Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2024


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

No Fourmaux zaimponowal dzisiaj nie ma co tylko ta przygoda na końcu Malcolma to misiala chyba o zawal przyprawic. Nie ma co nie dal sie Evansowi ani na chwile a mieli ta sama pozycję na drodze. Jutro Tanak i Kalle pewnie all in wiec reszta pewnie nic nie zdzala. 

Neuville tez w sumie dzien uratowal zgarnal cala petle mimo ze narzekal na auto i setup. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał(a):

tylko ta przygoda na końcu Malcolma to misiala chyba o zawal przyprawic

Malcolm nie takie rzeczy przerabiał. Latvala w Polsce, Evans na Korsyce bodajże. Tutaj lajtowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem się zająć czymś innym niż przewidywaniem wyników rajdów. Prowadzą ci co wg mnie mieli juz nie jechac, a ci co mieli wygrywać jadą w superrally.

I to jest piękne w Szwecji.

Fourmaux!!!! Jak ten chlopak dzisiaj pojechał. Oby nic jutro nie zmaścił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, szubaru napisał(a):

Na dzień dobry Evans wychodzi na drugie miejsce. 

Jak Lappi utrzyma takie "tempo" to Evans wygra. Jak dla mnie brak premii za cały rajd to główna wada obecnego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jak co, ale Evans na bank wyjdzie z tego rajdu z największą sumą punktów.

Nowy system, to jasno wskazuje, jest dla ambitnych od początku do końca. A nie dla tych co wystrzelili na końcu i później wiozą wynik. 

W rajdzie tacy wygrają, ale ten drugi zbierze więcej punktów do mistrzostw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak w sumie powinno być.
Jak Evans się dzisiaj spręży i będzie dalej cisnął a EP bedzie tylko odpuszczał, to slusznie Evans zgarnie więcej punktów.
W starym systemie EP mógłby tak odpuszczać bezkarnie.

Adrien nigdy nie był na podium, a EP nie wygrał od wielu lat, więc obaj mają swoje cele. Oby się żaden nie zdziwił, bo takie odpuszczanie to prosta droga do zaspy.

Pierwszy OS dzisiaj pokazał, że Toyota ma dużo lepsze aero. Srednia oesu 133 km/h, z dlugimi fragmentami pod 200kmh i 1,2,3 dla Toyoty, a Hyundaie poteżne straty jak na tak szybki oes i narzekają na nieprzewidywalny balans.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przymar napisał(a):

Jak Lappi utrzyma takie "tempo" to Evans wygra. Jak dla mnie brak premii za cały rajd to główna wada obecnego systemu.

Tez o tym pomyslalem ale on ma nadal prawie minutę. 

 

Wyglada na to ze Toyota lepiej działa w tych warunkach. Ott nie å przyczepność bo czyści a Neuville walczy z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalle narzeka że pojechał za szybko :biglol: i zużył opony. Plan byl zeby Evans zgarnal dzien a on PS bo on sie liczy do producentów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fourmaux trochę namieszał Evansiw wczoraj bo mu odebrał punkty ale i tak Evans wywiezie więcej punktów niż zwyciezca rajdu Lappi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jestem zawiedziony.

Fajny rajd, ale coś z tą rywalizacją było nie tak. Faworyci odpadli i kawałek emocji nam zabrali.

 

No i mamy. Ambitny drugi na więcej o 5 punktów niż oszczędzający się zwycięzca.

 

I moje przemyślenia a propos nowej punktacji.

Jest wprawdzie rywalizacja niedzielna, ale trochę ją burzą tacy kierowcy jak ci bez pełnego programu.

Np. taki Lappi miał dowieźć zwycięstwo, a punkty w niedzielę dla Hyu mieli już zdobywać zawodnicy z pełnym programem. 

Podobnie to wyglądało w Toyocie. Kalle odpuścił, by Evans mógł zgarnąć punkty za niedziele...wziął sobie w nagrodę tylko PS ;) 

I tak, w mojej ocenie ma to największy sens tylko w przypadku, gdy w czołówce jadą zawodnicy z pełnego programu. Wtedy walczą od początku do końca.

Czyli na plus, z małymi lukami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esapekka Lappi ! Trochę musiał na to czekać ale z tą prędkością która pokazał w zeszłym roku to było tylko kwestia czasu. Czapki z głów dla Cyrila że dal mu szanse po słabej końcówce sezonu ale chyba się opłaciło. Dwa rajdy i 2-0 dla Hyundaia. Trochę to musi zacząć irytować Toyotę. 

Evans wywozi więcej punktów niż zwycięzca a Therry chyba też uratował raczej ciężki rajd. 

 

Uważam ze nowa punktacja sprawdzą się w niedzielę ale nadal największy problem to ilość aut w Rally1. Dwa odpadna i nie ma co oglądać. Na całe szczęście Rally2 ratuje sytuację bo tu znów piękna walka poza Solbergiem który wręcz zdeklasował rywali. Imponujące. 

 

Trzeba też pochwalić Fourmaux,  na prawdę solidny rajd który pokazał że zrobił progres i będą z niego ludzie. 

 

Reszta cóż Ott prędkość miał zwłaszcza w piątek biorąc pod uwagę pozycję na drodze jechał imponująco no ale popełnił błąd który go dużo kosztował. 

 

Ogólnie rajd fajny ale pozostaje jaki niedosyt. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, szycha napisał(a):

Nie wiem gdzie wy oglądacie ten rajd, więc mam pytanie co się stało z Munsterem?

Jak mieszkasz w Polsce, to stacja Motowizja ma transmisję live ze wszystkich odcinków WRC. Oni chyba w ofercie większości sieci kablowych są. Ewentualnie możesz wykupić podstawowy pakiet Playera, pobrać apkę i wtedy możesz oglądać praktycznie wszędzie :) Poza granicami, to albo VPN i online Player, albo wykupić dostęp do RallyTV. 
 

Co do Munstera, to poszedł w bandę na ostatnim odcinku w sobotę. Udało mu się jakoś wygrzebać, ale stracił z 10 min. 
 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...