Than_Junior Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Ach, w moim nie ma przycisku. Coś mi się jednak przypomina, że nie powinno się tego robić za często bo nie ma cyrkulacji oleju... ale to tylko takie dywagacje, wartałoby spytać DT o zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Kolejne pytanie o AT w Subaru. Zdarzyło się żonie (bo ciągle przyzwyczaja się do AT) wyłączyć autko bez wrzucenia P. Czy to mocno szkodzi skrzynii ?Następna rzecz: wjazd do garażu mamy na styk i z reguły żona nie dojeżdża do końca tak że autko lekko wystaje i ja je z reguły wieczorem kiedy wracam dopycham o kilka cm. Żeby to zrobić wrzucam na N i potem z powrotem P. Czy taka zmiana z P na N i z powrotem bez włączonego silnika jest nieszkodliwa ?? Nie jest szkodliwa. Przynajmniej w ten sposób traktują skrzynie w serwisach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 1) nie można zostawiać skrzyni w pozycji P bez zaciągnięcia ręcznego na mniej lub bardziej poziomym podłożu - niby dlaczego nie? Ręczny trzeba zaciągać tylko, gdy parkujemy na stromiźnie. Nie powinno się doprowadzać do sytuacji "zahamowania" samochodu przez skrzynie biegów w pozycji "P", wiec lepiej chyba za każdym razem zaciągać ręczny niż zastanawiać sie czy do w/w dojdzie "na mniej lub bardziej poziomym podłożu". AllRad, napisałeś: "wysiadam w autka bo muszę otworzyć bramę" a pożniej "Załóżmy, że go nie opuszczam tylko siedzę za kierownicą", więc jeśli wychodzissz to "N" i ręczny a jeśli zostajesz to stoisz na "D" i hamulcu "nożnym". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plasma555 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 ODGRZEWAM Powiedzcie mi a jak się sprawuje automat w takim aucie jak Impreza WRX 2006r ? Jak ze spóźnieniem w zmianie biegów? Do ilu się kręci motor? Czy ma jakieś specjalne funkcje typu SPORT? Czy da się kręcić i kontrolować auto w poślizgu? O ile gorzej jeździ się automatem w stosunku do manula? Chodzi mi o osiągi? Ma on coś takiego jak +/- w biegach - sekwencja? Pzdr! ps. odgrzewam bo naczytałem się o Forkach, OBK itd a o Imprezach nikt nie napisał ... no chyba że nikt poprostu się nawet nie wygłupiał kupując w automacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 plasma555, WRX 06 w Europie był dostępny wyłącznie ze skrzynią manualną. Jeśli więć interesujesz się wersją amerykańską, dowiedz się czy skrzynia ma chłodnicę oleju, bo częstwo US Speci ich nie mają, co w naszych "dynamicznych warunkach drogowych" może się szybko skończyć bardzo nieprzyjemnie. Pewnie użytkownik Kuba będzie wiedział więcej na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Faktem jest ,iż mało jest wrx-ów z US z e-4at.To bardzo dobra skrzynia automatyczna,ale dobrze byłoby założenie dodatkowej chłodniczki z racji przegrzewania się ATF-u.Czeste przegrzanie tegoż oleju doprowadzi do uszkodzenia skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 odgrzewam bo naczytałem się o Forkach, OBK itd a o Imprezach nikt nie napisał ... no chyba że nikt poprostu się nawet nie wygłupiał kupując w automacie Ja mam, ale wolnego ssaka z A/T. WRX ma tą samą skrzynię, co N/A, cudów nie ma, ale jeździ do przodu i do tyłu i czasami bokiem. Jak ze spóźnieniem w zmianie biegów? Do ilu się kręci motor? Czy ma jakieś specjalne funkcje typu SPORT? Czy da się kręcić i kontrolować auto w poślizgu? O ile gorzej jeździ się automatem w stosunku do manula? Chodzi mi o osiągi? Ma on coś takiego jak +/- w biegach - sekwencja? Nie wiem, czy jest sens odpowiadać na podstawie N/A, ale ogólnie dużych różnic bym się nie spodziewał. 