Mariusz Smenżyk Opublikowano 26 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Hej! Kończy mi się gwarancja 3 lata. Potem rok leasingu i wykup. Auto chce zostawić i nie brać innego w leasingu. Przy normalnym jeżdzeniu stałym serwisie ile takim autem można pojeździć latek? Nissanem Qashai bezawaryjnie woziłem sie 7 lat i ciekawi mnie ile kilometrow z tym silnikiem 240 koni można zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 26 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Wiele czynników o tym decyduje. Czy auto jest garażowane, ile kilometrów nim robisz, gdzie i jak jeździsz. Czy to jedyny samochód, czy drugi, bądź trzeci. Nie widzę realnie powodu dla którego SJ XT nie miałby być długowieczny. Oczywiście o stan techniczny trzeba dbać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 26 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Godzinę temu, mechanik napisał: Wiele czynników o tym decyduje. Czy auto jest garażowane, ile kilometrów nim robisz, gdzie i jak jeździsz. Czy to jedyny samochód, czy drugi, bądź trzeci. Nie widzę realnie powodu dla którego SJ XT nie miałby być długowieczny. Oczywiście o stan techniczny trzeba dbać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 26 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 moim zdaniem wiek autka ma drugorzędne znaczenie. Jego niezawodność jest pochodną dbałości o nie (bieżące serwisowanie, warunki eksploatacji etc..). Uważam, że Forku XT przebiegi ok. 200 tys km są na porządku dziennym. W moim XT po 70 tys km padła skrzynia CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 A ja mam obecnie 115kkm, i jak do tej pory żadnej najmniejszej usterki czy awarii jakiegokolwiek podzespołu.. Tylko i wyłącznie sprawy eksploatacyjne - klocki, tarcze i materiały serwisowe. Ale dbam i staram się to robić najlepiej jak mogę.., bo planuję mieć go przynajmniej jeszcze ładnych kilka lat. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 (edytowane) U mnie 120 tys km bez problemu. Jak dbasz, tak masz. Zawieszenie przednie faktycznie bardzo delikatne i nietrwałe, a o żadnym offradzie nie było mowy (od tego mieliśmy już Wranglera). Sworznie wahaczy szybko się zużywają, prawdopodobne ze względu na ciężar. Ogólnie to zawieszenie SJ z jednostką wolnossacą uważam za dużo bardziej trwałe. Wolnym ssakiem 2013 sporo jeździliśmy poza asfaltem i nic się nie działo przez 80 tys km. Tak czy inaczej, XT super auto. Nie bać się, jeździć i dbać. Edytowane 27 Czerwca 2021 przez mechanik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 Co prawda mam 177 KM, ale silnik chyba ten sam. Dziś równe 300 tys. Przy silniku nic nie było robione, zwykłe rzeczy ekspl. Olej wymieniany co 10 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 38 minut temu, mariusz77b napisał: Co prawda mam 177 KM, ale silnik chyba ten sam. zupełnie inna jednostka. Z awaryjnością to jak to w Subaru z turbo. Nagle może się posypać z niczyjej winy... Ale jak napisał @mechanik: Godzinę temu, mechanik napisał: Tak czy inaczej, XT super auto. Nie bać się, jeździć i dbać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 20 godzin temu, Tadeo napisał: W moim XT po 70 tys km padła skrzynia CVT a dokładnie co się stało? naprawa na gwarancji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 W moim MY18 pyklo dzis 60 tys km w 3 lata i 3 miesiace. Na gwarancji wymienione tuleje wahacza przod i stacja multimedialna bo sie zawiesila na amen. W poprzednim MY14 95 tys bez zadnych problemow.Tylko te tuleje wahaczy wymienionie i tyle. Autem jezdzi zona i pojezdzi jeszcze dluuuuugo. Jeszcze rok leasingu,wykup i zostaje ile sie da !!