Skocz do zawartości

Nowy Forester


osa551

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Ojciec Założyciel

Olleo:

Efekt innego pozycjonowania nowego produktu w takim razie powinien miec odzwierciedlenie w nizszej, proporcjonalnie do gorszych osiagow, cenie.

Prędkość maksymalna, czy też czas przyspiesznia do 100 km/godz to nie jedyne czynniki kształtujące cenę samochodu. Gdyby tak było, to STI powinien być droższy od RR :mrgreen:

 

A na serio - nowy WRX ma istotnie inny charakter. Jest zdecydowanie bardziej komfortowy, umozliwia pokonywane dłuższych dystansów bez zmęczenia. Został ponadto wyposażony w wiele elementów dodatkowych w porównaniu do poprzedniego WRX - VDC, kurtyny powietrzne, tempomat, sterowanie radiem przy kierownicy, dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy - żeby wymienić tylko niektóre.

 

Ponadto trzeba pamiętać, że na skutek krótszych przełożeń czas przyspieszenia do 100 km/godz zawiera czas potrzebny na zmianę biegu na III ("stary" WRX osiągał 100 na dwójce).

 

Prędkość maksymalna, której wartość niewątpliwie jest - jak na parametry samochodu - dość niska, wynika ze skróconych przełożeń (całkowite przełożenie na V zmieniło się z 3,04 na 3,29) oraz innej charakterystyki silnika (obroty mocy maksymalnej z 5.600 na 5.200).

Zyskała jednak elastyczność na skutek innego przebiegu momentu obrotowego (do tej pory maks. moment przy 3.600, teraz przy 2.800), oraz skróconych przełożeń.

Tak więc WRX nie jest "tańszą" alternatywą do STI, lecz posiada po prostu innych charakter, który najłatwiej chyba można określić jako "najbardziej dynamiczną normalną Imprezę".

 

Z praktyki samochód zapewnia możliwość b. sprawnego, komfortowego podróżowania po naszych drogach z wystarczającym zapasem mocy do bezstresowego wyprzedzania.

Na Polskę prędkość maksymalna nie jest też problemem; jeżeli ktoś natomiast często podróżuje w D to .... no tak, ale tam WRX nie jest dostępny :wink:

 

No ale o dalszą poprawe dynamiki i tak będę walczył ... :cool:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A na serio - nowy WRX ma istotnie inny charakter. Jest zdecydowanie bardziej komfortowy, umozliwia pokonywane dłuższych dystansów bez zmęczenia.

[...]

Tak więc WRX nie jest "tańszą" alternatywą do STI, lecz posiada po prostu innych charakter, który najłatwiej chyba można określić jako "najbardziej dynamiczną normalną Imprezę".

Slyszalem, ze efekt juz jest widoczny - na niektorych rynkach sprzedaz WRXow, mowiac delikatnie, spadla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Forester XT w 2 wersjach.

Ceny:

37.000 Euro i

41.000 Euro.

 

Wersja droższa posiada dodatkow m.in. skórzaną tapicerkę (+ elektryczna regulacj fotela kierowcy), okno dachowe.

Podstawowe dane techniczne

Moc maksymalna: 169(230)/5200

Moment: 320/2800

Prędkość maksymalna: 214 (A/T: 207)

Przyspieszenie 0-100: 7,1 (7,9)

Zuzycie paliwa

- miasto 14,4 (14,5)

- cykl pozamiejski 8,2 (8,2)

- cykl mieszany 10,5 (10,5)

 

Danych ani cen diesla jeszcze brak (do jesieni).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź....

7,1 do 100.... niby torpeda przy wolnossącym, ale przy obecnym - trochę zaczyna pary uchodzić.... .No chyba że FHI chce wprowadzić Forestera STi, a XT ma być... jak to było : <...>]Najbardziej dynamicznym "normalnym" Foresterem<...>

 

Pozdrawliaju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SirCastic, 7,1 do setki - ale nie ma informacji na którym biegu setkę osiąga. Obceny 2,5XT dochodził na dwójce czy wymagał zapięcia trójki? Jeżeli nowy forek ma krótsze przełożenia to może być tak, że 100km/h osiąga na trójce a poprzedni zadowalał się dwójką, zmiana biegu to około 1s w plecy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Zmodernizowany silnik 2.5T ma inny przebieg krzywej momentu (i w konsekwencji mocy).

W zakresie od ok. 1600 - 3400 obr/min moment jest wyższy od poprzedniego modelu (newt do 50 Nm), póxniej praktycznie taki sam; niższy jest dopiero przy wysokich obrotach.

To jest zrozumiałe. albowiem moc maksymalna jest osiągana przy 5200 (dawniej 5600).

Maksymalny moment przy 2800 zamiast 3600.

 

Ogólnie: bardziej elastyczny, nieco niższe zużycie paliwa.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dziś bedąc u Szczecińskiego dealera, dowiedziałem się, że jest już możliwość zamówienia forestera z dieslem :twisted: Trzeba czekać do okło września, a pod maską otrzymamy tyle co w Legacym i OBK :cool:

 

ciekawa informacja. forka z dieslem raczej nie zamówisz jeszcze. dodatkowo będzie jednak różnica w stosunku do Leg/Obk :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie,

Przyłączę się do pytania o Forestera w dieslu. Czy będzie on oferowany z reduktorem tak jak to jest obecnie w modelu z silnikiem benzynowym wolno ssącym :?: Czy też będzie bez reduktora tak jak Outback z silnikiem diesla :?:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Witam serdecznie,

Przyłączę się do pytania o Forestera w dieslu. Czy będzie on oferowany z reduktorem tak jak to jest obecnie w modelu z silnikiem benzynowym wolno ssącym :?: Czy też będzie bez reduktora tak jak Outback z silnikiem diesla :?:

Pozdrawiam

 

Forester D będzie oferowany z 6-biegową skrzynią, lecz bez reduktora.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Ojciec Założyciel

Sprawa dość oczywista:

1. W terenie na korzyść nowego przemawia większy prześwit (mniejszy opór w kopnym piachu) + kontrola trakcji

2. Na szosie na niekorzyść większa masa własna + 8KM mniej.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owoc666, chyba chodzi o analogie do napedu SuperSelect z Mitsubischi Pajero/L200 - tam nie ma blokady przedniego/tylnego dyfra, tylko wlasnie kontrola trakcji przez przyhamowywanie kol bez przyczepnosci sobie z tym radzi. Mam tylko niestety watpliwosci, czy subarowski system sobie poradzi na rowni z SuperSelectem.

 

Jakby sobie radzil choc w polowie tak dobrze, to dla mnie nowy Forek bylby git, gdyby nie new design (duzy, wizualnie ociezaly i okragly, wyzszy od Tribeci) oraz miekkosc zawieszenia:

http://pl.youtube.com/watch?v=1_X0hjtDXcY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...