turdziGT Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 (edited) Chyba już najwyższy czas Nowe samochody nowe regulaminy i nadal niepewność kto gdzie i jak. https://pl.motorsport.com/wrc/news/loeb-ponownie-w-pumie/6819004/ Tymczasem https://pl.motorsport.com/wrc/news/wypadek-przerwal-testy-toyoty/6817676/ A Hyundai i innym wyglądem https://pl.motorsport.com/wrc/news/hyundai-bedzie-wygladal-inaczej/6816074/ Edited November 25, 2021 by turdziGT 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 25, 2021 Author Share Posted November 25, 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 25, 2021 Author Share Posted November 25, 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 25, 2021 Author Share Posted November 25, 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zajcev Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 Skoro o 2022 mowa, więc warto też przypomnieć projekt kalendarza RSMP 2022: 01-02.04 Rajd Nadwiślański 22-24.04 Rajd Świdnicki-Krause 21-22.05 Rajd Podlaski 10-12.06 Rajd Polski 08-10.07 Rajd Żmudzi (Litwa) 04-06.08 Rajd Rzeszowski 09-10.09 Rajd Śląska 30.09-01.10 Rajd Wisły 21-23.10 Rajd Koszyc z nowości, planowane jest wprowadzenie osobno tytułu "Szutrowy Mistrz Polski", "Asfaltowy Mistrz Polski" oraz już totalny mistrz wszystkich mistrzów: "Mistrz Polski" 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosman Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 Wszystkim zawodnikom należy jak zwykle życzyć zebrania budżetów. 9 rajdów to nie mało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 15 godzin temu, zajcev napisał: Skoro o 2022 mowa, więc warto też przypomnieć projekt kalendarza RSMP 2022: 01-02.04 Rajd Nadwiślański 22-24.04 Rajd Świdnicki-Krause 21-22.05 Rajd Podlaski 10-12.06 Rajd Polski 08-10.07 Rajd Żmudzi (Litwa) 04-06.08 Rajd Rzeszowski 09-10.09 Rajd Śląska 30.09-01.10 Rajd Wisły 21-23.10 Rajd Koszyc z nowości, planowane jest wprowadzenie osobno tytułu "Szutrowy Mistrz Polski", "Asfaltowy Mistrz Polski" oraz już totalny mistrz wszystkich mistrzów: "Mistrz Polski" Zrobię mały update, część z rajdów to rundy łączone z historykami. Szykuje się kilka fajnych, nowych/starych aut więc będzie ciekawie. Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski Rajd Nadwiślański (01-02.04) (+HRSMP) Rajd Świdnicki-KRAUSE (22-24.04) (+HRSMP) Rajd Podlaski (21-22.05) Rajd Polski (10-12.06) Rally Zemaitija (08-10.07) Rajd Rzeszowski (04-06.08) (+HRSMP) Rajd Śląska (09-10.09) (+HRSMP) Rajd Wisły (30.09-01.10) (+HRSMP) Rajd Koszyc (21-23.10) (+HRSMP) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zajcev Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 18 minut temu, Bosman napisał: Wszystkim zawodnikom należy jak zwykle życzyć zebrania budżetów. 9 rajdów to nie mało. Planowany jest powrót do opcji "odliczania" rajdów.. w kuluarach mówi się o możliwości odliczenia dwóch rajdów... wtedy teoretycznie można pojechać 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 27, 2021 Author Share Posted November 27, 2021 Marstro w Pumie WRC Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 27, 2021 Author Share Posted November 27, 2021 Ciekawe jaki bedzie program. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted November 27, 2021 Share Posted November 27, 2021 M-Sport zwykle projektuje świetne auta które później słabo rozwija, ale na starcie mogą być konkurencyjni. Wcale się nie zdziwię jak Loeb+ MSport to będzie walka o MŚ. O ile będzie full program. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 28, 2021 Author Share Posted November 28, 2021 Fajnie by było ale z drugiej strony trzeba byc realistą. Czas i brak czasu w samochodzie robi swoje a poziom w tej chwili jest mega wysokiej. Z drugiej strony dochodzi aspekt tej całej technologii hybrydowej i sposobu z niej korzystać której działania na oesie ja nie do końca rozumiem tak wiec ten kto zmieni styl jazdy i ogarnie to szybko będzie mial duza przewagę. W każdym razie pierwszy odcinek Monte będzie mega ekscytujący :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosman Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 Mimo ogromnego szacunku dla Loeba, myślę że jednak świat WRC trochę już mu odjechał. Ale Monte jest tak nieprzewidywalne, że kto wie. W pewnych warunkach mogłaby mu sprzyjać pozycja startowa (jak chyba w 2015), ale w normalnych warunkach raczej będzie mu szkodzić i już samo to zmniejszałoby jego szanse.Swoją drogą czy ktoś w ogóle wie jak ma działać ta hybryda na oesach?To będzie jakiś przycisk czy komputer będzie decydował kiedy dołożyć z elektryka?Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosman Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 Sam sobie odpowiem za Motorsport.com:Teams will also utilise special engine software programs that will be pre-programmed into the car’s ECU before a stage to allow hybrid use in certain sections of stages.However, further details were revealed during a WRC 2022 presentation at the IAA Mobility event in Munich this week.These maps will be based on driver input only (throttle pedal and brake). They will allow the release of energy in a way that is tailored to the driver’s style and the road conditions.The amount of power released with each press of the throttle will be decided by the length of the stage and the state of charge (SOC) of the battery. For example, a short stage and a full battery means the electric power can be delivered longer with each throttle application. A long stage means there is less energy available at each throttle application.Electrical power can be recovered when the throttle is released and through regeneration from braking. The power can only be reused if drivers accumulate enough energy to reach a ‘valid green’ period, and after that hybrid power will return, and can be deployed depending on the ECU programmes and maps agreed.Speaking at the Munich event, the FIA’s technical director Xavier Mestelan Pinon confirmed drivers will be able to activate the hybrid power at the start of each stage for a 10 second period.