Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2022


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba już najwyższy czas :)

 

Nowe samochody nowe regulaminy i nadal niepewność kto gdzie i jak.

 

 

Screenshot_20211125-151859_Facebook.thumb.jpg.68f7c730243eafd8e861a42b3018de5a.jpg

 

https://pl.motorsport.com/wrc/news/loeb-ponownie-w-pumie/6819004/

 

 

Tymczasem 

 

Screenshot_20211125-152048_Facebook.thumb.jpg.26302ff9ed304377f5c614d5a0d01478.jpg

 

 

https://pl.motorsport.com/wrc/news/wypadek-przerwal-testy-toyoty/6817676/

 

A Hyundai i innym wyglądem 

 

Screenshot_20211125-152221_Facebook.thumb.jpg.74279f72bb97ef46b5fe4f9cbc30a95a.jpg

 

https://pl.motorsport.com/wrc/news/hyundai-bedzie-wygladal-inaczej/6816074/

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro o 2022 mowa, więc warto też przypomnieć projekt kalendarza RSMP 2022:

 

01-02.04 Rajd Nadwiślański
22-24.04 Rajd Świdnicki-Krause
21-22.05 Rajd Podlaski
10-12.06 Rajd Polski
08-10.07 Rajd Żmudzi (Litwa)
04-06.08 Rajd Rzeszowski
09-10.09 Rajd Śląska
30.09-01.10 Rajd Wisły
21-23.10 Rajd Koszyc

 

z nowości, planowane jest wprowadzenie osobno tytułu "Szutrowy Mistrz Polski", "Asfaltowy Mistrz Polski" oraz już totalny mistrz wszystkich mistrzów: "Mistrz Polski" :)

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, zajcev napisał:

Skoro o 2022 mowa, więc warto też przypomnieć projekt kalendarza RSMP 2022:

 

01-02.04 Rajd Nadwiślański
22-24.04 Rajd Świdnicki-Krause
21-22.05 Rajd Podlaski
10-12.06 Rajd Polski
08-10.07 Rajd Żmudzi (Litwa)
04-06.08 Rajd Rzeszowski
09-10.09 Rajd Śląska
30.09-01.10 Rajd Wisły
21-23.10 Rajd Koszyc

 

z nowości, planowane jest wprowadzenie osobno tytułu "Szutrowy Mistrz Polski", "Asfaltowy Mistrz Polski" oraz już totalny mistrz wszystkich mistrzów: "Mistrz Polski" :)

 

 

 

Zrobię mały update, część z rajdów to rundy łączone z historykami. Szykuje się kilka fajnych, nowych/starych aut więc będzie ciekawie. :thumbup:

 

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

 

Rajd Nadwiślański (01-02.04) (+HRSMP)
Rajd Świdnicki-KRAUSE (22-24.04) (+HRSMP)
Rajd Podlaski (21-22.05)
Rajd Polski (10-12.06)
Rally Zemaitija (08-10.07)
Rajd Rzeszowski (04-06.08) (+HRSMP)
Rajd Śląska (09-10.09) (+HRSMP)
Rajd Wisły (30.09-01.10) (+HRSMP)
Rajd Koszyc (21-23.10) (+HRSMP)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Bosman napisał:

Wszystkim zawodnikom należy jak zwykle życzyć zebrania budżetów. 9 rajdów to nie mało.

 

Planowany jest powrót do opcji "odliczania" rajdów.. w kuluarach mówi się o możliwości odliczenia dwóch rajdów... wtedy teoretycznie można pojechać 7 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było ale z drugiej strony trzeba byc realistą. Czas i brak czasu w samochodzie robi swoje a poziom w tej chwili jest mega wysokiej.

Z drugiej strony dochodzi aspekt tej całej technologii hybrydowej i sposobu z niej korzystać której działania na oesie ja nie do końca rozumiem tak wiec ten kto zmieni styl jazdy i ogarnie to szybko będzie mial duza przewagę. 

 

W każdym razie pierwszy odcinek Monte będzie mega ekscytujący :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo ogromnego szacunku dla Loeba, myślę że jednak świat WRC trochę już mu odjechał. Ale Monte jest tak nieprzewidywalne, że kto wie. W pewnych warunkach mogłaby mu sprzyjać pozycja startowa (jak chyba w 2015), ale w normalnych warunkach raczej będzie mu szkodzić i już samo to zmniejszałoby jego szanse.

