Skocz do zawartości

DCCD w praktyce


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

DRIFT

 

Czy dobrze zrozumiałem,że wprowadzenie samochodu w drift jest łatwy w położeniu "open". Ale dzieje się to już przy mniejszych prędkościach i często kończy się obróceniem samochodu.

 

Natomiast długi , spokojny drift na większej prędkości na jakimś długaśnym zakręcie łatwiejszy jest do kontrolowania w położeniu "lock" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRIFT

 

Czy dobrze zrozumiałem,że wprowadzenie samochodu w drift jest łatwy w położeniu "open". Ale dzieje się to już przy mniejszych prędkościach i często kończy się obróceniem samochodu.

 

Natomiast długi , spokojny drift na większej prędkości na jakimś długaśnym zakręcie łatwiejszy jest do kontrolowania w położeniu "lock" ?

 

Dobrze zrozumiałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pacjent: hawk STI, dccd w pozycji auto, podczas manewrowania przy skreconych kolach z napedu czuc jakby wibracje i jest wrazenie, ze tylne kola lekko "przeskakuja"

 

tak chyba nie powinno byc? o ile rozumiem na "auto" nie powinno byc zadnych oporow?

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem dotyczy STI RA MY96 . Podczas jazdy na wprost (mokry lub suchy asfalt)  po spięciu  dyfra  trzeci stopień< , występuje lekkie szarpanie (przerywanie)  . Dzieje się to  pow. 5tys obrt. i od trzeciego biegu w górę . Problem nie występuje gdy jade na otwartym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dotyczy STI RA MY96 . Podczas jazdy na wprost (mokry lub suchy asfalt)  po spięciu  dyfra  trzeci stopień< , występuje lekkie szarpanie (przerywanie)  . Dzieje się to  pow. 5tys obrt. i od trzeciego biegu w górę . Problem nie występuje gdy jade na otwartym.

mozliwe ze zaczynaja ci sie juz powli "sklejac" plytki w DCCD, albo cewka już nie domaga. Zmierz iernikiem jaka masz opornosc miedzy 2 kabelkami z dccd i daj znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zajęcie głosu . Twoje sugestie komancz na pewno będą wzięte po uwagę. Auto po niedzieli idzie na warsztat .Będę informował w wątku co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto na razie nie ruszane. Brak czasu na ogarniecie tematu. Problem z DCCD obecnie występuje również na początkowych biegach. Zauważyłem że na zimnym oleju szarpania nie ma.

Edytowane przez Krajanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noszę się z zamiarem wymiany ori kierownicy na OMP Corsica a wtedy auto nie będzie działać. I mam obawy,żeby nie "zapłacić" gapowego. Latem zwykle jeżdżę na mniej lub bardziej zapiaszczonym asfalcie.Czy jeśli zapodam pierwsze lub drugie położenie nie będę poruszał się autem RWD, co może powodować obrócenie tyłu przy bardziej dynamicznej jeżdzie po zakręcie ?

 

A co jak spadnie deszcz.Pozycja 3 ??? Na lato mam RE 070.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dotyczy STI RA MY96 . Podczas jazdy na wprost (mokry lub suchy asfalt)  po spięciu  dyfra  trzeci stopień< , występuje lekkie szarpanie (przerywanie)  . Dzieje się to  pow. 5tys obrt. i od trzeciego biegu w górę . Problem nie występuje gdy jade na otwartym.

 

Podczas jazdy na wprost centralny dyferencjał nie powinien "pracować" . Zakładając oczywiście, że masz jednakową wysokość kół na osiach i przełożenia główne skrzyni i dyfra są zgodne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenia  fabryczne . Koła rozmiar 205/50/16 bieżnik jest jednakowy. Wcześniej problem nie występował. Co do jazdy na wprost -  korzystając z DCCD przed opisana bolączka byłem przekonany ze auto lepiej klei do drogi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czy jest tu ktoś, kto jeździ na otwartym w bojowych warunkach, kjsy, rallysprinty czy inne rallylandy i dobrze mu z tym, bo lubi bokiem, bo przód mniej pluje itd. ?

 

Czy pozycja '0' nie spina nic, czy spina "trochę" i jak to ma się to wiskozy seryjnej sprawnej ?

 

Bierzemy od uwagę tylko tryb zielony "0".

 

Czy płytka z tyłu i z przodu ale tylko na ustawieniu "0" w DCCD to "uniwersalne" dobre prowadzenie jak ktoś lubi "Colinowo" ?

