Skocz do zawartości

DCCD w praktyce


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

No pokrętło faktycznie nie jest w najlepiej dobranym miejscu. Dzisiaj weryfikowałem to co pisaliście, niestety regulowanie w boju graniczy z cudem. Na jakieś 20 prób udało mi się 2 razy, ale i tak nie było to tak wykonane jak być powinno. Dodatkowo jeżeli robi się próby na luzie, bez widowni i oddechu konkurencyjnych załóg na plecach jest łatwiej. Niestety podczas jakichkolwiek prób z innymi załogami przy widowni dochodzi czynnik stresu, i w tym momencie , proste czynności sprawiają dużo więcej problemu. Myślę jednak, że jest to do ogarnięcia, ale po wielu godzinach prób (i oczywiście błędów). Nie próbowałem natomiast regulacji podczas jazdy z pilotem kiedy on reguluje pokrętłem - może jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to nie jest czasem tak ze tryb AUTO sam spina dyfry przed dohamowaniem do zakretu, rozpina w zakrecie i spina na wyjsciu, a jesli rzeczywiscie jest tak jak napisalem to jaka jest przewaga zrobienia tego samodzielnie i czy "gra jest warta swieczki" :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to nie jest czasem tak ze tryb AUTO sam spina dyfry przed dohamowaniem do zakretu

skad takie info? do jakiej wartosci spina? masz moze jakis opis algorytmu dzialania funkcji AUTO?

niestety szczegolow nie znam, wyczytalem gdzies jedynie ogolne informacje, ze DCCD zbiera info z ABS, czujnika polozenia kola kierownicy, ham. recznego, G sensor i na ich podstawie odpowiednio spina, rozpina dyfry

efekt jego dzialania jest ponoc podobny do ACD w Evo:

In short, the ACD unit hydraulically controls the limited-slip locking state of the center differential which ranges between full locked, full open, and every point in between these two states. It calculates what the optimum locking amount would be using real-time input from the previously mentioned sensors and which ACD mode is selected. The ACD is extremely fast in operation, bettering the performance of the standard VCU and Viscous units.

 

When the car is accelerating or decelerating rapidly, the ACD begins to engage the limited-slip locking on the differential. The harder you accelerate or decelerate, the more it locks. This is done to provide maximum lateral stability and wheel traction.

 

The ACD allows the differential to operate in more of a free state when steering movements are made. When turning, the wheels in the front have to travel a further distance than the wheels in the rear. This is because the wheels in the front travel using a larger turning radius than the rear wheels as you can see from this picture. (turning radius.gif) So in order for smooth turning, the center differential needs to become open to allow for the front set to turn at a different speed. If you were to leave the center differential locked, the wheels would skip and skid badly.

 

75406254_d439069b18.jpg?v=075406250_78fce86b5c.jpg?v=0

 

If the front wheels are spinning faster than the rear wheels, then the ACD begins to lock the clutches up. If the amount of force exerted by the front wheels is less than the amount the clutches resist, then the slip is stopped and both front and rear spin at the same speed. However, if the force the clutches can resist is less than the force exerted by the slipping set of wheels, then the wheels will slip, but only by how much remaining force the slipping wheels overpowered the clutches with.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a na czym polega Auto??

Ty mnie pytasz????

Ja nie wiem czy spina czy rozpina przed dohamowaniem. Co sie dzieje jezeli jade na locku a co sie dzieje jak jade na open. Jakie wartosci przyjmuje przy wartosciach posrednich ustawien DCCD? Domniemuje, ze inne na asfalcie inne na szutrze.

Nie jestem az takim ignorantem zeby nie rozumiec, ze tryb AUTO ingeruje, ale ja sie pytam w jakim stopniu, w którą stronę i wg jakiego algorytmu. Mam swiadomosc istnienia G sensora, czujnika polozenia kierownicy, czujnikow ABS-u, TPS-a itp. Domyslam sie wiec, ze zapewne ilość potencjalnych korekt przeprowadzanych przez sterownik DCCD dzialajacy w trybie AUTO jest olbrzymia.

Poniewaz tytul watku brzmi "DCCD w praktyce" to jestem ciekaw owego praktycznego dzialania. Temat, ze przy wiekszym spieciu moze byc bardziej podsterowny a przy mniejszym zdecydowanie mniej; jak jezdzic na przyczepnym a jak na "luznym" zostal juz przerobiony. Mnie interesuje teraz hamowanie. Ja mam swoje doswiadczenia wynikajace z ustawien Neetronicsa i uwazam, ze do 12% spiecia na hamowaniu to jest max co mi sie podoba, powyzej jest zbyt "sterylnie". Ciekaw jestem jak kombinuje tryb AUTO i tak brzmi pytanie.

Jezeli wiesz - to chetnie tez bym sie dowiedzial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze tryb AUTO sam spina dyfry przed dohamowaniem do zakretu, rozpina w zakrecie i spina na wyjsciu

 

Aby robił to SZYBKO, musiałby mieć kamerę widzącą, jak wygląda trasa, oraz podczepioną do Twojego mózgu sondę, która odczytywałaby Twój plan pokonania zakrętu :twisted:.

 

Tryb "auto" sprawdza się w 950% przypadków drogowych - odczyty z wszystkich czujników są na tyle częste, że praktycznie nie ma co kombinować. Jedyne kombinacje trzeba robić, gdy jest b. mokro (stojące kałuże - ja wówczas wpinam "lock" i idę dzidą), albo gdy chcemy się zabawić :twisted:.