Swoją drogą czy ktoś w ogóle wie jak ma działać ta hybryda na oesach?
To będzie jakiś przycisk czy komputer będzie decydował kiedy dołożyć z elektryka?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem za Motorsport.com:

Teams will also utilise special engine software programs that will be pre-programmed into the car’s ECU before a stage to allow hybrid use in certain sections of stages.
However, further details were revealed during a WRC 2022 presentation at the IAA Mobility event in Munich this week.

These maps will be based on driver input only (throttle pedal and brake). They will allow the release of energy in a way that is tailored to the driver’s style and the road conditions.
The amount of power released with each press of the throttle will be decided by the length of the stage and the state of charge (SOC) of the battery. For example, a short stage and a full battery means the electric power can be delivered longer with each throttle application. A long stage means there is less energy available at each throttle application.
Electrical power can be recovered when the throttle is released and through regeneration from braking. The power can only be reused if drivers accumulate enough energy to reach a ‘valid green’ period, and after that hybrid power will return, and can be deployed depending on the ECU programmes and maps agreed.
Speaking at the Munich event, the FIA’s technical director Xavier Mestelan Pinon confirmed drivers will be able to activate the hybrid power at the start of each stage for a 10 second period.

“It will not be a push to pass system,” said Pinon.
“From the start of each stage you will be able to activate it for 10 seconds so you will have maximum power, but after that to have more power the driver will need to regenerate enough power on the way.”

Pinon also revealed that should the hybrid system, which can withstand a 70G impact, fail a safe mode will engage, but crews will have limited power thereafter. It was also revealed that the charging of batteries to full power will take approximately 30 minutes.
M-Sport team boss Malcolm Wilson says the hybrid technology is providing plenty of challenges to the teams and that smart drivers will benefit from clever management of the extra power next year.

“There has been a great deal of effort, thought and design and engineering that goes into doing all of that and doing all of the programming,” said Wilson.
“There is certainly a lot more to it then probably what we all envisage. The drivers that are clever and smart are the ones that are going to be at the forefront I believe.”

Brzmi jak ciężki koszmar dla kierowcy. Czasem masz pod nogą 370 a czasem 500 koni, nie bardzo wiesz ile kiedy, a przecież idziesz na granicy i musisz wiedzieć jak auto się zachowa...


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bosman napisał:

Sam sobie odpowiem za Motorsport.com:

Teams will also utilise special engine software programs that will be pre-programmed into the car’s ECU before a stage to allow hybrid use in certain sections of stages.
However, further details were revealed during a WRC 2022 presentation at the IAA Mobility event in Munich this week.

These maps will be based on driver input only (throttle pedal and brake). They will allow the release of energy in a way that is tailored to the driver’s style and the road conditions.
The amount of power released with each press of the throttle will be decided by the length of the stage and the state of charge (SOC) of the battery. For example, a short stage and a full battery means the electric power can be delivered longer with each throttle application. A long stage means there is less energy available at each throttle application.
Electrical power can be recovered when the throttle is released and through regeneration from braking. The power can only be reused if drivers accumulate enough energy to reach a ‘valid green’ period, and after that hybrid power will return, and can be deployed depending on the ECU programmes and maps agreed.
Speaking at the Munich event, the FIA’s technical director Xavier Mestelan Pinon confirmed drivers will be able to activate the hybrid power at the start of each stage for a 10 second period.

“It will not be a push to pass system,” said Pinon.
“From the start of each stage you will be able to activate it for 10 seconds so you will have maximum power, but after that to have more power the driver will need to regenerate enough power on the way.”

Pinon also revealed that should the hybrid system, which can withstand a 70G impact, fail a safe mode will engage, but crews will have limited power thereafter. It was also revealed that the charging of batteries to full power will take approximately 30 minutes.
M-Sport team boss Malcolm Wilson says the hybrid technology is providing plenty of challenges to the teams and that smart drivers will benefit from clever management of the extra power next year.

“There has been a great deal of effort, thought and design and engineering that goes into doing all of that and doing all of the programming,” said Wilson.
“There is certainly a lot more to it then probably what we all envisage. The drivers that are clever and smart are the ones that are going to be at the forefront I believe.”

Brzmi jak ciężki koszmar dla kierowcy. Czasem masz pod nogą 370 a czasem 500 koni, nie bardzo wiesz ile kiedy, a przecież idziesz na granicy i musisz wiedzieć jak auto się zachowa...


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 


 

Czyli zamiast walka i flatout na ułamki sekund to kombinacje alpejskie żeby się prąd nie skończył. :facepalm:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...