Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2022


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, turdziGT napisał(a):

Oglądam teraz relację z Karowej i tez uważam ze spoko ale i tak najlepsza Karowa byla w 2000. 

Taaa, siedziałem wtedy na drzewie przy dolnej beczce :)

 

Hołek przywiózł chyba naprawdę fabryczną Imprezę WRC. Jak to brzmiało i szło...., bez porównania do innych jego egzemplarzy.

No ale jak widać wtedy Barbara też wyzwalała przesadne emocje, bo przyatakował beczkę na powrocie nie z tej strony.

Widać że współczesne R5+ są łatwiejsze w prowadzeniu niż dawne WRC, bo całkiem sporo zawodników kreci teraz ładne beczki. Wtedy tylko Holo umiał to zrobić tak ciasno, na raz i na prostych kołach.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, WRC fan napisał(a):

To nie może się dobrze skończyć :biglol:

  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bosman napisał(a):

Taaa, siedziałem wtedy na drzewie przy dolnej beczce :)

 

Hołek przywiózł chyba naprawdę fabryczną Imprezę WRC. Jak to brzmiało i szło...., bez porównania do innych jego egzemplarzy.

No ale jak widać wtedy Barbara też wyzwalała przesadne emocje, bo przyatakował beczkę na powrocie nie z tej strony.

Widać że współczesne R5+ są łatwiejsze w prowadzeniu niż dawne WRC, bo całkiem sporo zawodników kreci teraz ładne beczki. Wtedy tylko Holo umiał to zrobić tak ciasno, na raz i na prostych kołach.

Zdecydowanie. W tamtych czasach nikt w PL nie mial takiego panowania nad autem i flow jak Holek. Byl Krzysiu i cala reszta. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screenshot_20221207-192845_Facebook.thumb.jpg.586dcdbc15257984b96cae3e4cb75915.jpg

 

Bylo by fajnie ale obawiam sie ze na dzień dzisiejszy potrzeba tez szybkiego kierowcy nr2 który tez  odbiera punkty konkurencji a z tym może być problem no chyba ze Seb tez pare razy wystąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiem komu kibicuję w przyszłym roku.
Oby dali radę fabrykom, chociaż z Toyotą może być ciężko.
Mam wrażenie że po tym sezonie Ott będzie też chciał coś Thierremu i Hyundaiowi udowodnić, co może dobrze wpłynąć na jego motywację.

Zeby tylko prywatne sprawy mu się ułożyły i mógł się w 100% skupić na WRC.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Bosman napisał(a):

No to już wiem komu kibicuję w przyszłym roku.
Oby dali radę fabrykom, chociaż z Toyotą może być ciężko.
Mam wrażenie że po tym sezonie Ott będzie też chciał coś Thierremu i Hyundaiowi udowodnić, co może dobrze wpłynąć na jego motywację.

Zeby tylko prywatne sprawy mu się ułożyły i mógł się w 100% skupić na WRC.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

Dokładnie myślę ze to tak na prawdę najgorsza wiadomość dla Hyundaia i Therrego bo pierwsze co będzie chcial zrobic to zlac Hyundaie. 

Mysle ze wszytko zależy od tego na ile Puma została z tylu przez rok i ile M-sport włożyć w to wysiłku. Trzeba pamiętać ze z Ogierem bylo w tym duzo szczęścia i ogrom pracy na budrzecie. Ale jeżeli auto jest łatwiejsze w prowadzeniu od Hyundaia to myślę ze prędkość sama przyjdzie a niedobory mocy czy innych rzeczy Ott nadrobi skillem. Jeżeli to wszytko pyknie to myślę ze obrona tytułu Kallemu przyjdzie ciężej niż jego zdobycie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naszła mnie myśl.. zastanawiałem się, szukałem, nie wiem, przeleciałem nawet regulamin WRC i nie znalazłem odpowiedzi :D

czy w czasie rajdu mierzony jest czas na starcie i na mecie? czy są jakieś konkretne punkty po drodze które muszę zaliczyć. Co jakbym przeleciał "na skuśkę" przez pola?

Czy może mam być X metrów od trasy maksymalnie? Jak to dokładnie jest? Nigdy się nie zastanawiałem wcześniej, ale kumpel zadał pytanie "a co jakbym przejechał prosto?"
I teraz nie umiem mu odpowiedzieć :D
pytanie może durne, ale pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim masz obowiązek jechać zgodnie z książką drogową.

Ksiażka drogowa definiuje dość dokładnie trasę rajdu, nie tylko jak chodzi o dojazdówki, ale również oesy.

