Skocz do zawartości

Automat - jak zmieniać biegi 1,2,3


bohun

Rekomendowane odpowiedzi

(...) W Legacy '90 2.2 AT była możliwość preselekcji biegu w trybie MANU (...)

 

(...) W legacy '90 (moim przed swapem) był jeszcze MANU. Fajny był....

a na czym polegala ta funkcja? :roll:

to dziala tak samo jak AT HOLD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

to dziala tak samo jak AT HOLD?

 

AT HOLD włącza blokadę pierwszego dostępnego biegu na bieg 2. Brak jedynki. Nic więcej.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

ja wiem, jak dziala AT HOLD, ale nie wiem, jak dzialal omawiany "tryb manualny" w '90 Legacy :wink:

 

np. w SVX'ie "manual mode" de facto dziala tak samo jak AT HOLD, stad moje pytanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszanie z dwójki jest praktyczne przy ruszaniu na śniegu choć przy napędzie na cztery koła to i tak nie robi różnicy bo kołami nie zamłócisz. Przy przednim napędzie to co innego. Manual mode w SVX to właśnie eliminacja przejścia z jedynki na dwójkę - ruszanie z dwójki. Power mode "przeciąga" biegi - pozwala na bardziej sportową jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krąży wiele opowieści o złym wpływie "ręcznej" zmiany biegów w skrzyniach automatycznych. Ruszanie z "dwójki", jazda miejska na "trójce" to nic innego jak zalecenia, o których możemy przeczytać w instrukcji obsługi samochodu. Jakby to wszystko było szkodliwe to zapewne mielibyśmy w samochodzie tylko PRND - i to wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praca skrzyni w naszych autach zawiaduje komputer, ktory obsłouguje układ hydrauliczny( do niedawna było to czysto hydraulicznie) jesli sie zaglebisz w instrukcje to masz opisane w jakich warunkach powinno sie zmieniac recznie biegi.

 

Kazda ingerencja manualna w AT powoduje zaklucenie (chwilowe ) jego pracy. Powstaja nienaturalne cisnienia, i sutuacje na ktore sterownik nie byl przygotowany.

Zaraz bedzie ale ze jest tiptronik itp jednak pod wzgledem budowy jest to praktycznie inna konstrukcja (o DSG nie wspomne), zmienisz komplet tarczek w AT to sie dowiesz czemu nie powinno sie tak robic.

Chcesz recznie zmieniac kup manual, chcesz wygody kup AT, chcesz obu -> odkladaj kase i kup cos z DSG:PP (np nowe S4:)))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Samochód Sturbo 00 z AT

Jest dojazd do posesji, wysiadam w autka bo muszę otworzyć bramę (niestety nie wpadłem na pomysł żeby na pilota sobie zrobić) i powinienem

1) wrzucić P

2) wrzucić N i zaciągnąć ręczny

3) zostawić na D i zaciągnąć ręczny

 

Która opcja jest właściwsza i lepsza dla skrzyni ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) wrzucić P
tak. skoro stoisz to to jest najlepsze rozwiązanie.
2) wrzucić N i zaciągnąć ręczny
nie, bo coś tam nie tak z ciśnieniem w skrzyni, ale ja sie nie znam dokładnie, tylko wiem że tak sie nie robi
3) zostawić na D i zaciągnąć ręczny
tu ciśnienie jest ok, ale to tak jakbyś stał na półsprzęgle, więc też pewnie nienajlepiej :lol:

 

Ale ja sie nie znam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) zostawić na D i zaciągnąć ręczny

Sam jestem ciekaw bo w ASO nie uzyskałem jednoznacznie twierdzącej odpowiedzi.

Wg mnie nie powinno szkodzić używanie np. na postoju na światłach używanie hamulca ręcznego zamiast nożnego przy włączonym "D"

 

Chyba, że się mylę...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie po co? Najlepiej wrzucać N albo P...

 

Poza tym nie wiem (podkreślam nie wiem ), ale wydaje mi się, że komputer może być podpięty do pedału hamowania, ale nie do dźwigni ręcznego. I coś z tego może wynikać, choć nie wiem co ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia -P czy N ! Obie opcje są dobre . Różnica jest tylko taka , że na P dodatkowo skrzynia jest blokowana to znaczy blokowana jest przednia oś . Na włączonym biegu i na hamulcu jest tak samo jak na biegu i na ręcznym - skrzynia nadal daje ciśnienie do jazdy . Ja zawsze daję na P i ręczny . Producent zaleca częste używanie ręcznego . Ręcznego nie używam tylko na postój nocny w mrożne noce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale zasada w automacie jest taka aby jak najmniej wachlować lewarkiem zmiany biegów.

Pytanie dotyczyło nie o postoju dłuższego (15 minut) tylko krótkiego na światłach...

Czasami zamiast trzymać 1,5 minuty nogę na hamulcu można by zaciągnąć ręczny :) WSKAZANE CZY NIGDY W ŻYCIU ? :)

W samochodach z napędem na jedną oś, np. w Mercedesie nie ma z tym żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja włączam D i jadę do celu . Przełączam na P albo N dopiero wtedy , gdy mam zamiar wyłączyć silnik . W żadnych korkach nie ruszam lewarka . Wyłączam np. gdy stoję przed zamkniętym zaporami kolejowymi . W imprezie przejechałem tak ponad 530kkm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a taki postój przed bramą garażową to jest krótszy niż na światłach bo to tylko przesunięcie bramy i trwa krócej niż minuta, więc czy jest sens wrzucać na P lub N czy po prostu zaciągnąć ręczny, a może w ogóle nie ma aż takiego znaczenia dla skrzyni ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dojazd do posesji, wysiadam w autka bo muszę otworzyć bramę (niestety nie wpadłem na pomysł żeby na pilota sobie zrobić) i powinienem

1) wrzucić P

2) wrzucić N i zaciągnąć ręczny

3) zostawić na D i zaciągnąć ręczny

 

Która opcja jest właściwsza i lepsza dla skrzyni ??

 

 

 

 

1) nie można zostawiać skrzyni w pozycji P bez zaciągnięcia ręcznego

2) tak powinno się robić

3) opuszczenie uruchomionego samochodu "ze skrzynią" na D jest niebezpieczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) opuszczenie uruchomionego samochodu "ze skrzynią" na D jest niebezpieczne

 

Załóżmy, że go nie opuszczam tylko siedzę za kierownicą.

 

Czy ktoś z Was jest w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi na moje powyższe pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie o AT w Subaru. Zdarzyło się żonie (bo ciągle przyzwyczaja się do AT) wyłączyć autko bez wrzucenia P. Czy to mocno szkodzi skrzynii ?

Następna rzecz: wjazd do garażu mamy na styk i z reguły żona nie dojeżdża do końca tak że autko lekko wystaje i ja je z reguły wieczorem kiedy wracam dopycham o kilka cm. Żeby to zrobić wrzucam na N i potem z powrotem P. Czy taka zmiana z P na N i z powrotem bez włączonego silnika jest nieszkodliwa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...