eddie_gt4 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 (...) W Legacy '90 2.2 AT była możliwość preselekcji biegu w trybie MANU (...) (...) W legacy '90 (moim przed swapem) był jeszcze MANU. Fajny był.... a na czym polegala ta funkcja? :roll: to dziala tak samo jak AT HOLD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 a na czym polegala ta funkcja? To chyba coś jak "sportshift". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 to dziala tak samo jak AT HOLD? AT HOLD włącza blokadę pierwszego dostępnego biegu na bieg 2. Brak jedynki. Nic więcej. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 to dziala tak samo jak AT HOLD? AT HOLD włącza blokadę pierwszego dostępnego biegu na bieg 2. Brak jedynki. Nic więcej. Pozdrawiam Grzegorz ja wiem, jak dziala AT HOLD, ale nie wiem, jak dzialal omawiany "tryb manualny" w '90 Legacy :wink: np. w SVX'ie "manual mode" de facto dziala tak samo jak AT HOLD, stad moje pytanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankes Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ruszanie z dwójki jest praktyczne przy ruszaniu na śniegu choć przy napędzie na cztery koła to i tak nie robi różnicy bo kołami nie zamłócisz. Przy przednim napędzie to co innego. Manual mode w SVX to właśnie eliminacja przejścia z jedynki na dwójkę - ruszanie z dwójki. Power mode "przeciąga" biegi - pozwala na bardziej sportową jazdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 od kiedy byla taka opcja jak manula mode???? Pierwsze slysze, zmieniajcie dalej recznie biegi w At a szybko bedziecie plakac, ze cos nie banga!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankes Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Krąży wiele opowieści o złym wpływie "ręcznej" zmiany biegów w skrzyniach automatycznych. Ruszanie z "dwójki", jazda miejska na "trójce" to nic innego jak zalecenia, o których możemy przeczytać w instrukcji obsługi samochodu. Jakby to wszystko było szkodliwe to zapewne mielibyśmy w samochodzie tylko PRND - i to wszystko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 praca skrzyni w naszych autach zawiaduje komputer, ktory obsłouguje układ hydrauliczny( do niedawna było to czysto hydraulicznie) jesli sie zaglebisz w instrukcje to masz opisane w jakich warunkach powinno sie zmieniac recznie biegi. Kazda ingerencja manualna w AT powoduje zaklucenie (chwilowe ) jego pracy. Powstaja nienaturalne cisnienia, i sutuacje na ktore sterownik nie byl przygotowany. Zaraz bedzie ale ze jest tiptronik itp jednak pod wzgledem budowy jest to praktycznie inna konstrukcja (o DSG nie wspomne), zmienisz komplet tarczek w AT to sie dowiesz czemu nie powinno sie tak robic. Chcesz recznie zmieniac kup manual, chcesz wygody kup AT, chcesz obu -> odkladaj kase i kup cos z DSG:PP (np nowe S4:))))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankes Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 dokładnie... ale tak już z nami jest - kupisz automat, chcesz manual i odwrotnie. W dzisiejszych czasach coraz więcej osób jednak woli wygodę automatu. A nie do wszystkich aut pasuje automat... i weź tu dogodź wszystkim! :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 DSG )) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Samochód Sturbo 00 z AT Jest dojazd do posesji, wysiadam w autka bo muszę otworzyć bramę (niestety nie wpadłem na pomysł żeby na pilota sobie zrobić) i powinienem 1) wrzucić P 2) wrzucić N i zaciągnąć ręczny 3) zostawić na D i zaciągnąć ręczny Która opcja jest właściwsza i lepsza dla skrzyni ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 1) wrzucić P tak. skoro stoisz to to jest najlepsze rozwiązanie.2) wrzucić N i zaciągnąć ręczny nie, bo coś tam nie tak z ciśnieniem w skrzyni, ale ja sie nie znam dokładnie, tylko wiem że tak sie nie robi3) zostawić na D i zaciągnąć ręczny tu ciśnienie jest ok, ale to tak jakbyś stał na półsprzęgle, więc też pewnie nienajlepiej Ale ja sie nie znam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okonskik69 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Która opcja jest właściwsza i lepsza dla skrzyni ?? Wrzucić "P" i zaciągnąć ręczny, IMHO najmniejsze obciążenia dla skrzyni, zwłaszcza na pochyłym podłożu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 3) zostawić na D i zaciągnąć ręczny Sam jestem ciekaw bo w ASO nie uzyskałem jednoznacznie twierdzącej odpowiedzi. Wg mnie nie powinno szkodzić używanie np. na postoju na światłach używanie hamulca ręcznego zamiast nożnego przy włączonym "D" Chyba, że się mylę...