Skocz do zawartości

DCCD w praktyce


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Bo to bylo od modeli 08 w gore zdaje sie.

Sa 3 pozycje polozenia auto.

 

"1: Auto Mode is selected when the engine is started and covers most road conditions.

2: Auto+ Mode places the emphasis on traction for slippery roads, sharing out the torque more evenly between all four wheels and enhancing straight-line stability.

3: Auto- Mode increases agility by enhancing steering response through less torque-split interference."

 

I to jest dopiero od lanosa wzwyż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Przemeq. Pytanie tylko, czy rzeczywiscie czuc roznice i czy jest to przydatne?

 

Czy jest tak jak z si drive :P Ze wszyscy jezdza i tak na #sport. To tutaj i tak wszyscy jezdza na auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
tak więc świadome i rozsądne traktowanie pokrętełka wskazane :wink:

 

O - i to się nazywa rzeczowa wypowiedź 8).

 

Ja już w sobie wyrobiłem nawyk ustawiania DCCD przy odpaleniu samochodu; przestawiam go też w trakcie jazdy - nie za często, ale rozpinam przed manewrami parkingowymi, a spinam, gdy jestem na pole position i trzeba się, że tak powiem, dynamicznie zebrać spod świateł :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a spinam, gdy jestem na pole position i trzeba się, że tak powiem, dynamicznie zebrać spod świateł :mrgreen:.

oooo..i to mi sie baaardzo podoba :mrgreen::mrgreen:

Kiedys bardzo podobne wskazowki dawal mi JanDrop :P

 

nie bez powodu jest ostatnio taka funkcja w neetronicsie :wink:

Janek im podpowiedział :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

zacznę od podzielenia się doświadczeniami:

sti type r ver 5 my99, więc DCCD v1 albo nawet "v0" - bez automatu, sterowane pokrętłem, 7 ustawień

zawias seria, opony: rajdowe deszcze 16" michelin, nawierzchnia asfalt miejscami zabłocony

 

w warunkach mokro, padający deszcz, temp. 3-8st na plusie - najlepsze pojedyncze ustawienie 3, licząc od pełnego spięcia

 

teraz pytanie: czy bardzo łatwe wpadanie w poślizgi przy hamowaniach na prostej z wyższych prędkości (120km/h+) to kwestia małych umiejętności, czy jednak warto wtedy rozpinać dyfer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DCCD w GC8 bardzo mocno wpływa na właściwości auta

 

centralny dyfer rozpięty całkowicie w warunkach bardzo słabej przyczepności powoduje, że auto jedzie tak kiepsko jak RWD

dopiero spięcie powoduje, że można jeździć szybko w poślizgach, ale z kolei hamowanie z wyższych prędkości na spiętym to poślizg nie wiadomo ilu kół od razu po naciśnięciu hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek 8) Uzyskałem wiele cennych informacji odnosnie obsługi DCCD które to posiadam w moim RA . Nie do końca zrozumiałem jednak tryb auto. Czy w przypadku mojego samochodu takowy występuje :roll: Czy może auto są to opcje pomiędzy open a lock :?: Czy tez tryb auto jest tylko nowyszych STI gdzie spiecie dyfra jest sterowane automatycznie :?: A nie poprzez manualną regulacje jak w przypadku starszych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troszke inaczej jest.

Oczywiscie Neetronics zapewni Ci automatyke - bo miedzy innymi po to jest.

Ale tez troche steruje niz fabryczny kontroler w new age sti. I pewnie zreszta kazdy jeden sterownik dccd bedzie mial

jakies tam rozne, wlasne strategie kontroli dyfra - mniej lub bardziej konfigurowalne dla uzytkownika.

 

To nie skrzynia dccd jest, lub nie jest z trybem auto - to jest reszta elektroniki - kwestia kontrolera, czujnika przeciazen,

ktorym zdaje sie dysponuje new age - czujnik skretu kierownicy, czujniki przy kolach.