1. nie wiem jak jest w innych automatach, biegi w górę płynnie i szybko, w dół jak Cię mogę - szybko, ale ból jest z tym, że jazda w PL wymaga przytrzymania niższego biegu, a 4EAT (US-spec bez guziczków) jak to ma w zwyczaju wrzuca odpowiedni dla ekonomii, redukcja na I bieg trwa wieki 2. jakie to ma znaczenie, masz automat, sam decyduje kiedy zmienić, do 6300-6400RPM 3. nie wiem jak WRX ale US-spec N/A nie ma żadnych guziczków 4. da się, ale masz konwerter i czuć dużą bezwładność tego rozwiązania w stosunku do manuala, więc manualem na pewno lepiej się da sterować 5. osiągi? Na pewno gorzej, pewnie do kilku sekund 0..100kph, w N/A 2-3s, można "podpompować" konwerter przed startem - może będzie lepiej, ale to jest chyba troszkę destrukcyjna metoda 6. US-spec N/A jak wspomniałem nie ma nic takiego, a nawet jeżeli WRX ma, to to cały czas jest tylko automat Za posiadanie WRX z A/T należałoby przewidzieć jakąś dotkliwą karę. A/T ma swoje zalety, ale zawsze będzie tylko A/T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistral Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 A da się zwykłego 4EAT zamienić na tego z Powershiftem (+/-)? Zastanawiam się, czy sama skrzynia nie jest przypadkiem taka sami i różni się jedynie gałką serowania? Jeśli ewentualnie właśnie tak by było, czy jest opcja przekładki P&P? Mistral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 O! Pierwszy raz widzę ten wątek! Moim zdaniem SZYBKO! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 tak naprawde to ta dzwignie nie zmienia biegow ale tryb ich zmiany. na 3 automat robi swoje na 2 bblokujesz zalaczenie biegu wiekszgo niz 2 na 1 analogicznie sport zwieksza poziom obrotow zmiany biegu przez automat. dzwignia moze slozyc do wymuszanie redukcji lub zmiany stylu jazdy. automat to troche inna filozofia niz MT. zonie bym powiedzil ," wsadz 3 i nie dotykaj" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 na 2 bblokujesz zalaczenie biegu wiekszgo niz 2 Pozycja 2 to nie blokowanie biegu większego niż 2 tylko blokowanie go w ogóle. W tym położeniu jeździ tylko na dwójce. Rusza, hamuje, skręca itp. Dobre do ruszania na śliskim i hamowania silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zgadza sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harry78 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 czy można zwiększać obroty do odcinki na pozycji "P" i czym ewentualnie może się to skończyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Można tak samo jak w manualu na luzie, tylko po co. Druga kwestia to to że instrukcja podaje żeby nie robić tego zbyt długo bo skrzynia może być "overheating" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harry78 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Pytam bo diagnosta w ASO sprawdzał mi pod kompem auto i gazował tak kilka razy i nagle coś "stuknęło" w skrzyni i tak już zostało... teraz nie wiem czym to było spowodowane, czy zmęczenie materiału czy brak wiedzy... trochę droga będzie to naprawa Teraz stuka bez względu czy jest skrzynia ustawiona na P czy N. Czy naprawiał ktoś z Was AT? W Lublinie do kogo najlepiej się z tym udać? Do ASB PŁOCHEĆ warto? bo w ASO tego nie naprawiają. Czy może lepiej kupić używkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 co do szkrzyń automatycznych to tylko tą firmę mogę polecić , zajmują się tym profesionalnie i tylko automaty robią: mam nadzieje że upomnienia nie dostanę za to Adres: Województwo: Śląskie Miasto: Bielsko-Biała Kod: 43-382 Ulica: T. Regera 77 Kontakt: Telefony: Biuro : 33/8184577 Fax : 33/8184579 Komórka : 660 465 874 Komórka : 606 116 396 E-mail: asb@automat-serwis.