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 Ja co prawda mam SJ ale wolnossący silnik i na gwarancji miałem wymienianą 2x przekładnię kierowniczą i raz chłodnice klimy. Teraz mam 52000km, i..... cisza wszystko "gra":-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin74 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 U mnie po 60.000 km pękły tylne sprężyny. Skrzynia bez zarzutu przy 90.000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 180 000 zaraz pyknie i dalej jeździ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 Godzinę temu, Kukson napisał: 180 000 zaraz pyknie i dalej jeździ Ooo sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 W dniu 27.06.2021 o 21:02, luksp napisał: a dokładnie co się stało? naprawa na gwarancji? AUTO BEZ GWARANCJI, naprawa na koszt własny... CVT po zimie zaczęłą szarpać w trakcie przyspieszania ....uszkodzona bieżnia stożków i łańcuch sklądający się z miliona elementów:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 zalecenia dla XT.... wymiana oliwy w silniku co 10 tys km, akumulator oryginał to nieporozumienie i warto wymienić na nowy, sworznie wahaczy przednich padają co kilkadziesiąt tys.km, wymiana oliwy w cvt po 60 tys km, bardzo słaba klima --ale wytłumaczeniem jest duża pow. szyb.......zima ogrzewanie takie sobie, szczególnie dla osób z tylnej kanapy..autko bardzo powoli nagrzewa się na mrozie a spala wtedy jak smog................szyber oryginał grzeje latem jak piekarnik .. przyciemniony we własnym zakresie ciemną folią, lakier oryginał rysuje się od patrzenia wzrokiem:-)---warto 2 razy w roku czymś porządnym zabezpieczyć przed rysami......tarcze hamulcowe z klockami oryginał nie dają rady przy nagłym wyhamowywaniu z wysokiej prędkości--- tak na marginesie droga hamowania XT to porażka i zagrożenie dla bezpieczeństwa .. warto prześledzić jak blado wypadamy na tle konkurencji.....podsumowanie... nie ma róży bez kolców ale autko warte wszystkie pieniądze i jeszcze więcej:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 W dniu 26.06.2021 o 20:50, Mariusz Smenżyk napisał: Hej! Kończy mi się gwarancja 3 lata. Potem rok leasingu i wykup. Auto chce zostawić i nie brać innego w leasingu. Przy normalnym jeżdzeniu stałym serwisie ile takim autem można pojeździć latek? Nissanem Qashai bezawaryjnie woziłem sie 7 lat i ciekawi mnie ile kilometrow z tym silnikiem 240 koni można zrobić Serwisuję XT-ka z 2013. Ostatnia wizyta 330tyś km. Miał kiedyś dwie awarie: padła kaseta w skrzyni i klasyka P0420 czyli katalizator przestał działać. Fura jeździ dalej i nabija kilometry. Poza tymi problemami, kompletnie nic z nim się nie dzieje. Klocki, tarcze, olej i jazda. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 Warto zadbać o klimę. Chłodnica klimatyzacji lubi się rozszczelnić co konsekwencją może być zatarcie kompresora klimatyzacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosmar Opublikowano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 (edytowane) 73000 km , na razie odpukać spokój , padła chłodnica klimatyzacji wymieniona na gwarancji i akumulator , czyli zestaw firmowy. Auto serwisowane systematycznie , wymiana płynów , nie katowane . W przyszłym roku kończy leasing ale przyjemnosć z jazdy jest tak duża , że zostaje w domu. Edytowane 29 Czerwca 2021 przez sosmar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2021 W dniu 26.06.2021 o 23:10, mechanik napisał: Nie widzę realnie powodu dla którego SJ XT nie miałby być długowieczny Ha ha W moim padł silnik przy chyba ok 70k. Przy okazji w serwisie ostrzeżono mnie żeby nie używać łopatek, nie jeździć na manualu i generalnie nie bawić się za dużo skrzynią bo tez lubią się psuć. I uważać na turbo bo tez lubi padać Więc myślę, że jakieś powody