Skocz do zawartości

DCCD w praktyce


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

shodan, nie czujesz róznicy między "lock" a "open"?

 

Azrael, czekaj, czekaj - shodan, jak rozumiem, nie mówi tu o różnicach między "lock" <-> "open", a "lock" <-> "auto" oraz "open" <-> "auto". A to zasadnicza różnica.

 

Bo o ile jestem w stanie uwierzyć, że ktoś niewjeżdżony w ten wóz nie czuje różnicy pomiędzy poszczególnymi ustawieniami, a auto, to niemożność wyczucia różnicy "lock" <-> "open" wydaje mi się możliwa jedynie jeśli shodan jechał w bagażniku, pijany :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między lock, a resztą powinna być wyczuwlana dla Shodana.

 

Z drugiej strony - racja. Nie wyobrażam sobie warunków, w których "auto" zachowywałoby się tak, jak "lock". "Lock" to jednak dość mordercze ustawienie :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest roznica. Jak bylismy na Hockenheim na treningu i byla taka plyta poslizgowa na luku to uczylismy sie driftowac. na open szlo jak po masle, na auto bylo znacznie trudniej, choc oczywiscie i tak latwiej niz na lock.

 

Na open szło po maśle, bo łatwo się wyprowadzało auto z poślizgu, a na lock prawie wszyscy wykręcali bączki.

 

Ja tam nie odczuwałem różnicy między open a auto. Natomiast między open a lock jest duża różnica. Na lock znacznie łatwiej można prowadzić auto w długim poślizgu (oczywiście przy dopowiednim dozowaniu gazu, bo inaczej bączek pewny :) ) niż na open.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, a nie jest tak ze miedzy "open" a "auto" roznicy nie ma w 90% sytuacji?

 

Jak jej nie ma nawet w 95% sytuacji, nie tylko 90%, to i tak najważniejsze jest te pozostałe 5%, w których gra rozgrywa się o poradzenie sobie w opałach :cool:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawid, moze ja zle pamietam, ale na AUTO to auto ;) jechalo po prostu po luku, ale dalo sie w miare sprowokowac poslizg, zas na LOCK rylo przodem i bardzo trudno bylo pojsc slajdem.

 

A wogole to Ty sie nie wypowiadaj, bo Ty stary drifciarz jestes i bys nawet przednionapedowa limo krecil baczki w miejscu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Than_Junior, ale jak się weszło w zakręt wolno i delikatnie (praktycznie bez gazu) to nie rył aż tak bardzo

 

Przy spiętych dyfrach jest po prostu inna technika jazdy. Ale to nie dlatego, że jest ustawienie "lock", a nie "auto", a dlatego, że spięte dyfry to spięte dyfry - jakkolwiek do tego doprowadzimy 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spiętych dyfrach jest po prostu inna technika jazdy. Ale to nie dlatego, że jest ustawienie "lock", a nie "auto", a dlatego, że spięte dyfry to spięte dyfry - jakkolwiek do tego doprowadzimy 8).

 

Technika techniką, ale na auto będzie najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika techniką, ale na auto będzie najszybciej.

 

Jaka szkoda, że nie mierzyliśmy w Szygówku czasów na szutrze. Spięcie dyfrów to kompletnie inne prowadzenie.

 

A auto - jak to auto: w dużej większości przypadków zadziała poprawnie, ale nie we wszystkich. I samo decyduje, co w danym momencie jest lepsze, nie biorąc pod uwagę Twoich intencji i stylu. To jest tak, jak z fotografią: w nowoczesnych cyfrówkach w 95% przypadków auto wyręczy Cię i zrobi co najmniej tak samo dobre fotki, jak tryb manualny. Ale w trudnych warunkach (słabe oświetlenie), czy przy specjalnych zastosowaniach (np. foty bardzo dynamiczne), albo, gdy chce się pokazać "stajla" (zdjęcia "artystyczne") auto można se wsadzić w... pokrowiec od aparatu :twisted:.

 

Z DCCD jest identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, jak z fotografią: w nowoczesnych cyfrówkach w 95% przypadków auto wyręczy Cię i zrobi co najmniej tak samo dobre fotki, jak tryb manualny. Ale w trudnych warunkach (słabe oświetlenie), czy przy specjalnych zastosowaniach (np. foty bardzo dynamiczne), albo, gdy chce się pokazać "stajla" (zdjęcia "artystyczne") auto można se wsadzić w... pokrowiec od aparatu :twisted:.

 

Z DCCD jest identycznie.

 

Znalazłeś świetną analogię :idea:

W fotografii jest wielu amatorów, którzy kupują drogie aparaty i kombinują z ustawieniami uważając, że będą mądrzejsi, niż elektronika. W efekcie robią gorsze zdjęcia, niż gdyby ustawili tryb auto, a są święcie przekonani, że coś "poprawiają".

 

Ale ponieważ w tej sprawie (zarówno foto, jak i DCCD) chodzi bardziej o samozadowolenie z dobrze wydanych $$$, dyskusja jest czysto akademicka.

 

pozdr,

shodan - szczęśliwy użytkownik trybów auto, we wszystkim co takowy posiada :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłeś świetną analogię

 

Dzięki. A ja Ci jeszcze udowodnię, jak jest dobra, rozwijając tą analogię o kolejną, i to podwójną, analogię samochodową :!: :mrgreen:

 

Otóz jak chcesz zrobić dobre dynamiczne zdjęcie wozu na luźnej nawierzchni, na którym to zdjęciu bardzo dobrze będą widoczne takie detale, jak ruch koła, czy piasek wypadający spod kół, ustawiasz manualnie krótką migawkę. W przeciwnym razie - na "auto" - wyjdzie Ci jakieś rozmycie. I to jest właśnie tak, jak z DCCD: chcesz osiągnąć konkretny efekt na luźnej nawierzchni, ustawiasz "lock", bo inaczej to wóz zadecyduje np. że lepiej pojechać na okrągło, gdy Ty chciałeś pójść bokiem i rzucić piachem spod kół, aby fotograf robiący zdjęcie (z ustawieniem manualnym krótkiej migawki :mrgreen:) miał co fotografować :cool:.

 

[EDIT] PS. Zrób mi taką fotkę na auto :mrgreen:

 

dsc3446resgv8.th.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale się nie dziwię, że nie uważasz tego zdjęcia za dobre - w końcu po posiadaczu evo trudno oczekiwać, by rozumiał sztukę, przez duże "S" (jak "subaru") :mrgreen:.

 

Tak, jak trudno oczekiwać, by rozumiał magię działania pokrętełka DCCD 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...