Przemeq Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Bo to bylo od modeli 08 w gore zdaje sie.Sa 3 pozycje polozenia auto. "1: Auto Mode is selected when the engine is started and covers most road conditions. 2: Auto+ Mode places the emphasis on traction for slippery roads, sharing out the torque more evenly between all four wheels and enhancing straight-line stability. 3: Auto- Mode increases agility by enhancing steering response through less torque-split interference." I to jest dopiero od lanosa wzwyż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Dzieki Przemeq. Pytanie tylko, czy rzeczywiscie czuc roznice i czy jest to przydatne? Czy jest tak jak z si drive Ze wszyscy jezdza i tak na #sport. To tutaj i tak wszyscy jezdza na auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gracowy Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 W zeszłym roku na Pucharze Jesieni pojechaliśmy SpecBabcią 1OS na Bemowie z rozpiętym DCCD. Takiego Blocka odwalilismy, że już pod koniec OS z opon wyszły druty... tak więc świadome i rozsądne traktowanie pokrętełka wskazane :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 tak więc świadome i rozsądne traktowanie pokrętełka wskazane :wink: O - i to się nazywa rzeczowa wypowiedź 8). Ja już w sobie wyrobiłem nawyk ustawiania DCCD przy odpaleniu samochodu; przestawiam go też w trakcie jazdy - nie za często, ale rozpinam przed manewrami parkingowymi, a spinam, gdy jestem na pole position i trzeba się, że tak powiem, dynamicznie zebrać spod świateł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobby Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 a spinam, gdy jestem na pole position i trzeba się, że tak powiem, dynamicznie zebrać spod świateł . oooo..i to mi sie baaardzo podoba Kiedys bardzo podobne wskazowki dawal mi JanDrop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 a spinam, gdy jestem na pole position i trzeba się, że tak powiem, dynamicznie zebrać spod świateł . oooo..i to mi sie baaardzo podoba Kiedys bardzo podobne wskazowki dawal mi JanDrop nie bez powodu jest ostatnio taka funkcja w neetronicsie :wink: Janek im podpowiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Nie wiem czy było, ale gorąco polecam: http://www.nucleusnetworks.co.uk/scooby ... e_diff.pdf Dla tych którzy zadają techniczne pytania w praktycznym poradniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 zacznę od podzielenia się doświadczeniami: sti type r ver 5 my99, więc DCCD v1 albo nawet "v0" - bez automatu, sterowane pokrętłem, 7 ustawień zawias seria, opony: rajdowe deszcze 16" michelin, nawierzchnia asfalt miejscami zabłocony w warunkach mokro, padający deszcz, temp. 3-8st na plusie - najlepsze pojedyncze ustawienie 3, licząc od pełnego spięcia teraz pytanie: czy bardzo łatwe wpadanie w poślizgi przy hamowaniach na prostej z wyższych prędkości (120km/h+) to kwestia małych umiejętności, czy jednak warto wtedy rozpinać dyfer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek7w Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Wydaje mi się , że rzucanie tyłem przy hamowaniu nie jest związane ze spięciem dyfra. Przynajmniej ja nie zauważyłem różnicy , ale może za słabo hamuje i dlatego nie mam problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 przetestowane ostatnio na śniegolodzie parkingowym spięcie trzeba zmieniać w czasie jazdy, przy mocnych hamowaniach rozpięty dyfer bardzo pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 przy mocnych hamowaniach rozpięty dyfer bardzo pomaga Przy sportowej jeździe, gdy sprzęgło wciskasz w ostatniej chwili, zamiast się "wozić na luzie" - na pewno 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 DCCD w GC8 bardzo mocno wpływa na właściwości auta centralny dyfer rozpięty całkowicie w warunkach bardzo słabej przyczepności powoduje, że auto jedzie tak kiepsko jak RWD dopiero spięcie powoduje, że można jeździć szybko w poślizgach, ale z kolei hamowanie z wyższych prędkości na spiętym to poślizg nie wiadomo ilu kół od razu po naciśnięciu hamulca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krajanek Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Przeczytałem cały wątek 8) Uzyskałem wiele cennych informacji odnosnie obsługi DCCD które to posiadam w moim RA . Nie do końca zrozumiałem jednak tryb auto. Czy w przypadku mojego samochodu takowy występuje :roll: Czy może auto są to opcje pomiędzy open a lock :?: Czy tez tryb auto jest tylko nowyszych STI gdzie spiecie dyfra jest sterowane automatycznie :?: A nie poprzez manualną regulacje jak w przypadku starszych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukiGT Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Krajanek, u Ciebie nie ma trybu auto, który to jest tylko w new age'ach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krajanek Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 LukiGT, skoro tak to dzieki za rozwianie wątpliwości 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Czy