Skocz do zawartości

Paliwa E10 - Benzyna Vpower i inne


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

50 minut temu, motocyklista01 napisał(a):

Nie bez powodu w USA jest głośny temat exodusu ludności z Kalifornii do Teksasu, Arizony, Nevady.

Migracje zawsze były :) Tam jest taki nawał ludzi, że traktuje te regulacje jako element zniechęcający :)

w Kaliforni mieszka więcej ludzi niż w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Aktualizacja.

 

Mam generalnie złą wiadomość. Ostatnio znowu byłem na Circle K i Shell'u obadać jak wygląda sprawa z 95 "premium". Okazuje się, że patrząc po kartach jakości, nie ma ŻADNEJ różnicy między zwykłą, a "lepsiejszą". Pani Kierownik na Shell'u chyba się podobałem i się wygadała, że V-Power i FuelSave to jest to samo, z tej samej cysterny. Potem po prostu dolewają te dodatki czyszczące do zbiornika z V-Power. Poziom etanolu we wszystkich przypadkach to +/- 7%. 

 

Z dobrych wiadomości to zagęszczarka we firmie na gaźniku przepracowała już z 2 godziny na E10 i żadnej różnicy. Auta w rodzinie również nie zauważyły żadnej różnicy, mojego jeszcze nie tankowałem. 

 

Także wychodzi na to, że te lepsze 95 to zwykł scam. Ogólnie trochę lipa, że mamy albo 95 E10 albo 98/100 E0, nie ma niczego pośredniego, odpowiednika takiego "mid-grade" z USA. Ja do moto będę chyba sobie mieszał z 5l 95 z 2l 98, z matematycznego punktu widzenia wyjdzie mi taka E5 :th_dash:

 

Zostaliśmy wyruchani przez Orlen, nie pierwszy i nie ostatni raz :toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, motocyklista01 napisał(a):

V-Power i FuelSave to jest to samo, z tej samej cysterny

Klasyczna cysterna na kilka osobnych komór, zatem może Pani upraszcza temat.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, motocyklista01 napisał(a):

Aktualizacja.

 

Mam generalnie złą wiadomość. Ostatnio znowu byłem na Circle K i Shell'u obadać jak wygląda sprawa z 95 "premium". Okazuje się, że patrząc po kartach jakości, nie ma ŻADNEJ różnicy między zwykłą, a "lepsiejszą". Pani Kierownik na Shell'u chyba się podobałem i się wygadała, że V-Power i FuelSave to jest to samo, z tej samej cysterny. Potem po prostu dolewają te dodatki czyszczące do zbiornika z V-Power. Poziom etanolu we wszystkich przypadkach to +/- 7%. 

 

Z dobrych wiadomości to zagęszczarka we firmie na gaźniku przepracowała już z 2 godziny na E10 i żadnej różnicy. Auta w rodzinie również nie zauważyły żadnej różnicy, mojego jeszcze nie tankowałem. 

 

Także wychodzi na to, że te lepsze 95 to zwykł scam. Ogólnie trochę lipa, że mamy albo 95 E10 albo 98/100 E0, nie ma niczego pośredniego, odpowiednika takiego "mid-grade" z USA. Ja do moto będę chyba sobie mieszał z 5l 95 z 2l 98, z matematycznego punktu widzenia wyjdzie mi taka E5 :th_dash:

 

Zostaliśmy wyruchani przez Orlen, nie pierwszy i nie ostatni raz :toobad:

 

Wszystkie paliwa "lepsiejsze" różnią się głównie tym co do nich doleją. Benzyna to benzyna. Niektóre dodatki po prostu podnoszą oktanowość i cenę oczywiście też. Czy mają zbawienny wpływ na silnik to nie wiem... niektóre podobno coś czyszczą, chociaż zastanawiam się co poza wtryskami jest tam do czyszczenia. 

 

Lepsze - jak to określasz - 95 to nie scam. Dodają tam uszlachetniacze i wzbogacacze mieszanki, nikt tego nie zataja, a co one mają robić to inna sprawa. Ważne, że cena wyższa, a Ty czujesz się premium. 

