Skocz do zawartości

Automat - jak zmieniać biegi 1,2,3


bohun

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a jak to jest z tym hamowaniem silnikiwm przy AT.

 

Zjeżdżając ze stromej górki wrzucenie na "3" oprócz wyższych obrotów nie daje nic :) Wrzucenie "2" powoduje odczuwalne szarpnięcie (nieprzyjemne) i nieco lepsze hamowanie silnikiem choć nadal nie wystarczające. Wrzucac w tej sytuacji "1" nawet nie próbowałem :)

 

Jak mogę zniwelowac to "szarpnięcie". Czy powinienem dodac nieco gazu w trakcie zmiany? Czy to nie powoduje jakichś problemów?

 

PS. To mój pierwszy AT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

1 prawdopodobnie nie uda Ci się wbić, ale na wszelki wypadek nie próbuj...

 

A czy to szarpnięcie pojawia się przy wrzucaniu 2 na sztywno, czy przy normalnej zmianie także?

 

Niestety AT to nie MT i tutaj nie masz takich możliwości hamowania silnikiem. Pozostaje środkowy pedał.

 

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady , da się hamować silnikiem tylko trzeba znać zasady przy jakich prędkościach można bez problemu dla skrzyni zbijać biegi wiadomo że przy 65 nie wbijemy 1 (co prawda da się ) bo można rozwalić skrzynie.

 

bynajmniej ja jak jeżdżę po parkingach wielopoziomowych to wrzucam na 1 i się wolno staczam z górki bez używania hamulca.

Jak to mawiał dziadek wszytko można robić ale trzeba to robić z głową :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Forku (nieco nowszym) nie dało się praktycznie podczas jazdy wrzucić 1. Nawet siłą (no ale bez też siłowania się, bo tego zmianą nazwać by nie było można).

 

W moim wbicie 1 sprawiało, że stale był napęd spięty w proporcji 50/50 (jak jest w S-turbo nie wiem) i faktycznie auto jechało wolno, no ale było trzeba się praktycznie zatrzymać, więc koncepcja hamowania silnikiem tutaj odpada.

W każdym razie jeśli u kolegi wbicie 2 sprawia, że mocno szarpie, to pomimo pancerności AT w Subarakach, ja bym z tej praktyki zrezygnował i odkładał po 10 gr więcej dziennie na klocki i tarcze...

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Forku (nieco nowszym) nie dało się praktycznie podczas jazdy wrzucić 1. Nawet siłą (no ale bez też siłowania się, bo tego zmianą nazwać by nie było można).

 

W moim wbicie 1 sprawiało, że stale był napęd spięty w proporcji 50/50 (jak jest w S-turbo nie wiem) i faktycznie auto jechało wolno, no ale było trzeba się praktycznie zatrzymać, więc koncepcja hamowania silnikiem tutaj odpada.

W każdym razie jeśli u kolegi wbicie 2 sprawia, że mocno szarpie, to pomimo pancerności AT w Subarakach, ja bym z tej praktyki zrezygnował i odkładał po 10 gr więcej dziennie na klocki i tarcze...

 

Mistral

 

Powiem tak, szarpnięcie jest odczuwalne np przy prędkości 50km/h. Nie odpowiedzieliście na pytanie nr 2, czyli czy aby zniwelowac to szarpnięcie można nieco trzymać noge na gazie (zwykle ruszam wajchą tylko po całkowitym odpuszczeniu gazu i przy niewielkich prędkościach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie może być spowodowane uszkodzeniem zaworku sterującego ciśnieniem w skrzyni.

Nie jestem fachowcem w kwestiach technicznych, ale jeśli taki objaw występuje nie tylko przy manualnej zmianie, ale także podczas normalnej jeździe, to proponuję pochylić się nad tematem.

Faktycznie, objaw ten może być różny przy różnym poziomie gazu, więc dodanie gazu może tu pomóc, ale nie zmienia to faktu, że samo szarpanie powinno być tu sygnałem do sprawdzenia skrzyni.