 

Co innego w jeździe na czas. Słomka jest idealnym przykładem miejsca, gdzie tryb "auto" głupieje - na każdym przejściu z asfaltu na luźne i odwrotnie widać, że DCCD na chwilę głupieje.

 

zaloga Tomaszek/Tomaszek czasem tak robi

 

A no właśnie - stąd moja teoria o roli pilota w kontekście seryjnego miejsca montażu pokrętła DCCD. Aż któregoś razu spróbuję na Słomie to przetestować - jestem bardzo ciekaw efektu 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli mi sie rozjasnia.

mnie zawsze interesowalo jak AUTO sie zachowuje w skrajnych przypadkach, czyli powiedzmy na mega luznej nawierzchni kiedy samochód jedzie na LOCKU /powiedzmy na czyms zblizonym - bo tak naprawde tez nie wiem czy to odpowiada LOCK-owi manualnemu/ i np rozpoczynamy hamowanie lub skret. To samo dotyczy przyczepnego asfaltu /czyli w okolicy manualnego OPEN/.

Co sie dzieje z AUTO np przy wyjsciu na prostą START/META na Słomczynie?

Samochód wypada na zapewne spiętych dyfrach /blisko LOCK-a/ z szutru, hamuje /nie wiem czy rozpina czy pozostaje/, po czym skreca na teoretycznie bardziej przyczepnej nawierzchni z pedalem w podlodze.

Moj samochód nie ma funkcji AUTO i jestem ciekaw czy jest sens zebym ją próbował uruchomic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
ustawienie AUTO się sprawdza tylko na jednorodnej nawierzchni. Latanie na "auto" np. na Słomce, gdzie przeskakuje się z 'twardego' na 'miękkie' i to jeszcze w zakręcie, powoduje, że AUTO głupieje (może to właśnie była przyczyna dziwnego zachowania mojego DCCD na SJS-ie?)

 

Odświeżam wątek z dedykacją dla TomkaN 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Bardzo ciekawy wątek i choć mnie nie dotyczy (a chciałbym aby w przyszłości dotyczył), pozwolę sobie zadać pytanie w nadziei, że nie będzie to zupełny OT.

Otóż swego czasu w Forku miałem spaloną wiskozę, czyli jak rozumiem miałem takie "niby spięcie" centralnego dyferencjału, czyli niby pozycja LOCK, tak? I teraz jest pytanie: jeśli dobrze zrozumiałem powyższe wypowiedzi, w pozycji LOCK znacznie ciężej jest wprowadzić samochód w kontrolowany poślizg (przód wyjeżdża na zewnątrz); ja natomiast miałem zupełnie inne odczucia w porównaniu ze stanem po naprawie wiskozy (analogicznie do pozycji OPEN). Dla uściślenia dodam iż mowa o śliskiej nawierzchni. Czy miałem błędne wrażenia, czy nieuważnie czytałem wątek? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy wątek i choć mnie nie dotyczy (a chciałbym aby w przyszłości dotyczył), pozwolę sobie zadać pytanie w nadziei, że nie będzie to zupełny OT.

Otóż swego czasu w Forku miałem spaloną wiskozę, czyli jak rozumiem miałem takie "niby spięcie" centralnego dyferencjału, czyli niby pozycja LOCK, tak? I teraz jest pytanie: jeśli dobrze zrozumiałem powyższe wypowiedzi, w pozycji LOCK znacznie ciężej jest wprowadzić samochód w kontrolowany poślizg (przód wyjeżdża na zewnątrz); ja natomiast miałem zupełnie inne odczucia w porównaniu ze stanem po naprawie wiskozy (analogicznie do pozycji OPEN). Dla uściślenia dodam iż mowa o śliskiej nawierzchni. Czy miałem błędne wrażenia, czy nieuważnie czytałem wątek? :wink:

 

pytanie jest takie - jak byla uszkodzona ta wiskoza - bo mogla wogole nie spinac np ;) i wtedy byloby open ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie jest takie - jak byla uszkodzona ta wiskoza - bo mogla wogole nie spinac np i wtedy byloby open

Uszkodzona była tak, że na podnośniku na luzie i zaciągniętym ręcznym nie szło kręcić przednimi kołami. Taki objaw mnie się kojarzy ze słowem LOCK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

robię testy i porównanie ecu DCCD ori sti08 ,motec scd3 oraz niebawem czeskiego podobno najlepszego jaki jest biorącego pod uwagę wszytskie sygnały kat obrotu kiery , czujniki G...:) to wszystko pod seryjny ABS.

 

Odwzorowałem z czasem praktycznie ori mapę auto SERYJNEGO ECU DCCD na Motecu ,zachowanie bardzo podobne.

Mam dopracowaną mapę zrobioną na zimę z lewą nogą w 3 wersjach , na asfalt suchy nie skończyłem do końca za mało testów. Wszystko pod dany set up zwieszenia ,opon, dyfrów..

 

Seryjny STi08 auto jest bardzo fajny tryb ... wiadomo że nie blokuje przy hamowaniu i nie ma róznych innych smaczków ,ale przy dobrym zawiasie dyfrach , na asflat jest bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

A powiedzcie mi - bo lock i open jest jasne - czym sie roznica trzy polozenia auto?

 

Auto+; auto-; auto; da sie zauwazyc roznice przyszybkim pokonywaniu zakretu? Czy tylko podczas jazdy slajdem? :P

 

-- 10 lis 2010, o 00:07 --

 

Nik tu nie ma STI z DCCD? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...