 

Na końcu piszesz, że brakuje Ci wyboru, bo masz E10 i E0. Chwilę wyżej piszesz, że wszędzie w E10 zawartość Etanolu to +/-7%. Naprawdę myślisz, że dla Twojego silnika taką różnicę robi te niecałe 3% etanolu więcej niż dotychczas? Bo zakładam, że do tej pory było +/-5%. Wcześniej już ktoś pisał, że producenci aut przygotowali dawno temu auta na paliwo E10. 

 

Co do dwóch godzin pracy maszyny na E10. Nie wiem jakich rezultatów oczekujesz, serio, gwarantuję Ci, że zmiany w pracy (o ile są) są tak marginalne, że nawet ich nie usłyszysz. :biglol:

 

Nie bronię tu koncernów czy coś, ale odnoszę wrażenie, że zwyczajnie bijesz pianę o nic. ;)

 

Kilka screenów z mojego Fuelio. Kilka kilometrów już na tym nowym paliwie zrobiłem i spalanie w normie, moc w normie, hałas w normie, mogłoby być taniej. ;D

 

Screenshot_20240219-155839.thumb.png.64cc921fc94db4a686d4edc6fbe1e7e5.png

Screenshot_20240219-155848.thumb.png.5a79e6cdcfeb86a0b890bb47c288f557.png

Screenshot_20240219-155902.thumb.png.9ea25101766533785ec77d9e4b59af42.png

 

 

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem nadzieję, że te "lepsze" 95 na CircleK lub Shell może będzie E5, ale już się poddałem..

Więc po prostu tankuję na zmianę zwykłe (niepremium) 95 i 98 jakoś się to tam miesza - a dokładniej: przejeżdżam pół baku i dolewam do pełna raz jedną raz drugą :upside-down-face_1f643-small:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zagadnienie paliwa E10 nest proste.

10 oznacza zawartość bioetanolu w procentach. Bioetanol jest paliwem czystymi nie zostawia nagaru. Te 5 procent różnicy nie ma praktycznie żadnego znaczenia.

mieszkam we Francji i jeżdżę na E85  (forester  XT 2016 programowany flex fuel).

mieszam z E10  ( 10 litrów E10 na bak). Zużycie paliwa wzrasta  nawet do 

20% na samej E85 i rozruch jest trudniejszy a co najgorsze to na czystej E85 nie wyrabia pompa paliwa i wtryski przy maksymalnym obciążeniu ( 150 z przyczepką, pod górkę i pod wiatr). Oczywista oczywistość gdy lambda dla etanolu to okolice 1,7 a nie 1,4.

dodam, że we Francji wszyscy jeżdżą na 95 E10 bo  E5 jest rzadkością na stacjach.

 

Podstawą jest ekonomia.  We Francji E10 i E85 są już od bardzo dawna.

ceny

E85 0,9 €

E10 1,7

E5 1,85

 

Wprowadzenie E10 do polski jest efektem końca polityki pro-rosyjskiej.

niestety, ale na E85 trzeba  będzie trochę poczekać gdyż wymagane sa specjalne dystrybutory. E85 jest tańsza od gazu i nie jest potrzebna żadna dodatkowa instalacja. 
 Zboże techniczne, które znalazło się „cudem” w polskich piekarniach miało służyć właśnie do produkcji tego paliwa. W paliwie nie ma znaczenia to ,że jest ono zmodyfikowane genetycznie.

 

 

  • Dzięki! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, dzioba napisał(a):

mieszkam we Francji i jeżdżę na E85  (forester  XT 2016 programowany flex fuel).

mieszam z E10  ( 10 litrów E10 na bak). Zużycie paliwa wzrasta  nawet do 

20% na samej E85 i rozruch jest trudniejszy a co najgorsze to na czystej E85 nie wyrabia pompa paliwa i wtryski przy maksymalnym obciążeniu ( 150 z przyczepką, pod górkę i pod wiatr).

Ciekawe rzeczy piszesz. Możesz dać znać, jaki przebieg zrobiłeś już na tym E85?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sartek napisał(a):

Ciekawe rzeczy piszesz. Możesz dać znać, jaki przebieg zrobiłeś już na tym E85?

