Skocz do zawartości

DCCD w praktyce


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Azrael, a kto mówił, że ja jeżdżę? Napisałem wyłącznie, że trzeba "umić", nie mówiąc, że "umim"...

 

W życiu nie pojechałbym w trasę na full locku - na mokrym asfalcie na full-locku mógłbym pojechać co najwyżej po Ułężu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czy zem dobrze wykoncypowal :?:

 

Tak. Pamiętaj tylko, że pełny "unlock" może być zdradliwy - pójdziesz po łuku pełną bombą, trafisz na nierówność i nie będzie już wyciągania się czterema łapami. Tj. będzie, ale opóźnione :twisted:.

 

dlatego planuje go malo uzywac - podejrzewam ze na asfalt lepiej jest ustawic minimalne ale zawsze lekkie spiecie dyfra

 

pamietaj ze DCCD u Ciebie nie bedzie fajnie dzialac dopoki nie zalozysz jakiejs porzadnej plytki na tyl...

 

nie goraczkuj sie tak :razz: nie mam budzetu z gumy niestety :sad:

plytka tyl tez bedzie jak sie odkuje troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego lock na mokrym w trasie to kozactwo?

 

1. Podsterowność

2. Wymagana umiejętność kontrolowania wozu w długim i szybkim poślizgu, niewspomaganego automatami typu tryb DCCD-Auto. Pamiętajmy, że w trasie nie jeździ się 50km/h :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ulewach czasami tak, wspominalem :!: moje pytanie dokladniej brzmi, czy na auto, czy tez na lock latwiej w ten poslizg wpasc, powiedzmy podczas wyprzedzania w zalegajacej wodzie :?: moje doswiadczenia sa takie, ze na locku idzie rowno, na auto co chwila ktores kolo odjezdza.

moze to moj blad, zludzenie, ze lock wcale nie jest stabilniejszy dla auta?

co do podsterownosci mam zupelnie odmienne doswiadczenia - krecilem sie na eko w blocie wokol slupa i na lock najmniej plul przodem :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Than_Junior, ale przecież cały ten wątek jest o tym, że regulacja DCCD-A służy do ustawienia stopnia początkowego spięcia centralnego dyferencjału, a nie do zmiany inicjalnego rozdziału napędu między osiami.

 

A tu nagle taki kwiatek... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde coś namieszałem :oops:

 

No nie do końca, ale przez takie informacje ugruntowuje się tylko mit o magicznym pokrętle przekazującym napęd między osiami :twisted:.

 

A jakie ustawienie preferowali byście na KJS. Asfalt, 3-4 krótkie proste, 2-3 nawroty dookoła jakiejś małej fontanny i jeden nawrót dookoła własnej osi (pachołek , kostka)

 

Auto powinno się sprawdzić. Ale jeśli chcesz skorzystać aktywnie z tego urządzenia, to według mnie najlepiej byłoby, jakby pilot trzymał rękę na pokrętle i w odpowiednim momencie przekręcał. A więc proste na auto albo pierwsze pomarańczowe od dołu, wejście w zakręt tak samo, w nawrocie pilot mocniej spina dyfry, żebyś się "odepchnął" z niego, jak już ustabilizujesz tor, z powrotem dajesz na auto/pierwsze pomarańczowe od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli chcesz skorzystać aktywnie z tego urządzenia, to według mnie najlepiej byłoby, jakby pilot trzymał rękę na pokrętle i w odpowiednim momencie przekręcał. A więc proste na auto albo pierwsze pomarańczowe od dołu, wejście w zakręt tak samo, w nawrocie pilot mocniej spina dyfry, żebyś się "odepchnął" z niego, jak już ustabilizujesz tor, z powrotem dajesz na auto/pierwsze pomarańczowe od dołu.
Colin sam to robił...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huzar105, wiem, że nie tylko on. Mówimy tu jednak o kierowcy profesjonalnym, który działa jak maszyna. W przypadku pełnych amatorów - a za takich uznaję KJS-owców - łatwiej będzie, jak pilot sobie w opisie trasy zaznaczy nie tylko, co ma dyktować, ale też w którym miejscu przepiąć DCCD-A i uwolni kierowcę o myślenia od tym. Dodam też, że w cywilu pokrętło jest w takim miejscu i o takiej konstrukcji, że nie wyobrażam sobie, by kierowca był w stanie regulować "w boju" pośrednie ustawienia - może najwyżej ustawić open, lock i "auto".

 

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...