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się czasem zdarzyło kawałek tak pojechać, przez przypadek, bo nie spiąłem przed startem, z ulgą przyjmowałem spostrzeżenie, że to tylko niespięty centralny dyfer

 

przy skrzyni z 35/65 nawet na lekko nieprzyczepnym mocno odczuwalne wady RWD, niestabilny tył, auto zamiast jechać do przodu miele tylnymi kołami, co powoduje uciekanie tyłu na boki, konieczność kontrowania kierownicą

no i mocno odczuwalny brak wyciągania przodem, co powoduje, że auto przestaje mieć zalety AWD (obecne WRC rzadko jeżdżą na kontrze, nawet w poślizgu na szutrze)

 

jedyne warunki, w których jazda na 0 może, wg mnie, być korzystniejsza to: super asfalt, super opona, proste z szybkimi łukami, cała jazda powyżej 80 km/h

Edytowane przez kons6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czytałem temat kilka lat temu i przeczytałem ponownie. Fajna dyskusja.

A propos trybu auto to próbuję się do niego przekonać ale ciężko mi idzie.

Jeżdżę tylko po asfalcie więc używam zawsze albo auto minus albo manual open lub manual oczko nad open. Dlaczego tryb auto mnie nie przekonuje? Bo jest nieprzewidywalny a tym bardziej kiedy jeździ się wąsko między krawężnikami i innymi autami. A dlaczego próbuję jednak się do niego przekonać? Bo prawdopodobnie w zależności od sytuacji komputer steruje spięciem dyfra ale nie wiem czy da się wyuczyć jego zachowania.. Wciąż próbuję..

Na manual open jest przednia zabawa ale auto wolniej wyciąga się na wyjściu z zakrętu. Dla mnie w trybie manual subaru jest zdecydowanie łatwiejsze w opanowaniu bo wiem, że komputer niespodziewanie nie wtrąci swoich 3 groszy kiedy będę z nim "walczył". Z kolei manual z jednym oczkiem powyżej open robi robotę.

Dziwiłem się, że niektórzy w powyższym temacie nie widzą różnicy między poszczególnymi trybami. Żeby wyczuć różnicę - a jest wielka - to trzeba zakręt pokonać z dużą prędkością, w innym wypadku faktycznie nie będzie różnicy.

Edytowane przez _adi
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy możecie mi wytłumaczyć z jakich elementów sterownik DCCD w trybie auto sczytuje informacje o tym jak ma działać?

Konkretnie chodzi o skrzynię 6-cio biegową z DCCD z 2005 roku, czyli ostatni wypust 35:65.

 

Czy wtedy był już g-sensor, sensor obrotów na kolumnie kierownicy itp.?

 

 

Potrzebuję wiedzieć czego potrzebuję, żeby wszystko działało jak powinno w aucie gdzie nie było tego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wtedy był już g-sensor, sensor obrotów na kolumnie kierownicy itp.?

tak był , sterownik dccd potrzebuje sygnału z kilkunastu źrodeł w trybie auto:

połozenie przepustnicy

czujnik pedału gazu (accelerator) 

czujnik koła skrętu

sensor g 

predkosci każdego koła ( z czujników ABS ) 

czujnik recznego 

 

P.S. 

Nie radzę tego adaptować do starszych wersji aut bez DBW 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie mi wytłumaczyć z jakich elementów sterownik DCCD w trybie auto sczytuje informacje o tym jak ma działać?

 

Konkretnie chodzi o skrzynię 6-cio biegową z DCCD z 2005 roku, czyli ostatni wypust 35:65.

 

Czy wtedy był już g-sensor, sensor obrotów na kolumnie kierownicy itp.?

 

 

Potrzebuję wiedzieć czego potrzebuję, żeby wszystko działało jak powinno w aucie gdzie nie było tego systemu.

 

W przypadku DCCD PRO gdy podłączasz do auta które nie miało wcześniej DCCD taki sterownik czyta dane z :

 

TPS throttle position sensor -  przewód sygnałowy 0,4-4,5V po 98 r i 4,5V -0,5 dla starszych tzw reversed TPS

E-brake - rozłącza DCCD przy ręcznym

G-sensor - jest w zestawie, seryjny ponoć to kicha.

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Trochę odkopię wątek.

 

Na wstępie cytat ze strony SIP odnośnie systemu Driver’s Control Centre Differential (DCCD):

Cytat

Centralny mechanizm różnicowy sterowany przez kierowcę (DCCD) zastosowany w WRX STI, pozwala na ustawienie parametrów działania blokady tego urządzenia. Ma to istotny wpływ na sposób prowadzenia się samochodu. Mechanizm DCCD reguluje zachowanie dwóch urządzeń - elektromagnetycznego, wielopłytkowego sprzęgła przenoszącego moment napędowy, oraz mechanicznej blokady centralnego dyferencjału ze zwiększonym tarciem (LSD). Ich współdziałanie decyduje o podziale momentu napędowego między koła przedniej i tylnej osi.