“It will not be a push to pass system,” said Pinon.“From the start of each stage you will be able to activate it for 10 seconds so you will have maximum power, but after that to have more power the driver will need to regenerate enough power on the way.”Pinon also revealed that should the hybrid system, which can withstand a 70G impact, fail a safe mode will engage, but crews will have limited power thereafter. It was also revealed that the charging of batteries to full power will take approximately 30 minutes.M-Sport team boss Malcolm Wilson says the hybrid technology is providing plenty of challenges to the teams and that smart drivers will benefit from clever management of the extra power next year.“There has been a great deal of effort, thought and design and engineering that goes into doing all of that and doing all of the programming,” said Wilson.“There is certainly a lot more to it then probably what we all envisage. The drivers that are clever and smart are the ones that are going to be at the forefront I believe.”Brzmi jak ciężki koszmar dla kierowcy. Czasem masz pod nogą 370 a czasem 500 koni, nie bardzo wiesz ile kiedy, a przecież idziesz na granicy i musisz wiedzieć jak auto się zachowa...Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 28, 2021 Author Share Posted November 28, 2021 Zgadzam sie i zaczyna pelna strategia ktora z czysta jazda nie bedzie miala wiele wspolnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 Godzinę temu, Bosman napisał: Sam sobie odpowiem za Motorsport.com: Teams will also utilise special engine software programs that will be pre-programmed into the car’s ECU before a stage to allow hybrid use in certain sections of stages. However, further details were revealed during a WRC 2022 presentation at the IAA Mobility event in Munich this week. These maps will be based on driver input only (throttle pedal and brake). They will allow the release of energy in a way that is tailored to the driver’s style and the road conditions. The amount of power released with each press of the throttle will be decided by the length of the stage and the state of charge (SOC) of the battery. For example, a short stage and a full battery means the electric power can be delivered longer with each throttle application. A long stage means there is less energy available at each throttle application. Electrical power can be recovered when the throttle is released and through regeneration from braking. The power can only be reused if drivers accumulate enough energy to reach a ‘valid green’ period, and after that hybrid power will return, and can be deployed depending on the ECU programmes and maps agreed. Speaking at the Munich event, the FIA’s technical director Xavier Mestelan Pinon confirmed drivers will be able to activate the hybrid power at the start of each stage for a 10 second period. “It will not be a push to pass system,” said Pinon. “From the start of each stage you will be able to activate it for 10 seconds so you will have maximum power, but after that to have more power the driver will need to regenerate enough power on the way.” Pinon also revealed that should the hybrid system, which can withstand a 70G impact, fail a safe mode will engage, but crews will have limited power thereafter. It was also revealed that the charging of batteries to full power will take approximately 30 minutes. M-Sport team boss Malcolm Wilson says the hybrid technology is providing plenty of challenges to the teams and that smart drivers will benefit from clever management of the extra power next year. “There has been a great deal of effort, thought and design and engineering that goes into doing all of that and doing all of the programming,” said Wilson. “There is certainly a lot more to it then probably what we all envisage. The drivers that are clever and smart are the ones that are going to be at the forefront I believe.” Brzmi jak ciężki koszmar dla kierowcy. Czasem masz pod nogą 370 a czasem 500 koni, nie bardzo wiesz ile kiedy, a przecież idziesz na granicy i musisz wiedzieć jak auto się zachowa... Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Czyli zamiast walka i flatout na ułamki sekund to kombinacje alpejskie żeby się prąd nie skończył. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosman Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 Jeszcze niech się dogadają z Pirelli i zrobią opony, które trzeba oszczędzać bo inaczej nie starczą na pętlę i mamy F1 pełną gębą....Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 28, 2021 Author Share Posted November 28, 2021 Dokladnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 28, 2021 Author Share Posted November 28, 2021 Seb to ma jednak szczęście. W okolicach odcinków Rally Monza tez pada śnieg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted December 1, 2021 Author Share Posted December 1, 2021 Ups.... To kiepski znak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosman Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 Pod koniec wyraźnie widać ten ekologiczny aspekt nowych hybryd 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 Godzinę temu, Bosman napisał: Pod koniec wyraźnie widać ten ekologiczny aspekt nowych hybryd Para wodna z generatora wodorowego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 Yyy ale to w Toyocie Mirai, tam chyba klasyczne baterie są? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted December 5, 2021 Share Posted December 5, 2021 Testy Neuville'a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted December 5, 2021 Share Posted December 5, 2021 10 minut temu, Jumpman napisał: Testy Neuville'a. Grubo skasowane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now