Poziom szczegółowości jest różny, ale na pewno nie da się legalnie przelecieć "na skuśkę przez pola" :)

Także droga, którą masz jechać jest dość dokładnie zdefiniowana. Kolejne informacje są typowo co kilkaset metrów (jak jechać na skrzyżowaniach), czasem znacznie częściej (np. jak przejechać szykanę, z której strony objechać wygrodzenie z taśm lub drzewo, itp).

Kontrowersje pojawiają się często w kwestii jak głęboko wolno ciąć zakręty np przez pola.

W tej kwestii po pierwsze często pojawiają się tzw. ograniczniki cięć (baloty, paliki, itp), które trzeba pokonać z właściwej strony.

Jak nie ma ograniczników i ktoś przesadnie cwaniakuje i ścina np. kilkanaście czy kilkadziesiąt metrów drogi to są kontrowersje. Na poziomie WRC o ile pamiętam była kiedyś taka sytuacja z udziałem Krisa Meeka który sobie celowo skrócił drogę bardzo głęboko tnąc zakręt. Jeśli dobrze pamiętam został ukarany karą czasową za "zachowanie niezgodne z duchem sportu" i chyba nikt tego nie kwestionował.

Na poziomie krajowym różnie bywa. Pamiętam że była kiedyś taka sytuacja na rajdzie Lotos, gdzie chyba Kuchar sobie tak dość mocno skrócił i było sporo dyskusji, ale nie pamiętam jak się to skończyło. 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bosman napisał(a):

Przede wszystkim masz obowiązek jechać zgodnie z książką drogową.

Ksiażka drogowa definiuje dość dokładnie trasę rajdu, nie tylko jak chodzi o dojazdówki, ale również oesy.

Poziom szczegółowości jest różny, ale na pewno nie da się legalnie przelecieć "na skuśkę przez pola" :)

Także droga, którą masz jechać jest dość dokładnie zdefiniowana. Kolejne informacje są typowo co kilkaset metrów (jak jechać na skrzyżowaniach), czasem znacznie częściej (np. jak przejechać szykanę, z której strony objechać wygrodzenie z taśm lub drzewo, itp).

Kontrowersje pojawiają się często w kwestii jak głęboko wolno ciąć zakręty np przez pola.

W tej kwestii po pierwsze często pojawiają się tzw. ograniczniki cięć (baloty, paliki, itp), które trzeba pokonać z właściwej strony.

Jak nie ma ograniczników i ktoś przesadnie cwaniakuje i ścina np. kilkanaście czy kilkadziesiąt metrów drogi to są kontrowersje. Na poziomie WRC o ile pamiętam była kiedyś taka sytuacja z udziałem Krisa Meeka który sobie celowo skrócił drogę bardzo głęboko tnąc zakręt. Jeśli dobrze pamiętam został ukarany karą czasową za "zachowanie niezgodne z duchem sportu" i chyba nikt tego nie kwestionował.

Na poziomie krajowym różnie bywa. Pamiętam że była kiedyś taka sytuacja na rajdzie Lotos, gdzie chyba Kuchar sobie tak dość mocno skrócił i było sporo dyskusji, ale nie pamiętam jak się to skończyło. 

Dzięki, wcześniej nie wpadłem w ogóle na pomysł jechania poza trasą, aż padło pytanie i zgłupiałem. Dzięki wielkie za mądrą odpowiedź na głupie pytanie :)

 

EDIT:
w Dircie mnie wracało jak jechałem za daleko więc założyłem, że mam się trzymać trasy i myślałem, że tak jest właśnie w rajdach :biglol:

bardzo daleko prawdy nie byłem

Edytowane przez 1uq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2022 o 17:18, 1uq napisał(a):

Dzięki, wcześniej nie wpadłem w ogóle na pomysł jechania poza trasą, aż padło pytanie i zgłupiałem. Dzięki wielkie za mądrą odpowiedź na głupie pytanie :)

 

EDIT:
w Dircie mnie wracało jak jechałem za daleko więc założyłem, że mam się trzymać trasy i myślałem, że tak jest właśnie w rajdach :biglol:

bardzo daleko prawdy nie byłem

mieliśmy w RMSP kilku takich co bardzo dokładnie szukali działek w bezpośrednim sąsiedztwie wyznaczonej trasy rundy MP :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał(a):

Jest tu paru Skodziarzy, dokładnie siedmiu a wiec kogo widzicie na zdjęciu :)

 

Screenshot_20221212-215408_Instagram.thumb.jpg.42bd8ca49fe73f346869582090bb64f3.jpg

Oj mega gruby skład ! :) Super że Jan i Chris wracają :) 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2022 o 09:15, turdziGT napisał(a):

Hehe mysle ze Orlen wszedł by w M-sport WRT jak w maslo bo tam nie ma konfliktu z innymi firmami z branży. Eh pomarzyć zawsze można 

W naszym wieku mokre sny :facepalm::biglol::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...