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 pytanie po co? Najlepiej wrzucać N albo P... Poza tym nie wiem (podkreślam nie wiem ), ale wydaje mi się, że komputer może być podpięty do pedału hamowania, ale nie do dźwigni ręcznego. I coś z tego może wynikać, choć nie wiem co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Nie ma znaczenia -P czy N ! Obie opcje są dobre . Różnica jest tylko taka , że na P dodatkowo skrzynia jest blokowana to znaczy blokowana jest przednia oś . Na włączonym biegu i na hamulcu jest tak samo jak na biegu i na ręcznym - skrzynia nadal daje ciśnienie do jazdy . Ja zawsze daję na P i ręczny . Producent zaleca częste używanie ręcznego . Ręcznego nie używam tylko na postój nocny w mrożne noce . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ok, ale zasada w automacie jest taka aby jak najmniej wachlować lewarkiem zmiany biegów. Pytanie dotyczyło nie o postoju dłuższego (15 minut) tylko krótkiego na światłach... Czasami zamiast trzymać 1,5 minuty nogę na hamulcu można by zaciągnąć ręczny WSKAZANE CZY NIGDY W ŻYCIU ? W samochodach z napędem na jedną oś, np. w Mercedesie nie ma z tym żadnego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ja włączam D i jadę do celu . Przełączam na P albo N dopiero wtedy , gdy mam zamiar wyłączyć silnik . W żadnych korkach nie ruszam lewarka . Wyłączam np. gdy stoję przed zamkniętym zaporami kolejowymi . W imprezie przejechałem tak ponad 530kkm . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 No właśnie a taki postój przed bramą garażową to jest krótszy niż na światłach bo to tylko przesunięcie bramy i trwa krócej niż minuta, więc czy jest sens wrzucać na P lub N czy po prostu zaciągnąć ręczny, a może w ogóle nie ma aż takiego znaczenia dla skrzyni ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Jest dojazd do posesji, wysiadam w autka bo muszę otworzyć bramę (niestety nie wpadłem na pomysł żeby na pilota sobie zrobić) i powinienem 1) wrzucić P 2) wrzucić N i zaciągnąć ręczny 3) zostawić na D i zaciągnąć ręczny Która opcja jest właściwsza i lepsza dla skrzyni ?? 1) nie można zostawiać skrzyni w pozycji P bez zaciągnięcia ręcznego 2) tak powinno się robić 3) opuszczenie uruchomionego samochodu "ze skrzynią" na D jest niebezpieczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 1) nie można zostawiać skrzyni w pozycji P bez zaciągnięcia ręcznego na mniej lub bardziej poziomym podłożu - niby dlaczego nie? Ręczny trzeba zaciągać tylko, gdy parkujemy na stromiźnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 3) opuszczenie uruchomionego samochodu "ze skrzynią" na D jest niebezpieczne Załóżmy, że go nie opuszczam tylko siedzę za kierownicą. Czy ktoś z Was jest w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi na moje powyższe pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Kolejne pytanie o AT w Subaru. Zdarzyło się żonie (bo ciągle przyzwyczaja się do AT) wyłączyć autko bez wrzucenia P. Czy to mocno szkodzi skrzynii ? Następna rzecz: wjazd do garażu mamy na styk i z reguły żona nie dojeżdża do końca tak że autko lekko wystaje i ja je z reguły wieczorem kiedy wracam dopycham o kilka cm. Żeby to zrobić wrzucam na N i potem z powrotem P. Czy taka zmiana z P na N i z powrotem bez włączonego silnika jest nieszkodliwa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Grzegorz, ale zeby przelaczyc chyba musisz wlaczyc zaplon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Nie muszę włączać zapłonu , po prostu przesuwam na N (oczywiście wciskając ten przycisk na gałce zmiany), przepycham autko o 5 cm i wracam na P. Wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się