Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2024


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym Hyundaiem to ciekawe, bo Neuville i Lappi mają style jazdy z przeciwnych końców skali. W TV tego za bardzo nie widać, ale na żywo to Neuville jeździ ekstremalnie neat and tidy, za to Lappi sklada się bokiem 50m przed zakrętem.

Auto jak sądzę budowane pod dyktando Thierrego, ale jak widać Lappi jakoś sobie dał radę.

Kolejny fajny rajd. Jeszcze ze dwóch producentów i byłoby idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bardziej zastanawiające jest tempo Evansa. Wczoraj nie był w stanie utrzymać za sobą Fourmaux a dzisiaj rozwalił system.

To pokazuję ze ma bardzo małe okno kiedy czuje się optymalnie w samochodzie co okazuje się być jego największym wrogiem. To samo było w monte po fenomenalnym piątku spadł z tablicy wyników jak kamien.

W każdym razie na razie się broni i jest ciasno ale to coś nad czym musi popracować. 

To co jest na pewno pewne to ze Ott potrzebuje solidnego rajdu bo inaczej chłopaki odjadą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze, że po dwóch rundach Fourmaux jest trzeci w tabeli.
Tego się raczej nikt nie spodziewał.
Pięknie się bronił przed Evansem w sobotę.

Z kolei Evans wyciągnął najwięcej punktów z tego rajdu, mimo że był drugi na drodze w piątek. Za to też szacun.

Czwarty Thierry wyciągnął 18 pkt, czyli tyle co Fourmaux i tylko 1 mniej niż zwycięzca Lappi. Zatem jak na to co go spotkało w piątek jako pierwszego na trasie (był 11 po piatku) to super wynik. Zawdzięcza go głównie błędom Kallego, Otta i Taki. Bez tej uprzejmości z ich strony byłby w czarnej........

Tylko co się stało z tym Tanakiem....

Nastepne w kolejce Safari, czyli totalna nieprzewidywalność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bosman jak sie patrzy na pozycjie startowa Tanaka i jego czasy to on na prawde szedł grubo ten rajd do moment dzwonu i po prostu niewydalo. Myse ze placi troche teraz za swoje decyzje. Kolejny sezon i kolejny nowy samochód. To na pewno nie pomaga. Jeżeli chce sie walczyć do walki musi zaliczyc solidny rajd bo jak widac newet z klopotami z tym nowym system reszta zbiera solidne punkty. 

Edytowane przez turdziGT
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co ma prawie o polowe mniej pkt niż Fourmaux i prawie 30 mniej niż Thierry.
Z etatowych kierowców za nim są tylko Taka i Munster.

Pretendent na mistrza niestety nie może sobie pozwalać na takie błędy.

Nastepne Safari, które jest trochę loterią, więc zobaczymy komu szczęście pomoże, ale jak i tam Ottowi nie pójdzie to słabo to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka. AGILE Performance NZ (przetłumaczone): Przez ostatnie 6 miesięcy montowaliśmy Toyotę GT86 (subaru BRZ/Scion FRS), opracowując nowe, unikalne części w celu poprawy wydajności. Cieszymy się także z naszego nowego skanera 3D, który pomaga nam w procesie projektowania.

 

428648117_817882217020892_93701690537277

428626623_817882247020889_52977871350088

428633200_817882317020882_72847106383559

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wyważanie otwartych drzwi, skoro Toyota ma lub jeszcze niedawno miala w ofercie rajdową GT86 R3 z calym katalogiem dedykowanych części od kompletnej budy poczynając.

To musialo być wspaniale auto do jazdy, ale kosztowało 20k Euro wiecej niż np. Peugeot 208R2, a nie bylo prawie wcale szybsze więc niestety kompletnie się nie przyjęło.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

POŻEGNANIE Z HYBRYDAMI.

 

FIA ogłosiła, że zmodyfikowane i bardziej ekonomiczne wersje obecnych maszyn Rally1 bez napędu hybrydowego stanowić będą najwyższą klasę w Rajdowych Mistrzostwach Świata od przyszłego roku.