jednak są 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2021 W dniu 29.06.2021 o 11:33, lukikosa napisał: Warto zadbać o klimę. Chłodnica klimatyzacji lubi się rozszczelnić co konsekwencją może być zatarcie kompresora klimatyzacji. To akurat jest wada fabryczna, spora grupa samochodów jest objęta kampanią serwisową, chłodnice od klimy wymieniane są bezpłatnie. Niestety, ale grupa nie obejmuje wszystkich wadliwych egzemplarzy. Sporo klientów musi płacić za naprawy, a wg mnie nie powinni. Robiłem pierwszy serwis klimy w 5-7 letnich Oplach z 1234yf i brakowało max 50g czynnika. A w Subaru nawet 3 lata czasami nie wytrzymuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2021 W dniu 30.06.2021 o 09:55, jmiciuk napisał: Ha ha W moim padł silnik przy chyba ok 70k. Przy okazji w serwisie ostrzeżono mnie żeby nie używać łopatek, nie jeździć na manualu i generalnie nie bawić się za dużo skrzynią bo tez lubią się psuć. I uważać na turbo bo tez lubi padać Więc myślę, że jakieś powody jednak są Mój przejechał bezawaryjnie 120 tys km. Zgodnie z książką serwisową okej w skrzyni ten sam. Bardzo dziwaczne rady - sensu w nich tyle, że faktycznie, bezpieczniej samochodu nie używać. Natomiast co na pewno można polecić to nie katować auta i nie próbować używać Forestera jak terenówkę, to nie ta konstrukcja. Skrzynie CVT są delikatne, ale z drugiej strony skatować i umęczyć można każdy mechanizm. Nie zmieniać biegów - grubo ale pomoże. Ps my łopatek używaliśmy często, hamowaniem silnikiem nic nie uszkodzisz. Przypomnę, że program nie pozwoli na wybranie zbyt wysokiego lub zbyt niskiego przełożenia, a to najważniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Myślę, że potwierdzenie "jak dbasz tak masz" idealnie pasuje do pytania w wątku . Jeśli zostawiasz go z myślą na 10 lat to może warto pomyśleć o konserwacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucash Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 W dniu 1.07.2021 o 21:36, mechanik napisał: Mój przejechał bezawaryjnie 120 tys km. Zgodnie z książką serwisową okej w skrzyni ten sam. Bardzo dziwaczne rady - sensu w nich tyle, że faktycznie, bezpieczniej samochodu nie używać. Natomiast co na pewno można polecić to nie katować auta i nie próbować używać Forestera jak terenówkę, to nie ta konstrukcja. Skrzynie CVT są delikatne, ale z drugiej strony skatować i umęczyć można każdy mechanizm. Nie zmieniać biegów - grubo ale pomoże. Ps my łopatek używaliśmy często, hamowaniem silnikiem nic nie uszkodzisz. Przypomnę, że program nie pozwoli na wybranie zbyt wysokiego lub zbyt niskiego przełożenia, a to najważniejsze. Prawda, najlepiej to poprawiać książkę serwisową Nie wiem czy na PL jest inna ale w USA ta marka uchodzi za naprawdę bezawaryjną i kierowcy stanowią dość sporą grupę ludzi co nie zmieniają samochodu bo są zadowoleni z tego co daje Subaru. @mechanik - co ile wg instrukcji jest przewidziana wymiana oleju w CVT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 7 godzin temu, lucash napisał: Prawda, najlepiej to poprawiać książkę serwisową Nie wiem czy na PL jest inna ale w USA ta marka uchodzi za naprawdę bezawaryjną i kierowcy stanowią dość sporą grupę ludzi co nie zmieniają samochodu bo są zadowoleni z tego co daje Subaru. @mechanik - co ile wg instrukcji jest przewidziana wymiana oleju w CVT? Wymiana jest zalecana co 60 tys km. Ja mam w swoim 61 tys km i 39 miesiecy. Robilem ostatnio przeglad na 60 tys km ale oleju jeszcze nie zmienilem. Auto malo jezdzi( 10 tys km w 2020) , przyczep nie ciagne a 2300 brutto piechota nie chodzi. Przymierzam sie do zmiany na przeglad 75 tys km po nadchodzacej zimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się