Troche bajerow, ktorych nie bylo w GC8 - stad tylko reczne sterowanie w autach wyjezdzajacych z fabryki.

Zwroc uwage, dla przykladu, ze np. gc8 z dccd nie mialy abs, a new age juz mialy.

 

Podejrzewam, ze byc moze z jakichs wzgledow zalezalo Subaru na wypuszczeniu serii aut z dccd, nawet mimo braku zaawansowanego kontrolera do niego, ktory pojawil sie dopiero w pozniejszych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy podłączenie tego sterownika jest proste?,czy trzeba go jakoś programować?czy auto z tym sterownikiem lepiej się prowadzi(mniej wyjeżdża mordką)?.....jeżeli 3xtak,to chcę bardzo taki.Może ktoś mógłby opisać wrażenia z praktyki?

 

Podlaczenie trudne dla elektryka nie bedzie.

Zaprogramowac oczywiscie trzeba.

A co do prowadzenia - na pewno zmienia to nieco jak auto sie prowadzi, ale na to wplyw maja takze inne czynniki, jak

chocby konfiguracja podwozia.

 

Pogadaj z chrisro - o ile mnie pamiec nie myli mial neetronicsa na sprzedaz, moze cos wiecej Ci powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów od początkującego w temacie.

 

Czytałem tutaj wypowiedzi kilku osób, które twierdzą, że dla nich nie ma różnicy na jakich ustawieniach jadą. Przyznam, że wydaje mi się to być nieprawdopodobne aby tego nie czuć. Dla mnie im wyżej spinam (od open do lock) tym auto staje się bardziej spokojne. Czyli znacznie trudniej aż tak przegiąć aby ustawiało auto bokiem nawet przy maksymalnie otwartej przepustnicy w zakręcie. Szczerze mówiąc różnica wydaje się dla mnie tak wielka, że zacząłem odruchowo spinać przy ostrzejszej jeździe i rozpinać na parkingach.

 

Jeszcze inaczej opisując sytuację jeśli chcemy jechać właściwym torem jazdy i nie podkręcamy auta kierownicą aby celowo je sprowokować to jazda odbywa się na minimalnych poślizgach lub całkiem bez. Przy jeździe na AUTO lub na rozpiętych znacznie prościej o przymusową kontrę bo auto wyszło z zakrętu z zerwaną trakcją.

 

Dla mnie różnice są ogromne. Co więcej czuć je również przy hamowaniu. Oczywiście tylko tym normalnym, bez sprzęgła w podłodze. Niestety wyjątkowo mizerna zima w tym roku nie pozwoliła mi do końca wyrobić sobie opinii, na którym nastawie najlepiej mi się hamuje. Nie było okazji hamować na "szklance". Mam nadzieję, że w końcu zdrowo sypnie i się dowiem...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie im wyżej spinam (od open do lock) tym auto staje się bardziej spokojne. Czyli znacznie trudniej aż tak przegiąć aby ustawiało auto bokiem nawet przy maksymalnie otwartej przepustnicy w zakręcie. Szczerze mówiąc różnica wydaje się dla mnie tak wielka, że zacząłem odruchowo spinać przy ostrzejszej jeździe i rozpinać na parkingach.

 

Jeszcze inaczej opisując sytuację jeśli chcemy jechać właściwym torem jazdy i nie podkręcamy auta kierownicą aby celowo je sprowokować to jazda odbywa się na minimalnych poślizgach lub całkiem bez. Przy jeździe na AUTO lub na rozpiętych znacznie prościej o przymusową kontrę bo auto wyszło z zakrętu z zerwaną trakcją.

polecam pojezdzic jeszcze troche a poczujesz ze im bardziej spiety dyfer tym auto bardziej pluzy w zakrecie. Spiety dyfer na wejsciu w zakret nie jest raczej najlepszym pomyslem na najszybsze go pokonanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...