Hogi Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Jedno z czym sie zgadzam, to za niska predkosc max A jaka jest różnica we współczynniku oporu? :wink: Czy to tylko wynika z przełożeń w skrzyni biegów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Marca 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Olleo: Efekt innego pozycjonowania nowego produktu w takim razie powinien miec odzwierciedlenie w nizszej, proporcjonalnie do gorszych osiagow, cenie. Prędkość maksymalna, czy też czas przyspiesznia do 100 km/godz to nie jedyne czynniki kształtujące cenę samochodu. Gdyby tak było, to STI powinien być droższy od RR A na serio - nowy WRX ma istotnie inny charakter. Jest zdecydowanie bardziej komfortowy, umozliwia pokonywane dłuższych dystansów bez zmęczenia. Został ponadto wyposażony w wiele elementów dodatkowych w porównaniu do poprzedniego WRX - VDC, kurtyny powietrzne, tempomat, sterowanie radiem przy kierownicy, dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy - żeby wymienić tylko niektóre. Ponadto trzeba pamiętać, że na skutek krótszych przełożeń czas przyspieszenia do 100 km/godz zawiera czas potrzebny na zmianę biegu na III ("stary" WRX osiągał 100 na dwójce). Prędkość maksymalna, której wartość niewątpliwie jest - jak na parametry samochodu - dość niska, wynika ze skróconych przełożeń (całkowite przełożenie na V zmieniło się z 3,04 na 3,29) oraz innej charakterystyki silnika (obroty mocy maksymalnej z 5.600 na 5.200). Zyskała jednak elastyczność na skutek innego przebiegu momentu obrotowego (do tej pory maks. moment przy 3.600, teraz przy 2.800), oraz skróconych przełożeń. Tak więc WRX nie jest "tańszą" alternatywą do STI, lecz posiada po prostu innych charakter, który najłatwiej chyba można określić jako "najbardziej dynamiczną normalną Imprezę". Z praktyki samochód zapewnia możliwość b. sprawnego, komfortowego podróżowania po naszych drogach z wystarczającym zapasem mocy do bezstresowego wyprzedzania. Na Polskę prędkość maksymalna nie jest też problemem; jeżeli ktoś natomiast często podróżuje w D to .... no tak, ale tam WRX nie jest dostępny :wink: No ale o dalszą poprawe dynamiki i tak będę walczył ... :cool: Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 jeżeli ktoś natomiast często podróżuje w D to .... no tak, ale tam WRX nie jest dostępny ´ szczegolnie, jak ktos jest w bardzo glebokiej D, to WRX jest niedostepny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 A na serio - nowy WRX ma istotnie inny charakter. Jest zdecydowanie bardziej komfortowy, umozliwia pokonywane dłuższych dystansów bez zmęczenia. [...] Tak więc WRX nie jest "tańszą" alternatywą do STI, lecz posiada po prostu innych charakter, który najłatwiej chyba można określić jako "najbardziej dynamiczną normalną Imprezę". Slyszalem, ze efekt juz jest widoczny - na niektorych rynkach sprzedaz WRXow, mowiac delikatnie, spadla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 W świetle tego, ze na wielu nie jest oferowany, to co się dziwić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Jesli nie jest oferowany, to nie ma co spadac, nie? =) O spadku slyszalem na rynku australijskim - zdaje sie, ze jednym z najwiekszych rynkow zbytu Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 A kiedy/gdzie da się zobaczyć oficjalne parametry i ceny Forestera 2009 XT i Diesla ? ..bo, oglądając strony z Down Under, zaczynam coraz bardziej czaić się na obecnego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 25 Marca 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Forester XT w 2 wersjach. Ceny: 37.000 Euro i 41.000 Euro. Wersja droższa posiada dodatkow m.in. skórzaną tapicerkę (+ elektryczna regulacj fotela kierowcy), okno dachowe. Podstawowe dane techniczne Moc maksymalna: 169(230)/5200 Moment: 320/2800 Prędkość maksymalna: 214 (A/T: 207) Przyspieszenie 0-100: 7,1 (7,9) Zuzycie paliwa - miasto 14,4 (14,5) - cykl pozamiejski 8,2 (8,2) - cykl mieszany 10,5 (10,5) Danych ani cen diesla jeszcze brak (do jesieni). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Dziękuję bardzo za odpowiedź.... 7,1 do 100.... niby torpeda przy wolnossącym, ale przy obecnym - trochę zaczyna pary uchodzić.... .No chyba że FHI chce wprowadzić Forestera STi, a XT ma być... jak to było : <...>]Najbardziej dynamicznym "normalnym" Foresterem<...