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Pytam bo diagnosta w ASO sprawdzał mi pod kompem auto i gazował tak kilka razy i nagle coś "stuknęło" w skrzyni i tak już zostało... teraz nie wiem czym to było spowodowane, czy zmęczenie materiału czy brak wiedzy... trochę droga będzie to naprawa Teraz stuka bez względu czy jest skrzynia ustawiona na P czy N. Czy naprawiał ktoś z Was AT? W Lublinie do kogo najlepiej się z tym udać? Do ASB PŁOCHEĆ warto? bo w ASO tego nie naprawiają. Czy może lepiej kupić używkę? Byłeś przy tym "gazowaniu" i pojawieniu się usterki? Jeżeli tak to pogadaj w ASO co z tym zrobić. W końcu to nie Ty zawiniłeś. A tak na marginesie to jestem megazdziwiony ile pytań można zadać do obsługi A/T. Od lat jeżdżę automatem i jedynie kiedy stosuję inne ustawienie niż D to miasto, (czasem ustawiam 3 bo prędkości za niskie i skrzynia cały czas skacze między 3 a 4) lub strome zjazdy i podjazdy (wtedy 2). Jak sama nazwa wskazuje jest to skrzynia AUTOMATYCZNA i w 99% przypadków dajmy jej robić swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harry78 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Tak byłem przy tym.Jak przyjechałem do nich było ok. ASO dało mi "delikatnie" odczuć żebym sam się z tym bujał ,że oni tego nie naprawiają i nie maja zamiaru tego brać na siebie bo to nie ich wina że skrzynia padła.... Na alledrogo znalazłem niby nową za ok 5tyś i jakieś używki po ok 3tyś.I teraz nie wiem czy naprawiać czy wymieniać... czy walczyć z ASO?? Masakra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistral Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Ja bym walczył z ASO, aby cokolwiek oddali. W koncu auto było w ich rękach, a oni mają wszelkie narzędzia do diagnozy i powinni wiedzieć, czy można coś w danym aucie robić, czy nie za bardzo. Niech okryją choćby połowękosztów, to już masz lżej. Albo niech chociaż w gratisie wymienią Ci skrzynię, jak kupisz inną... Mistral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harry78 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Też tak właśnie myślałem żeby chociaż wymienili w gratisie bo oddać kasy to na bank nie oddadzą i nie przyznają się do błędu (jak wszystkie ASO w Polsce) Pogadam z nimi i zobaczymy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirokez Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Witam! Mam pytanie odnośnie automatu w imprezie GX 2.0 125KM 2004 rok przebieg 101tys km. Czy koledzy maja jakieś wskazówki jak traktować ten automat żeby służył jak najdłużej ? Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie czy np można w zimie na śniegu wrzucić np 2 i próbować się bawić czy to raczej nie ma sensu? albo np wrzucić np 2 i próbować ostrzej w zakręt wchodzić ? Chodzi mi o to żeby skrzynia sama nie przerzuciła biegu. Z góry dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guerrilla Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 mirokez ...ten mirokez? w sensie dawno temu poznany na frotkowym 4um? chyba tak bo Kraśnik mi pasuje :wink: możesz blokowac na 2 i latać bokiem po śniegu co do traktowania to tak jak wcześniej wspominano dbamy o ATF, jak najmniej wachlujemy i będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirokez Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Hehehehe tak to ja a z kim mam przyjemność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guerrilla Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 pw 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirokez Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Wracając do tematu mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie dojeżdżam sobie do szerokiego zakrętu 90stopni to czy mogę wbić 2 i but do oporu tak żeby szybko i efektownie przejść ten zakręt? Chodzi mi o to czy w takich sytuacjach gdy wbije 2 i przejadę zakręt na pełnym bucie to czy nic się ze skrzynia nie będzie działo ? Nie tylko jak jest śnieg ale również na suchej nawierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się