujących warunkach:

- konieczność pokonania określonego odcinka trasy wykorzystując pęd samochodu i maksymalnie dostęopy moment obrotowy (np. podjazd pod krótki, lecz bardzo stromy podjazd o znanych parametrach, czyli braku. b.nieprzyjemnych niespodzianek; podjazd pod wydmę/stok piaszczysty)

- przejazd przez teren o bardzo nieskiej przyczepności i wysokich oporach toczenia i/lub nuerównej nawierzchni (cytowany przykład; przejazd przez kopny śnieg).

 

W tym drugim przykładzie uślizg kół spowodowany bardzo niską przyczepnością nawierzchni i/lub nierównościami powoduje aktywację VDC łącznie z (niepożądanym !) ograniczewniem momentu obrotowego. Działanie zresztą pdobne do przykłądu pierwszego z podobnie niekorzystnym skutkiem.

 

W większości przypadków jednak VDC pomaga (np. podjazd pod długi, nierówny stok o b.zmiennnej przyczepności, podjazd pod wzniesienie ośnieżone/oblodzone itp), szczególnie w trudnych warunkach drogowych.

 

Aby być bardziej precyzyjnym w powyższych opisach chodzi szczególnie o jeden z elementów VDC, a konkretnie o system kontroli trakcji.

VDC jest oczywiście odłączalne ...

 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...