U nas i tak jest niedostępne. W Stanach wszystkie dłubane fury latają na tym paliwie, bo jest dużo odporniejsze na spalanie stukowe, ale niestety dużo większe zużycie i trzeba dawać mocniejszą pompę i wydajniejsze wtryskiwacze. Ale dzięki temu dużo większe osiągi. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Panowie. 

 

Sam w tym wątku pisałem wielokrotnie, zgłębiałem temat do cna i nie musicie mi nic tłumaczyć i udowadniać. Można wręcz powiedzieć, że nowa 95 jest lepsza od starej bo ma prawie 97 oktan, także różnica między 98 jest marginalna. 

 

Mi jako motocykliście chodzi tylko i wyłączenie o to, że etanol sprawia, że przy dłuższym przechowywaniu wytrąca się syf oraz delikatnie podżera aluminium. Do samochodu będę lał E10 i się nie oglądał. Mnie po prostu boli to, że w Europie w wielu krajach masz większy wybór: 95 E5 w Niemczech, 97 E5 w UK itd.. A u nas masz tylko E10 i 98/100, której oktanowość podbijają ETBE, a nie etanolem.  

 

Może kiedyś coś się zmieni, jakaś większa konkurencja na rynku czy coś.

Edytowane przez motocyklista01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2024 o 16:17, Orear napisał(a):

 

Wszystkie paliwa "lepsiejsze" różnią się głównie tym co do nich doleją. Benzyna to benzyna. Niektóre dodatki po prostu podnoszą oktanowość i cenę oczywiście też. Czy mają zbawienny wpływ na silnik to nie wiem... niektóre podobno coś czyszczą, chociaż zastanawiam się co poza wtryskami jest tam do czyszczenia.

 

 

Nie do końca. 98 ma zupełnie inną bazę, nie ma w niej prawie w ogóle etanolu, oktanowość jest podbijana ETBE. 100 na shellu to samo, w dodatku ona jest jako jedyne paliwo w Polsce sprowadzane z Niemiec. Lepszy diesel tak naprawdę jest B3, a nie B7, czyli też sama baza się różni. 

 

Ktoś tu wspomniał, że etanol jest jak LPG i jest to bardzo trafne określenie. Dużo większa oktanowość ale mniejsza kaloryczność. Czysty etanol ma chyba ze 140 oktan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, motocyklista01 napisał(a):

 

Nie do końca. 98 ma zupełnie inną bazę, nie ma w niej prawie w ogóle etanolu, oktanowość jest podbijana ETBE. 100 na shellu to samo, w dodatku ona jest jako jedyne paliwo w Polsce sprowadzane z Niemiec. Lepszy diesel tak naprawdę jest B3, a nie B7, czyli też sama baza się różni. 

 

Ktoś tu wspomniał, że etanol jest jak LPG i jest to bardzo trafne określenie. Dużo większa oktanowość ale mniejsza kaloryczność. Czysty etanol ma chyba ze 140 oktan...

Mi w miarę się problem rozwiązał po wyborach. Z powodów politycznych nie tankowałem na Orlenie, a teraz już tak. Verva 98 kosztuje u mnie mniej niż vpover 95 E10, gdzie dałem sobie upust przy ankiecie jaką dostałem z Shell jako user paliw vpower. Nie mogę pojąć tej idiotycznej decyzji :facepalm:. Uznałem pytanie za bezczelne gdzie miałem wyrazić swoją "radość" z jakości paliw vpower 

"Moja" Pani na shell (pozdrawiam) powiedziała, że na tyle spadła sprzedaż i uzysk, że musieli zwolnić obsadę i na zmianie jest tylko jedna osoba. Aha, do dzisiaj shell mi nie pokazał kwitów vpower 95 - pokazują tylko w obecności kierownika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku roku z czystej ciekawości postanowiłem poeksperymentować. Właśnie kończę czwarty bak. Baki pierwszy i trzeci zalany Shell V-Power Racing 100, baki drugi i czwarty zalane 95 E10 z BP pod domem. Nie stwierdzam żadnych zauważalnych różnic, ani w spalaniu, ani w mocy, ani w kulturze pracy silnika. Jeśli już, to jakieś "homeopatyczne".