  • Tryb Auto realizuje idealny rozkład momentu w zmiennych warunkach.
  • Tryb Auto [+] przekazuje większą część napędu na bardziej obciążone przednie koła, zwiększając przez to zdolności napędowe (trakcję) samochodu.
  • Z kolei tryb Auto [-] kieruje większą część momentu na koła tylne, wspierając zwrotność auta.
  • Wreszcie sześciostopniowy tryb Manual (ręczny), pozwala ustalić wymaganą przez kierowcę charakterystykę prowadzenia.

 

 

W kontekscie trybu Manual sprawa jest stosunkowo jasna, wybieramy jedno z sześciu ustawień i mechanizm stara sie utrzymać zadane spięcie centralnego dyferencjału i docelowo dzieli moment miedzy obie osie w poniższym stosunku (w idealnych warunkach):

 

image.png.fdb61c39c3f74b8225cf463864f118c0.png

 

 

Pytanie co dzieje sie w trybach Auto:

- czy w nich spiecie przechodzi płynnie między 0% a 100%?

- jadąc prostą asfaltową drogą jaki mamy stopień spięcia dla trzech opcji automatycznych (minus, neturalny, plus)? Jest on taki sam czy różny i czy znamy jego domyślną wartość?

- czy w zakrecie, w jego róznych fazach (wejście, środek, wyjście), głowna róznica miedzy trzema trybami auto polega na samej wartości spięcia czy również momencie zwiększania/zmniejszania tej wartości? 

 

 

Pytanie poboczne - ktoś ma dostęp lub wie gdzie znaleźć drugą i trzecią cześć "The DCCD Primer" by Seth Cooper? Ja trafiłem tylko na "part I".

Edytowane przez Ptasi0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy tylko, że część spięcia jest typowo mechaniczna. Przynajmniej w STI 08. Tego nie da się wyłączyć. Jest do ok. 20 %. Co do różnic, to jestem lekko zaskoczony. Za każdym stopniem w górę, samochód zaczyna jeździć jak czołg. Na śliskie, proste drogi, spinam. Na kręte, suche rozpinam. Faktycznie, "auto", jest troszkę dziwne. Za pierwszym razem, można się przestraszyć. Tak było ze mną. Jedynka, gaz decha, sucho, zakręt 90 w lewo. Wyłączone ESP i trakcja. Jak mnie powiozło, to "rany Boskie" ! Ale się nie wysypałem. Dwa razy zamiotłem ogonem, pojazd się uspokoił i mogę dalej pisać na The Forum. Było w ruchu miejskim. Tak poznawałem DCCD. Lekko ponad trzy lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mz56 dzieki za dopowiedzenie, jak najbardziej istnieje jeszcze stricte mechaniczne szpera która nawet przy 0% spiecia DCCD przenosi pewną cześć momentu na tylną oś (wspomniane ok. 20%)

 

Wracajac do moich poprzednich pytań, z Kanadyjskiej broszury można wyczytać iż:

  • Auto na podstawie warunkow plynnie reguluje poziom spiecia w pelnym zakresie 50/50 <-> 41/59  
  • Auto [+] celuje w pełne spiecie tj rozdział 50/50
  • Auto [-] celuje w pełne rozpięcie tj. rozdzial 41/59
  • Manual stara sie utrzymać ustawiony przez kierowce poziom spięcia

 

image.png.1a712ea009912a078ffa559f7f8233c7.png

 

 

W bonusie różnice miedzy trzema typami ustawień dla systemu Vehicle Dynamics Control (VDC):

  • Włączony - wspomaganie przez ABS + wspomaganie rozdziałem momentu w napędzie + wspomaganie przycinaniem obrotów silnika
  • Traction - wspomaganie przez ABS + wspomaganie rozdziałem momentu w napędzie
  • Wyłączony - wspomaganie przez ABS

 

image.png.ca18704fb6d544718530b7b02d28c991.png

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎25‎.‎04‎.‎2018 o 14:56, Ptasi0r napisał:

Mechanizm DCCD reguluje zachowanie dwóch urządzeń - elektromagnetycznego, wielopłytkowego sprzęgła przenoszącego moment napędowy, oraz mechanicznej blokady centralnego dyferencjału ze zwiększonym tarciem (LSD).

Dlatego dopisałem. Mechaniczna blokada nie daje się regulować z ręki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...