> Pozdrawliaju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 SirCastic, 7,1 do setki - ale nie ma informacji na którym biegu setkę osiąga. Obceny 2,5XT dochodził na dwójce czy wymagał zapięcia trójki? Jeżeli nowy forek ma krótsze przełożenia to może być tak, że 100km/h osiąga na trójce a poprzedni zadowalał się dwójką, zmiana biegu to około 1s w plecy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Marca 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Zmodernizowany silnik 2.5T ma inny przebieg krzywej momentu (i w konsekwencji mocy). W zakresie od ok. 1600 - 3400 obr/min moment jest wyższy od poprzedniego modelu (newt do 50 Nm), póxniej praktycznie taki sam; niższy jest dopiero przy wysokich obrotach. To jest zrozumiałe. albowiem moc maksymalna jest osiągana przy 5200 (dawniej 5600). Maksymalny moment przy 2800 zamiast 3600. Ogólnie: bardziej elastyczny, nieco niższe zużycie paliwa. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 ..czyli tak jak nowy WRX.. co raz, kruca bomba, wolniejsze te subaryny... edit : ..ale, oczywiście większe, elastyczniejsze i mniej palą.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwir3k Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Dziś bedąc u Szczecińskiego dealera, dowiedziałem się, że jest już możliwość zamówienia forestera z dieslem Trzeba czekać do okło września, a pod maską otrzymamy tyle co w Legacym i OBK :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁukaszG. Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Dziś bedąc u Szczecińskiego dealera, dowiedziałem się, że jest już możliwość zamówienia forestera z dieslem Trzeba czekać do okło września, a pod maską otrzymamy tyle co w Legacym i OBK :cool: ciekawa informacja. forka z dieslem raczej nie zamówisz jeszcze. dodatkowo będzie jednak różnica w stosunku do Leg/Obk :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 będzie jednak różnica w stosunku do Leg/Obk :razz: proszę o bliższe informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁukaszG. Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 na pewno za jakiś czas szczegóły pojawią się na stronie Subaru, póki co sam jestem ciekaw jaka będzie specyfikacja ostateczna :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skaut Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Witam serdecznie, Przyłączę się do pytania o Forestera w dieslu. Czy będzie on oferowany z reduktorem tak jak to jest obecnie w modelu z silnikiem benzynowym wolno ssącym :?: Czy też będzie bez reduktora tak jak Outback z silnikiem diesla :?: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Witam serdecznie,Przyłączę się do pytania o Forestera w dieslu. Czy będzie on oferowany z reduktorem tak jak to jest obecnie w modelu z silnikiem benzynowym wolno ssącym :?: Czy też będzie bez reduktora tak jak Outback z silnikiem diesla :?: Pozdrawiam Forester D będzie oferowany z 6-biegową skrzynią, lecz bez reduktora. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skaut Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Serdecznie dziekuję Dyrekcji za odpowiedź. Mam już pelną jasność sytuacji...prawie pełną :wink: :grin: Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Właśnie, ile bedzie kosztował nowy Forester w Dieslu? Porównywalnie do Legacy czy drożej? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samochodzik Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 podpowiem, cennik jest na stronie subaru.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 http://pl.youtube.com/watch?v=2yp1PkXiz ... re=related Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 21 Września 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Sprawa dość oczywista: 1. W terenie na korzyść nowego przemawia większy prześwit (mniejszy opór w kopnym piachu) + kontrola trakcji 2. Na szosie na niekorzyść większa masa własna + 8KM mniej. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 1. W terenie na korzyść nowego przemawia większy prześwit (mniejszy opór w kopnym piachu) + kontrola trakcji Kontrola trakcji przemawia na korzyść w terenie? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 owoc666, chyba chodzi o analogie do napedu SuperSelect z Mitsubischi Pajero/L200 - tam nie ma blokady przedniego/tylnego dyfra, tylko wlasnie kontrola trakcji przez przyhamowywanie kol bez przyczepnosci sobie z tym radzi. Mam tylko niestety watpliwosci, czy subarowski system sobie poradzi na rowni z SuperSelectem. Jakby sobie radzil choc w polowie tak dobrze, to dla mnie nowy Forek bylby git, gdyby nie new design (duzy, wizualnie ociezaly i okragly, wyzszy od Tribeci) oraz miekkosc zawieszenia: http://pl.youtube.com/watch?v=1_X0hjtDXcY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się