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, szarpnięcie jest odczuwalne np przy prędkości 50km/h. Nie odpowiedzieliście na pytanie nr 2, czyli czy aby zniwelowac to szarpnięcie można nieco trzymać noge na gazie (zwykle ruszam wajchą tylko po całkowitym odpuszczeniu gazu i przy niewielkich prędkościach).

Nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się, że trzymanie gazu tylko pogorszy sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie normalnej jazdy skrzynia zachowuje się bardzo dobrze, więc nie mam podstaw aby twierdzić, że jest z nią coś nie tak. Może zapytam tak: czy manualna redukcja biegu przy obciążeniu silnika (z nogą na gazie) powoduje nieporządane efekty dla trwałości skrzyni.

 

Nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się, że trzymanie gazu tylko pogorszy sytuację.

 

Prosiłbym aby wypowiadały się osoby, które się znają na tym temacie :roll: Jak nie wiem to staram się nie zabierać głosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie normalnej jazdy skrzynia zachowuje się bardzo dobrze, więc nie mam podstaw aby twierdzić, że jest z nią coś nie tak. Może zapytam tak: czy manualna redukcja biegu przy obciążeniu silnika (z nogą na gazie) powoduje nieporządane efekty dla trwałości skrzyni.

 

Nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się, że trzymanie gazu tylko pogorszy sytuację.

 

Prosiłbym aby wypowiadały się osoby, które się znają na tym temacie :roll: Jak nie wiem to staram się nie zabierać głosu.

Aż mi się głupio zrobiło muszę przyznać. Nie znam się w ogóle na budowie tej skrzyni skrzyni, ale przejechałem na niej ponad 90 000km. Przepraszam najmocniej za śmiałość. :oops:

 

PS. Daj znać, czy szarpnęło i dlaczego mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie normalnej jazdy skrzynia zachowuje się bardzo dobrze, więc nie mam podstaw aby twierdzić, że jest z nią coś nie tak. Może zapytam tak: czy manualna redukcja biegu przy obciążeniu silnika (z nogą na gazie) powoduje nieporządane efekty dla trwałości skrzyni.

 

Nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się, że trzymanie gazu tylko pogorszy sytuację.

 

Prosiłbym aby wypowiadały się osoby, które się znają na tym temacie :roll: Jak nie wiem to staram się nie zabierać głosu.

Aż mi się głupio zrobiło muszę przyznać. Nie znam się w ogóle na budowie tej skrzyni skrzyni, ale przejechałem na niej ponad 90 000km. Przepraszam najmocniej za śmiałość. :oops:

 

PS. Daj znać, czy szarpnęło i dlaczego mocniej.

 

Odpowiedziałbym ale również nie mam doktoratu z zakresu skrzyń automatycznych chociaż używam ich od wielu lat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło Matko, co za obrażalskie towarzystwo! :lol:

 

Citan: Najpierw piszesz, że się nie znasz a potem foch, bo jednak uważasz, że jest inaczej. Ciężko to zrozumieć... Tak samo, jak natychmiastową reakcję i stworzenie grupy wsparcia dla kolegi i potępienia dla "nowego".

 

Po prostu nie lubię takiej "rozmemłanej" dyskusji, że a to może jest tak, a może jest tak, a tak naprawdę to wszyscy mają rację. To przecież nie jest pytanie o reakcję termojądrową tylko pytanie początkującego użytkownika AT - czy szarpnięcie da się jakoś zniwelować, czy nie?