 

Choć tak naprawdę występują dwie istotne różnice:

 

1. V-Power Racing 100 jest o 1,30 zł droższa na litrze, co przy paliwożerności Forka XT nie jest bez znaczenia.

2. Na super hiper lepszym V-Power występuje dobre pół sekundy zwłoki przy ruszaniu z miejsca, które na zwykłym paliwie nie występuje w ogóle. Zaobserwowałem na pierwszym baku, gdy ponownie zalałem V-Power Racing (trzecie tankowanie), było dokładnie tak samo. Wystarczy zalać 95 E10, żeby po kilkunastu kilometrach zwłoka przy ruszaniu zniknęła.

 

Zamierzam poeksperymentować dalej, może też z 98 E5 z BP, ale na razie nie mam żadnych powodów, żeby narzekać na 95 E10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do cen, moje dzisiejsze tournee po stacjach paliw - mam wszystkie niedaleko siebie. Tankowałem vpower diesel na shell i tutaj nie zmieniam. W drodze na shell mam kilka innych stacji

Shell vpover 95 E10 7,27

image.png.67d11c225c2b55299ee6298dd64ded18.png

MOL, ale nie widać co za co ale 98 chyba za 7,16 - stoi obok poniższego orlenu

image.png.6e16e0b12bdd106002f09ea1490233b3.png

Orlen 1 98 7,16

image.png.1e870a5d840e3e0933a01a9fd5c76807.png

bp 98 7,28

image.png.6ba70036de7854ad73404650cb4050c9.png

mój były tani orlen 98 7,18 a było poniżej 7 niedawno

image.png.01b209fece2f425a56eb6cfbe84af011.png

duża popularna stacja prywatna 98 6,82 - tabliczka - paliwa z rafinerii Lotos

image.png.4a01405a638f2539d46a0d8cf87438da.png

Circlek 98 7,07

image.png.adba84b085ad42846682a065720578cf.png

 

ceny bez rabatów ale 95 E10 z shell to jakiś odlot i dlatego tak mnie to wkurza. Prawie 1 pln róznicy pomiędzy prywatną stacją! i to wszystko za E10! Nie marudziłbym za E5

 

Edit, dopiszę ceny tanich stacji amic i auchan ze strony trojmiasto pl - tam jest codzienna informacja

Auchan 98 6,88 ; 95 6,32

Amic 98 6,88 ; 95 6,24

i ciekawosta CircleK Gdynia 98 6,74

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z premedytacją "po trasie" zajechałem na stację paliw przy Auchan w Piasecznie pod Warszawą i co ciekawe Pb95 jest E10

ale Pb98 ma E5.

Nawet chciałem zrobić foto dla uwiecznienia.

Cenowo 95 po 6,45  a 98 już 6,95 ; z dokładnością +/-2grosze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, radekk napisał(a):

a co w tym ciekawego? przecież z zasady tak jest wszędzie

to raczej odp do moich pretensji, dlaczego vpower 95 i inne premium 95 e10 są droższe niż 98

 

jaki sens tankować vpower 95 E10 itp skoro Verva 98 jest bardzo dobra i kosztuje mniej niż np vpower 95 E10

 

dlatego uważam, za to za błąd w strategii sprzedażowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, AdaSch napisał(a):

to raczej odp do moich pretensji, dlaczego vpower 95 i inne premium 95 e10 są droższe niż 98

ale przecież na stacji co 98 jest tańsza niż u konkurencji 95, to 95 u nich w dalszym ciągu jest tańsza od 98 którą u siebie mają. Raczej nie ma sytuacji że na jednej stacji 98 jest tańsza niż 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
16 minut temu, radekk napisał(a):

Jak tam? Jeździcie jeszcze, czy już wszystkim popadały te silniki do których lali 95?:mrgreen:

Silnik śmiga, ale przegub zaczął stukać... może to od tego cholernego paliwa? ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...