Światowa Rada Sportów Motorowych po dzisiejszym posiedzeniu przedstawiła kluczowe założenia dotyczące przyszłości WRC.

 

Wytyczne zostały opracowane po szczegółowej analizie obecnej kondycji Rajdowych Mistrzostw Świata przez specjalnie powołaną do tego grupę roboczą, którą FIA utworzyła w grudniu zeszłego roku. Jej stworzenie było wynikiem spadku liczby zgłoszeń w najwyższej klasie czempionatu. Do tego przy ocenie i zaleceniach uzdrowienia tej dyscypliny opierano się na wynikach niedawnej ankiety przeprowadzonej przez federację pośród kibiców.

 

Ciało zarządzające sportami motorowymi potwierdziło kilka propozycji dotyczących przyszłości WRC, w tym decyzję o rezygnacji z napędu hybrydowego i wprowadzeniu nowego zestawu przepisów Rally1, już od 2025 roku. Przyszłość tej klasy była w centrum debaty, wskazując na możliwość rezygnacji z Rally1 na rzecz Rally2 lub nowej kategorii Rally2 Plus.

 

FIA ogłosiła, że samochód Rally1 nadal będzie stanowił podstawę najmocniejszej kategorii, ale już bez jednostki hybrydowej. Zostanie to zrekompensowane redukcją masy w celu utrzymania osiągów na dotychczasowym poziomie. Pojawią się natomiast większe ograniczenia w konstrukcji aerodynamiki i w średnicy zwężki. Wszystko to ma na celu ograniczenie ponoszonych kosztów udziału w mistrzostwach. Finanse były jednym z kluczowych zagadnień w kontekście aut Rally1 wprowadzonych w 2022 roku. Zarówno FIA, jak i zespoły oraz zawodnicy uznali cenę bliską miliona euro za zbyt wysoką.

 

Przepisy przyjęte na ten rok już umożliwiały dopuszczenie samochodów Rally1 bez hybrydy i z większym balastem. Jednak takowe konstrukcje nie kwalifikują się do punktowania w mistrzostwach.

Pełne przepisy sportowe i techniczne obowiązujące od 2025 roku zostaną opublikowane w czerwcu.

 

- Obecny samochód Rally1 będzie nadal flagowym pojazdem WRC zarówno w 2025, jak i 2026 roku, ale z modyfikacjami mającymi na celu zmniejszenie kosztów i poprawę osiągów. Obejmują one usunięcie jednostki hybrydowej typu plug-in, zrekompensowanie osiągów poprzez zmniejszenie całkowitej masy, oraz zmniejszenie restryktora powietrznego i aerodynamiki - czytamy w oświadczeniu FIA.

 

Samochody Rally2 zostaną utrzymane w obecnej formie przez cały okres ich homologacji jako podstawa dla serii krajowych i międzynarodowych. Jednak auta Rally2 uczestniczące w wydarzeniach rangi mistrzostw świata od 2025 roku będą miały opcję „jazdy z zestawem WRC składającym się z większego restryktora, większego wydechu, opcjonalnej skrzyni biegów ze zmianą biegów przy użyciu łopatek oraz tylnego skrzydła z celem zmniejszenia różnicy w osiągach między samochodami Rally1 a Rally2”.

 

Od 2026 wprowadzony zostanie regulamin techniczny dla nowych aut najwyższej kategorii. Będzie obowiązywał równolegle z przepisami Rally1 po wspomnianych zmianach.

 

Przy wykorzystaniu wspólnej podstawy w celu zmniejszenia kosztów umożliwi się producentom i tunerom opracowywanie samochodów z nadwoziem opartym na modelach produkcyjnych, w tym segmentu B, segmentu C, kompaktowych SUV-ów lub samochodach koncepcyjnych zaprojektowanych zgodnie z określonymi kryteriami technicznymi, takimi jak środek ciężkości i aerodynamika w celu wyrównania osiągów.