 

Piter: dziękuje za link aczkolwiek to wiedziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vielebny, wrzuć na luz ... posiedź z nami trochę dłużej, a szybko złapiesz klimat panujący na Forum ... nikt się przecież nie obraża :wink:

Cieszy mnie ta wiadomość :lol: Mam też zamiar "posiedziec z Wami dłużej" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się boję wypowiadać, ale zaryzykuję:P

 

Szarpnięcie moim zdaniem jest normalne. Przy zmianie na 3 nie szarpnie, bo przy prędkości 50 km/h, można ten bieg traktować prawie jak swego rodzaju "nadbieg" (3 bieg w automacie jest przystosowana do jazdy na bardzo szerokim zakresie prędkości, a ustawienie dźwigni w pozycji 3 de facto zamyka skrzynię na biegach 1-2-3 i skrzynia nie wrzuci wyższego biegu). To tak samo jakby przy 40 km/h zredukować w manualu z 5 na 4. Natomiast gdyby w manualu zredukować przy tej prędkości z 5 na 2, to poczujesz szarpnięcie i hamowanie silnikiem zacznie "działać".

 

Pytanie tylko co rozumiesz przez szarpnięcie? Czy jest to takie szarpnięcie porównywalne do redukcji o kilka biegów w manualu i puszczeniem sprzęgła i hamowaniu silnikiem, czy też coś raczej szarpie w skrzyni?

 

Czy jak jedziesz trzymając jednostajnie pedał gazu i zmienisz z D na 3 to szarpie jakoś nieprzyjemnie czy raczej czujesz to samo co przy kickdownie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko co rozumiesz przez szarpnięcie? Czy jest to takie szarpnięcie porównywalne do redukcji o kilka biegów w manualu i puszczeniem sprzęgła i hamowaniu silnikiem, czy też coś raczej szarpie w skrzyni?

 

Czy jak jedziesz trzymając jednostajnie pedał gazu i zmienisz z D na 3 to szarpie jakoś nieprzyjemnie czy raczej czujesz to samo co przy kickdownie?

 

Bardzo dobre pytanie ;) Jest to takei samo szarpnięcie jak przy redukcji na manualu z 5 na 2 :) albo przy bucie w podłogę przy prędkości 50km/h :) Przy czym w manualu wystarczy nieco obroty upilnować i szarpnięcie jest minimalne a tutaj pasażerowi prawie okulary spadają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie wszystko jest w porządku. Mój dokładnie tak samo reaguje. Trzymanie gazu w czasie zmiany może zmniejszyć lub zlikwidować te negatywne odczucia, no ale wtedy zamiast zyskać na hamowaniu silnikiem to jeszcze bardziej rozpędzisz z górki samochód:D więc nie wiem zatem czy takie operacje mają w ogóle sens. Według mnie kluczem jest znalezienie prędkości przy której należy zeskoczyć przy hamowaniu silnikiem z 3 na 2, tak żeby nie odczuwać szarpnięcia, albo je zminimalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vielebny, nie strzeliłem focha. Wydawało mi się, że znam odpowiedź - na podstawie swoich doświadczeń, ale w związku z tym że nie znam się na mechanice tej skrzyni - zaznaczyłem, że nie jestem pewien. Twoja reakcja niemiło mnie zaskoczyła (ale nie ma to nic wspólnego z fochem). Jeszcze raz przepraszam, że próbowałem wypowiadać się w temacie, na którym się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Odgrzewam kotleta. 

Może mi ktoś zlokalizować w internetach, bądź może ktoś z Was ma taką tabelkę ze skrzyniami automatycznymi, ich numerami zestawionymi z przełożeniem głównym? 
Muszę kupić skrzynię, a nie mogę znaleźć skrzyni o takim samym numerze jaką miałem w aucie, dlatego próbuję się dowiedzieć jaka jeszcze skrzynia będzie pasowała do mojego przełożenia ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 

 

W moim Forku (nieco nowszym) nie dało się praktycznie podczas jazdy wrzucić 1. Nawet siłą (no ale bez też siłowania się, bo tego zmianą nazwać by nie było można).

 

Czyli jest jakaś blokada uniemożliwiająca przerzucenie wajchy ? Czy podobnie jest z przełączeniem na 2 przy dużej prędkości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...