Azrael Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 pilot może jeszcze ręczny zaciągać. Niektóre załogi tak robią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cząstek Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 No pokrętło faktycznie nie jest w najlepiej dobranym miejscu. Dzisiaj weryfikowałem to co pisaliście, niestety regulowanie w boju graniczy z cudem. Na jakieś 20 prób udało mi się 2 razy, ale i tak nie było to tak wykonane jak być powinno. Dodatkowo jeżeli robi się próby na luzie, bez widowni i oddechu konkurencyjnych załóg na plecach jest łatwiej. Niestety podczas jakichkolwiek prób z innymi załogami przy widowni dochodzi czynnik stresu, i w tym momencie , proste czynności sprawiają dużo więcej problemu. Myślę jednak, że jest to do ogarnięcia, ale po wielu godzinach prób (i oczywiście błędów). Nie próbowałem natomiast regulacji podczas jazdy z pilotem kiedy on reguluje pokrętłem - może jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 a czy to nie jest czasem tak ze tryb AUTO sam spina dyfry przed dohamowaniem do zakretu, rozpina w zakrecie i spina na wyjsciu, a jesli rzeczywiscie jest tak jak napisalem to jaka jest przewaga zrobienia tego samodzielnie i czy "gra jest warta swieczki" :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cząstek Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 A czy tryb auto zawsze zrobi to co ty chcesz i dostosuje się idealnie do danych warunków ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 czy to nie jest czasem tak ze tryb AUTO sam spina dyfry przed dohamowaniem do zakretu skad takie info? do jakiej wartosci spina? masz moze jakis opis algorytmu dzialania funkcji AUTO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 pilot może jeszcze ręczny zaciągać. Niektóre załogi tak robią. zaloga Tomaszek/Tomaszek czasem tak robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 skad takie info? do jakiej wartosci spina? No a na czym polega Auto?? [ Dodano: Sro Lip 09, 2008 1:13 am ] zaloga Tomaszek/Tomaszek czasem tak robi Bo to ponoć jest dobra załoga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 czy to nie jest czasem tak ze tryb AUTO sam spina dyfry przed dohamowaniem do zakretu skad takie info? do jakiej wartosci spina? masz moze jakis opis algorytmu dzialania funkcji AUTO? niestety szczegolow nie znam, wyczytalem gdzies jedynie ogolne informacje, ze DCCD zbiera info z ABS, czujnika polozenia kola kierownicy, ham. recznego, G sensor i na ich podstawie odpowiednio spina, rozpina dyfry efekt jego dzialania jest ponoc podobny do ACD w Evo: In short, the ACD unit hydraulically controls the limited-slip locking state of the center differential which ranges between full locked, full open, and every point in between these two states. It calculates what the optimum locking amount would be using real-time input from the previously mentioned sensors and which ACD mode is selected. The ACD is extremely fast in operation, bettering the performance of the standard VCU and Viscous units. When the car is accelerating or decelerating rapidly, the ACD begins to engage the limited-slip locking on the differential. The harder you accelerate or decelerate, the more it locks. This is done to provide maximum lateral stability and wheel traction. The ACD allows the differential to operate in more of a free state when steering movements are made. When turning, the wheels in the front have to travel a further distance than the wheels in the rear. This is because the wheels in the front travel using a larger turning radius than the rear wheels as you can see from this picture. (turning radius.gif) So in order for smooth turning, the center differential needs to become open to allow for the front set to turn at a different speed. If you were to leave the center differential locked, the wheels would skip and skid badly. If the front wheels are spinning faster than the rear wheels, then the ACD begins to lock the clutches up. If the amount of force exerted by the front wheels is less than the amount the clutches resist, then the slip is stopped and both front and rear spin at the same speed. However, if the force the clutches can resist is less than the force exerted by the slipping set of wheels, then the wheels will slip, but only by how much remaining force the slipping wheels overpowered the clutches with. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 No a na czym polega Auto?? Ty mnie pytasz???? Ja nie wiem czy spina czy rozpina przed dohamowaniem. Co sie dzieje jezeli jade na locku a co sie dzieje jak jade na open. Jakie wartosci przyjmuje przy wartosciach posrednich ustawien DCCD? Domniemuje, ze inne na asfalcie inne na szutrze. Nie jestem az takim ignorantem zeby nie rozumiec, ze tryb AUTO ingeruje, ale ja sie pytam w jakim stopniu, w którą stronę i wg jakiego algorytmu. Mam swiadomosc istnienia G sensora, czujnika polozenia kierownicy, czujnikow ABS-u, TPS-a itp. Domyslam sie wiec, ze zapewne ilość potencjalnych korekt przeprowadzanych przez sterownik DCCD dzialajacy w trybie AUTO jest olbrzymia. Poniewaz tytul watku brzmi "DCCD w praktyce" to jestem ciekaw owego praktycznego dzialania. Temat, ze przy wiekszym spieciu moze byc bardziej podsterowny a przy mniejszym zdecydowanie mniej; jak jezdzic na przyczepnym a jak na "luznym" zostal juz przerobiony. Mnie interesuje teraz hamowanie. Ja mam swoje doswiadczenia wynikajace z ustawien Neetronicsa i uwazam, ze do 12% spiecia na hamowaniu to jest max co mi sie podoba, powyzej jest zbyt "sterylnie". Ciekaw jestem jak kombinuje tryb AUTO i tak brzmi pytanie. Jezeli wiesz - to chetnie tez bym sie dowiedzial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cząstek Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Najlepiej by było gdyby był oddzielny wyświetlacz, który informował by na bieżąco jaki jest stopień spięcia przy trybie auto :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 nie wiem czy to komus cokolwiek rozjasni na temat zachowania Auto mode w zakreice (reszta :http://www.driveperformance.subaru.com/version1_2/blueprint.asp): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 ze tryb AUTO sam spina dyfry przed dohamowaniem do zakretu, rozpina w zakrecie i spina na wyjsciu Aby robił to SZYBKO, musiałby mieć kamerę widzącą, jak wygląda trasa, oraz podczepioną do Twojego mózgu sondę, która odczytywałaby Twój plan pokonania zakrętu . Tryb "auto" sprawdza się w 950% przypadków drogowych - odczyty z wszystkich czujników są na tyle częste, że praktycznie nie ma co kombinować. Jedyne kombinacje trzeba robić, gdy jest b. mokro (stojące kałuże - ja wówczas wpinam "lock" i idę dzidą), albo gdy chcemy się zabawić . Co innego w jeździe na czas. Słomka jest idealnym przykładem miejsca, gdzie tryb "auto" głupieje - na każdym przejściu z asfaltu na luźne i odwrotnie widać, że DCCD na chwilę głupieje. zaloga Tomaszek/Tomaszek czasem tak robi A no właśnie - stąd moja teoria o roli pilota w kontekście seryjnego miejsca montażu pokrętła DCCD. Aż któregoś razu spróbuję na Słomie to przetestować - jestem bardzo ciekaw efektu 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 powoli mi sie rozjasnia. mnie zawsze interesowalo jak AUTO sie zachowuje w skrajnych przypadkach, czyli powiedzmy na mega luznej nawierzchni kiedy samochód jedzie na LOCKU /powiedzmy na czyms zblizonym - bo tak naprawde tez nie wiem czy to odpowiada LOCK-owi manualnemu/ i np rozpoczynamy hamowanie lub skret. To samo dotyczy przyczepnego asfaltu /czyli w okolicy manualnego OPEN/. Co sie dzieje z AUTO np przy wyjsciu na prostą START/META na Słomczynie? Samochód wypada na zapewne spiętych dyfrach /blisko LOCK-a/ z szutru, hamuje /nie wiem czy rozpina czy pozostaje/, po czym skreca na teoretycznie bardziej przyczepnej nawierzchni z pedalem w podlodze. Moj samochód nie ma funkcji AUTO i jestem ciekaw czy jest sens zebym ją próbował uruchomic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 ustawienie AUTO się sprawdza tylko na jednorodnej nawierzchni. Latanie na "auto" np. na Słomce, gdzie przeskakuje się z 'twardego' na 'miękkie' i to jeszcze w zakręcie, powoduje, że AUTO głupieje (może to właśnie była przyczyna dziwnego zachowania mojego DCCD na SJS-ie?) Odświeżam wątek z dedykacją dla TomkaN 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 up Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 up Czy mnie się wydawało, czy z lewej strony jest przednia szyba rozbita? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Bardzo ciekawy wątek i choć mnie nie dotyczy (a chciałbym aby w przyszłości dotyczył), pozwolę sobie zadać pytanie w nadziei, że nie będzie to zupełny OT. Otóż swego czasu w Forku miałem spaloną wiskozę, czyli jak rozumiem miałem takie "niby spięcie" centralnego dyferencjału, czyli niby pozycja LOCK, tak? I teraz jest pytanie: jeśli dobrze zrozumiałem powyższe wypowiedzi, w pozycji LOCK znacznie ciężej jest wprowadzić samochód w kontrolowany poślizg (przód wyjeżdża na zewnątrz); ja natomiast miałem zupełnie inne odczucia w porównaniu ze stanem po naprawie wiskozy (analogicznie do pozycji OPEN). Dla uściślenia dodam iż mowa o śliskiej nawierzchni. Czy miałem błędne wrażenia, czy nieuważnie czytałem wątek? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Bardzo ciekawy wątek i choć mnie nie dotyczy (a chciałbym aby w przyszłości dotyczył), pozwolę sobie zadać pytanie w nadziei, że nie będzie to zupełny OT.Otóż swego czasu w Forku miałem spaloną wiskozę, czyli jak rozumiem miałem takie "niby spięcie" centralnego dyferencjału, czyli niby pozycja LOCK, tak? I teraz jest pytanie: jeśli dobrze zrozumiałem powyższe wypowiedzi, w pozycji LOCK znacznie ciężej jest wprowadzić samochód w kontrolowany poślizg (przód wyjeżdża na zewnątrz); ja natomiast miałem zupełnie inne odczucia w porównaniu ze stanem po naprawie wiskozy (analogicznie do pozycji OPEN). Dla uściślenia dodam iż mowa o śliskiej nawierzchni. Czy miałem błędne wrażenia, czy nieuważnie czytałem wątek? :wink: pytanie jest takie - jak byla uszkodzona ta wiskoza - bo mogla wogole nie spinac np i wtedy byloby open Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 pytanie jest takie - jak byla uszkodzona ta wiskoza - bo mogla wogole nie spinac np i wtedy byloby open Uszkodzona była tak, że na podnośniku na luzie i zaciągniętym ręcznym nie szło kręcić przednimi kołami. Taki objaw mnie się kojarzy ze słowem LOCK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Czy mnie wzrok nie myli??? Przemeq: Posty: 20000 Czuję się zaproszony na oblewanie okrągłego postu!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 robię testy i porównanie ecu DCCD ori sti08 ,motec scd3 oraz niebawem czeskiego podobno najlepszego jaki jest biorącego pod uwagę wszytskie sygnały kat obrotu kiery , czujniki G... to wszystko pod seryjny ABS. Odwzorowałem z czasem praktycznie ori mapę auto SERYJNEGO ECU DCCD na Motecu ,zachowanie bardzo podobne. Mam dopracowaną mapę zrobioną na zimę z lewą nogą w 3 wersjach , na asfalt suchy nie skończyłem do końca za mało testów. Wszystko pod dany set up zwieszenia ,opon, dyfrów.. Seryjny STi08 auto jest bardzo fajny tryb ... wiadomo że nie blokuje przy hamowaniu i nie ma róznych innych smaczków ,ale przy dobrym zawiasie dyfrach , na asflat jest bardzo dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizus Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 pytanie mam : Czy sterownik DCCD z type-r z 1997 roku ze skrzyni 5mt można podłączyć pod skrzynie 6mt ze spec-c z 2003 roku i będzie to działało ?? chyba chodzi głównie o napięcie przekazywane do skrzyni czy jest takie samo ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 A powiedzcie mi - bo lock i open jest jasne - czym sie roznica trzy polozenia auto? Auto+; auto-; auto; da sie zauwazyc roznice przyszybkim pokonywaniu zakretu? Czy tylko podczas jazdy slajdem? -- 10 lis 2010, o 00:07 -- Nik tu nie ma STI z DCCD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ape Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Na pewno ma U mnie [2007] nie ma czegoś takiego jak + i -, jest po prostu Auto. W roczniku 2008 którym miałem okazję trochę pomykać również nie pamiętam.... Skąd to wziąłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Bo to bylo od modeli 08 w gore zdaje sie. Sa 3 pozycje polozenia auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się