 

Moc wyjściowa będzie wynosić docelowo 330 KM. Koszt silnika i skrzyni biegów będzie musiał mieścić się w określonym limicie finansowym, a technologia zostanie zrównana ze standardami znanymi z Rally2. Wydajność aerodynamiczna zostanie ograniczona wraz z określoną prędkością maksymalną.

 

Koszt samochodu ma wynosić maksymalnie 400 000 euro, a producenci będą musieli udostępniać swoje auta do sprzedaży.

Przy najbliższej możliwej okazji do WRC zostanie wprowadzona kategoria elektryczna, a techniczny departament FIA zostanie zobligowany do opracowania zasad, które pozwolą zrównać osiągi takich pojazdów z autami Rally1.

 

https://pl.motorsport.com/wrc/news/wrc-pozegnanie-z-hybrydami/10580830/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Jumpman napisał(a):

Akurat usuniecie hybrydy jest dobrym posunieciem. Co ona daje poza zwiekszeniem kosztow i problemami...

Z tego co pamiętam to Toyota warunkowała swoje pozostanie w cyklu od wprowadzenia hybryd. Ale chyba nawet oni zrozumieli, że w tym sporcie to się nie sprawdza.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat usuniecie hybrydy jest dobrym posunieciem. Co ona daje poza zwiekszeniem kosztow i problemami...
Daje najbardziej popularną w ostatnich latach w motoryzacji rzecz: zwiększenie masy
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wiecej hybryda rowna dla wszystkich nie daje zadnych mozliwosci rozwoju wlasnych rozwiazan ktore mozna by przeniesc pozniej na auta drogowe, nie ma rywalizacji inzynierii, to z zalozenia nie moglo sie udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozytywne to usunięcie hybryd. 

Powinni również to zrobić w cywilnych samochodach ;) 

To taki hochsztaplerski twór, który ma pokazać, że jesteśmy eko, a tak na prawdę głównie powoduje to komplikację całego systemu, podatność na awarię i zwiększenie masy, co eko ni jest. Tym bardziej, że główne wozi się tą masę praktycznie nie używając.

 

A reszta przepisów? Dajmy im szanse, kierunek  wszak dobry- redukcja kosztów i większa dostępność firm.

Zrównanie osiągów WRC i WRC2 też ma trochę sensu. W takiej Szwecji, w niższej klasie sporo się działo, więc warto ich włączyć do częstszych wizyt na podium oesowym. Byle nie popłynąć z kosztami.

 

Zastanawiające jest to:

7 godzin temu, SubaruGT napisał(a):

kompaktowych SUV-ów

 

Czy na prawdę trzeba pchać te garbusy na szczudłach do sportu?:facepalm:

Niby Puma ma podobny rodowód. Ale to też pokazuje bezsens. Produkować podwyższoną wersję hatchbacka, by ją obniżyć do sportu. Głupie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Adi napisał(a):

Produkować podwyższoną wersję hatchbacka, by ją obniżyć do sportu. Głupie to.

Dla nas głupie, ale firmy wiedza co robią. Produkują i sprzrdają to co chcą kupować klienci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Jumpman napisał(a):

Akurat usuniecie hybrydy jest dobrym posunieciem. Co ona daje poza zwiekszeniem kosztow i problemami...

To tez ale problem jest tez taki ze hybrydy wymagają dodatkowego zabezpieczenia i spełnienia inny warunków przez organizatora rajdu co znacznie zwiększa koszty. To główna przyczyną dla której Msport nie sprzedał żadnego Rally1. 

 

Ogólnie jak piszecie wygląda na to ze nie mogli się zgodzić na jeden plan i szansa że będzie straszny bałagan  będzie bardzo duża. 

 

Z jednej strony fajnie że dobry driver Rally2 na koksie będzie mógł walczyć z końcówka tabeli kierowców Rally1 ale z drugiej strony jakie to ma dać zainteresowanie dla np: fabrycznego teamu ? 

Taka Skoda Motorsport na pewno wybierze WRC2 bo z marketingowe punktu widzenia nie ma to żadnego sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...