Jurek P Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Pojeżdżawka na mokrym torze w Słomczynie dopiero pokazała mi różnice w zachowaniu się auta przy różnym spięciu dyfrów ( na auto nie jeżdziłem, bo miałem wyłączony ABS) .Odczucia podobne jak u Przemka po Węgrowie .( ja tam za malo jeżdziłem i jakoś całkiem nie wyczuwałem tego tak aby się wypowiadać) Jeżdziłem zaczynając od dolnego zielonego (open) i co okrążenie przepinałem wyżej.Na "open" nerwowo , brak precyzji - trzeba uważać. Czym wyżej jazda przyjemniejsza i auto coraz mniej zarzuca niepotrzebnie tyłem. Na końcu na "lock" i jazda na tym to poezja, samochód mega przyjemnie prowadzi sie gazem w poślizgu przy małych ruchach kierownicą - przypomniały mi się takie słowa "Subaru to gdzie popatrzysz tam pojedzie" Jeśli chodzi o jazdę na asfaldzie to nie czuję dużych różnic , nawet między "auto" a ustawianiem ręcznym, tylko "open" na mokrym trzeba uważać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 HA! Zaraz shodanowi linka prześlę do tej wypowiedzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 nie mam duzego doswiadczenia, ale mam jakies tam juz - ulomne byc moze - obserwacje: co w teorii/praktyce przeszkadza jezdzic najczesciej na locku? mi tam auto w ogole nie odpowiada. na suchym asfalcie w zakrecie tyl ucieka i poprawia sie te kilka milisekund za pozno, kiedy juz nie musi sie poprawiac, bo sam poprawilem i teraz tylko spowalnia. na mokrym zas to dziob wyjezdza, ze pozal sie boze i automat reaguje z opoznieniem i co najwazniejsze gwaltownie, tak ze moze zdwoic niepotrzebnie reakcje kierowcy. ten mokry zakret zrobilem z ciekawosci na locku i poszedl jak poranny sklad z zachodniej do tluszcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 sprobuj zawrocic na locku to uslyszysz czemu nie powinno sie jezdzic najczesciej na locku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 sprobuj zawrocic na locku to uslyszysz czemu nie powinno sie jezdzic najczesciej na locku Nawet nie trzeba zawracać - wystarczy spróbować zrobić wolny skręt manewrowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 ale na drogach publicznych nie robisz nawrotow najczesciej :wink: szukam najblizszego optymalnemu ustawienia na dwa warianty warszawskich, zimowych warunkow, czyli mokro plus ew. szadz (1) i powiedzmy okazjonalnie krotkotrwale, ale obficie zasniezone drogi (2). i wiem, ze auto nie podoba mi sie. czasami mam wrazenie, ze mam dwukrotnie spotegowany problem, o ktorym kiedys rozpisywal sie przemek i inny kolega jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 nie napisalem zeby robic nawroty tylko sprobowac zawrocic (np na 3 razy jak na egz na prawo jazdy) mozesz tez sprobowac mocno skrecac przy parkowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek P Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Dziś ja i drugi kolega w podobnym Sti jeżdziliśmy na mokrej a potem lekko zamarzającej nawierzchni slalomu rallysprintu ( dośc wolny, ale techniczny) Obydwu nam najlepiej się jechało na "Auto" ( +abs) w porównaniu do manualnych ustawień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 28 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 na mokrej a potem lekko zamarzającej nawierzchni slalomu rallysprintu ( dośc wolny, ale techniczny)Obydwu nam najlepiej się jechało na "Auto" ( +abs) w porównaniu do manualnych ustawień Znów się potwierdza to, co ustaliłem wcześniej i opisałem ze wsparciem Adam.a. "Auto" jest idealne do warunków jednolicie niewiadomojakich - ni to ślisko, ni to nie ślisko, asfalt, ale taki nie do końca itp. Ustawienia manualne najlepiej sprawdzają się w jednolitych i jednoznacznych warunkach, a więc np. błoto na słomce - "lock"; suchy asfalt - "open". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 błoto na słomce - "lock"; suchy asfalt - "open". i właśnie na taki opis czekałem :grin: przed chwilą włączyłem sobie lock i masakra- jak cofałem ze skrętem to mnie coś tam z tyłu puścić nie chciało :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 z tyłu puścić nie chciało :roll: Może drzewo :razz: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Może drzewo :razz: sprawdzałem oprócz krowy nic tam nie było 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 28 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Krowy może tam nie było, ale paski będą na pewno za off-topy w Technicznym . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 taa w estetach nie chcesz to tu wyładowujesz emocję dobra dobra koniec OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 oki czyli to co z tych wywodow zrozumialem to lock: luzne nawierzchnie jednolite - auto prowadzi sie po luku - bez wyjezdzania tylem :?: open: przyczepna jednolita nawierzchnia - np asfalt (Ulez) beton (Modlin) na kreche - najlepiej sprawdza sie lock - bo moment jest rowno przenoszony i nie ma uslizgow jednej z osi ustawienia pomiedzy open a lock - w miare preferencji: im blizej lock tym mniej auto wyjezdza tylem na luznych nawierzchniach im blizej open tym lepsza zabawa na luznych nawierzniach np Slomka czy zem dobrze wykoncypowal :?: generalnie na razie nie bede mial trybu auto - bo czekam na sterownik ktory bedzie mial opcje auto z jednoczesnym trybem manualnym (na razie czlowiek ma tylko auto lub manual - wiec sobie wzialem manual i za jakis 1-2 mies powinien miec kontroler z obydwiema funkcjami) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 pokrotce tak. lock bylby najlepszy na kazdej nawierzchni, gdybys nie musial tylko skrecac... kazde spiecie dyfra stabilizuje samochod, zarowno z przodu, jak i z tylu. open z suchym raczej dla zabawy, na auto na pewno szybciej bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 czekam na sterownik ktory bedzie mial opcje auto z jednoczesnym trybem manualnym (na razie czlowiek ma tylko auto lub manual - wiec sobie wzialem manual i za jakis 1-2 mies powinien miec kontroler z obydwiema funkcjami)_________________ adamusmax, to poleciales na wypasie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Adamus, bedziesz montował czujnik położenia skrętu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Adamus, bedziesz montował czujnik położenia skrętu ? generalnie ten sterownik, ktory teraz jest w drodze to jest manual, a czekam az koles bedzie mial auto/manual w jednym sterownik auto (niestety kierowca nie ma wplywu na jego dzialanie) opiera sie na sygnale z TPS oraz na G-sensorach czyli jakby czujnikach przeciazen - Edwin jak ju rid inglisz to Ci podesle info bo w UK mi wlasnie te sterowniki polecili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JD555 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Z moich doswiadczen z DCCD jest podobnie jak opisuje to Przemeq, jezeli jest spiety na 100% to auto zaczyna wyjezdzac przodem i wowczas trzeba stosowac troche inna technike jazdy co wymaga juz pewnych umiejetnosci, jezeli chodzi o OPEN to mozna sie bawic w piekne slajdy i krecic w kolko i miec niezla zabawe :smile: Jak auto jest spiete czy nawet nie to przy cofaniu mozna sie niezle przestraszyc jak cos zacznie strzelac z przodu,wiec trzeba to robic wolno i w miare delikatnie, jest tez tak ze przy pozycji LOCK jezeli skrecimy kola i staniemy z gorki to auto sie zablokuje i nie zjedzie tylko bedzie stalo :smile: Fajne jest uczucie jak sie rozpina dyfry :smile: cale auto jakby odetchnelo z ulga i sie wyluzowuje Nie wiem jak jest w nowszych autach ale tak sie zachowuje to mniej wiecej w moim RA :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzoniasty36 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Na asfalcie raczej tylko do startu LOCKA polecam, i tylko do startu. Kiedyś moja żona przypadkowo włączyła LOCK opierając się o sterownik, ostro ruszyłem na skręcie i wracała na piechotkę 5 kilometrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Na asfalcie raczej tylko do startu LOCKA polecam, i tylko do startu. Kiedyś moja żona przypadkowo włączyła LOCK opierając się o sterownik, ostro ruszyłem na skręcie i wracała na piechotkę 5 kilometrów. Ukręciła półoś? To fakt - z LOCK trzeba uważać. Ja w sobie wyrobiłem nawyk, by przy podczas jazdy aktywnie sterować DCCD w zależności od warunków; a jak jadę "cywilnie", daję auto i też jest git. czy zem dobrze wykoncypowal :?: Tak. Pamiętaj tylko, że pełny "unlock" może być zdradliwy - pójdziesz po łuku pełną bombą, trafisz na nierówność i nie będzie już wyciągania się czterema łapami. Tj. będzie, ale opóźnione . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 czy zem dobrze wykoncypowal :?: Tak. Pamiętaj tylko, że pełny "unlock" może być zdradliwy - pójdziesz po łuku pełną bombą, trafisz na nierówność i nie będzie już wyciągania się czterema łapami. Tj. będzie, ale opóźnione . dlatego planuje go malo uzywac - podejrzewam ze na asfalt lepiej jest ustawic minimalne ale zawsze lekkie spiecie dyfra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 czy zem dobrze wykoncypowal :?: Tak. Pamiętaj tylko, że pełny "unlock" może być zdradliwy - pójdziesz po łuku pełną bombą, trafisz na nierówność i nie będzie już wyciągania się czterema łapami. Tj. będzie, ale opóźnione . dlatego planuje go malo uzywac - podejrzewam ze na asfalt lepiej jest ustawic minimalne ale zawsze lekkie spiecie dyfra pamietaj ze DCCD u Ciebie nie bedzie fajnie dzialac dopoki nie zalozysz jakiejs porzadnej plytki na tyl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 lock sprawdza sie jeszcze na bardzo mokrej nawierzchni w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się