Jump to content

Nowy Forester


osa551

Recommended Posts

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

To i ja dorzuce swoje trzy grosze. Jak beda wygladaly rabaty na stare modele Forestera z 2007 roku? Czy z racji, ze jest nowy model, tak inny od poprzedniego, rabaty beda nieco wieksze?

 

Nie ukrywam, ze bylbym zainteresowany jakims modelem np. demo (2.5 XT) z rocznika 2007.

Link to comment
Share on other sites

A ja się o tym przekonuję już od początku tygodnia. :sad:

 

Rabaty na obecnego Forka realnie nie istnieją. Będzie cud jak wogóle uda się coś kupić.

Pewnie w lutym nie będzie już nic, lub będą dostępne wyłącznie dema dilerskie.

Link to comment
Share on other sites

Rabaty na obecnego Forka realnie nie istnieją. Będzie cud jak wogóle uda się coś kupić.

Pewnie w lutym nie będzie już nic, lub będą dostępne wyłącznie dema dilerskie.

W sumie to sie nie dziwie, bo ten temat roczników w Polsce jest chyba wyjątkiem (gdzies jeszcze ale nie pamietam gdzie). Samochód z 31.12 musi byc tańszy od tego z 02.01.

gdyby data rejestracji decydowała o wartości wszystkim byłoby łatwiej.

 

wg tej logiki to dlaczego ten ze stycznia ma byc droższy ( lub w tej samej cenie) od tego z września tego samego roku skoro jest starszy o pare miesięcy.

 

Nawet z dieslem Dyrekcja uważała żeby nie było 07 rocznika bo dopłynie w 08 i na wstępie będzie "stary" i tylko z rabatem pójdzie, dziwne to wszystko :???:

 

edit: szyk i styl

Link to comment
Share on other sites

Jest to poniekad efekt skali. SIP ma poprostu malo starych samochodow na stoku. Gdyby sprzedawal 10 000 rocznie, na stoku musialby miec wiecej. W takim np. kwietniu 2008 na pewno znalazlyby sie modele z 2007. I wtedy mozna by mowic o przecenie. Tym bardziej, ze klient wchadzacy do salonu majac do wyboru nowy i stary model wybralby oczywiscie nowy (przynajmniej wiekszosc).

 

A tak, maja pewnie pojedyncze sztuki, dopiero jest styczen wiec i rabaty sa styczniowe bo chetnych na pare sztuk zawsze mozna znalezc.

Link to comment
Share on other sites

Kupowanie Forestera w SIP to trochę nonszalancki-finansowo gest... Wystarczy krótka wycieczka i jakieś 20% zostaje w kieszeni, a i często sprawa jest do załatwienia od ręki, bez czekania.

Link to comment
Share on other sites

Nie zawsze jest to gest nonszalancki finansowo, jesli się kupuje samochód powyżej 20 tys. EURO i chce cały uznać w czasie za koszty podatkowe to czasem trzeba go najpierw przepuścić przez 2 letni leasing operacyjny. Krótka wycieczka raczej się nie skończy leasingiem od ręki. Możesz oczywiście zrobić leasing wtórny, ale ten jest droższy i czasem krótka wycieczka się nie kalkuluje.

Link to comment
Share on other sites

To i tak można leasingować i to i tak szybciej się załatwi niż niestety niż u rodzimych dealerów, bo mają mało aut ciągle. Leasingodawca kupuje i tyle.

Tylko wtedy niepotrzebna jest wycieczka, wszystko można zdalnie załatwić i też jest taniej, ba! Nawet dealerzy często tak auta dokupują z stoków innych państw :-)

Najważniejsze, że auto-cena wyjściowa do leasingu jest niższa, wtedy przy takich samych, a nawet trochę wyższych kosztach leasingu ciągle zakup jest o 15-20% tańszy.

Link to comment
Share on other sites

Jest to poniekad efekt skali

 

Wplyw ma rowniez odpowiednio ulozony plan sprzedazy. Jesli sie nie przewidzi spadku zainteresowania, to wtedy pod koniec roku zostaje za duzo aut. Niektore marki w Polsce maja wlasnie taki problem i chcac sie pozbyc tych "nadwyzek", stosuja kosmiczne rabaty. przynajmniej ztcw ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie ukrywam, ze bylbym zainteresowany jakims modelem np. demo (2.5 XT) z rocznika 2007

Wpadnij , zadzwoń........ :mrgreen: ...Dyrekcja nie ma czasu .......na takie drobiazgi..... :cool:

AK

 

To ja poproszę żeby mi go zakonserwować na jakieś 2 lata :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

i chcac sie pozbyc tych "nadwyzek", stosuja kosmiczne rabaty
co bije w kieszeń tych co juz kupili (przy odsprzedaży uzywanego oczywiscie ),

Rabatom mówimy : nie :!: ( w przypadku chęci zakupu nówki)

 

Nie ma najmniejszego problemu bo to jest wolny kraj :lol: . Kupując w salonie zaznacz, że nie chcesz absolutnie żadnych rabatów. Ja jeśli Pan pozwoli przeciwnie - będę marudzić - bo mi wolno. :roll:

Link to comment
Share on other sites

esilon napisał/a:

Than_Junior napisał/a:

i chcac sie pozbyc tych "nadwyzek", stosuja kosmiczne rabaty

co bije w kieszeń tych co juz kupili (przy odsprzedaży uzywanego oczywiscie ),

Rabatom mówimy : nie ( w przypadku chęci zakupu nówki)

 

 

Nie ma najmniejszego problemu bo to jest wolny kraj . Kupując w salonie zaznacz, że nie chcesz absolutnie żadnych rabatów. Ja jeśli Pan pozwoli przeciwnie - będę marudzić - bo mi wolno.