podlączenie neetronic pod skrzynię dccd bez trybu auto ,spowojduje,że będzie ten tryb jakby dostępny,czy to jeszcze zupełnie coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 To troszke inaczej jest. Oczywiscie Neetronics zapewni Ci automatyke - bo miedzy innymi po to jest. Ale tez troche steruje niz fabryczny kontroler w new age sti. I pewnie zreszta kazdy jeden sterownik dccd bedzie mial jakies tam rozne, wlasne strategie kontroli dyfra - mniej lub bardziej konfigurowalne dla uzytkownika. To nie skrzynia dccd jest, lub nie jest z trybem auto - to jest reszta elektroniki - kwestia kontrolera, czujnika przeciazen, ktorym zdaje sie dysponuje new age - czujnik skretu kierownicy, czujniki przy kolach. Troche bajerow, ktorych nie bylo w GC8 - stad tylko reczne sterowanie w autach wyjezdzajacych z fabryki. Zwroc uwage, dla przykladu, ze np. gc8 z dccd nie mialy abs, a new age juz mialy. Podejrzewam, ze byc moze z jakichs wzgledow zalezalo Subaru na wypuszczeniu serii aut z dccd, nawet mimo braku zaawansowanego kontrolera do niego, ktory pojawil sie dopiero w pozniejszych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 czy podłączenie tego sterownika jest proste?,czy trzeba go jakoś programować?czy auto z tym sterownikiem lepiej się prowadzi(mniej wyjeżdża mordką)?.....jeżeli 3xtak,to chcę bardzo taki.Może ktoś mógłby opisać wrażenia z praktyki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 czujnika przeciazen,ktorym zdaje sie dysponuje new age Aż tak dobrze chyba nie jest. Są czujniki różnorakie, ale przeciążeń chyba nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 czy podłączenie tego sterownika jest proste?,czy trzeba go jakoś programować?czy auto z tym sterownikiem lepiej się prowadzi(mniej wyjeżdża mordką)?.....jeżeli 3xtak,to chcę bardzo taki.Może ktoś mógłby opisać wrażenia z praktyki? Podlaczenie trudne dla elektryka nie bedzie. Zaprogramowac oczywiscie trzeba. A co do prowadzenia - na pewno zmienia to nieco jak auto sie prowadzi, ale na to wplyw maja takze inne czynniki, jak chocby konfiguracja podwozia. Pogadaj z chrisro - o ile mnie pamiec nie myli mial neetronicsa na sprzedaz, moze cos wiecej Ci powie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Aż tak dobrze chyba nie jest. Są czujniki różnorakie, ale przeciążeń chyba nie. jest jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Murazor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Kilka słów od początkującego w temacie. Czytałem tutaj wypowiedzi kilku osób, które twierdzą, że dla nich nie ma różnicy na jakich ustawieniach jadą. Przyznam, że wydaje mi się to być nieprawdopodobne aby tego nie czuć. Dla mnie im wyżej spinam (od open do lock) tym auto staje się bardziej spokojne. Czyli znacznie trudniej aż tak przegiąć aby ustawiało auto bokiem nawet przy maksymalnie otwartej przepustnicy w zakręcie. Szczerze mówiąc różnica wydaje się dla mnie tak wielka, że zacząłem odruchowo spinać przy ostrzejszej jeździe i rozpinać na parkingach. Jeszcze inaczej opisując sytuację jeśli chcemy jechać właściwym torem jazdy i nie podkręcamy auta kierownicą aby celowo je sprowokować to jazda odbywa się na minimalnych poślizgach lub całkiem bez. Przy jeździe na AUTO lub na rozpiętych znacznie prościej o przymusową kontrę bo auto wyszło z zakrętu z zerwaną trakcją. Dla mnie różnice są ogromne. Co więcej czuć je również przy hamowaniu. Oczywiście tylko tym normalnym, bez sprzęgła w podłodze. Niestety wyjątkowo mizerna zima w tym roku nie pozwoliła mi do końca wyrobić sobie opinii, na którym nastawie najlepiej mi się hamuje. Nie było okazji hamować na "szklance". Mam nadzieję, że w końcu zdrowo sypnie i się dowiem... pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Oj,życzę Ci żebyś się jednak nie dowiadywał,jak się hamuje na prawdziwej szklance Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Murazor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Oj,życzę Ci żebyś się jednak nie dowiadywał,jak się hamuje na prawdziwej szklance mam nadzieję, że dam radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dla mnie im wyżej spinam (od open do lock) tym auto staje się bardziej spokojne. Czyli znacznie trudniej aż tak przegiąć aby ustawiało auto bokiem nawet przy maksymalnie otwartej przepustnicy w zakręcie. Szczerze mówiąc różnica wydaje się dla mnie tak wielka, że zacząłem odruchowo spinać przy ostrzejszej jeździe i rozpinać na parkingach. Jeszcze inaczej opisując sytuację jeśli chcemy jechać właściwym torem jazdy i nie podkręcamy auta kierownicą aby celowo je sprowokować to jazda odbywa się na minimalnych poślizgach lub całkiem bez. Przy jeździe na AUTO lub na rozpiętych znacznie prościej o przymusową kontrę bo auto wyszło z zakrętu z zerwaną trakcją. polecam pojezdzic jeszcze troche a poczujesz ze im bardziej spiety dyfer tym auto bardziej pluzy w zakrecie. Spiety dyfer na wejsciu w zakret nie jest raczej najlepszym pomyslem na najszybsze go pokonanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się