Skocz do zawartości

pierwszy zakup - pierwsze wydatki


tedid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów, mój pierwszy post - mam nadzieję, że nie przegnę i że nie ostatni.

Jestem na forach Yamahy i Vitary.

Nadejsza wiekopomna chwila by kupić coś normalnego.

Potencjalny Pacjent - XV z roku 2015 przy przebiegu ok. 150.000 km. Silnik 2.0 ; manual. Polski salon. Niby serwisowany na bieżąco, w tym na początku w ASO.

Nie jestem mechanikiem. Mało co kumam. I kroję budżet, 

interesują mnie koszty dodatkowe (mechanika), które typowy laik ja ja -  rzadko bierze pod uwagę przy zakupie ;  jak np.  wymiana rozrządu (pompa ?), świec, oleju i czegoś tam - co warto od razu zrobić.

Na początku jest ah, oh - a potem twarde zderzenie z Marianem.

Wiadomo - każdy dba tak jak wyniósł z domu, zakładam że poprzedni Właściciel nie był czekistą i nie mordował sprzętu, 

Czego mogę się spodziewać i ile "na dzień dobry" muszę mieć w zanadrzu. 

Są rzeczy które można sprawdzić przy zakupie jak zawieszenie czy blacharka (nie ruszam się bez kolegi który naprawia samochody) - ale, to co muszę zrobić ?

Jak kupowałem motocykl, zaczynałem od tyłu : kombinezon, kask, buty i dopiero ciągnik.

Jeździłem wcześniej Octavią i poza klockami, tarczami, olejami, przy 100k pojawił się dopiero I komunikat EPC (sterowanie turbiną). Więc nie źle.

Subaru to inna bajka - 

Przeczytałem dużą cześć tematów i muszę stwierdzić, że opinie są często skrajne.

Jak to mówią : mierz siły na zamiary, 

z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to nic. Dobry wybór. Jeździj i wymieniaj co się zużyje. Ja mam trochę starszy podobny i jedyne o co dbam to opony, olej w silniku co 10kkm (trzymaj blisko max), w dyfrze tył i skrzyni co 50-60kkm. Co mi się popsuło poza rzeczami eksploatacyjnymi przez ostatnie lata - chyba tylko odkurzacz przy odkurzaniu wnętrza... Ale silnik wymieniłem i dalej działa.