 

osa551, to był taki...żart, życzę Ci rabatu max , wtedy taniej kupię używany :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sorry, o tej porze żartów niestety nie łapię, a kawy mi nie wolno :mrgreen: .

 

Chwilowo niestety nie sprzedaję, ponieważ postanowiłam poczekać na nowego Forestera. Mam tylko nadzieję, że SIP nie przegnie z ceną :lol: . Cały czas czekam na odpowiedź Dyrekcji :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

W tych dniach bywam dość często na Forum. Taki przypadek :mrgreen:

"Normalnie" prosze o wyrozumiałość - praca pozostawia mi relatywnie mało czasu na wizyty tutaj (czego żałuję - wyjaśnienie nastąpi w innym miejscu i czasie).

 

Ceny zazwyczaj są dość długo i opornie negocjowane. Tak i tym razem.

O "przegięciu" z naszej strony raczej nie ma mowy :wink:

 

Natomiast odpowiedź na pytanie "kiedy" niestety jeszcze doladnie nie jest możliwa.

Ponieważ nowy Forsester będzie prezentowany w Genewia na początku marca należy przyjąć, że ceny do tego terminu będą ustalone.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

A czy juz wiadomo Dyrekcji jak ma wygladac tylne zawieszenie w nowym Forku? Do tej pory Forester slynal z wytrzymalosci zawieszenia, a tutaj mamy cos o przekonstruowanej tylnej zawieszce i powiekszonym z tego tytulu bagazniku. Mam powazne obawy co do jej wytrzymalosci.

 

Drugie pytanie, to LSD w tylnym dyfrze - bedzie, czy nie bedzie? Wzmianki z zagranicznych folderow/artykulow wspominaja o jego braku =(

Link to comment
Share on other sites

Ceny zazwyczaj są dość długo i opornie negocjowane. Tak i tym razem.

O "przegięciu" z naszej strony raczej nie ma mowy :wink:

 

Czy nieoficjalnie można się dowiedzieć ile "pi razy drzwi" nowy Forester Turbo będzie droższy od starego? (w procentach na ten przykład?)

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
Do tej pory Forester slynal z wytrzymalosci zawieszenia, a tutaj mamy cos o przekonstruowanej tylnej zawieszce i powiekszonym z tego tytulu bagazniku. Mam powazne obawy co do jej wytrzymalosci.

 

Drugie pytanie, to LSD w tylnym dyfrze - bedzie, czy nie bedzie? Wzmianki z zagranicznych folderow/artykulow wspominaja o jego braku =(

Ad 1 - pryncypialnie przejęte z Imprezy (podobnie jak i w poprzednim modelu z ówczesniej Imprezy). "wzmocnienie" dla Forestera, m.in. przez zastosowanie samopoziomowania pozostaje.

Ad 2 - nie wiem. Ale będzie VDC, więc w praktyce trakcyjnie powinno byc nawet lepiej.

 

Pozdrowienia

 

[ Dodano: Sob Sty 12, 2008 10:53 pm ]

Czy nieoficjalnie można się dowiedzieć ile "pi razy drzwi" nowy Forester Turbo będzie droższy od starego? (w procentach na ten przykład?)

 

Niestety nie. Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak się jeszcze zastanawiam...

 

Ostatnio zauważyłem, że nowa Impreza WRX ma w papierach 0-100/h 6,5s. "Stary" Foryś ma 6.0s. Silnik niby ten sam, skrzynia też, Impreza niby lżejsza o 100kg... Ciekawe skąd taka różnica i czy "nowy" Foryś też będzie taki słabowity????? Dziwne, żeby ramki w szybach aż tak spowalniały...

 

Comments?

Link to comment
Share on other sites

Ad 1 - pryncypialnie przejęte z Imprezy (podobnie jak i w poprzednim modelu z ówczesniej Imprezy). "wzmocnienie" dla Forestera, m.in. przez zastosowanie samopoziomowania pozostaje.

Nie wiem, czy mam sie cieszyc, czy plakac, ze Dyrekcja podziela moje watpliwosci, co do "wzmocnienia"...

 

Pytalem sie mojego mechanika, czy zna kogokolwiek, kto wymienil samopoziomujace sie amorki na nowe oryginaly i stwierdzil, ze na te kilkadziesiat forkow z tym problemem, ktorych wlasciciele sie pytali o cene, czesc ma wymienione na zamienniki niepoziomujace KYB, a czesc dalej tak jezdzi na padlych - zaden nie wymienil na nowe.

Ad 2 - nie wiem. Ale będzie VDC, więc w praktyce trakcyjnie powinno byc nawet lepiej.

W jakim sensie trakcyjnie? Na sniegu VDC nie pozwoli na zabawe, a w terenie i blocie VDC tez nie pomoze?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...